124 300d super turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ja taisin innostua turhan nopeasti eilen rupes vuotaa yks suutin putki :) noo takuisiin menee.. ja nyt käytetty rullilla ja löty 333hv 550Nm et tavallaan ihan tyytyväinen mutta oishan sielä voinut se 350 olla :) tosin ei saatu yli 1,5bar ahtoja et nouseehan se ku sais 1,6-1,7bar :D ja laitoin sit samantien myyntiin koska himo tehdä vielä kevyempi ja tehokkaampi kasvoi penkissä aika raakasti :)

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3657195
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja jeemu »

peltsi_racing kirjoitti: laitoin sit samantien myyntiin koska himo tehdä vielä kevyempi ja tehokkaampi kasvoi penkissä aika raakasti :)
Näin siinä tuppaa monesti käymää :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

näimpä :) mut täytyy sanoa et vaikka kukaan ei suositellu aloittaa tämmösen rakentamista nii minä kyllä tosiaan suosittelen, ei ollu kallis ja hyvin on kestänyt noin 30 000tkm ja en usko että viel hetkee tarvii mitään erikoista tehdä ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noilla tehoilla tuo ei kyllä tuu kestämään kauaa. Ahtojakin on jo suunniteltu 1,7 baaria. Nimimerkki turbiini vois kertoa kuinka vapari 300d:stä rakennettu kesti, tehoja siinä oli jotain vähän päälle 350. Olihan siinä vgt ahdin, mutta juurikin tuon vaparialakerran takia ei säädetty siten että hirveitä alavääntöjä tulis. Ja jube tuhos 200d koneita ison läjän, se ei vaan kestä määräänsä enempää.
S124 300TE
W124 300D
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Niin no kesti se mun vapari alakerta jotain 30000km-50000km en muista tarkaan milläkilometreillä sen rakensin. Kuitenkin yli vuoden ja ja työmatkaa tulee 120km joka arkipäivä ja muutakin ajoa on. Tokikan normiliikenteessä aika harvoin tuli kolkaistua niin että ahdot olisi noussu yli 1bar 356 heppaa tuli 1.5bar paineella ja noin puolivuotta ajeltiin 2.2bar max ahdoilla. Se mikä koneen lopulta hajotti oli väljä kiertokangen ylähela jonka välys hakkasi kangen halki öljyporausta pitkin, väljän ylähelan aiheuttajaksi epäilen kk laakereita joista oli hilseilly pintaa ja kulkeutunu porausta pitkin ylähelan väliin. parissa männässä oli tappi hirttäny ylähelaan kiinni, niissä oli sitten vastaavasti mäntä väljä tappiin ja lopuissa tappi väljä kangenhelaan. Oikeastaan koko sen ajan mitä tuo oli niin kuului pieni raksutus kioneesta jonka en antanu häiritä, suunnitelma oli alunperikin että vaidetaan sitten aito turbokone kun hajoaa, ja käytetään tuo vapari vain sopivien oheis osien testi alustana. Veikkaisin että tuo olis hajonnu samasta paikkaa ilman ahtamistakin, mutta olisi kestäny huomattavasti pitempään.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ai siinä oli vikaa het alkaepäältä :roll: No mutta kuitenkin, aika äkkiä tulee raja vastaan tuolla vaparilla.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja rumilus »

peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja napa »

rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja rumilus »

napa kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...

Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy. :lol:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja rumilus »

rumilus kirjoitti:
napa kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...

Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy. :lol:
Ratkaiseva tekijä on värähtelemätön V 10 moottori, jossa momenttipiste sulkeutuu.
Lisäksi noin 4000 barin ruiskutuspaineet + keraamiset palotilan komponentit. Täytös on optimoitu ahtauksen ja imu- ja pakoventtiilien nokkien keskenäisellä avautumis-ja sulkeutumissuhteella.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja epk »

homma muuten loppuu sit ihan alkuunsa, ei ainuttakaan kommenttia tähän offtopikkiin.
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ja taas karkas :) noo ei se mitää.. trakoitin lähinnä et ykskään golffi ei ole ohi vielä tullut... ja ontuo kestänyt tosiaan noin 30 000tkm eikä vielä ole mitään merkkejä leviämisestä ja mulla sama ku kirjotti et ajetaa tuo loppuu ja sit turbo kone aihioks tuohon oli hyvä opetella ja opin matakalla aivan vitusti asiaa mitä entiennyt ennen mersun rakennusta eli suosittelen juurikin aloittaa noin... saa karsittua kaikki typerät pikku virheet sit siihen kovempaan pataan.. ja joo täytyy kirjotella ku homma etenee kori/aihio jo tiedos.
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

Mulla on ittellä pikkumersus vähän sama homma et on turbotettu 603 vapari ja vaihdan sitte orkkis turbokoneen kun leviää. Tosin muutamia turbokoneen osia oon vaparin koneeseen vaihtanut esim. pienempi öljypumpun käyttöratas, 602 pienempi vesipumpun käyttöpyörä, tilavampi öljypohja, ja öljynsuodatinjalka +bemarin e28 524td öljynjäähdytin. Saa nähdä onko noista paljoo apua vaparin kestävyyteen kun öljyruiskut siittä kummiski puuttuu. Tavote olis saada 400hp rikki ja kattoo sitte kauanko vaparista tehty kestää. :lol:
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
voi rumilus kulta. kyllä sellainen volkkari vaan jälkeen jäisi ja hauskuuskerroin olisi puhdas nolla, volsut kun ei ole takavetoisia. golfin akselivälikin on niin lyhyt että takavetoiseksi muutettuna ei ajettavuus todella pitkässä sladissa pitkiä matkoja ( muutamia kilometrejä kerrallaan) olisi oikeastaan mahdollista. esim oma farkkuni. reilusti suuremmalla teholla ja väännöllä, pitkällä akselivälillä, lukkoperällä ja w124 korilla on todella makea peli roiskia yöllä(kun ei muuta liikennettä ole, ja vaarannan mahdollisesti vain itseni) pitkiä matkoja ovenkahvat edellä esim reilu 100km/h.

olen kuitenkin driftaamisen ylipappi joten ei kannata alkaa epäileen mun ajotaitojani koska 11 vuotta moisella ajotavalla jo edetty ja tähänmennessä ei ole autoa ollut puussa, ojassa eikä edes lähellä vaan auto pysyy ominaisuuksiensa ja mahtavan rattimiehen johdosta turvallisesti hallussa.

tossa kylillä "räppäilyyn" ei ole tarvetta enkä saa kiksejä bemareiden ja volkkareiden kyykyttämisestä. ne jääköön sun haaveeksi sit kun joskus vielä tehokkaan moottorin rakennat.

ps: ei tarvitse ottaa vittuiluna :D

muut fooruminkäyttäjät toivottavasti ymmärtää pienehkön sarkasmin postauksestani
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

ja voin kertoa et mukava viiä peesis ku o 100% lukko :D voi vetää aivan kylki myyryä :D
johtaja: Antti Peltomäki
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

joo kirjotas miten vaparin turbotus etenee :) kyllähän noillakin tehoill alkuun pääsee mut itellä kasvo tuo nälkä saada hevosia lisää sietämättömäks :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

milläs ahtimella tää peltsin menopeli nyt taas olikaan?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja Terho P »

velipoijalla oli 398/615nm ja konetta ei edes avattu eikä kansinahkaakaan tarvinnu liimata tms.. taitaa olla vieläkin nipussa ja kilometrejä takana n30-40tkm... savon suunnalla valkonen -290 rekisteri jos oikein muistan :roll: mutta en lähtis saksan reisua tekemään vaparista tehdyllä superilla... :roll: 6-kone kestäävaparista tehynä ok mallisesti koska siinä on vaikee pitää pitkään kaasua pohjassa kun mennään jo lujaa.. nuo 200reet sitte saakin jo hetken pitää kaasua lattiassa ja poks..tämmönen mun näkemys :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
TurboDiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja TurboDiesel »

Järkeilin tossa että vaparista tehdyn superin kestävyyteen vois auttaa vesiruisku, kun se laskis palotilan lämpötiloja ja jäähdyttäis samalla mäntiä.
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

isoimmasta T sarjan valmetisa switseri sb 200. kompura puoli vähä liian pien mut näis tehois viel riittää.. kyl tos kaupiteltii jo ihan uutta hx 40 superia mut ei riitä pudjetti viel siihe :) ja tuo vesiruisku pyöriny kans mieles kaverin vaparista tehyssä std oli ja ajeli 1,8bar ahoilla ja hyvin kesti. mut jos sais än pelin nyt myytyä et pääsee rakentaa uutta nii kyl siihen tulee aihioks turbo kone mut ei vielä moni venttiili :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
mynhausen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 18.02.2009 18:32
Paikkakunta: ullava

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja mynhausen »

Itellä ainaki 250d:stä tullu kahesti veivi pellolle 2.5bar ahoilla. enkä oo kyllä yli 30tkm ikinä moottorilla päässy.
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

nonii tuli tos välis paukutettua 123 mersu emännälle ajoon ja nyt taas aikaa joten ostin uuden projektin.. aihiona 190 cossu mersu johon rupeen sovittaa 6pyttystä diisseliä kaikki vielä auki mut tarviisin kone aihiota... ja hilua pumppua turboa jne.
johtaja: Antti Peltomäki
Insnööri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 28.01.2011 14:39

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja Insnööri »

rumilus kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
napa kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
peltsi_racing kirjoitti:näimpä :) ja kyllä tolla kylän golffit kusettaa mennentullen :)

Vai halutaan sitä voimaa käyttää yleisessä liikenteessä. :twisted:
Ei ne kaikki Volkkaritkaan jalkoihin jää, kun tuunataan ja tehdään Golfiin vähän muutoksia 5.0 TDI V10 313 hv 750 Nm
perusmoottori hiukan piristettynä. :D
tai se dahlback:n golf vai kuka se oli, taitaa olla lähemmäs 1000 hp ja 4-veto tekniikkaa, joten luulisin jonkun dieseli mersun olevan sille aivan alkupaloja, jos sille tielle lähdetään...

Joo...kyllä kyllä, ilmoittamissasi luvuissa mennään tehokkaimmissa Volkkarin dieseleissä, että kyllä on Mersulla tekemistä jos fölissä pysyy. :lol:
Ratkaiseva tekijä on värähtelemätön V 10 moottori, jossa momenttipiste sulkeutuu.
Lisäksi noin 4000 barin ruiskutuspaineet + keraamiset palotilan komponentit. Täytös on optimoitu ahtauksen ja imu- ja pakoventtiilien nokkien keskenäisellä avautumis-ja sulkeutumissuhteella.
Terve. Olen uusi käyttäjä foorumillanne, ja tämä viestiketju kyllä herätti mielenkiinnon!

Tahtoisin kysyä, miksi nyt täällä suosittelet muokkaamaan Golfia tuollaiselle järkyttävän tehoiselle moottorille? Ei takuulla ole turvallista. Vaikka sitä käytettäisiin moottoriradalla, niin ei ole turvallista. Ei ainakaan mikäli vertaa vaikkapa 100 hv. Tai puhumattakaan 20 hv. Eikä sitä kuitenkaan käytettäisi pelkästään moottoriradoilla, me molemmat tiedämme sen takuuvarmasti, eikö vaan? Muutenkin outoa, että tekniikan ihminen puhuu hevosvoimista, kun watti on nykyään se virallinen tehon yksikkö, ja mukava yksikkö mikäli tarvitsee tehdä yksikkömuunnoksia.

Joten mikset julista, että kaikki yli 100 hv autot ovat vaarallisia? Tottahan se on, mikäli uskot itse väitteisiisi, että teho lisää näyttämisen halua ja johtaa vaaratilanteisiin? Itse ainakin voisin ottaa tämän mission, ettei henkilöautoihin yli 15 hv moottoreita. Sillä pääsisi tasaisella tiellä jotain 80-100 km/h (mikäli vastukset sallivat) ja hyytyisi turvallisesti ylämäkiin, joilloin alamäessäkään nopeudet eivät kasvaisi holtittomiksi. Mitäs mieltä olet tästä? Mielestäni siis vähän puutteellisella missiolla olet liikkeellä!

Sitten kysyn tuosta 5-sylinterisestä koneesta. Mitä muuta hyvää siinä on muihin konstruktioihin nähden, kuin tasapaino? Entä onko tuo tasapaino sitten kovinkaan iso juttu, koska kaikki erit sylinterilukuiset koneet saadaan kestäviksi ja toimiviksi? Ja vielä vähän käännettynä, miksi tehdään jotain muita sylinterilukuisia koneita, kuin nuo mitä sinä olet listannut parhaiksi? Miksi tehdä huonoa rakennetta, kun samalla vaivalla käyttäisi sitä parasta?

Vähän offtopic-kysymys, mutta mikä on koulutuksesi? Itse olen vain autopuolen amk-inssi ja kovasti kiinnostaisi isona tulla ammattilaiseksi. Voitko kertoa millainen opiskelutausta sinulla on, niin voisin mahdollisesti pyrkiä samaan mikäli rahkeet riittävät.

Ainiin, mielenkiintoa herätti erittäin paljon myös tuo termodynamiikka, mutta voisin siitä kirjoittaa toiste.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Re:

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

Junnu kirjoitti:Joku vedättäjä tuo Rumilus.

Aina ennenkin on kinannut näistä jutuista ja väittänyt, että vitonen on kutosta parempi. Ja muitakin lähes yhtä perättömiä väitteitä.

Esitä tuo asia miksi vitonen on kutosta parempi. Yhelle A4:llä voit ne voimayhtälöt kirjottaa. ja tänne foorumille laittaa. Voisitko tehdä tuon, kiitos.

Muistan kun joskus Nicnacin kanssa tästä väänsit. Nicnac pystyi perustelemaan väitteensä (matemaattisesti). Sinä et siihen pystynyt.
Meikäläinen on samaa mieltä että toi rumilus ei oikeen ole tältä planeetalta kun lukee hänenkirjoottamia juttuja.Mutta saahanse veren kiertämään.liekö tarkoituskin hällä.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Re:

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

rumilus kirjoitti:
norsu kirjoitti:
rapelo kirjoitti: paljonko se bensiinissä pittää olla tehoja että on ns. super turbo
Tärpätillä 300hv/L ja viinalla 400hv/L.

Ja tämä on päätetty korkeimmissa mahdollisissa instansseissa. :roll:
" Uskaltaiskohan " söhästä. 8)
En tiedä, kun tuo nitrometaanikin jäi kuvioista pois ( 500 hv/l ).
Uraanilla 1000 hv/l. :shock:
Ja tämä on myös kuulutettu korkeimmassa mahdollisessa instanssissa. 8)
mun mielestä nitrolla saasen 1000hp/litra ei tartte atomia
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

Re:

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

napa kirjoitti:tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104 moottoreissa... tuostahan rakentaa vaikka mitä, jos tekisin kireän vaparin, niin ehdottomasti 2.6 lohko pohjaksi :wink:

dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia :x

samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukit :? aika aneemisen kokoiset ne on, mutta kai ne kestää :roll:

tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...

niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkolta :roll: luultavasti joutuu vain käyttämään tuon omaa 2.6 kantta, että liekkirenkailla on jotain mistä "ottaa kiinni" kannen puolelta :roll: no, imuvena on vähän pienempi, mutta on siinä hieman varaa suurentaa, kun porauskin suurenee...

[ http://jysal.pp.fi/mersu/300E/260_lohko.jpg ]
moro napa on kova jätkä näissä konehommissa kun lukee juttuja.Tuli tuossa mieleen tuosta navan jutuista miten voi käyttää osia muista merkeistä.so on taito kun on pakko löytää sopivia osia projektiin.tulee tietenkin semmonen taho mieleen mikä on kilpailua täynnä.Eli jokkis.ne ukot kaivaa kaiken esille sopivuudesta.ja miten tehään kone missä on tehoja just niihin vetoihin mitä tarvitaan kestävyyden kannalta.sitten joku saa sen sillä rahalla mikä on sovittu se myydä jos osuu kohalle.Se juttuhan on varmaan siinä että miten se on tehty.tämähän on varmaan semmosta sallittua teollisuusvakoilua.
TÄMÄ ON VARMAAN MENNY KAUAS SIITÄ ALKUPERÄISESTÄ MÄRSSUN VAPASTI PUHKUILEVASTA MOOTTORIN MUUTTELUSTA
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

kutos-z kirjoitti:
Junnu kirjoitti:Joku vedättäjä tuo Rumilus.

Aina ennenkin on kinannut näistä jutuista ja väittänyt, että vitonen on kutosta parempi. Ja muitakin lähes yhtä perättömiä väitteitä.

Esitä tuo asia miksi vitonen on kutosta parempi. Yhelle A4:llä voit ne voimayhtälöt kirjottaa. ja tänne foorumille laittaa. Voisitko tehdä tuon, kiitos.

Muistan kun joskus Nicnacin kanssa tästä väänsit. Nicnac pystyi perustelemaan väitteensä (matemaattisesti). Sinä et siihen pystynyt.
Meikäläinen on samaa mieltä että toi rumilus ei oikeen ole tältä planeetalta kun lukee hänenkirjoottamia juttuja.Mutta saahanse veren kiertämään.liekö tarkoituskin hällä.
No pelkkä trollihan se on. IP-bannit sietäis saada.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re:

Viesti Kirjoittaja kynsi »

rumilus kirjoitti:Taas eksyin fanaatikkojen keskusteluleikkeihin.
En kyllä hyvillä mielin seuraa, kun mielihyvää koetaan jonkun " tietämättömän " kustannuksella, josta pahimmassa tapauksessa pelipanoksena on ihmishenki.
Ajatelkaa hyvät ihmiset, mitä olette tekemässä. Ei kannattaisi niitä rotteloita viritellä oman- ja muiden turvallisuuden kustannuksella. Tuskin tämäkään heppu malttaa olla kokeilematta tappovälinettään yleisen liikenteen seassa. Moottoreita on helppo viritellä, mutta ei muisteta vahvistaa alustaa ja jarrutehoja.
Valitettavan usein tänäkin vuonna on saanut lukea, jossa kovilla nopeuksilla menetetään ihmishenkiä...yleisillä teillä.

Ihan hyvä pointti. Auton testaaminen kuuluu ratapäiville.

Mutta kun puhutaan koneiden kestävyydestä, niin mielestäni tämä on ihan asiallinen aihe, jota seuraan mielelläni. Vastatkaa rohkeasti. Tiedän että tätäkin konetta on koeponnistettu paljon mm. turbiini ja pojat kauhajoelta päin myös.

Edit: joo-o, jäipä 14 sivua lukematta ennenkuin vastasin hehee...
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
amatimees
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 18.10.2009 23:52
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 124 300d super turbotus

Viesti Kirjoittaja amatimees »

Kuten on varmaan monelle muullekin käyny sama homma että tuli hommattu ST mersu joka on lähdetty vaparista tekemään ja no se sen 15tkm kesti ja sit kuulu kilinkolin ja poks. tää oli odotettavissa ja nyt odotellaan millon saapuisi alkuperäinen turbo kone ja kelit lämpiäs niin vois alkaa laittelemaan. ketkä on kyseisen homman tehnyt niin hyviä neuvoja jos olisi mitä pitää ottaa huomioon. entisestä koneestu tulee pumppu. imu ja pakosarja ja turbo. teho tavotteen on 300-400hp väliin että nuillakin pärjää. miten pitääkö olla koneessa paljon ennakkoa ? sitten onko kukaan asentanut öljyn lämpötilamittaria ja painemittaria. harmi kun tässä koneessa ei ole "tavallista" öljynsuodatinta kun siihen olisi ollut adapteri olemassa. kannattaako tehdä öljypohjaan reikä ja laittaa öljynlämpö siitä ja mistäs paine ? kylläpä masentaa polkupyörällä menna töihin...lähteepähän kelillä kun kelillä käyntiin(kuskista en nyt olisi niin varma)
Vastaa Viestiin