Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Auton perse ylös ja pyörät pyörimään. Siinähän sulla on renkaanpyörityskone.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Nozki »

jusa82 kirjoitti:Auton perse ylös ja pyörät pyörimään. Siinähän sulla on renkaanpyörityskone.
Joo, tänks! Tuota taktiikkaa itse käytin; (250 D:n) vaihde vitoselle ja nippusiteellä kaasuvivustosta vähän kierroksia korkeammalle. Ilman lukkoperää vaan se tuppaa tekemään niin, että vähänkään kovempaa painaessa hiottava vanne alkaa pyöriä hitaammin ja toinen sit tietty vastaavasti nopeammin. Tämänhän sais toki vältettyä sillä, että nostaisi vain toisen puolen ylös, mutta en kyllä aio kokeilla, koska jotenkin epäilen, ettei perä oikein kovin hyvää semmoisesta pitemmän päälle tykkäisi. Ja onhan tuossa tuo työasentokin vähän vähemmän mukava, mutta paljon tehokkaampi ja kivampi se noin on tehdä kuin käsin hioa paikallaan olevaa vannetta.

Mainittua porakoneen hiomakangasvärkkiä voisin kyllä kans kokeilla!
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

jusa82 kirjoitti:Auton perse ylös ja pyörät pyörimään. Siinähän sulla on renkaanpyörityskone.
Tuo on yks vaihtoehto, ite en vaan viitsinyt siihen pyörän / vanteenvaihtorumbaan lähteä.

Niitä pyöriviä hiomapaperilaikkoja löytyy kuuleman mukaan melko hienoihin karkeuksiin asti. Tuleeko niillä sitten hyvää jälkeä, siitä en tiedä. Juuri tuon perusteella tein käsin. Ei oikein huvittanut sekään vaihtoehto, että olis vedelly noilla laikoilla ja sitten saanu kuitenkin tehdä käsin uudestaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuosta sitruunahaposta vielä. Kun minä sinne sen 5%:n seoksen laitan, niin ei syylärinkään pitäs olla moksiskaan(ko)? No mites kauan sitä sitruunahappovettä siellä kannattaa kierrättää? Tyyliin nesteet sisään, kone kuumaks, nesteet pois vai antaa olla siellä jokusen päivän?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Pakardinen kirjoitti:Myönnän, en ole... :oops:

Mutta olen henkeen ja vereen kutosmies. Esimerkkinä mainittakoon, että keväällä hommattiin traktori nelisylinterisellä turbolla. Voi että se saa mielen mukavaksi, kun avaa oikean puoleisen sivuikkunan ja kaasuttelee. Kuulostaa niin mukavalta, kun turbo viheltää. Mutta silti. Appiukon ikivanha kuussylinterinen Intikka, voi ooh aah... :wink:
Tää minun kommentti kieltämättä tulee ihan hiukka jälkijunassa, mut kuten jossain mainoksessakin todetaan; niin käy joskus… Joo, itse olen saanut parin Mersun vitosdieselin lisäksi kuunnella jonkin verran OM603-turboja, ja kyllä – ne vain kuulostavat hienolta.

Mutta kun nyt nuo työkoneet tuli puheeksi, niin itse olen aika monta vuotta sitten ajellut kesähommina Komatsun trukkia, jossa oli ko. valmistajan oma kutosdiesel. Sitäkään ei aina viitsinyt ainakaan lyhyen seisahtumisen takia sammuttaa, koska se kävi niin hienosti. Mutta sitä mainittua Internationalin kutosdieseliä olen päässyt kanssa kaverin maatilalla kuuntelemaan, ja se nyt lopulta vaan on ehkä hienoin dieselsoundi, jonka tiedän. Vois sanoa, että siinä käynti on melkeinpä tasaisempaa ja ääneltään pehmeämpää kuin esim. tuossa mun M110- bensakutosessa, joka nyt ei toki yleisestikään ole niitä kaunisääsimpinä tunnettuja bensakutosia… En tyyppiä muista tarkemmin, mutta joku tuommoinen traktori se oli:

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Juuri tuota samaa sarjaa on appiukon Intikka, hieman pienempi vaan. 956XL. On on hienot äänet, on.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kas niin, tänään ei ollut hirveästi mitään muutakaan tekemistä ja säiden haltijakin päätti armahtaa sateettomalla päivällä, niin sitruunahapotushan lähti käyntiin.

Tuolla kun Mesedesi muisteli nesteen määrän kierrossa olevan n. 12 litraa, niin tämän tiedon pohjalta olikin suuri hämmästys, kun nestettä en saanutkaan menemään koneeseen kun noin 6-7 litraa. :shock: Nyt siellä on ainakin riittävän tömäkkä seos, kun sekotin sen 600g sitä happoa tuohon n. 7 litraan, josta jäi siis sangon pohjalle vielä noin litran verran.

Nestettä on koneessa, kaikkia vesiletkuja puristelemalla nesteen pinta syylärissä heiluu, mutta kun ei vaan vaju tuon tyhjemmäksi... :crazy:

Annan nyt liemen olla muutaman tuntia ja sitten huuhtelemaan. Illalla sitten töihin mennessä selviää, auttoiko yhtään. Palataanpa tuonnempana.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt on huuhtelu tehty. Sen perusteella, minkä väristä tavaraa sieltä taas tulikaan, uskallan väittää, että ulosteen seassa oli vähän paskaakin. Ihan jonkun aikaa sai laskea puutarhaletkulla vettä kannesta sisään, että alavesiletkusta alkoi tulla kirkasta tavaraa.

Kuitenkin. Pikaisen lenkin perusteella tuossa syrjätiellä näyttäisi, ettei viisasten kiveä löydetty vieläkään. Noin kuuttakymppiä ajellessa muutaman kilometrin lämmöt nousi jo tuonne 90 asteeseen. Lopullinen totuus selviää tosin sitten vasta, kun lähden töihin ja pääsen paahtamaan isoa tietä. Ei tämä nyt kuitenkaan ihan tarpeettomalta hommalta tuntunut, jotenkin vaikuttais siltä, että kun kierrokset pudottaa tyhjäkäynnille, niin lämmöt pysyy tasaisempana eikä nouse sinne lähelle sataa niinkuin ennen. Niin siis ainakin tämän pikkulenkin perusteella, tämäkin selviää sitten illemmalla.

Millainen virtaus tulisi muuten syylärissä olla? Kun tuota sitruunahappoa tuonne koneeseen laitoin, niin irroitin tieten termostaatin pois, että neste lähtee heti kiertämään syyläristä koneeseen. Tällöin neste virtasi syylärissä niinkuin Vantaankoskessa. Nyt kun termari on paikallaan, niin hädin tuskin näkee virtausta syylärissä. Sanoohan sen tietysti järkikin, että kun termari ei ole kotelossaan, niin "hieman" vapaamminhan se vesi siellä pääsee kiertämään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhan se uusi termari :) Olisihan tuo liemi siellä voinu olla viakka huomiseen...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Näyttääkö lämpömittari varmasti oikein? Itellä oli nimittäin vastaavassa anturi menny! :thumbdown:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Nozki »

airaksela kirjoitti:Näyttääkö lämpömittari varmasti oikein? Itellä oli nimittäin vastaavassa anturi menny! :thumbdown:
Moi,

(asiahan ei mulle tietenkään kuulu, mutta) ymmärtääkseni infrapunamittarin oli todettu näyttävän jotakuinkin samaa lukemaa kuin kojelaudan mittarin. Pari sivua taaksepäin kun kelaa, niin siellä on maininta asiasta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Niin ne vaan ihmisten suunnitelmat ja elämät muuttuu. 17 minuuttia edellisen postaukseni jälkeen tähän viestiketjuun sain puhelinsoiton, jossa äitini kertoi minulle isäni menehtyneen.

Jotenkin on sellanen tunne tällä hetkellä, että yhden vanhan Mersun katiskan lämpöongelmat tuntuu samalta, kuin Juice ja Mikko aikoinaan lauloivat: "Niin yhdentekevää, herttaisen yhdentekevää."

Mutta lämmöt ei kuitenkaan nouse enää, kuin noin 90 asteeseen. Aiheuttiko sitten sen se, että tänään oli jo niin viileää, että joutui pitämään lämmityslaitteessakin jo hieman lämpöjä. En tiedä, enkä välitä. Ihan sama.

"Vaan ei saa enää nähdä, poika isää poislähtevää. Pihaan jäi vain jalanjäljet, myös meistä jäljet, toisiimme jää."
-Timo Rautiainen
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Nozki »

En nyt osaa tähän kirjoittaa mitään sen fiksumpaa, kuin että otan osaa ja toivotan voimia.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Osanottoni menetyksesi johdosta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki kirjoitti:otan osaa ja toivotan voimia.
Mesedesi kirjoitti:Osanottoni menetyksesi johdosta.
Kiitos.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kyllä siinä nyt niin kävi, että hermot loppui tuon lämpövaivan takia. Nythän ne pysyy hyvin kuosissa, kun joutuu pitämään lämpöjä päällä sisälläkin, mutta jos lämmöt kääntää pois, niin heti hyppää viisari sinne 95 asteeseen. Ja kun pysähtyy, niin satasessa justiinsa.

Sergeylle lähti pyyntöä moottorinluovuttajan etsimisestä...

Edit: Eli nyt kaikki te, jotka olette laittaneet 123:een OM603turbon, niin kaikki mahdolliset sudenkuopat tuossa hommassa kiinnostaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Eipä ole mahottomasti tullu vinkkejä. No, eipä siinä mitään, kait se sitte aikanaan tekeminen opettaa...

Kytkin alkaa olla melko lopussa. Painelaakeri ulvoo jo aikamoisesti. Levyn ja asetelman sainkin jo oston yhteydessä, laakeri pitää Markon mukaan tilata Saksasta, 52€. Kolmeen tuntiin uhkasi tehdä remontinkorjuun...

Paljonko muuten normaalin OM603:n laatikko kestää tehoja? Kun sitten tuo kombinaatio löytää paikkansa 123:n pellin alta, niin ajatuksena oli härnätä pumpusta kaikki irti ja cooleri keulalle. Jos vakiossa on 147hv, niin syöttöjen lisäyksellä ja coolerilla pitäs kait päästä tuonne 160 - 170hv:n tienoille. Mitä sanoo loota noista tehoista, paineen lisäyksellä toki?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Lämpövaivat vaan pahenee. Nyt nousee lämmöt jo parin asteen pakkasillakin, lämmityslaite puolella teholla, tuonne 90 asteen paikkeille. Saas nähä, päästäänkö tällä kevääseen. Kytkinremppa tehtiin, samalla rassattiin vaihteensiirtäjiä. Nyt pelaa kytkin ja vaihteensiirto, kuin uutena!

Moottoripäivitys OM617 :arrow: OM603 erään asiantuntijan mukaan melko helppo homma. Tarvitsee uudet koneenkorvat ja 126:n perän. Oli sitä mieltä, että kardaanin saa entisestä lyhentämällä ja vetarit olisvat senverran raudan äärellä tehty, että saattasvat jopa kestääkin. Ja vieläpä ehkä käydä suoraan tuohon 126:n perään, jonka kuulemma pitäs käydä melko suoraan paikalleen.

Tiedä sitten. Pitäs vaan löytää se elimenluovuttaja nyt jostain...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja onre »

Miten niin 126:n perän? Ajattelitko alkaa polttamaan kumia?
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

onre kirjoitti:Miten niin 126:n perän? Ajattelitko alkaa polttamaan kumia?
En nyt ehkä niinkään, sais vaan vähän pitemmät välitykset. Sais vähän moottoritiekierroksia alemma.

Edit: Eihän se tieten lukkoperäkään huono vaihtoehto olis. Jotakin se Marko hupatti, että niitä ei olis kovin pitkillä välityksillä olemassa ja ovat kaiten muutenkin jokseenkin harvinaisia...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No sanokaas nyt sitten, että mikä se olis se "oikea" välitys tuossa tulevassa perässä? Niin tietäis vähän ruveta katteleen sellasta. Välitys sais olla sellanen "hyvä kompromissi".

Nykynen on se 3.46 ja ulvoo kone satasen vauhdissa jo melkolailla. Neljävaihteinen automaattihan tähän tulee, että sieltä ei tule apuja. Ni mikä se sitte olis, 2.88? Vai vieläkin pitempi? Eikähän se ASD haittais...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
GMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 429
Liittynyt: Pe 26.03.2010 08:04
Paikkakunta: Rauma

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja GMB »

Aikanaan kun rakensin astron johon laitoin 603 turbon ja 5v manuaalin ni siinä oli välitys 2.66 ja se oli aivan hirveän raskas mut vaihdoin 3.4? niin siitä tuli oikeen hyvä.Olihan se painavampi kun 123 mut siltin, ei 5 voinu ajatellakkaan alta satasen.
tein itse ja säästin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No mut se olikin viisvaihteinen... :) Tähän ei tuu kun neljä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Semmonenkin on ollut kuin 3,07 (ollut kaikissa turbo 300D paitsi ei loppupään -vm 85 ja -86). Tuo 3,07 on hiukka helpompi löytää markkinoilta.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tiiätkö Kipsu sanoa, että paljonkohan tuo vaihto tuohon 3.07 tiputtais kierroksia?

Hitto, kun tuossa ei ole varvikelloa, niin ei yhtään tiedä edes sitä, paljonko se huutaa satasessa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Meinasitko laittaa 603 kanssa turbon vai ajella vaparina? Mulla on w126:ssa 603 turbon + automaatin kanssa nyt 2.47 joka on tosi optimaalinen. Kierroksia 100 vauhdissa noin 2000. Tuohon tietysti auttaa että turbon laatikko lähtee ykkösellä aina matkaan. W123:seen on tulossa myös 2.47 ja voimanlähteeksi tarkoitus laittaa 602 turbolla + automaatilla.

Jos meinaat vaparina käyttää niin hyvä välitys voisi olla 2.88 mikä on w124:ssakin 300D + automaatin jatkona sedaneissa.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kyllä tähän puhaltimella oleva 603:n tulee.

Tuo 2.47 kuulostaa kyllä kovin pitkältä jo, olis kiva kun auto kiihtyiskin kaasua runnottaessa... :roll:

Mitenhän se tuo 2.88 toimis...? Kun tosiaan tuo kiihtyvyys olis sellanen seikka, minkä olis hyvä olla kunnossa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

2.88 on alkuperäisenä 300SDL:ssä ja mullakin oli jonkun aikaa sellainen kiinni. Löytyy vielä varastosta mutta on facelift w126:een niin ei käy w123. Minun mielestä se on vaan vähän liian tiuha. Tuo 2.47 on paljon parempi ja kyllä se jaksaa tuollakin jarrua vasten kumia polttaa eikä kiihtyvyys ole ongelma.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No onkos tuohon 2.47:n ja 2.88:n väliin olemassa mitään?

Kumesta ei ole tarkoitus poltella, eiköhän ne ajat ole jo jääneet taa... Mutta kiihtyvyyttä pitäs olla senverran, että sitten kun se 320:n Penarin kuski roikkuu moottoritien rampilla takapuskurissa kiinni, niin se sais vain savun hälvettyä ihmetellä että: "Mihin v***uun se lähti?" :shock:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joulupäivän kunniaksi vietin vähän laatuaikaa vanhuksen kanssa autotallissa. Syynä oli etuikkunat; kartturin ikkuna ei auennut lainkaan ja kuskin ikkuna ei sitten päinvastoin mennyt kiinni, jos sen erehtyi avaamaan. Kuljettajan puolella taudinaiheuttajaksi ilmeni yksi kappale mekanismin (hissin) irronneita pultteja (löytyi oven pohjalta) ja kartturin puolella taas oli hissin nivel niin ruosteessa, ettei sen takia lasi liikkunut. Aikaa näihin laittoihin sain kulumaan vähän toista tuntia... Mieltä ylentävää näitä vanhoja ronkkia, kun on niin yksinkertaiset systeemit, että yksinkertaiset asentajatkin näille osaa jotain tehdä. Eikä ole tilanpuutetta.

Samalla tulin huomioineeksi, että on tuota autoa ainakin joskus ruostesuojattu, ovien peltipinnat sisäpuolelta suoja-aineen peitossa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin