SAA POISTAA
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
mitäs noi kaikki anturit on? kaks siinä kannen päässä johon ylävesi letku tulee ja sitte yks keskellä kantta syöttöpumpun takana. neljäs pakosarjan puolella vesipumpun "lohkossa".
yks tarvis ottaa pois ja laittaa jälki asennus mittarin anturi tilalle. siis veden lämpötila mittari.
yks tarvis ottaa pois ja laittaa jälki asennus mittarin anturi tilalle. siis veden lämpötila mittari.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
vesilämmön anturi mielestäni siinä syöttöpumpun kohilla kannessa..
Siistinnäkönen putki, paljonko maksaa abaut _värkit_ tuollasen 3" putkeen katilta taakseppäin, 2 vaimenninta.
Siistinnäkönen putki, paljonko maksaa abaut _värkit_ tuollasen 3" putkeen katilta taakseppäin, 2 vaimenninta.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
resonaattori tais olla satesen ja takapönttö kaks. siihe vähä putkee ym. ni neljä sataa on äkkiä.johani kirjoitti:vesilämmön anturi mielestäni siinä syöttöpumpun kohilla kannessa..
Siistinnäkönen putki, paljonko maksaa abaut _värkit_ tuollasen 3" putkeen katilta taakseppäin, 2 vaimenninta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
jos en väärin muista niin hehkut pelaa sillä pumpun takana olevalla anturilla jaaaaa se lämpö taisi olla siinä vesipumpussa.
letkun päässä on sitten niitä tyhjäkäynnin korottajaa ja kylmästoinnin anturia
letkun päässä on sitten niitä tyhjäkäynnin korottajaa ja kylmästoinnin anturia
w201 om605
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
kyllä mulla on ollu kaikissa vehkeissä lämpömittarin anturi siinä pumpun takana. yks napanen anturi.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Nämä tuntuu vaihtelevan niin paljon eri mallien ja varusteiden kanssa, että kannattaa ottaa liitin irti ja kokeilla maadoittaa se liitin noin 300-600 ohmin vastuksen läpi ja katsoa mikä vaikuttaa lämpömittariin ja mikä hehkutusaikaan. Kaksinapaisessa anturissahan on kaksi maadoittavaa anturia (NTC vastusta), eikä yksi kuten aikoinaan kuvittelin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
mitä tapahtuu jos lyö maihin ilman vastusta?veskola kirjoitti:Nämä tuntuu vaihtelevan niin paljon eri mallien ja varusteiden kanssa, että kannattaa ottaa liitin irti ja kokeilla maadoittaa se liitin noin 300-600 ohmin vastuksen läpi ja katsoa mikä vaikuttaa lämpömittariin ja mikä hehkutusaikaan. Kaksinapaisessa anturissahan on kaksi maadoittavaa anturia (NTC vastusta), eikä yksi kuten aikoinaan kuvittelin.
luulisin että mulla juurikin siinä pumpun kupeessa ois hehkutuksen anturi kun se menee samaan nippuun hehku johtojen kanssa.
on tuossa vaan aika lailla hommaa niputtaa kaikki takas

jos huomenna sais jo sauhut.
kaikki viime kesänä uutena laitetut pakoputken roikunta gummit oli menny poikki. suunnittelin tekeväni uudet kuormaliinan pätkistä? tai vastaavasta tavarasta. ainut että niissä pitäs olla reikien ympärillä metalli vahvikkeet.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Näissä mitä mulla on ollu, se lämpömittarin anturin johto on menny siinä hehkun johtojen mukana siihen hekureleen viereen liittimeen. Muistaakseni vihreä johto.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Ei mitään, sitten viisari vain liikkuu hätäsempään...hehkutusajan kanssa on mielenkiintoisempaa tuo vastusarvolla pelaaminen.oltzi kirjoitti:mitä tapahtuu jos lyö maihin ilman vastusta?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
hyvä tuli
:


josko huomenna sais käyntii



josko huomenna sais käyntii

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Tänää pääsin jo starttailee. Sit lisäsin vedet ja perkele vuotaa vesipumpun jalasta jostain..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Mistäs kohtaa oli kansi halki? ja laitoitko uuden ehjän tilalle vai saiko vanhan ehjättyyn?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
siellä täällä oli muutama halkeema. vanha laitettii takas tekemättä mitään.Kuisma_ kirjoitti:Mistäs kohtaa oli kansi halki? ja laitoitko uuden ehjän tilalle vai saiko vanhan ehjättyyn?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Itellä oli aikonaan monesta kohtaa venttiilien välistä halki, ja vielä yhestä esikammion reikään, mutta koeponnistuksessa ei näkyny mitään, ja nyt ajettu varmaan 15tkm melekosen raskaalla kaasujalalla eikä oo porsinu. Varmasti kyllä vaihtelee halkeemien syvyydet, ja niitten vakavuutta vaikeeta arvioida silmämääräsesti, vaikka koeponnistuksessa pitäiski.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Itelläki oli halki esikammion ja venttiilien välistä varmaan 4 pytyn kohdalta. Koeponnistuksessa yksi halkeama vuoti ja samoin 6 pytyn imukanava vuoti.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Ei kait nyt virityskäyttöön tulevaa moottoria kannata valmiiksi rikkinäisellä kannella kasata?
Ja jos se koeponnistuksessa vielä tällä hetkellä pitää niin kyllä ne halkeamat jatkaa matkaa sinne vesikanavaan. Toki eikös tähän tullu se pelti tiiviste, niin meneehän se siletäkin välistä vähän päästä paine vesipuolelle 


IG: @pyrytakkunen
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
mulla meni 5 pyttysestä kansi pahvi, vaihdoin sen ja samalla sitten silmämääräisesti kattelin kantta, niin oli ok. ei halkeemia missään. sitten kasaan ja hx 40 kylkeen ja muut hilut. 50 tkm päästä halkes kansi ja vedet meni jotain kautta sylinteriin. noo, kansi pois ja ihmetteleen. oli joka pytyn kohdalta kansi halkeillu esikammiosta molempiin venttiileihin. huom. joka pytyn kohdalla! aika leveetkin vielä noi halkeemat, mutta vasta yks oli läpiasti halki. uusi kansi vaan paikalleen. aika lyhyessä ajassa meni rikki. tiedä sitten, että oliko jääny vähän vähiin jälkikäytöt, vai oliko liian pieni cooleri tms. rikki se kuitenkin meni yllättävänkin nopeeta. sai se kyllä kyytiäkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Mulla ne halkeemat oli sellasia että näki vasta ultraäänipesurin jälkee, höyrypesurilla ei lähteny tarpeeks että ois havainnu silmällä. Luulisin että siinä oli vain se pinnote halkeema, sellanen ku vakiokannessaki on jonkunlaine.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
^ mitä tarkotat tolla että menee paine vesipuolelle kun on pelti tiiviste?PTracing kirjoitti:Ei kait nyt virityskäyttöön tulevaa moottoria kannata valmiiksi rikkinäisellä kannella kasata?Ja jos se koeponnistuksessa vielä tällä hetkellä pitää niin kyllä ne halkeamat jatkaa matkaa sinne vesikanavaan. Toki eikös tähän tullu se pelti tiiviste, niin meneehän se siletäkin välistä vähän päästä paine vesipuolelle
kasataan rikkinäisellä ku ehjä maksaa 600e ja sellanen laitettiin 5tkm sitten. eli kaksi kantta on nyt ollu halki eikä mitään oireita.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
totta. melko hintavia noi ehjät kannet käytettynäkin. eikä niistä tiedä sen enempää, että kauanko nekään kestää. ja hyvällä tuurilla/käytöllä tollanen valmiiks halkeillu kansikin voi kestää vaikka kuinka pitkään. volkkari/audin/volvon vanha esikammiokone, niin niissäkin on ollu samaa juttua, että kansi halki venttiileiden väleistä, mutta ei kuitenkaan haittaa mitään. kyllä se noissa on ihan normaalia, että vähän halkeilee.oltzi kirjoitti:^ mitä tarkotat tolla että menee paine vesipuolelle kun on pelti tiiviste?PTracing kirjoitti:Ei kait nyt virityskäyttöön tulevaa moottoria kannata valmiiksi rikkinäisellä kannella kasata?Ja jos se koeponnistuksessa vielä tällä hetkellä pitää niin kyllä ne halkeamat jatkaa matkaa sinne vesikanavaan. Toki eikös tähän tullu se pelti tiiviste, niin meneehän se siletäkin välistä vähän päästä paine vesipuolelle
kasataan rikkinäisellä ku ehjä maksaa 600e ja sellanen laitettiin 5tkm sitten. eli kaksi kantta on nyt ollu halki eikä mitään oireita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Nonnii. ei menny ku rapiat 5kk ni sai sen vesipumpun pultattuu takas. jos huomenna lisäilis nesteet ja zekkais vuotaako vielä..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
No vuotaahan se!
Voiko om603 turbon lohkoissa olla eroa tuon vesipumppu rungon kanssa?
Ei muuten mee jakeluun miten voi vuotaa kun että lohkoissa ois eroa.

Voiko om603 turbon lohkoissa olla eroa tuon vesipumppu rungon kanssa?
Ei muuten mee jakeluun miten voi vuotaa kun että lohkoissa ois eroa.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
en jaksanu etsiä mikä moottori? vajaaventtiilisen pumppu ei käy monivenan kylkeen kun siinä monivenassa oli joku reikä vesipumpun lohkon alla josta tuli kusemalla pihalle. toisinpäin soveltuvuutta en muista mutta taisi olla niin että monikosta kävisi kapeaan 

w201 om605
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Viton om601:n vesipumpun kun sovittaa 200d kylkeen pitää tukkia pumpussa oleva reikä, joka menee Vitossa kannen (vai lohkon?) pikkureikään (tai jonnekin). Muuten vuotaa. Tässä lienee saman tyylinen homma, eli vesikiertoa on parannettu uusissa. Itse tukin sen tekemällä vesipumppuun kierteen ja ruuvaamalla siihen lukitteella ruostumattoman pultin.
Tuossa on se tukkimiskuva menneiltä vuosilta: http://www.skg.fi/tile002/w638/pic/p0521.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa on se tukkimiskuva menneiltä vuosilta: http://www.skg.fi/tile002/w638/pic/p0521.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Vihdoin likeni aikaa ja kiinnostusta tällekkin
Luulen löytäneeni vian tosta vesipumpun vuotamisesta. Toinen niistä kohdistus tapeista oli oudosti lytyssä. Se jätti sen kantamaan ja vuotamaan.
Huomenna pääsee testaa pysyykö vodat koneessa.

Luulen löytäneeni vian tosta vesipumpun vuotamisesta. Toinen niistä kohdistus tapeista oli oudosti lytyssä. Se jätti sen kantamaan ja vuotamaan.
Huomenna pääsee testaa pysyykö vodat koneessa.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
no nyt pysyy vedet koneessa. kasasin nippuun ja laitoin käymäänki ekaa kertaa.
MUTTA öljynpainemittari ei inahdakkaan. siis alkuperäinen mittaristossa. käytin 10s. ja sammutin. saattaa olla että johto on poikki kun on nii haperoita koko johtosarja tai sitten oon kasannu alakerrassa jotain väärin?? voisko niin käydä? ylimääräsiä osia ei kyllä jääny.
voi per*e sanon jos niin on. aattelin mitata öljynpainetta nyt siitä ahtimelle menevästä? täytyy vaan hakee sovite mittarin ja letkun välille.
MUTTA öljynpainemittari ei inahdakkaan. siis alkuperäinen mittaristossa. käytin 10s. ja sammutin. saattaa olla että johto on poikki kun on nii haperoita koko johtosarja tai sitten oon kasannu alakerrassa jotain väärin?? voisko niin käydä? ylimääräsiä osia ei kyllä jääny.

voi per*e sanon jos niin on. aattelin mitata öljynpainetta nyt siitä ahtimelle menevästä? täytyy vaan hakee sovite mittarin ja letkun välille.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
täytä öljypumppu esim turbon öljyletkusta. mulla ei meinannu nostaa paineita kone rempanjälkeen niin lykkäsin veneen peräöljyn täyttöön tarkotetulla p-pullolla ölppää pumppuun ja nous paineet heti.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Okei. Eli kaadan turbon öljyn meno letkun täyteen? Ja letku kiinni ja käymään? Vai pitäskö ton jälkeen sammutin päällä startata paineet?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Kyllä minä olen nuo aina kierroksille laittanut, eihän se pumppu startilla muuten jaksa painaa sitä ilmaa kasaan ja etiäpäin. Kasatessa kannattaa kyllä koittaa saada paikat täyteen öljyä. Siinä kun täyttelet pumppua öljyletkun kautta niin voi vaikka pyöräytellä samalla konetta, joko käsin tai startilla hitusen.
Mikäli epäilet johdotuksia tai mittaristoa niin mittaileppa samalla suoraan anturilta joko resistanssia jänniittömänä tai sitten jänniettä siitä rinnalta.
Mikäli epäilet johdotuksia tai mittaristoa niin mittaileppa samalla suoraan anturilta joko resistanssia jänniittömänä tai sitten jänniettä siitä rinnalta.
Lisää tietoa: www.skg.fi