
Eli sitä kiinnikettä/alustatukiosaa keskelle ei enää saa, A1268890265
Ja ne kaksi mustaa nappulaa on kumipuskimia, EPC näyttää pyöreätä vaikka ne pitäs olla kantikkaita kait: A1109870329
Tässä olis kantikkaat 124 numerolla:

Nyt putosin kärryiltä, mut ei se mitääntyko h kirjoitti:no jos oot pk-seudulla niin tuo pinnoitukseen,
vedetään suomalainen pinnoite, on tätä päivää..helppo pestä.
Lisää yv:llä.
-tyko
kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
Luulen että en ole W126:sta ikinä sellaista irrottanut. W111, 113, 114, 109, 107 ja 116 on tulleet tutuksi. Ei siellä montussa ole kun pieni reikä josta vaan näkyy imuletkun pään "juntturi".touhottaja kirjoitti:kyllä se sihti sieltä löytyy kunhan vain kaivelet, se on vähän "montussa"karra kirjoitti:Nonii bensapumppupaketti on pöydällä. Tarttee joko ostaa uusi tai rakentaa uusiksi suodattamalta eteenpäin lähtevä letku nro 5 kuvassa. Paluulinja ja imulinja tankkiin ajattelin uusia metritavarasta ja klemmareilla kiinni. Sitä tankin pohjalla olevaa imusihtiä tai sen isoa kuusiokantaa ei näy... anturista kurkittuna tankki on kyllä puhdas mutta olisihan tuon sihdin voinut uusia.
tehe ne konehuoneen letkut itte, minä tehin ne ite päät puhdistin ja päälle uusi keltapassivointi, sitten uudet puriste klemmarit ja hyvin toimiikarra kirjoitti:Kiitosta, en tajunnut että tuo osa on kumia! Imulinjan ajattelin tehdä itse, koska sekä siinä että paluulinjassa on tehtaan jäljiltä tavallinen letkuklemmari. Oli nimittäin sen verran suolaisia hintoja ne konehuoneen kaksi letkua, noin kolme ja puolisataa, mutta kun toinen oli jo ostettu...
Suodattimelta lähtevän letkun teetän siis hydrauliikkalikkeessä; sain just AM Worksilta tiedon että heillä on hyllyssä Cohline 2190 7,3x14,5 letkua joka sopii siihen. Etran kautta sitä ei saa ja ne muut letkut tuolla eli klemmareilla tulevat on kokoa 5, 8 ja 16 mm ja niitä haen Etrasta.
Muuten, muutama vuosi sitten pumpun imulinjan ja webaston lähtöhaaran väliin laittamani uusi Gatesin metritavaran polttaineletkun pätkä oli jo halkeillut klemmarin alta, vaikka käyttämässäni venäläisessä bensassa ei pitas olla etanolia ollenkaan.... mutta 30 vuotta vanhat kumitiivisteen puskurin ja etusiipien välissä olivat putsauksen jälkeen kuin uudet. Itse asiassa kaikki bensaletkutkin autossa ovat vielä ihan notkeita mutta pumppujen välinen yhdysputken letkuosuus jossa tehtaalla asennettu klemmari (kakkospumpun imuun) alkoi vuotaa muutama vuosi sitten, selvisin uudelleen kiristämällä mutta ostin tuolloin jo varalle uuden putken merkkiliikkeestä.
Kyllä, kirjoitin että kyseessä mallikuva, kun muuta en äkkiseltään netistä löytänyt.touhottaja kirjoitti:tuo pumpun välinen putki on minulla kuparia, mutta tuo tankista tuleva imuletku on erikoisen näköne
[ [url=http://i5.aijaa.com/t/00311/14523618.t.jpg] ][/url]
tässä näkyy pumppujen väliputki
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00825/14523615.t.jpg] ][/url]
katoppa tuota kiinnikerautaa (sankarauta) eikös se kuuluisi olla tällänen tuo sinun näyttäs olevan W124:sen sankarauta, vai onko kuvasi vallan W124:sta
Hei, oliko sinulla nuo putket kokehuoneessa paikoillaan, kun teit letkut niihin? Minulla on SECissä niin ahdas tuo väli tuohon keskikannakkeeseen ettei saa sitä irti, eli ylimmässä kuvassa tuo alempi kannake. Siella alhaalla on vielä yksi kannake ja tuo ylin lähtee myös helposti.touhottaja kirjoitti:tälläset letkut minä väkersin
[ [url=http://i2.aijaa.com/t/00509/14517790.t.jpg] ][/url]
tässä letkujen päät koneeseen![]()
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00107/14517791.t.jpg] ][/url]
tällänen sitten se puristettva klemmari jaka puristetaan omalla työkalulla
[ [url=http://i6.aijaa.com/t/00508/14517792.t.jpg] ][/url]
Tarkoitan kolmea kannakerautaa joista keskimmäinen on pakosarjan ja sisälokarin välissä. Meinasin siis vaihtaa kokonaiset putket. Näkyy sinun kuvassa hyvin tuo kannake. Minulla on vaan paljon ahtaamma paikat. Tunkkasin konetta ylos eilen vasemmalta puolelta mutta ei tullut juurikaan sivusuunnassa tilaa, korkeussuunnassa pikkasen.touhottaja kirjoitti:eihän siellä ole kun yksi kannake mikä on kiinni yhdellä ruuvilla ilmanmäärän mittarissa, tuossa venttiilikopan päällä oleva kannake on vain molempien putkien tuki kiinnike toisiinsa joka on kiristetty yhdellä 4mm läpi ruuvi ja mutteri järjestelmällä![]()
olihan mulla molemmat putket irti kun tehin ne käyttämällä vanhoja letkuja mittoina, sitten letkut laitoin paikoillaan ettei ne kierrä yhtään ja käsissä kiristin lopullisesti klemmarittuo putkien tuki kiinnike kannattaa irrottaa toisistaan ennen ilmamassan mittarista irrottamista M6 10mm avaimella
![]()
eihän sulla pitäis olla sen ahtaammat paikat kun munkaan koneen päällä
käytin tuossa 1/4vääntiöllä olevaa hylsysarjaa
Tankki on tyhjä, koko bensapumppuhärdelli osina ja teline maalattuna, kuskin jalkojen alla olevat juntturit auki mutta kun ei mahdu työkalut saati kädet sentin raosta sisälokarin ja pakosarjan väliin. Alta päin on simpukka tiellä.touhottaja kirjoitti:jaa, minä kun ymmärsin että puhut noista letkuistajuu oli ne polttoaine linjan putket paikoillaan kun tehin ne letkut
jaa meinaat vaihtaa koko linjat, nuo alkupään polttoaine putkethan katkee kuskin jalkatilan kohilta alta, siellä on juntturi liitokset, mutta niitä vaihtaessa pitää muistaakseli ottaa parit suoja pellit irti, tais olla pakoputken lämpö suojia helpottaa putkien irrottamista pois paikaltaan, täytyy vaan tankin päästä tukkia imu ja paluu letkut ettei tankki tyhjene lattialle
ei se ollutkaan noin, siellä alla tais olla jarruputkien liitoskohdat eikä polttoaine putkien