W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

harrives kirjoitti:
Netistä löysin oheisen artikkelin, jonka perusteella voisi sanoa, että suppeahko vannevalikoima selittyy nimenomaan verotuksella ja CO2 päästöillä. Lieneekö sitten niin, että kyseisillä vanteilla on olemassa valmistajalla ja maahantuojalla arvot valmiina, jotka täyttävät auton CO2 kriteerit ja muilla ei. Onhan noi 19 tuuman viisipuolaiset vanteet kuitenkin varmasti esimerkiksi kevyemmät kuin 10 puolaiset vastaavat.
Netistä löytyy kaikenlaista tietoa. Viittaamasi artikkeli todennäköisesti jopa totuuden puolella mutta siinähän nimenomaan vaihdettiin pienemmät vanteet isommiksi. Renkaan ulkomitat pysyi samana mutta leveys muuttui sentillä, siinä kohtaa alkaa asiantuntemus tai huolellinen kirjoittelu kyseenalaistua. Joka tapauksessa isompiin renkaisiin vaihdon myötä CO₂ kasvoi.

Oletin että olisit ostamassa "konservatiivisia" talvirenkaita verrattuna 275 leveisiin 18 tuuman kesärenkaisiin mutta taisin olettaa väärin. Jos haet 19 tuumaisia vanteita niin pitää myyjältä tarkistaa onko niillä CO₂ sama, hinnastosta en osannut tulkita millä vanteilla ne talvikumit yleensäkin saisi (muilla kuin vakiovanteilla).

Itse en haluaisi eri kokoisia etu- ja takarenkaita, 350e:hen ei taida tehtaalta saada samoja eteen ja taakse?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simosami kirjoitti:
Vakio LED-lähivalot ovat turhan vaatimattomat Suomen märkiin yö olosuhteisiin. Kapea ja lyhyt keila. Johtuu pesurien puutteesta, kun Xenon luokan valot vaativat pesurit. Eikä ne kaukovalotkaan mene paljoa yli 100m. Jostakin pitää säästää.
Eikös kaikki mersut nykyään tule ilman pesureita eli valotehoa on jouduttu säästämän?

Onko niistä uusista matriisi-LEDeistä kokemusta (multi-beam LEDit)? UK-foorumilla kirjoittelevat että vastaantulijat vilkuttelee valoja. Tässä yksi päivä liikenneradio-ohjelmassakin joku uusi 213:n omistaja joutui soittelemaan lähetykseen että sai kehuttua uutta autoaan, sanoi että vastaantulijat vilkuttelee pitkiä kun on niin kirkkaat valot. Melkein teki mieli itse soittaa että huonot on valot jos vastaantulijat häikäistyy, taitaa olla joku säätö/ohjelmavika autossa. Yrittävätkö leikata liian pienen alueen vastaantulijoiden kohdalta?
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

DBFI kirjoitti:
harrives kirjoitti:
Netistä löysin oheisen artikkelin, jonka perusteella voisi sanoa, että suppeahko vannevalikoima selittyy nimenomaan verotuksella ja CO2 päästöillä. Lieneekö sitten niin, että kyseisillä vanteilla on olemassa valmistajalla ja maahantuojalla arvot valmiina, jotka täyttävät auton CO2 kriteerit ja muilla ei. Onhan noi 19 tuuman viisipuolaiset vanteet kuitenkin varmasti esimerkiksi kevyemmät kuin 10 puolaiset vastaavat.
Netistä löytyy kaikenlaista tietoa. Viittaamasi artikkeli todennäköisesti jopa totuuden puolella mutta siinähän nimenomaan vaihdettiin pienemmät vanteet isommiksi. Renkaan ulkomitat pysyi samana mutta leveys muuttui sentillä, siinä kohtaa alkaa asiantuntemus tai huolellinen kirjoittelu kyseenalaistua. Joka tapauksessa isompiin renkaisiin vaihdon myötä CO₂ kasvoi.

Oletin että olisit ostamassa "konservatiivisia" talvirenkaita verrattuna 275 leveisiin 18 tuuman kesärenkaisiin mutta taisin olettaa väärin. Jos haet 19 tuumaisia vanteita niin pitää myyjältä tarkistaa onko niillä CO₂ sama, hinnastosta en osannut tulkita millä vanteilla ne talvikumit yleensäkin saisi (muilla kuin vakiovanteilla).

Itse en haluaisi eri kokoisia etu- ja takarenkaita, 350e:hen ei taida tehtaalta saada samoja eteen ja taakse?
Talvirenkaat olisivatkin konservatiiviset perus 17 tuuman vanteilla, mutta kesärenkaat olisivat 19 tuuman vanteilla joista on käytännössä saatavilla vain 5 puolaiset vanteet, jotka haluaisin vaihtaa. Taisi se myyjäkin mainita jotain tuosta co2 asiasta, kun muita vanteita ei oikein hybridiin saa. Oikeastaan se on loppupelissä aika sama mistä johtuu, vaan relevanttia on miettiä miten asian kiertää, jotta saa sellaiset vanteet tuon hintaluokan autoon, jotka oikeasti haluaa :D
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:Sielä on keskitasauspyörästö korvattu jakolaatikolla:

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle.
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... -s-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juttua E63 S:n nelivetojärjestelmästä (saksaksi):
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... eb-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:
Wilhelm_Maybach kirjoitti:Sielä on keskitasauspyörästö korvattu jakolaatikolla:

An electromechanically controlled coupling connects the permanently driven rear axle variably to the front axle.
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... -s-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Juttua E63 S:n nelivetojärjestelmästä (saksaksi):
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... eb-4matic/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eine elektromechanisch geregelte Kupplung verbindet die ständig angetriebene Hinterachse variabel mit der Vorderachse.
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: Eine elektromechanisch geregelte Kupplung verbindet die ständig angetriebene Hinterachse variabel mit der Vorderachse.
Sähkömekaanisesti säännelty kytkin yhdistää jatkuvasti vetävän taka-akselin muuttuvasti etuakselin kanssa. :geek:
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Adblue järjestelmä vikatilassa kilometreillä 7200. 770 kilometriä antaa vielä ajaa ja auto ei enää starttaa. Noista ILS valoista ei kannata maksaa mitään. Ajelin Turkuun meidän C mallin ILS järjestelmällä. Noilla puolikaukovaloilla ei kertakaikkiaan tee mitään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

monsteri kirjoitti:Adblue järjestelmä vikatilassa kilometreillä 7200. 770 kilometriä antaa vielä ajaa ja auto ei enää starttaa. Noista ILS valoista ei kannata maksaa mitään. Ajelin Turkuun meidän C mallin ILS järjestelmällä. Noilla puolikaukovaloilla ei kertakaikkiaan tee mitään.
Vikatilassa antaa ajaa vain rajatun matkan ja sitten ei anna startata? Kuulostaa enemmän Adblue tankkaustarpeelta mutta kai siellä jotain vikaa sitten on kun niin sanot.

Mikähän mersu se C-malli oli? Ei taida tällä hetkellä olla 205:ssakaan samoja ILS-valoja kuin 213 mallin multibeam LEDit. Valoteho ei välttämättä kummassakaan huippua mutta ei kai 213 mallin "ILS:iä" osteta valotehon takia kun peruskynttilätkin on LEDejä?
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

W 205 ledeillä on meitin ILS auto. Latu aukeaa kyllä, kun laittaa pitkät päälle manuaalisti. Todellakaan ei ole adblue tankkaustarve, vaan auto vikatilassa. Korjaamolla ollaan Just ja yritetään uudelleen ohjelmoinnilla saada auto tienpäälle.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

No niin. Auto jäi pajalle. Auto oli kuluttanut liian vähän adblue nestettä, tiedot meni tehtaalle ja vaihtavat uuden pumpun.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Auto siis E 220D, ajettu 7200 km. Tähän vaihdettiin eilen adblue pumppu, kun sytytti sunnuntaina moottorin vikavalon ja adblue tankin kohdalla ilmoitti, ettei pysty mittaamaan tankissa olevan aineen määrää. Erittäin nopealla aikataululla auto pääsi korjaamolle ja auto ilmoittanut, että adblueta kuluu liian vähän. Jotain kummallista tässä nyt on. Adblueta pitäisi kulua n 1 litra/1000km eli suunnilleen huoltovälin pitäisi päästä. Eilenkin sanottiin, että älä mene itse tankkaileen, vaan tule tänne. Kuuluu siis huolenpitosysteemiin. Olen 5000km ajettuani tankannut 5 litraa tullinpuomin shellillä, kun järjestelmä ilmoitti, että autolla pääsee 12 100km. Nyt tankissa pitäisi siis olla 21 litraa ainetta, mutta eilen ilmoitti, että ajomatkaa jäljellä 13 100 km. Onko kukaan muu seurannut tätä adblue kulutusta service valikosta?
Sitten vielä noista valoista. Riippuu tietysti, missä autolla pääsääntöisesti ajelee, kannattaako ILS valoja tähän hankkia. Omat ajot pääsääntöisesti Turku -Helsinki moottoritiellä ja tuonne ei kannata, kun pääosin katuvalot. Päinvastoin , kuten ylläolevissa keskusteluissa puhutaan, niin nämä ledit ovat erittäin hyvät ja kirkkaat. Tuulilasin valotestissä lyhyet valot arvioitiin erinomaiseksi 5/5. "kolmen luksin kantama yltää 123 metriin(ka. 77m). Valokeilan leveys 50 metrin päässä 29 metriä(ka 11m). Kaukovalot arvosana 4/5. Kaukovalot kantaa 217 metriä kolmen luksin arvolla( ka.197m). W 205 ledit ovat teholtaan lähes samaa tasoa eli ne puolikaukovalot varjostettuina ei tuo paljon lisäarvoa hyviin lähivaloihin, toki kaukovaloautomatiikka hyvä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

monsteri kirjoitti:Auto siis E 220D, ajettu 7200 km. Tähän vaihdettiin eilen adblue pumppu, kun sytytti sunnuntaina moottorin vikavalon ja adblue tankin kohdalla ilmoitti, ettei pysty mittaamaan tankissa olevan aineen määrää. Erittäin nopealla aikataululla auto pääsi korjaamolle ja auto ilmoittanut, että adblueta kuluu liian vähän. Jotain kummallista tässä nyt on. Adblueta pitäisi kulua n 1 litra/1000km eli suunnilleen huoltovälin pitäisi päästä. Eilenkin sanottiin, että älä mene itse tankkaileen, vaan tule tänne. Kuuluu siis huolenpitosysteemiin. Olen 5000km ajettuani tankannut 5 litraa tullinpuomin shellillä, kun järjestelmä ilmoitti, että autolla pääsee 12 100km. Nyt tankissa pitäisi siis olla 21 litraa ainetta, mutta eilen ilmoitti, että ajomatkaa jäljellä 13 100 km. Onko kukaan muu seurannut tätä adblue kulutusta service valikosta?
Oma auto vanhempi/eri korilla ja V6 mutta ekaan huoltoon tankkasin jotain 5 - 7 litraa (omasta tynnyristä tietenkin eikä sitä kallista Vehon pissaa). Toiseen huoltoon kielsin tankkaamasta kun tätä menoa tankki tyhjenee viidessä vuodessa ja urealitku alkaa vanheta. Kilometrejä ei toki kauheasti tule, kympin paikkeilla vuodessa. Omassa autossa ei näe urean määrää mittariston valikoistakaan mutta testerillä näkee (täyttötarpeesta tulee toki ilmoitus ruutuun jos siihen asti pääsee). Ehkä tuo uudempi moottori kuluttaa enemmän ureaa, tai kuuluisi kuluttaa jos olisi kunnossa.

Kyllä se tankkauskorkki sinne esille on siirretty ihan sen takia että asiakaskin saa adblueta tankattua. Korjaamot kyllä myy mielellään siinä kuin pissapojankin täyttävät hyvällä katteella.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Tämä näyttäisi kuluttavan litran/1000 km, aivan kuten korjaamopäällikkö sanoikin. Tankkasin hanasta tullinpuomin shellillä 5 litraa ja tankki tuli täyteen. Auto näyttää adblue tankin mittaristoon ja se viittä vailla kuvan mukaan täynnä. Silti ajokilometrit vain 13 tuhatta jäljellä( pitäisi siis olla 21 000) eli olen kohta taas korjaamolla.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

monsteri kirjoitti:Auto siis E 220D, ajettu 7200 km. Tähän vaihdettiin eilen adblue pumppu, kun sytytti sunnuntaina moottorin vikavalon ja adblue tankin kohdalla ilmoitti, ettei pysty mittaamaan tankissa olevan aineen määrää. Erittäin nopealla aikataululla auto pääsi korjaamolle ja auto ilmoittanut, että adblueta kuluu liian vähän. Jotain kummallista tässä nyt on. Adblueta pitäisi kulua n 1 litra/1000km eli suunnilleen huoltovälin pitäisi päästä. Eilenkin sanottiin, että älä mene itse tankkaileen, vaan tule tänne. Kuuluu siis huolenpitosysteemiin. Olen 5000km ajettuani tankannut 5 litraa tullinpuomin shellillä, kun järjestelmä ilmoitti, että autolla pääsee 12 100km. Nyt tankissa pitäisi siis olla 21 litraa ainetta, mutta eilen ilmoitti, että ajomatkaa jäljellä 13 100 km. Onko kukaan muu seurannut tätä adblue kulutusta service valikosta?
Sitten vielä noista valoista. Riippuu tietysti, missä autolla pääsääntöisesti ajelee, kannattaako ILS valoja tähän hankkia. Omat ajot pääsääntöisesti Turku -Helsinki moottoritiellä ja tuonne ei kannata, kun pääosin katuvalot. Päinvastoin , kuten ylläolevissa keskusteluissa puhutaan, niin nämä ledit ovat erittäin hyvät ja kirkkaat. Tuulilasin valotestissä lyhyet valot arvioitiin erinomaiseksi 5/5. "kolmen luksin kantama yltää 123 metriin(ka. 77m). Valokeilan leveys 50 metrin päässä 29 metriä(ka 11m). Kaukovalot arvosana 4/5. Kaukovalot kantaa 217 metriä kolmen luksin arvolla( ka.197m). W 205 ledit ovat teholtaan lähes samaa tasoa eli ne puolikaukovalot varjostettuina ei tuo paljon lisäarvoa hyviin lähivaloihin, toki kaukovaloautomatiikka hyvä.
Tuulilasi mittaa jostakin syystä 3lux käyrät, kun TM raja on 5lux
Mutta todelliset käyrät näkee C ja E valoista TM 20/16 numerosta
Ledit valitettavasti jäävät pahasti alakynteen verrattuna xenoneihin. Keilan leveys, varsinkin vasen ojan puoli ja pituus myös ovat vajaita. W212 E:n xenonit ovat huonot kaukovalojen osalta
Mielenkiintoista on nähdä uuden V90 Volvon valokäyrät, kun saavat ne julkaistua. Siinä on pesurit.

http://tekniikanmaailma.fi/digilehti/20 ... kadonnutta" onclick="window.open(this.href);return false;
(tarvii tunnukset)
Viimeksi muokannut simosami, To 01.12.2016 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Valitettavasti ei auennut minulle TM valosivut. Mutta voin päästää sinut jännityksestä V 90 valojen osalta. Siinä on huonommat lyhyet valot kuin E mersussa tuulilasin mittausten mukaan. Lyhyet kantaa 105 metriä ja valokeila 27 metriä leveä 50 metrin kohdalla. Arvosana 4/5. Pitkät taas erinomaiset, kantama 241 metriä ja arvosana 5/5. Mitä nyt E vm. 2011 ksenoneita muistelen, valokeila siinä kyllä leveä lyhyillä, mutta ledejen valo on paljon kirkkaampaa eli latu tuntuu todella aukeavan.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1189
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

simosami kirjoitti: Mutta todelliset käyrät näkee C ja E valoista TM 20/16 numerosta
Tuon saman numeron artikkelin mukaan tehokkaimmat TM:n testaamat ajovalot ovat olleet Saab 9-5:ssa vuonna 1997, eli silloin, kun autovalmistajat vielä raaskivat laittaa ajovalonpesurit. :roll:
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja taky »

Laaksonen kirjoitti:.... eli silloin, kun autovalmistajat vielä raaskivat laittaa ajovalonpesurit. :roll:
Ei kait nyt TM sentään paskaisia valoja testaile.... :x
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

taky kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:.... eli silloin, kun autovalmistajat vielä raaskivat laittaa ajovalonpesurit. :roll:
Ei kait nyt TM sentään paskaisia valoja testaile.... :x
EU määräyksiä: Jos ei valonpesureita, niin saa olla max. 2000 lumenia.
Jos pesurit, niin saa olla yli 2000 lumenia, kuten esim. 3500 lumenia, kuten 35w xenoneissa.
Lisäksi niissä pitää olla automaattisesti säätyvä valojen korkeus.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tässä TM valotestejä

W211 yhtenäinen viiva (Xenon + halogeenit)
W212 katkoviiva, BI-Xenon
IMG_4574.JPG

W212 LED, vm 2013 yhtenäinen viiva, valkoinen alue
W213, vm 2016, vakio LED, sininen katkoviiva
W213, vm 2016 multibeam LED, musta katkoviiva
IMG_4575.JPG

C-sarja
IMG_4576.JPG
Tässä TM 16/2016 Volvo S90 Business Inscription mukautuvilla LED valoilla. Ref20, ja painepesurit.
Ei ole ainakaan suuren kehumisen arvoiset lähivalot. Vasen ojan puoli jää ilman valoa 25m jälkeen. Ja aikamoinen ero Tuulilasin valotestiin. Mistähän johtuu?
IMG_4586.JPG

Tuulilasi 13/2016 Volvo S90 valotesti. huom 3 lux raja, TM käyttää 5 lux. Kuvaa voi vierittää ylös/alas
IMG_4582.JPG
Edit, 1.12 Lisätty volvo S90 TM 16/2016 valokuvio
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut simosami, To 01.12.2016 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja harrives »

Tänään lähti tilaukseen w213 E 350e plug-in hybridi. Menee maaliskuun tuotantoon ja arvioitu luovutus 26.4.2017 eli wappuajelulle pitäisi päästä uudella kiesillä.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

harrives kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen w213 E 350e plug-in hybridi. Menee maaliskuun tuotantoon ja arvioitu luovutus 26.4.2017 eli wappuajelulle pitäisi päästä uudella kiesillä.
Onnittelut! Miten meinaat saada nukuttua :)

Selvisikö vanne juttu, mitkä tilasit? Entä millä alustalla?
Miten vaihtoauto? Ajatko vanhalla toukokuulle? Hankalaa kauppiaan hinnoitella noin pitkälle?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja simosami »

Lisäsin tuonne ylös Volvo S90 TM mittaamat valokuviot.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Auto on parhaillaan huollossa Veholla ja kävin vilkaisemassa uutta Eemeliä. :o :shock: Voi v*ttu kun oli halvan näköinen rimpula! Koko ajan mennään kauemmaksi "mersumaisuudesta" ja nyt ollaan saavutettu keskimääräinen/mauton/hajuton eli mikätahansa keskimääräinen kippo. :crazy: Tämä ei ole kritiikkinä kenellekään, joka on kyseisen auton ostanut vaan oma mielipiteeni. Joten kysynkin mikä sai valintanne kääntymään uuden E-Mersun puoleen ja miksi, ette valinneet jotain muuta merkkiä?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Bercedes Menz kirjoitti:Auto on parhaillaan huollossa Veholla ja kävin vilkaisemassa uutta Eemeliä. :o :shock: Voi v*ttu kun oli halvan näköinen rimpula! Koko ajan mennään kauemmaksi "mersumaisuudesta" ja nyt ollaan saavutettu keskimääräinen/mauton/hajuton eli mikätahansa keskimääräinen kippo. :crazy: Tämä ei ole kritiikkinä kenellekään, joka on kyseisen auton ostanut vaan oma mielipiteeni. Joten kysynkin mikä sai valintanne kääntymään uuden E-Mersun puoleen ja miksi, ette valinneet jotain muuta merkkiä?
Eli kyseessä on siis selkeästi ihan aito Mersu. :lol: Samaa on sanottu jokaisesta mallista ainakin 124:sta alkaen, ja aina se edellinen on se viimeinen oikea, eli tällä hetkellä mennään 212:ssa. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Bercedes Menz kirjoitti:Voi v*ttu kun oli halvan näköinen rimpula!
Mistä kohdasta? Jos katselee sisältä perus Avaria niillä päälleliimatuilla analogimittareilla ja hirveällä alumiinilistalla, niin joo melko hirveä. 10t eurolla sisälle varusteita, niin aivan eri auto. Ulkonäkö tietysti on makua-asia. Sedan edelleen perästä mielestäni melko hirveä. Farkusta tykkään enemmän.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Legge kirjoitti:
Mistä kohdasta? Jos katselee sisältä perus Avaria niillä päälleliimatuilla analogimittareilla ja hirveällä alumiinilistalla, niin joo melko hirveä. 10t eurolla sisälle varusteita, niin aivan eri auto. Ulkonäkö tietysti on makua-asia. Sedan edelleen perästä mielestäni melko hirveä. Farkusta tykkään enemmän.
Tarkoitatko ulkonäöllä ulkopuolen ulkonäköä vai sisäpuolen vai molempien, eikö se molemmin puolin ole makuasia. Omaan makuun ei näiden nykymersujen kojelauta pyöreine ilmasuulakkeineen osu kyllä ollenkaan. Toisaalta enpä mersua ole koskaan ulkonäön takia ostanutkaan, pikemminkin ulkonäöstä huolimatta (sisäpuolen ja ulkopuolen ulkonäöstä).

Millä varusteilla tuon 213:n saa sisältä siistiksi, wide screen cockpit? Joku puinen kojelauta vai mitä sinne pitäisi ruksata, ei minusta ruksaamalla kauheasti parane (mutta makuasia tietenkin).
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2784
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Yksi oleellinen on ainakin vaalea katon verhoilu. Musta sisäkatto tekee ahtaan, pimeän ja ankean oloisen ohjaamosta.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti:Yksi oleellinen on ainakin vaalea katon verhoilu. Musta sisäkatto tekee ahtaan, pimeän ja ankean oloisen ohjaamosta.
Samaa mieltä, menettelee kyllä kattoluukullisessa autossa. Mutta musta sisäkattohan on lisävaruste, vakiona vaalea. Tarkoitus ei ollut pilata sisustusta lisävarusteilla vaan tuossa edellä sanottiin että lisävarusteilla onnistuu ehostaminen.
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Bercedes Menz kirjoitti: :o :shock: Voi v*ttu kun oli halvan näköinen rimpula! Koko ajan mennään kauemmaksi "mersumaisuudesta" ja nyt ollaan saavutettu keskimääräinen/mauton/hajuton eli mikätahansa keskimääräinen kippo. :crazy: Joten kysynkin mikä sai valintanne kääntymään uuden E-Mersun puoleen ja miksi, ette valinneet jotain muuta merkkiä?
Kauas on tultu ajoista, jolloin:

"The tax horsepower rating was often used as the car model name."
https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_horsepower" onclick="window.open(this.href);return false;

esim. Benz 27/70 hp tai Benz 27/70 PS
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4458" onclick="window.open(this.href);return false;

tehot ratkaisee?

nooh toisaalta kyllä minä edelleenkin sokeasti tuijotan vain teholukemaa. Harvassa autossa on kuitenkaan 450 kW tehoja.
Wilhelm Maybach
Avatar
YlliJno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.05.2012 15:23

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja YlliJno »

Oma w213 on käynyt AdBluen takia kaks kertaa pajalla ja viimeeksi eilen tehtiin ohjelmapäivityksiä. Kulutus on ollut liian pieni molemmilla kerroilla jonka takia moottorivalo on syttynyt. Nyt 9000 km takana ja AdBluen riittävyys on ollut servicemittarin mukaan alle huoltovälin 25tkm uudesta asti mutta näyttää riittävän huoltoon asti. En uskoisi sokeasti service-näyttöön.

Vanteista on ollut mielipiteitä, niin toteamuksena se että maksoi lisävarusteet enemmän ku otti isommat vanteet jonka johdosta päästöt nousi 105 grammaan normivanteiden 102g:sta. Toki varusteet ja niiden lisähinta oleellista.

Joku moitti tummaa kattoverhoilua, joka itsellä on. Omasta mielestä sopii paremmin panoraamakaton kanssa kun normaali beige. Toki makuasioista ei voi kiistellä :D

Vaikka auton ja itseni yhteinen alku on ollut hankalaa, niin omasta mielestä huomattavasti parempi kuin ex w212.

Ps. Tehdasasennettu lisämmitin lämmittää omassa autossa moottorin lisäksi myös sisätilat :clap:
nykyiset:
w213 220d 2016
Opel Astra Gtc 2006
Chevrolet Impala 1972 convertible 489cid
ex 212 250cdi 2009
exiä useat Volvot ja Chevroletit
Vastaa Viestiin