Termostaati löytyy ylävesiletkun moottorin puoleisesta päästätemetisu kirjoitti:Omassani (320cdi, 2001) lämmöt jäävät 60 ja 80 asteen väliin, uskoisin että termari pitäisi vaihtaa... Mutta mistähän sen löytäisin konehuoneesta, olisiko jotai räjäytyskuvia??
!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tänään nousi sitten noin 70-asteeseen kun laitoin pizzalaatikon syylärin eteen. No, pääasia, että sisällä tarkenee ja lasit pysyy sulana.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eilen tuli termari vaihdatettua kun käytin muuten korjaamolla vaihdattamassa muita katsastussedän listaamia ohteita... toissapivänä siis lämmöt muljuili siellä 70:n tienoilla, tänään komeesti 90:ssä!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Etupyörien laakerit vaihdettu, vas. jarrusatula vaihdettu + termari vaihdettu 92-asteiseen. (200 CDI)
Kulutus oli ennen ~6,8. Näitten remppojen jälkeen tänä aamuna 5,4
Koneen lämmöt kiipesi päälle 80:aan.
(Työmatkaa 65km, lohkolämppäri oli pari tuntia päällä, pakkasta -13, ei mitään pahveja)
Pikainen laskutoimitus kertoo, että ~18 000 kilometrin jälkeen remppa on maksanut itsensä takaisin...
Kulutus oli ennen ~6,8. Näitten remppojen jälkeen tänä aamuna 5,4
Koneen lämmöt kiipesi päälle 80:aan.
(Työmatkaa 65km, lohkolämppäri oli pari tuntia päällä, pakkasta -13, ei mitään pahveja)
Pikainen laskutoimitus kertoo, että ~18 000 kilometrin jälkeen remppa on maksanut itsensä takaisin...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eli vuodessa moneen kertaan...Timo999 kirjoitti:Etupyörien laakerit vaihdettu, vas. jarrusatula vaihdettu + termari vaihdettu 92-asteiseen. (200 CDI)
Kulutus oli ennen ~6,8. Näitten remppojen jälkeen tänä aamuna 5,4
Koneen lämmöt kiipesi päälle 80:aan.
(Työmatkaa 65km, lohkolämppäri oli pari tuntia päällä, pakkasta -13, ei mitään pahveja)
Pikainen laskutoimitus kertoo, että ~18 000 kilometrin jälkeen remppa on maksanut itsensä takaisin...
Laakerit jos on vähänkään huonot niin näkyy kulutuksessa vielä herkemmin kuin termari
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Minkälainen homma vaihtaa termostaatti tässä V-koneisessa ja paljonko termari maksaa? Lämmöt nousee nyt hitaammin, osasyy tähän varmasti egr:n poistolla, mutta tietääkseni autoon ei ole koskaan vaihdettu termaria, ikää kohta 6v. Kumpi lämpötilan näyttö antaa oikeamman kuvan moottorilämmöistä kun lämpömittari näyttää viivan yli 80 astetta, mutta piilovalikosta katsottuna lämmöt onkin n. 10 astetta alemmat, eli 75 astetta? Mikä on sitten normaalikäyntilämpötila tuolle koneelle? Tulipa paljon kysymyksiä...
W211 E320cdi V6
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tästäpä tulikin mieleeni, että mulla Digituning-ohjelma, joten ilmeisesti EGR pois pelistä ja siksi ei vain nouse lämmöt normiin kun pakkasta toistakymmentä.XV70D kirjoitti: Lämmöt nousee nyt hitaammin, osasyy tähän varmasti egr:n poistolla
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos on perus digitunig niin melko varmasti on EGR toiminnassaBehemoth kirjoitti:Tästäpä tulikin mieleeni, että mulla Digituning-ohjelma, joten ilmeisesti EGR pois pelistä ja siksi ei vain nouse lämmöt normiin kun pakkasta toistakymmentä.XV70D kirjoitti: Lämmöt nousee nyt hitaammin, osasyy tähän varmasti egr:n poistolla
(jos ei erikseen pyydetty sen sulkua)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos on samassa paikassa mitä pienimmissä CDI malleissa niin ota varovasti polttoaineletkujen kanssa.CDI203 kirjoitti:Termostaati löytyy ylävesiletkun moottorin puoleisesta päästätemetisu kirjoitti:Omassani (320cdi, 2001) lämmöt jäävät 60 ja 80 asteen väliin, uskoisin että termari pitäisi vaihtaa... Mutta mistähän sen löytäisin konehuoneesta, olisiko jotai räjäytyskuvia??
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Joo tarkotus olis ensi vkl katsastaa vaihtoa luvattu vaan kovaa pakkasta :O Pohjolan talli on iso, mutta kylmä!Bablo kirjoitti:Jos on samassa paikassa mitä pienimmissä CDI malleissa niin ota varovasti polttoaineletkujen kanssa.CDI203 kirjoitti:Termostaati löytyy ylävesiletkun moottorin puoleisesta päästätemetisu kirjoitti:Omassani (320cdi, 2001) lämmöt jäävät 60 ja 80 asteen väliin, uskoisin että termari pitäisi vaihtaa... Mutta mistähän sen löytäisin konehuoneesta, olisiko jotai räjäytyskuvia??
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tämä tuli kantapään kautta todistettua...Bablo kirjoitti: Jos on samassa paikassa mitä pienimmissä CDI malleissa niin ota varovasti polttoaineletkujen kanssa.
Seuraavalla kerralla, en riko letkuja vaan tiedän mikä pitää irrottaa ja siirtää sivuun.
Onneksi KL-Varaosat toimitti uuden tilalle. Samalla tuli vaihdettua o-renkaita kun kerran oli putkia irti.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Oon jo kertaalleen vaihtanut termostaatin muutama vuosi sitten ja nyt näyttää siltä että lämmöt ei nouse -20 pakkasella yli +80 asteen yli, pitäskö taas termostaatti vaihtaa. Näitähän meneekö näkkileipää
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Osaako joku sanoa, että pitäiskö noiden lämpöjen nousta pre-facelift E200 CDI Väyrysessä sinne 80 asteeseen yli -10 asteen pakkaslukemilla? Ja jos EGR pois pelistä niin nouseeko silti normaalisti 80 asteen viivalle lämmöt, jos termari kunnossa? Termari siis vaihdettu uuteen ja pizzalaatikko syylärin edessä ja eipä nouse lämmöt kun noin 65-70 asteeseen.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
mulla on w203 220cdi, "iso" termari vaihdettu viime kesänä, lämmöt ei nouse yli -5 astetta kylmemmällä kuin max 80. nyt kun parikymmentä pakkasta lämmöt siinä 60 astetta.
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Paisti kirjoitti:mulla on w203 220cdi, "iso" termari vaihdettu viime kesänä, lämmöt ei nouse yli -5 astetta kylmemmällä kuin max 80. nyt kun parikymmentä pakkasta lämmöt siinä 60 astetta.
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
Tutun kuuloista mulla ollut samanlaista ongelmaa w203 220cdi:ssä,laitoin ylävesiletkuun sen volvon termarin niin auttoi huomattavasti...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kuinkas pitkiä siivuja pyyhit menemään? Tässä vertailupohjaksi:Behemoth kirjoitti:Osaako joku sanoa, että pitäiskö noiden lämpöjen nousta pre-facelift E200 CDI Väyrysessä sinne 80 asteeseen yli -10 asteen pakkaslukemilla? Ja jos EGR pois pelistä niin nouseeko silti normaalisti 80 asteen viivalle lämmöt, jos termari kunnossa? Termari siis vaihdettu uuteen ja pizzalaatikko syylärin edessä ja eipä nouse lämmöt kun noin 65-70 asteeseen.
Meidän paavossa (320CDI) on syksyllä uusittu termari. Tänään kävin heittämässä keikan lentoasemalle Vantaalle ja seurasin siinä mennessä lämpöjen nousua. Pakkanen heitteli auton mittarin mukaan -10,5 - -12,5 välillä koko ajan.
n. 20 km mutkaista paikallistietä moottoritien rampille ja lämmöt 70. Sitten seuraava 20km tasasta satasta kohti pääkaupunkia ja lämmöt 80. 85 astetta tuli täyteen 47km ajon jälkeen ja 90, kun matkaa oli taitettu jo 60km, jonka jälkeen alkoi seilata totutusti 88-90 välillä. Ei mitään peitteitä maskissa ja ennen lähtöä mulla oli auto pihalla johon päässä joku reilu kax tuntia. Hitaastihan nuo lämpenee juu. Oli muuten mielenkiintoista seurata samalla ajotietokoneen näyttämää kulutusta. Tulee ensin alkuun aika nopeasti alas sieltä 13 litran lähtölukemista jonnekin 8 litran päälle ja sitten pudottelee lukemia hissukseen, kunnes käyntilämpö alkaa olla 80 ja yli. Sitten tullaan taas aika tasaisesti alas sieltä seiskan päältä. 5,3 näytti kun terminaalin tuon parkkeerasin ja kotipihalla takaisin palatessa ihan sitä samaa. Sen alle ei enää tullut paluumatkalla. Tankkasin muuten palatessa. Kuluneen viikon keskikulutus 7,3.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tosiaan nuo lenkit ei ole kuin 15 kilsaa, josta 5 taajamassa ja 10 motarilla. Pitää käydä kaateleen joku 50 kilsaa motarilla ja sitten tehdä johtopäätökset. Kulutus on kyllä todella maltillista E39 525tdsA Bemarin jälkeen...rapiat 6 litraa keskikulutus ja suurin osa ihan nurkilla pyörimistä.RH kirjoitti:Kuinkas pitkiä siivuja pyyhit menemään? Tässä vertailupohjaksi:Behemoth kirjoitti:Osaako joku sanoa, että pitäiskö noiden lämpöjen nousta pre-facelift E200 CDI Väyrysessä sinne 80 asteeseen yli -10 asteen pakkaslukemilla? Ja jos EGR pois pelistä niin nouseeko silti normaalisti 80 asteen viivalle lämmöt, jos termari kunnossa? Termari siis vaihdettu uuteen ja pizzalaatikko syylärin edessä ja eipä nouse lämmöt kun noin 65-70 asteeseen.
Meidän paavossa (320CDI) on syksyllä uusittu termari. Tänään kävin heittämässä keikan lentoasemalle Vantaalle ja seurasin siinä mennessä lämpöjen nousua. Pakkanen heitteli auton mittarin mukaan -10,5 - -12,5 välillä koko ajan.
n. 20 km mutkaista paikallistietä moottoritien rampille ja lämmöt 70. Sitten seuraava 20km tasasta satasta kohti pääkaupunkia ja lämmöt 80. 85 astetta tuli täyteen 47km ajon jälkeen ja 90, kun matkaa oli taitettu jo 60km, jonka jälkeen alkoi seilata totutusti 88-90 välillä. Ei mitään peitteitä maskissa ja ennen lähtöä mulla oli auto pihalla johon päässä joku reilu kax tuntia. Hitaastihan nuo lämpenee juu. Oli muuten mielenkiintoista seurata samalla ajotietokoneen näyttämää kulutusta. Tulee ensin alkuun aika nopeasti alas sieltä 13 litran lähtölukemista jonnekin 8 litran päälle ja sitten pudottelee lukemia hissukseen, kunnes käyntilämpö alkaa olla 80 ja yli. Sitten tullaan taas aika tasaisesti alas sieltä seiskan päältä. 5,3 näytti kun terminaalin tuon parkkeerasin ja kotipihalla takaisin palatessa ihan sitä samaa. Sen alle ei enää tullut paluumatkalla. Tankkasin muuten palatessa. Kuluneen viikon keskikulutus 7,3.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Voi kun ittelläki olis tollasia kulutuksia 320... Liekö sitten ajotavassa ja ajomäärässä vikaa..RH kirjoitti:Kuinkas pitkiä siivuja pyyhit menemään? Tässä vertailupohjaksi:Behemoth kirjoitti:Osaako joku sanoa, että pitäiskö noiden lämpöjen nousta pre-facelift E200 CDI Väyrysessä sinne 80 asteeseen yli -10 asteen pakkaslukemilla? Ja jos EGR pois pelistä niin nouseeko silti normaalisti 80 asteen viivalle lämmöt, jos termari kunnossa? Termari siis vaihdettu uuteen ja pizzalaatikko syylärin edessä ja eipä nouse lämmöt kun noin 65-70 asteeseen.
Meidän paavossa (320CDI) on syksyllä uusittu termari. Tänään kävin heittämässä keikan lentoasemalle Vantaalle ja seurasin siinä mennessä lämpöjen nousua. Pakkanen heitteli auton mittarin mukaan -10,5 - -12,5 välillä koko ajan.
n. 20 km mutkaista paikallistietä moottoritien rampille ja lämmöt 70. Sitten seuraava 20km tasasta satasta kohti pääkaupunkia ja lämmöt 80. 85 astetta tuli täyteen 47km ajon jälkeen ja 90, kun matkaa oli taitettu jo 60km, jonka jälkeen alkoi seilata totutusti 88-90 välillä. Ei mitään peitteitä maskissa ja ennen lähtöä mulla oli auto pihalla johon päässä joku reilu kax tuntia. Hitaastihan nuo lämpenee juu. Oli muuten mielenkiintoista seurata samalla ajotietokoneen näyttämää kulutusta. Tulee ensin alkuun aika nopeasti alas sieltä 13 litran lähtölukemista jonnekin 8 litran päälle ja sitten pudottelee lukemia hissukseen, kunnes käyntilämpö alkaa olla 80 ja yli. Sitten tullaan taas aika tasaisesti alas sieltä seiskan päältä. 5,3 näytti kun terminaalin tuon parkkeerasin ja kotipihalla takaisin palatessa ihan sitä samaa. Sen alle ei enää tullut paluumatkalla. Tankkasin muuten palatessa. Kuluneen viikon keskikulutus 7,3.
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Voi kun ittelläki olis tollasia kulutuksia 320... Liekö sitten ajotavassa ja ajomäärässä vikaa.. [/quote]temetisu kirjoitti: Kuluneen viikon keskikulutus 7,3.
Joo. Toisessa topicissa olen antanut itseni kertoa, että edellinen tankillinen oli 8,6...
Ajomäärään ja -tapaan lisäisin oleellisina myös -olosuhteet.
Tämä tästä. Menee OT:ksi.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kertokaahan viisaammat mikä tämä CDI:n "lääkeruisku" on?
Se on syöttöletkujen ylimmässä kohdassa, eli epäilen sen liittyvän itse-ilmaukseen.
Toisaalta tuota mustaa "mäntää" voi painaa sisäänpäin ja noita mäntiä voi ostaa erikseen eli pitäisikö sitä käyttää jossain yhteydessä...
Mulla ilmasi Väyrynen itsensä samantien kun vaihtelin putkia...
Se on syöttöletkujen ylimmässä kohdassa, eli epäilen sen liittyvän itse-ilmaukseen.
Toisaalta tuota mustaa "mäntää" voi painaa sisäänpäin ja noita mäntiä voi ostaa erikseen eli pitäisikö sitä käyttää jossain yhteydessä...
Mulla ilmasi Väyrynen itsensä samantien kun vaihtelin putkia...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Korjauskäsikirjan mukaan se on juuri järjestelmän ilmausta varten ja vaatii myös vakuumipumpun. Yritin itsekin saada sitä auki, mutta ei onnistunut ja ilmaantuuhan se suodatin tosiaan muutenkin.
W203CDI
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mistä kohtaa löytyy se pienempi termostaatti c220 cdi -98 mallista? Lämmöt ei näillä ilmiolla (-20...-25) nouse kun viitenkymppiin, ja heti risteyksessä kun vähäksi aikaa pysähtyy laskee sinne neljänkympin huiteille. Tänään vaihdoin siis tuon ison termarin ja ei tapahtunut mitään muutosta (sinne meni prkl 60e taas harakoile)
Paljo tuolla pikkutermarilla muuten on hintaa?
Paljo tuolla pikkutermarilla muuten on hintaa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
POLTOAINEEN siirto paineen mittausta/ilmausta vartenTimo999 kirjoitti:Kertokaahan viisaammat mikä tämä CDI:n "lääkeruisku" on?
Se on syöttöletkujen ylimmässä kohdassa, eli epäilen sen liittyvän itse-ilmaukseen.
Toisaalta tuota mustaa "mäntää" voi painaa sisäänpäin ja noita mäntiä voi ostaa erikseen eli pitäisikö sitä käyttää jossain yhteydessä...
Mulla ilmasi Väyrynen itsensä samantien kun vaihtelin putkia...
Ei liity mitenkään termariin/jäähdytykseen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla sama laite mutta mukin verran pidempi lohko,laitoin pahvit syylärin eteen ja nyt lämpiään karvan päälle 80 asteen ja työmatkaa 27 km. Ja pikkuvikoja löytyy tästäkin ihan riittävästi kotitarpeisiin... Itseasiassa ei mulla ole ikinä ollu autoa mitä pitää näin paljon rassata! Mites pysyykö sulla lasit hyvin sulana? Mulla pysyy kuskin sivulasi ja tuulilasi ainoastaan kun on puhallus täysillä niitä kohti kokoajan.Paisti kirjoitti:mulla on w203 220cdi, "iso" termari vaihdettu viime kesänä, lämmöt ei nouse yli -5 astetta kylmemmällä kuin max 80. nyt kun parikymmentä pakkasta lämmöt siinä 60 astetta.
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
ripeli kirjoitti:Mistä kohtaa löytyy se pienempi termostaatti c220 cdi -98 mallista? Lämmöt ei näillä ilmiolla (-20...-25) nouse kun viitenkymppiin, ja heti risteyksessä kun vähäksi aikaa pysähtyy laskee sinne neljänkympin huiteille. Tänään vaihdoin siis tuon ison termarin ja ei tapahtunut mitään muutosta (sinne meni prkl 60e taas harakoile)
Paljo tuolla pikkutermarilla muuten on hintaa?
Korjatkaa nyt ihmeessä joku mutta käsittääkseni alkupään CDIssä ei ole kuin yksi termari. Se iso.
W203:een tuli sitten toinen kaveriksi.
Itellä W202 200CDI ja on kyllä ongelmia lämpöjen kanssa, vaihdoin termarin viikonloppuna. Ei meinaa nousta millään lämmöt ja liikennevaloissa tipahtaa heti reilusti.
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mitä alku pään cdi malleja (1998?) tarkoita vito? sprinter? 210? vai 202Hakkapeliitta kirjoitti:ripeli kirjoitti:Mistä kohtaa löytyy se pienempi termostaatti c220 cdi -98 mallista? Lämmöt ei näillä ilmiolla (-20...-25) nouse kun viitenkymppiin, ja heti risteyksessä kun vähäksi aikaa pysähtyy laskee sinne neljänkympin huiteille. Tänään vaihdoin siis tuon ison termarin ja ei tapahtunut mitään muutosta (sinne meni prkl 60e taas harakoile)
Paljo tuolla pikkutermarilla muuten on hintaa?
Korjatkaa nyt ihmeessä joku mutta käsittääkseni alkupään CDIssä ei ole kuin yksi termari. Se iso.
W203:een tuli sitten toinen kaveriksi.
Itellä W202 200CDI ja on kyllä ongelmia lämpöjen kanssa, vaihdoin termarin viikonloppuna. Ei meinaa nousta millään lämmöt ja liikennevaloissa tipahtaa heti reilusti.
Korjataan että ainkin 202 mallisa on ja paikkakin on meneen kertaan mainittu
(ihan kaikisa ei sitä ole nissa 203 malleisakaan jos ei ole sitä pikku kennoa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Asia selvä!CDI203 kirjoitti:POLTOAINEEN siirto paineen mittausta/ilmausta vartenTimo999 kirjoitti:Kertokaahan viisaammat mikä tämä CDI:n "lääkeruisku" on?
Se on syöttöletkujen ylimmässä kohdassa, eli epäilen sen liittyvän itse-ilmaukseen.
Toisaalta tuota mustaa "mäntää" voi painaa sisäänpäin ja noita mäntiä voi ostaa erikseen eli pitäisikö sitä käyttää jossain yhteydessä...
Mulla ilmasi Väyrynen itsensä samantien kun vaihtelin putkia...
Ei liity mitenkään termariin/jäähdytykseen
Siinä mielessä liittyy termariin/jäähdytykseen, että on syytä olla varovainen tämän letkun kanssa kun termaria vaihtaa!
Kuten kuvasta näkyy niin minulla on nyt uusi letku siinä...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ok, nyt on taas telmitty tuon harrastevehkeen kanssa. Kyllähän sieltä sitten löytyikin se pikkutermari, siitä pienemmän syylärin juuresta.
Eli tuon mustan isomman mötikän sisältä. Sokka irti niin jo lähtee purkaantumaan.
Tuossa kuva "letkujen väliin" tulevasta termarista, jota KL-osat myy hintaan 40€. Tätä termaria (ja sitä pikkusyyläriä) ei heidän mielestään kuuluisi olla W202:ssa mutta aika usein se näköjään kuitenkin löytyy. Tuosta setistä käytetään kaikki muu paitsi tuo alumiininen kotelo ja sokka, ainakin ite laitoin vanhan sokan joka sopi muoviin paremmin. Tiiviste, jousi, tuo messinkiventtiili ja letkuliitin laitetaan pikkusyylärin päähän kiinni ja "naps", sokka kiinni.
Sitten testejä:
-20 C pakkasta ja webastolla lämmöt nousee nopeahkosti n. 85 asteeseen. Kun webaston sammuttaa, pysyy lämmöt moottoritiellä vaikka kuinka olisi lämppäriä puhaltamassa.
-Kun pysähtyy tai hiljentää taajamanopeuteen, lämmöt tippuu n. 60 asteeseen.
-Tässä vaiheessa on pikkusyyläri lämmin kauttaaltaan ja ison syylärin ylävesiletku paikoitellen lämpimähkö. Sitten pitäisi pikkusyylärinkin alkaa jäähtymään vähitellen, jos termari toimii.
Eli näyttäisi tosiaan toimivan toi systeemi niin että pikkusyyläri toimii ensin, sen venttiili aukeaa ennen isoa termostaattia ja päästää lämpimän veden tuonne pikkusyyläriin. Jos tämä ei riitä veden jäähdytykseen, aukeaa ison termarin venttiili asteittain. Kuten täällä on CDI203:kin monet kerrat selittänyt.
Eipä tuosta isoa apua ollut itselle tuosta pikkutermarin vaihdosta, ainakaan ne lämmöt ei pysy ylhäällä näillä pakkasilla. Sen verran opin kuitenkin, että pahvitin koko pikkusyylärin.
Alkaa riittämään tämän merkin kanssa harrastaminen. Kokoajan saa jotain nurkkaa olla rassaamassa...
Eli tuon mustan isomman mötikän sisältä. Sokka irti niin jo lähtee purkaantumaan.
Tuossa kuva "letkujen väliin" tulevasta termarista, jota KL-osat myy hintaan 40€. Tätä termaria (ja sitä pikkusyyläriä) ei heidän mielestään kuuluisi olla W202:ssa mutta aika usein se näköjään kuitenkin löytyy. Tuosta setistä käytetään kaikki muu paitsi tuo alumiininen kotelo ja sokka, ainakin ite laitoin vanhan sokan joka sopi muoviin paremmin. Tiiviste, jousi, tuo messinkiventtiili ja letkuliitin laitetaan pikkusyylärin päähän kiinni ja "naps", sokka kiinni.
Sitten testejä:
-20 C pakkasta ja webastolla lämmöt nousee nopeahkosti n. 85 asteeseen. Kun webaston sammuttaa, pysyy lämmöt moottoritiellä vaikka kuinka olisi lämppäriä puhaltamassa.
-Kun pysähtyy tai hiljentää taajamanopeuteen, lämmöt tippuu n. 60 asteeseen.
-Tässä vaiheessa on pikkusyyläri lämmin kauttaaltaan ja ison syylärin ylävesiletku paikoitellen lämpimähkö. Sitten pitäisi pikkusyylärinkin alkaa jäähtymään vähitellen, jos termari toimii.
Eli näyttäisi tosiaan toimivan toi systeemi niin että pikkusyyläri toimii ensin, sen venttiili aukeaa ennen isoa termostaattia ja päästää lämpimän veden tuonne pikkusyyläriin. Jos tämä ei riitä veden jäähdytykseen, aukeaa ison termarin venttiili asteittain. Kuten täällä on CDI203:kin monet kerrat selittänyt.
Eipä tuosta isoa apua ollut itselle tuosta pikkutermarin vaihdosta, ainakaan ne lämmöt ei pysy ylhäällä näillä pakkasilla. Sen verran opin kuitenkin, että pahvitin koko pikkusyylärin.
Alkaa riittämään tämän merkin kanssa harrastaminen. Kokoajan saa jotain nurkkaa olla rassaamassa...
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tuohan lämpee sitten oikeinkin mallikkaasti.rossi kirjoitti:Mulla sama laite mutta mukin verran pidempi lohko,laitoin pahvit syylärin eteen ja nyt lämpiään karvan päälle 80 asteen ja työmatkaa 27 km. Ja pikkuvikoja löytyy tästäkin ihan riittävästi kotitarpeisiin... Itseasiassa ei mulla ole ikinä ollu autoa mitä pitää näin paljon rassata! Mites pysyykö sulla lasit hyvin sulana? Mulla pysyy kuskin sivulasi ja tuulilasi ainoastaan kun on puhallus täysillä niitä kohti kokoajan.Paisti kirjoitti:mulla on w203 220cdi, "iso" termari vaihdettu viime kesänä, lämmöt ei nouse yli -5 astetta kylmemmällä kuin max 80. nyt kun parikymmentä pakkasta lämmöt siinä 60 astetta.
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
Raitisilmasuodatin lienee matkansa päässä. Tuollaiset huurtumisongelmat johtuvat yleensä siihen suuntaan.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Joo lämmöt nousee,kun syksyllä termostaatti vaihdettiin ja samalla myös raitisilmasuodatin meni vaihtoon.RH kirjoitti:Tuohan lämpee sitten oikeinkin mallikkaasti.rossi kirjoitti:Mulla sama laite mutta mukin verran pidempi lohko,laitoin pahvit syylärin eteen ja nyt lämpiään karvan päälle 80 asteen ja työmatkaa 27 km. Ja pikkuvikoja löytyy tästäkin ihan riittävästi kotitarpeisiin... Itseasiassa ei mulla ole ikinä ollu autoa mitä pitää näin paljon rassata! Mites pysyykö sulla lasit hyvin sulana? Mulla pysyy kuskin sivulasi ja tuulilasi ainoastaan kun on puhallus täysillä niitä kohti kokoajan.Paisti kirjoitti:mulla on w203 220cdi, "iso" termari vaihdettu viime kesänä, lämmöt ei nouse yli -5 astetta kylmemmällä kuin max 80. nyt kun parikymmentä pakkasta lämmöt siinä 60 astetta.
vetäsin lukkopihdeillä vesiletkun pikkutermarilta tukkoon eikä auta..vika lienee siis jossain muualla..mutta missä? pikkuhiljaa tuntuu että auton merkissä, sen verran näitä pikkuvikoja riittänyt...
Raitisilmasuodatin lienee matkansa päässä. Tuollaiset huurtumisongelmat johtuvat yleensä siihen suuntaan.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.