Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maketap kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
maketap kirjoitti:nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä :crazy:
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?

Jotain vikaa systeemissä on jos ei ahdot näy *:rila
tahtoo vaan olla niin pirun hidas käynnistyyn se staari. pyysi laskeen tyhjäkäynnille autoa mutta kun oltiin moottoritiellä niin ei ollut mahdollista, ja testiajo oli jo lopussa kun alkoi vasta pelaan...

kunhan ilmat lämpenee niin täytyy uudestaan tutkailla taas asiaa. se nyt on pääasia että auto pelaa!!
pitäisköhän noita turbon siipien toimintaa vähän kurkistella tässä viikonloppuna. pystyykö/kannttaako sitä turboa purkaan siinä pakallaan vai täytyykö se ottaa irti kokonaan?
hidas käynistymään ? sen mittauksenhan voi laittaa valmiiksi päälle sitten vaan ajelee ja tutkailee arvoja tai mahdolisessa onkelma kohdasa logaa ne talteen
eikä mihinkään tyhjä käynnile tarvitse laskea
tuikku kirjoitti:.
No, minä en koskisi siihen ahtimeen.
Se käytös on ihan luonnollinen seuraus siitä kun hiukkassuodatin poistaan.
Sitä uutta tilannetta pitäisi osata sieltä ohjelmasta korjata - eli anna olla noin, eläkä mieti enää koko asiaa, pääset kuitenkin helpoimmalla.
Se ahtaa nyt aina ja kokoajan liikaa, kun virtaus moottorin läpi on muuttunut.
Ahtimen säädölle pitäisi tehdä jotain, tuossa sinun ahtimesi mallissa ei ole edes säädettävää tankoa, ettei siitäkään saa apuja, vaan se pitää ohjelmasta korjata se tilanne - että suosittelen, jotta annat nyt vaan olla ja koetat muistaa nilkkasuorana ajellessa, että ahdinparka on kovilla nyt.

Staarin päivitysnopeus on todella huono näihin livedatamittauksiin.
Muissa testereissä, jossa on myös mahdollisuus tähän livedatan seuraamiseen, on paremmat ja nopeammat seurannat.
Se johtuu siitä, että tuon kommunikaatiopiuhan siirtonopeus on vakio ja kamalan hidas vieläpä.
Sttarissa on vaikeaa, tai jopa mahdotonta seurata yhtä, haluttua tietoa, mikä noissa toisissa on mahdollista.
Kun seuraa vaan yhtä tietoa, tukee koko "kaistanleveys" tätä ainoaa siirrettävää tietoa.
Boschin ktssä taitaisi olla yksi sellainen "parempi".
Autocommin tilasin itse, pitää sitä kokeilla, millainen kapistus se on.
Staari on tieten paras tullaiseen mersun "yleiseen" napluuseen ... ja en minä moiti sitä muutenkaan - ilman sitä ja sen mukanaan tuomaa informaatiota vieläkin moni asia auton toiminnasta ja mikä tärkeintä, syötön määristä :D , olisi jäänyt selvittämättä.
Mutta kankea laitos se on kaikkinen mööpeleineen, kun sen autoon raahaa.
Autopomila näkee kaikenlaista mittaus arvoa kivasti mersusta semoinen on itseläkin käytetävissä
vaikka vika koodien kohda se on arvomecoodin...:)
tosin kyllä *:ristakin saa yhtä anturi tietoa seurattua arvoina tai vaika käppyränä ja vaikka usempaakin käppyrää samaan aikaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja joskami »

*:lla voit katella pakopaineita ne voi olla aika mellevät tietyssä tilanteessa... pakopaineet kun nousee muistaakseni yli 3bar mikä on sen anturin maksimi lukualue niin rupeaa ohjelma leikkaamaan syöttöjä automaattisesti...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja maketap »

tuikku kirjoitti:.
No, minä en koskisi siihen ahtimeen.
Se käytös on ihan luonnollinen seuraus siitä kun hiukkassuodatin poistaan.
Sitä uutta tilannetta pitäisi osata sieltä ohjelmasta korjata - eli anna olla noin, eläkä mieti enää koko asiaa, pääset kuitenkin helpoimmalla.
Se ahtaa nyt aina ja kokoajan liikaa, kun virtaus moottorin läpi on muuttunut.
Ahtimen säädölle pitäisi tehdä jotain, tuossa sinun ahtimesi mallissa ei ole edes säädettävää tankoa, ettei siitäkään saa apuja, vaan se pitää ohjelmasta korjata se tilanne - että suosittelen, jotta annat nyt vaan olla ja koetat muistaa nilkkasuorana ajellessa, että ahdinparka on kovilla nyt.

Staarin päivitysnopeus on todella huono näihin livedatamittauksiin.
Muissa testereissä, jossa on myös mahdollisuus tähän livedatan seuraamiseen, on paremmat ja nopeammat seurannat.
Se johtuu siitä, että tuon kommunikaatiopiuhan siirtonopeus on vakio ja kamalan hidas vieläpä.
Sttarissa on vaikeaa, tai jopa mahdotonta seurata yhtä, haluttua tietoa, mikä noissa toisissa on mahdollista.
Kun seuraa vaan yhtä tietoa, tukee koko "kaistanleveys" tätä ainoaa siirrettävää tietoa.
Boschin ktssä taitaisi olla yksi sellainen "parempi".
Autocommin tilasin itse, pitää sitä kokeilla, millainen kapistus se on.
Staari on tieten paras tullaiseen mersun "yleiseen" napluuseen ... ja en minä moiti sitä muutenkaan - ilman sitä ja sen mukanaan tuomaa informaatiota vieläkin moni asia auton toiminnasta ja mikä tärkeintä, syötön määristä :D , olisi jäänyt selvittämättä.
Mutta kankea laitos se on kaikkinen mööpeleineen, kun sen autoon raahaa.
jotenki haluaisin uskoa tuikkua nytten mutta, jotenki pistää ihmetyttää että miksei tuota moottoria saa tuon paremmin toimiin lastutettuna. kun vertaa vaikka noihin aijempiin autoihin niin tuo 200cdi toimi lastutettuna toodella hyvin. ja tuo tiguan kans hyvin, mutta jotenki siitä moottorista puuttui kuitenki se jokin.
sen verran siihen kuitenki kesäksi pitää tehdä että syttö laitetaan takas sinne 110mm.
taitaa seuraava moottorikin olla nyt tiedossa, eli 420cdi. se että missä korissa niin se on sitten kysymys merkki vielä.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja maketap »

CDI203 kirjoitti:
maketap kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
maketap kirjoitti:nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä :crazy:
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?

Jotain vikaa systeemissä on jos ei ahdot näy *:rila
tahtoo vaan olla niin pirun hidas käynnistyyn se staari. pyysi laskeen tyhjäkäynnille autoa mutta kun oltiin moottoritiellä niin ei ollut mahdollista, ja testiajo oli jo lopussa kun alkoi vasta pelaan...

kunhan ilmat lämpenee niin täytyy uudestaan tutkailla taas asiaa. se nyt on pääasia että auto pelaa!!
pitäisköhän noita turbon siipien toimintaa vähän kurkistella tässä viikonloppuna. pystyykö/kannttaako sitä turboa purkaan siinä pakallaan vai täytyykö se ottaa irti kokonaan?
hidas käynistymään ? sen mittauksenhan voi laittaa valmiiksi päälle sitten vaan ajelee ja tutkailee arvoja tai mahdolisessa onkelma kohdasa logaa ne talteen
eikä mihinkään tyhjä käynnile tarvitse laskea
no se nyt oli semmoinen hätäinen lähtö, ja joutui tietokoneenkin vielä köynnistään uudelleen ajossa. sattuneesta syystä. siis ajoin itse niin en kauheesti ehtinyt seuraileen tilannetta...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja maketap »

CDI203 kirjoitti:
maketap kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
maketap kirjoitti:nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä :crazy:
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?

Jotain vikaa systeemissä on jos ei ahdot näy *:rila
tahtoo vaan olla niin pirun hidas käynnistyyn se staari. pyysi laskeen tyhjäkäynnille autoa mutta kun oltiin moottoritiellä niin ei ollut mahdollista, ja testiajo oli jo lopussa kun alkoi vasta pelaan...

kunhan ilmat lämpenee niin täytyy uudestaan tutkailla taas asiaa. se nyt on pääasia että auto pelaa!!
pitäisköhän noita turbon siipien toimintaa vähän kurkistella tässä viikonloppuna. pystyykö/kannttaako sitä turboa purkaan siinä pakallaan vai täytyykö se ottaa irti kokonaan?
hidas käynistymään ? sen mittauksenhan voi laittaa valmiiksi päälle sitten vaan ajelee ja tutkailee arvoja tai mahdolisessa onkelma kohdasa logaa ne talteen
eikä mihinkään tyhjä käynnile tarvitse laskea
no se nyt oli semmoinen hätäinen lähtö, ja joutui tietokoneenkin vielä köynnistään uudelleen ajossa. sattuneesta syystä. siis ajoin itse niin en kauheesti ehtinyt seuraileen tilannetta...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllähän sen saa toimimaan, ei siinä mitään, säätö on vieläpä helppo - jos sen on joskus tehnyt.
Tuohan on hieno moottori ja sen saa kyllä hienosti toimimaankin, lastutettunakin.
Mutta ajattelin, että jos lastutus lähtee jo siitä, että hiukkaspönttö palaa poroksi - niin kannattaako enää nyt muuta, kun ajella vaan.
Ei se nyt niiiin tavallista ole, että sen kennon saa sulamaan noin - se on aikas lailla kuumuutta kestävää materiaalia.
Voimia vaan ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maketap kirjoitti: no se nyt oli semmoinen hätäinen lähtö, ja joutui tietokoneenkin vielä köynnistään uudelleen ajossa. sattuneesta syystä. siis ajoin itse niin en kauheesti ehtinyt seuraileen tilannetta...
elikäs vika ei ollutkaan *:risa...
ei sitä tarvitse vahtia painaa vaan (sormi valmina nappulalla) stopi nappulaa siinä kohtaa missä onkelmat ilmaantuu niin mittaus pysähtyy
ja sen hetkiset arvot jää näkyviin (jos taas ajo tilane on semoinen että ei voi toisen käden sormea siihen käytää niin ei kannatta semoisessa paikassa kokeilaa ollenkaan mittaila)

kyllä tomoinen moottori pitäsi saada toimimaan ihan nätisti kun niitä on ennekin saatu toimimiaan mutta tosiaan niikuin tuikku jo mainitsi(ja tuolla jossain jo aikesemin ihmetelin tota pöntön murenemista) jos lähtö on jo pielesä niin voi olla melko kova homma
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja maketap »

kajjaanin reissu takana. nyt toimi toimii toimii toimii ja vileä kerran toimii :D :D :D :clap:
matkalla tuli vetästyä 7 vaihteella yli 4000 kierrosta, eikä mitään vikatiloja eikä muutakaan ihmettelyn aiheita.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja markoala »

Hyvä Tuikku :clap:
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja viheik »

Onko olemassa mitään konstia millä saisi tietää että onko filtteri menossa vaihtoon kun nyt olen huomannut ja että n.1000km aikana 3krt polttelee ja joka kerta olen ajanut sen verran että pitäisi keretä suorittaa poltto loppuun.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

viheik kirjoitti:Onko olemassa mitään konstia millä saisi tietää että onko filtteri menossa vaihtoon kun nyt olen huomannut ja että n.1000km aikana 3krt polttelee ja joka kerta olen ajanut sen verran että pitäisi keretä suorittaa poltto loppuun.
Jonnekin *:rin piuhanpäähän niin selkenee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja nautseri »

viheik kirjoitti:Onko olemassa mitään konstia millä saisi tietää että onko filtteri menossa vaihtoon kun nyt olen huomannut ja että n.1000km aikana 3krt polttelee ja joka kerta olen ajanut sen verran että pitäisi keretä suorittaa poltto loppuun.
On testerillä sen näkee.
Omassa autossani antoi lukemaksi 22% ,joten aika puhdas ,oletan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nautseri kirjoitti:
viheik kirjoitti:Onko olemassa mitään konstia millä saisi tietää että onko filtteri menossa vaihtoon kun nyt olen huomannut ja että n.1000km aikana 3krt polttelee ja joka kerta olen ajanut sen verran että pitäisi keretä suorittaa poltto loppuun.
On testerillä sen näkee.
Omassa autossani antoi lukemaksi 22% ,joten aika puhdas ,oletan?
Vaikuttaa hiukan
minkä %:senteja olivat kuormitus, täyttö, noki, tuhka
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

No nii löyty tollanen Saksasta. Taidan jättää ton ehjäksi ja avata tuon nykyisen kun näkyy hieman mustaa karstaa putken päissä. Tiedä liekö tuo nykyinen jo sökö sitten? Tällä ei ollut kuin 55thkm ajettu ja se oli noista putken päistä kun uusi. Ei yhtään karstaa.. Hyvät neuvot kalliit. Mitä tulee huomioida avatessa ja kannattaako laittaa putket sisälle? Miten se kenno irtoaa sieltä helpoiten?

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisko tästä apua.


https://www.google.fi/search?q=hiukkass ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

viheik kirjoitti:Onko olemassa mitään konstia millä saisi tietää että onko filtteri menossa vaihtoon kun nyt olen huomannut ja että n.1000km aikana 3krt polttelee ja joka kerta olen ajanut sen verran että pitäisi keretä suorittaa poltto loppuun.
Mulla samanlainen tilanne tossa 200CDI:ssä. Osaako joku sanoa kuinka kauan pöntössä vielä pihisee, ennenkuin on vaihtokunnossa? Kun tuo minun pönttö menee tukkeeseen, tyhjennän sen ja laitatutan ohjelman jossain. Saa samalla lisää voimaa.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kannattaisi sellainen kierrätyksen deaktivointi teetättää jo nyt, todennäköisesti lisää suodattimen elinikää runsaasti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

simppa80 kirjoitti:No nii löyty tollanen Saksasta. Taidan jättää ton ehjäksi ja avata tuon nykyisen kun näkyy hieman mustaa karstaa putken päissä. Tiedä liekö tuo nykyinen jo sökö sitten? Tällä ei ollut kuin 55thkm ajettu ja se oli noista putken päistä kun uusi. Ei yhtään karstaa.. Hyvät neuvot kalliit. Mitä tulee huomioida avatessa ja kannattaako laittaa putket sisälle? Miten se kenno irtoaa sieltä helpoiten?

[ http://i47.tinypic.com/fp56gw.jpg ]

Itse aukasin rälläkällä nätisti päältä kolmelta kantilta ja taivutin luukun auki. Lähtee kokonaisenakin ulos meisselillä houkuttelemalla, teoriassa mahdollista asentaa myös takaisin. En putkittanut omaani, antaa silti hyvän tehon. Sitten nätti sauma laatuhitsillä. Katsuri ei näe saumaa alhaalta... ihastelee vaan nykydieselin savuttomuutta. Varmaan käsineet ja hengityssuojain hyvä olla; tais itellä unohtua...

Ja se pakokaasun uudelleensyönti kannattaa tosiaan samalla eliminoida ohjelmasta, kun muokkaa ohjelman elämään ilman tulppaa... niin pysyy perä siistinä sitten ilman DPF:ääkin. Hieman takaisinkierrätyksen eliminointi hidastaa talvella lämpiämistä, joka on V 6 CDI:llä vakiona tosi nopeaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tuosta voi miettiä olisiko tuo minun entinen dpf ollut kohta vaihto kunnossa?? Kennot olivat noin puoleksi tukossa. Myös pakoputken päät ovat ihan mustat. Autollani ajettu 200thkm. Alempi kuvassa on 56thkm ajetusta. Pitää huomena Starila kattoa millon on tehnyt viimeisen polton..

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Pasi_a:lla oli ML:ssä hiukkaspöntön kanssa ongelmia ja löysi niihin ongelmiin todella hyvän ja edullisen konstin ja kaikenlisäksi toimivan......eli kannattaa olla pasiin yhteydessä niin löytyy hyviä vinkkejä....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

SprinterW903 kirjoitti:Pasi_a:lla oli ML:ssä hiukkaspöntön kanssa ongelmia ja löysi niihin ongelmiin todella hyvän ja edullisen konstin ja kaikenlisäksi toimivan......eli kannattaa olla pasiin yhteydessä niin löytyy hyviä vinkkejä....
Mahtaakohan saada yhteyttä... liekö tunnukset nim ym vielä toiminassa
(vai voikohan niitä itse poista...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tollaset keinot siihen tuntuu olevan parhaat ;)

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simppa80 kirjoitti:Tollaset keinot siihen tuntuu olevan parhaat ;)

[ http://i48.tinypic.com/35cr1fl.jpg ]
Yksi
Hyvä tapa tyhjenys polttaa... :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, simpalla on kyllä silläkeinon todella hyvä malli tässä, että tuhottava suodatin on ostettu erikseen, kun ei se alkuperäinenkään oikein huonolla mallilla ollut.

Se, ettei suodatin enää ole aivan täydessä, uutta vastaavassa iskussa, ilmenee käytännössä pidemmän, tai useamman peräkkäisen kaasupohjassa - kiihdytyksen aikana, hiukkassuodattimen eropaineanturin vikatilaraja ylittyy.
Piiitkässä äärimmäisessä rasituksessa paine-eroa kertyy lopulta liikaa, tämä ei ole muuten niin vakavaa, mutta tuntuu aiheuttavan omistajille melkoista henkistä rasitusta.
Suodattimeen pitkässä juoksussa takertuu tavaraa tukkeeksi, joka ei täysin puhdistuspoltoissakaan irtoa.

Ja multa kun näkyy kadonneen tuhatkunta postausta, niin tämä ei taida ollakkaan sitten toistoa.
Kun suodatin poistetaan autosta, täytyy varautua siihen, että jotain pitää vielä ohjelmassa korjata, kerran jos toisenkin.
Syytä voi olla ohjelman tekijässä, tai tekniikassa.
Se ei todellaakan ole lähellekkään aina ihan helppo tapahtuma, riippuu suuresti ohjelmaversioista, sekä mahdollisista merkkiliikkeen päivityksistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Omassani ilmeni muutaman kerran tuo vikatilanne paine-erosta. Piti vetää todella piiiiitkään kaasu auki että meni vika tilaan. Tänään katoin starilla tuo suodattimen tietoja niin n. 400km sitten se oli viimeksi poltettu ja arviolta noin puolet kennon keramiikasta oli tukossa. Sitä en tiedä miksi putket ovat päässeet mustumaan noesta tai tuhkasta star kertoo että dpf on vaihtokunnossa jos putken päät mustuvat..

Niin ja siis tuon vanhan tuhosin ja vähemmän ajettu on nyt sitten varalla. Hiukan ongelmia on auton kanssa sittemmin tuon muutoksen jälkeen ollut. Jostakin syystä pidemmässä vedossa vedot katoaa hetkittäin. Kun päästään 5 vaihteelle niin tuo alkaa ilmetä. Aivan kuin syöttö katkeaisi hetkellisesti tai joku katkaisee sen. ilmenee noin 1 sekuunnin välein nykimisenä. Jos keventää kaasua niin hiukan se tuohon auttaa mutta jatku uudelleen heti kun painaa tallan pohjaan.. Vikakoodeja eikä ilmoituksia tuosta jää.

Sen verran Starilla huomasin että ahtopaine testissä ahtopaineen säädin pitäis olla säädettynä >=85% mutta arvo on 84%. Onk otämä nyt niitä tangon säätöjuttuja vai mitä?

Tarvisin nyt luisäks neuvoja tuohon Star datan loggaukseen. Jos siinä edes sellainen optio on olemassa? Ihan turha on yrittää seurata anturitietoja ellei ole joku kaveri mukana. On niiiin sairaan hidas päivittymään ne arvot. ELi saako tuolla Dassilla sen monitor.exen avattua tai sen trace ohjelmaan millä pääsee tallentamaan anturi tietoja johonkin fileen tai edes siihen näytölle? Vai pitääkö etsiä joku odb2 data loggeri ja yrittää sellasella???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Staari on vähän huono ajossa tapahtuvaan tarkkailuun.
Vikatilan olosuhdetiedot se kertoo sitten hyvin.
Se on enemmän tarkoitettu (korjaamoille) vikamuistin lukuun, koodailuun, sekä paikoillaan kaasuttelun tukiskeluun.

Ahtimen pulssisuhteista et oikein paljoa voi päätellä, ne on kaikki muutettu, kun suodatin on poistettu ohjelmasta.
Sillä keinon ahtimen käytös on saatu rauhallisemmaksi, kun suodattimen ilmankulun muutostahtia vastustava vaikutus on poissa, eikä sitä ylenmääräistä pakopainetta enää hiukkassuodattimen/egr,n toiminnan takia tarvita.
Antaa se hyvää kulutukseenkin.

Tärkeitä seurattavia arvoja on ahtopaine, pakopuolen paineet, ilman määrä, lämpötilat (imu- ja pakopuolella), syöttömäärä, railpaine.
Suutintestin voi tehdä, samoin railpainetestin.
Kaikki (suuttimien) liittimet tarkistaa.
Laatikko ?
Kun hiukkassuodatinta on viimeiksi rassattu, niin onhan kaikki siellä olevat anturit johtoineen ok.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

tuikku kirjoitti:.
Staari on vähän huono ajossa tapahtuvaan tarkkailuun.
Vikatilan olosuhdetiedot se kertoo sitten hyvin.
Se on enemmän tarkoitettu (korjaamoille) vikamuistin lukuun, koodailuun, sekä paikoillaan kaasuttelun tukiskeluun.

Ahtimen pulssisuhteista et oikein paljoa voi päätellä, ne on kaikki muutettu, kun suodatin on poistettu ohjelmasta.
Sillä keinon ahtimen käytös on saatu rauhallisemmaksi, kun suodattimen ilmankulun muutostahtia vastustava vaikutus on poissa, eikä sitä ylenmääräistä pakopainetta enää hiukkassuodattimen/egr,n toiminnan takia tarvita.
Antaa se hyvää kulutukseenkin.

Tärkeitä seurattavia arvoja on ahtopaine, pakopuolen paineet, ilman määrä, lämpötilat (imu- ja pakopuolella), syöttömäärä, railpaine.
Suutintestin voi tehdä, samoin railpainetestin.
Kaikki (suuttimien) liittimet tarkistaa.
Laatikko ?
Kun hiukkassuodatinta on viimeiksi rassattu, niin onhan kaikki siellä olevat anturit johtoineen ok.
Kiitos vinkeistä. Yritän parhaan mukaan selvitellä noita mainitsemia asioita. On siellä anturin johto paikoillaan mikä oli suodattimessa. Antais varmaan vikakoodin jos ei olisi?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuikku kirjoitti:.
Syytä voi olla ohjelman tekijässä, tai tekniikassa.
Se ei todellaakan ole lähellekkään aina ihan helppo tapahtuma, riippuu suuresti ohjelmaversioista, sekä mahdollisista merkkiliikkeen päivityksistä.
Totta; V 6 CDI ei enää ole ollenkaan yhtä helppo kuin rivi-4 CDI on ollut, kun halutaan DPF eliminoida. Tehdas tehnyt asiaa työläämmäksi ja usein toimivuuden varmistamiseksi joutuu ajamaan pitkät huikoset muutosten välissä, varsinkin näissä tehdaskuristetuissa 280 CDI: ssä, näissähän useimmiten oikea tehonnostokin vaatii nastoilta kirjoittamista ja asiaan paneutumista. Toki tehtaan motiivin ymmärtää, koska 280 on mekaanisesti täysin identtinen täystehoiseen 320: seen... mukavahan se on myydä tehtaalta kalliimmalla kuristamattomat autot sellaista kaipaavalle.

Kirjoittelinkin pari vuotta takaperin asiasta varoittelumielessä; ohjelmamuutos + DPF eliminointi vaatii paneutumista ja autoissa tuntuu olevan myös yksilöllisiä vaatimuseroja, eli yleispätevät V 6 CDI DPF-eliminaatio-reseptit puuttuu. Itsellä oma toiminut nyt ilman DPF: ää + takaisinkierrätystä hyvin, jo parisen vuotta.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4769
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, sanoisin kuitenkin, että varsinainen ongelma on juuri ne ensimmäiset hiukkasautot.
Ja sitten siihen joku päivitys päälle.

Tähän asti kaikkien V6,n hiukkasuodattimet on suosiolla ohjelmasta lähteneet, jos jotain ongelmia on ollut, niin ne on ainakin vielä, toistaiseksi johtuneet auton tekniikassa piileskelleestä viassa, yleensähän asiakas haluaa sen suodattimen "poistohyödyn" heti ulosmitata lisätehonakin.
Lisäteho aiheuttaa aina lisämurheita, koskaan se ei niitä vähennä.
On ollut joskus kyllä ihan näppäilyvirhekkin.
280,n ohjelma on aika tarkalleen sama, kun 320,senkin, eli jos hallitsee toisen, niin osaa toisenkin, ei ole vaikea ohjelma.
Hyvä moottori, joka nöyrästi tottelee kyllä ohjelmaa, mersuksi kamalan vähän inhottavia rajoitteitakin.
Ainoa oikea hankaluus tuossa V6 280,ssä on se luku/kirjoitus.
Luulisin, että kun on niin yleinen paketti, niin paaaljon on maailmalla tietämystäkin ko. ohjelman tekoon.
Siitä saa sellaisen, josta jälkiruiskutukset, käryt ja poltot kaikkineen on pois.
Suuret suuttimet, pieni ahdin, surkea cooleri.

Niissä alkupään hiukkas autoissa, neli- ja kuusipyttyisissä suorissa moottoreissa, on käytännössä samat ohjelmat, hyvin pienet keskinäiset erot.
Aluperin noista varmaan lähes kaikista, jos softaa ei ole milloinkaan päivitetty, niin suodatinta ei edes tarvi mitenkään "poistaa" ohjelmasta, riittää kun sen kopistelee poikkeen, mutta sellaista ei taida helposti enää löytää.
Hankaluuksia tulee siinä vaiheessa, kun softaa päivitetään veholla niin, että se kaikilta osin täyttäisi sen euro4,n, siis muutenkin kun vain savutestin.
Näissä tuntuu olevan sellaisia, joista niiden polttojen/kummallisen käytöksen poissaaminen on tuskaista, mutta onneksi niitä on tavattoman vähän.
Kun nämä tämänikäiset uustuontiautot paljoudessaan on alunperin niitä euro3 autoja, joihin tiettyjen vaatimusten, sekä verohelpotusten takia lisätty hiukkassuodatin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

CDI203 kirjoitti: Autopomila näkee kaikenlaista mittaus arvoa kivasti mersusta semoinen on itseläkin käytetävissä
vaikka vika koodien kohda se on arvomecoodin...:)
tosin kyllä *:ristakin saa yhtä anturi tietoa seurattua arvoina tai vaika käppyränä ja vaikka usempaakin käppyrää samaan aikaan
Miten tuo *:ssa onnistuu?????
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin