MouTine kirjoitti:Olen häkeltynyt, ellen jopa tyrmistynyt.
Mutta miksi ihmeessä? =D Nosturilla on sitten kesällä mukavampi tehä vetarien alitukset jne.. Toi sivuputki saattaa pidemmän päälle sotkea tuon takakyljenkin.
MouTine kirjoitti:Olen häkeltynyt, ellen jopa tyrmistynyt.
Mutta miksi ihmeessä? =D Nosturilla on sitten kesällä mukavampi tehä vetarien alitukset jne.. Toi sivuputki saattaa pidemmän päälle sotkea tuon takakyljenkin.
kuumeisesti odottelen renkaita ja jakkaroita.
Jonkin asteinen tyylivirhe mun mielestä noi sivuputket, mutta se olenkin vain minä sanomassa. =) Ei saa ottaa nokkiinsa mun mielipiteistä. Ja varmasti nosturilla saa tehtyä paremmin.
Mulla oli joskus ennen Mersua Bemarin 850 V12 padalla ja siihen tein Simonssin osista katittoman murinarännin ja se oli aika muikeaa huutoa mitä se piti kierroksilla ja varsinkin sillon kun kone teki töitä. Kuulosti mun mielestä liikaa kuusipyttyiseltä muutenkin koko laitos.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Huomenissa olisi tarkoitus käynnistää auto ja varmistelen vielä öljyt ja nesteet
-Perä - Ok
-Laatikko Onko ainoa keino tarkistaa öljyn taso ostamalla laatikkoon tarkoitettu mittatikku?
-Moottori -Ok
-Tasonsäätö (vaalea säiliö moottoritilan oikeassa etukulmassa) perus hydrauliöljyä?
-Ohjaustehostin (musta pikkusäiliö moottorin edessä) käykö tähän perus atf-öljy?
-Jarrunesteet - Ok
-Jäähdytysneste - Ok
-Ilmastointilaite Mitä kylmäainetta on määrätty käyttää tässä järjestelmässä?
Tasonsäätöön ja ohjaustehostimeen käy normaali ATF.
joku alkaa kuitenki näistäkin mussuttamaan että ei käy... Kyllä käy eikä mikään hajoa.
Onko siinä mikä laatikko? Ensimmäinen kuulemani möhkö jossa ei ole laatikon mittatikkua.
jos on 5v sähkölootalla niin öljypinta lämpimänä, moottori tyhjäkäynnillä 64-65mm laatikon pohjasta mitattuna.
voi mitata vaikka ohuella kirkkaalla letkulla jolla näkee öljypinnan.
Ei käynnistetty autoa viikonloppuna. Loppu migistä suojakaasu ja en saanu kannakkeita hitsattua. Täytynee hakea tässä arkina suojakaasua, harmi vaan kun agan liikkeet on vaan neljään auki.
No mutta, uudet renkaat on nyt vanteilla ja vanteet sovitettu. Nyt mahtuu niin pitkälle, että pohja om maassa ja renkaat ilmassa. Ainoo, että se huutaa nyt sitä 2,5mm takaisin niihin jarrulevyihin.
Vielä kun saan pakoputkiston kiinni niin saan auton pihalle ja muutaman kuvan koko katiskasta. =)
Ja nyt sovitettu standardi jarrulaikoilla. Mahtuu silti menemään jouston loppuun ja stänssi vanteen huulen ja kaaren välissä on 4-5mm, vähän hankala mitata.
Erinomainen itsehillintä. Minen olis kyllä malttanut olla käynnistämättä. Edes sen verta että sais nesteet kierrolle. Kuumeisesti odotellaan kokoauton mittaisia kuvia. Hienoa pakertamista.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Aluksi sahasin käyntiin muttei lähtenyt. Ihmettelin kun ei edes bensa haissut joten hyökkäsin erillisen virtalähteen kanssa bensapumpulle syötin virtaa. No pumppu lähti pyörimään ja samoin alkoi tiputtamaan bensaa yhdestä banjosta. kiristin sen ja kävin koittamassa startista, auto lähti tulille ja kävi noin 10s jonka jälkeen sammuu kun pumppu ei pyöri ilman ulkoista virtalähdettä. Täytyy huomenna keskittyä tuohon pumpun virtaongelmaan. Luultavasti maadoitusvika ohjainyksikön puolella.
Mulla temppuili tuossa omassa 500:ssa bensapumpun rele vastaavalla tavalla, kun sen talvella hain. Hyppylanka virityksellä sain en kotiin ajettua. Rele alkoi toimimaan kun putsasin ja kävin tinaukset läpi. Rele on siellä takapaksissa oikealla laidalla ja alumiinin värinen, voin tarkistaa numeron jos uskot olevan apua.
T.Esa
jooseppi kirjoitti:Mulla temppuili tuossa omassa 500:ssa bensapumpun rele vastaavalla tavalla, kun sen talvella hain. Hyppylanka virityksellä sain en kotiin ajettua. Rele alkoi toimimaan kun putsasin ja kävin tinaukset läpi. Rele on siellä takapaksissa oikealla laidalla ja alumiinin värinen, voin tarkistaa numeron jos uskot olevan apua.
T.Esa
Kiitos vain, sain koneen pyörimään omin voimin. Oli yksi maajohtojennippu vähän huonosti kiinni tuolla hantin puolen takaistuimen alla olevassa tilassa.
Lisäksi ilmeni yksi ikävä vesivuoto. Endoskoopin kanssa paikansin sen rintapellin lähelle josta webastolle menevän vesiputken ja letkun liitosklemmari on kiristäessä katkennut nurjalta puolelta. Sen uusimisessa vierähti tämä päivä mutta nyt tuntuu auto käyvän nätisti. Kaikinpuolin positiivinen fiilis tuli kun tuo kone lähti rullaamaan mutta vielä on paljon tehtävää!
jooseppi kirjoitti:Mulla temppuili tuossa omassa 500:ssa bensapumpun rele vastaavalla tavalla, kun sen talvella hain. Hyppylanka virityksellä sain en kotiin ajettua. Rele alkoi toimimaan kun putsasin ja kävin tinaukset läpi. Rele on siellä takapaksissa oikealla laidalla ja alumiinin värinen, voin tarkistaa numeron jos uskot olevan apua.
T.Esa
Kiitos vain, sain koneen pyörimään omin voimin. Oli yksi maajohtojennippu vähän huonosti kiinni tuolla hantin puolen takaistuimen alla olevassa tilassa.
Lisäksi ilmeni yksi ikävä vesivuoto. Endoskoopin kanssa paikansin sen rintapellin lähelle josta webastolle menevän vesiputken ja letkun liitosklemmari on kiristäessä katkennut nurjalta puolelta. Sen uusimisessa vierähti tämä päivä mutta nyt tuntuu auto käyvän nätisti. Kaikinpuolin positiivinen fiilis tuli kun tuo kone lähti rullaamaan mutta vielä on paljon tehtävää!
Palkitsevia hetkiä tuollaiset
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Mutta mitäs nyt tehdään. Sain pakoäänet tänään "sopiviksi" ja jätin koneen käymään ja tarkkailin, että kaikki toimii. Niin laskeneiden pakoäänien johdosta korviin kantautui ihan karmiva naputus kuskinpuolen venttiilikoneistosta? Hydraulinen nostin kaput vai mikä lie. Kierrosten laskiessa kuulee selkeesti, että kyseessä olisi yksi venttiili? Kerrassaan raivostuttavaa. Talliin ajettaessa rojektin alkaessa ei moista naputusta ollut. Lisäksi kun kone lämpeni niin välillä laski tyhjäkäynnin tosi alas ja sitten yskäisi ja nosti kierroksia.
Mika.T kirjoitti:Nostaja tainnu imasta paskaa sisään ja jäänyt ilman kunnollista öljynpainetta.
Onko kone käynyt kauan rempan jälkeen? Jos ääni tulee nostajasta niin saattaa loppua kun kone käy jonkun aikaa.
Mitkä öljyt koneessa on?
Video kuvattu noin neljännen remontin jälkeisen käyntiminuutin jälkeen. En ole vielä vaihtanut moottoriin uusia öljyjä, sisällä mobil super 3000 5w40. Ajattelin, että käytän hetken vanhoilla ja sitten pistän uudet öljyt sisälle.
Voiko noiden vanhojen öljyjen sekaan laittaa jotain lisäainetta, joka puhdistaisi mahdolliset paskat nostajasta/nostajista?
Voiko noiden vanhojen öljyjen sekaan laittaa jotain lisäainetta, joka puhdistaisi mahdolliset paskat nostajasta/nostajista?
Voi esim. STP Engine Flush. Kuulostaa että nostaja ääntää, luutavasti loppuu viimeistään kun pääset ajamaan autolla. En olis itse kauhean huolissaan vielä tässä vaiheessa.
mieto stp-käsittely tehty, 1 purkki 9litraan öljyä ja annoin käydä 10minuuttia tyhjäkäyntiä jonka jälkeen uudet öljyt ja suodatin sisään. Ääni katosi ja projekti voi jatkua iloisin mielin.
Kiitos kiitos. =) Tällä hetkellä autossa on nuo itse tehdyt kattivaimentimet ja niillä äänet lähes ok. Todella kireä soundi ilman kuminaa. Sittenkun heitän nuo simonssin vaimentimet lisäksi niin ääni ei oikeastaan vaimene vaan muuttuu kumisevaksi/resonoivaksi mörinäksi joka ottaa korviin. Luulenpa, että pilkon nuo simonssit ja täytän ne vaimennusvillalla ja lykkään putket paikoilleen niin saattaa äänet olla ihan kohdillaan.
Muutoksia ekaan putkivedokseen, että putki jää auton perään piiloon, ei siis sivuputkia.