CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Kiinnostaa itseäkin tuo 400:sen ecu senverran että minä voin hoitaa kolvaukset ja ohjelman lukemiset/kirjoittamiset jos tuikku tekee ohjelma muutokset.
Työkalut tuohon löytyypi.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Motorbitilllä omani tehtiin ja kaverilla on jonkin verran tietämystä tämän OM628 -koneen mappauksista. Kolvilla pitää hoitaa ja voisin kuvitella, että vakio-ohjelmaa voisi häneltä kysellä. On tehnyt ML/E/S 400 cdi -malleja ainakin keskustelujen perusteella.
E 400 CDI
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jos suunnittelee ohjelmointia nyt tuolla vähän kauemmalla. Miten homma menee käytännössä? Eli auto pihaan, kauanko siinä menee, tuskin odotellessa valmis? Vai mikä olisi oikea tapa toimia?
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Kaikki mitä ollaan tehty menee odottaessa.

Normaalisti puolen tunnin juttu mutta tässä tapauksessa kannattaa varautua ehkä noin kolmella tunnilla kun on kolvaukset ja tuikulla voi mennä normaalia kauemmin.

Muuten olisin voinut tulla poriinkin tekemään kun usein ajelen ohi mutta kolvaukset teen mielummin omalla pajalla vaasassa.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

maku kirjoitti:Kaikki mitä ollaan tehty menee odottaessa.

Normaalisti puolen tunnin juttu mutta tässä tapauksessa kannattaa varautua ehkä noin kolmella tunnilla kun on kolvaukset ja tuikulla voi mennä normaalia kauemmin.

Muuten olisin voinut tulla poriinkin tekemään kun usein ajelen ohi mutta kolvaukset teen mielummin omalla pajalla vaasassa.
Onkos tossa v8 malissa temic boxsi ? jos niin
Joskus tota "temic" tukailin niin oli joku työkalu millä sen sai luettua ilman piirin irti juottamista, tinailemalla sinne vaan yhden hyppylangan(millä sai boot moden)
jos taas on joku EDC niin siihen sama vekotin lupaili että onnistuu ilman tinailua,

E:näyttää toi MPPS listala olevan ainakin 221 malliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Turbotecin sivuilta luettu...
400 CDI V8, Mercedes TEMIC, 191 kW/260 hv, 560 Nm, 221 kW/301 hv, 650 Nm

TEMIC Mercedes
ohjelmointi voidaan suorittaa vaihtamalla/ohjelmoimalla uudelleen ohjainlaitteen muistipiiri.

Minä en tiedä sen enempää, mutta temic systeemi näyttäs olevan.
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Temicci noissa on ja joutuu aina kolvailemaan tavalla tai toisella.
Aika vähältä kuullostaa 300hv... Olettaisi että tuosta pitäisi saada jopa 350-380hv? Olisi kyllä mukava kokeilla tuommoisen tekoa.
Ollut joskus haaveena rakentaa SLC 400CDI. Nyt olis jopa mahdollisuus, saapi nähdä mitä keksii ;)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sen hyppy langan(millä saa bootmoden) voi laitta sinne Temicboxsin ilman kolvausta, kärjilä (ei jää kolvaus jälkiä...) boxsin joutuu ottamaan autosta ja avaamaan sitä varten, lisäksi siinä syteemissä tarvii tietää että minkä päästö luokan auto on kyseesä, piuha tulee eriluokissa eri paikkan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Tuo hyppylankasysteemi ei saanut mun ohjelmoinnissa ko. ohjausyksikkö bootmodeen, vaikka kuinka yritettiin. Hyppylankaohjeet olivat kuvien kera mutta ei vaan toimineet. Vierestä siis katselin tuolla Motorbitilla toimintaa. Onko tuosta Temicin ohjelmoinnista monella kokemusta?

Mulla olisi tuo vanha alkuperäinen muistipiiri täällä kotona maleksimassa, jos joku haluaa sellaista tutkia ja ohjelmaan tutustua. Vaikka eikös noita alkuperäisiä ohjelmia luulisi pyörivän lastuttajien kesken jonkin verran?

Harri
E 400 CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

harripuu kirjoitti:Tuo hyppylankasysteemi ei saanut mun ohjelmoinnissa ko. ohjausyksikkö bootmodeen, vaikka kuinka yritettiin. Hyppylankaohjeet olivat kuvien kera mutta ei vaan toimineet. Vierestä siis katselin tuolla Motorbitilla toimintaa. Onko tuosta Temicin ohjelmoinnista monella kokemusta?

Mulla olisi tuo vanha alkuperäinen muistipiiri täällä kotona maleksimassa, jos joku haluaa sellaista tutkia ja ohjelmaan tutustua. Vaikka eikös noita alkuperäisiä ohjelmia luulisi pyörivän lastuttajien kesken jonkin verran?

Harri
Tuossa temicissä on varmaan sama juttu, kun AMG,ssäkin oli.
Eli niitä on alunperin tarvinnut täällä myydä uutena niin vähän, ettei kellään ole niistä oikein kunnolla kokemusta.
Samaan vihjailisi aika vaatimattomat tulokset tekniikan resursseihinkin nähden.

Maku voisi varmaan ottaa yhteyttä ja lukaista ohjelman talteen ja laittaa chipin takaisin postissa.

Jos tässä alkaa tuohon tutustumaan, niin olisi iso etu, että olisi mahdollisimman monta eri versiota, joita verrata keskenään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Laitan lastun tänään postiin. Joskohan tuo auttaisi saamaan tästä OM628 -moottorista samassa suhteessa tehoja mitä muistakin.

Harri
E 400 CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kiitos Harrille, jospas sen voisi kostaakkin sitten joskus....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Tuli eilen mieleen semmonen asia kun mersun alla tutkiskelin, että olisikohan ihan mahdoton laittaa näihin vanhempiin "imevän"mallin mersuihin erillinen siirtopumppu tankin jälkeen polttoainelinjan ilmavuotoja vähentämään? Tällöin saataisiin pienennettyä siirtopumpun kuormitusta ja vältyttäisiin niiltä ilmavuodoilta, vuotais vaan ulospäin :roll:
Ohjaus jostain käymistilasta tai vastaavasta.
Mahtaiskohan siirtopumppu tykätä jos sitä syöttäis jollain kalvopumpulla heti tankilta...Heitänpä tämmösen ajatuksen 8)
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hubimersu kirjoitti:Tuli eilen mieleen semmonen asia kun mersun alla tutkiskelin, että olisikohan ihan mahdoton laittaa näihin vanhempiin "imevän"mallin mersuihin erillinen siirtopumppu tankin jälkeen polttoainelinjan ilmavuotoja vähentämään? Tällöin saataisiin pienennettyä siirtopumpun kuormitusta ja vältyttäisiin niiltä ilmavuodoilta, vuotais vaan ulospäin :roll:
Ohjaus jostain käymistilasta tai vastaavasta.
Mahtaiskohan siirtopumppu tykätä jos sitä syöttäis jollain kalvopumpulla heti tankilta...Heitänpä tämmösen ajatuksen 8)
On nähty laitettun sähkö pumppuja tankin läheisyyten
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

amg:ssähän tuollainen on vakiona jo vaikka on vain vanha 1350barin systeeemi, tosin tankin sisällä. Eli saa jopa orkkis osana jos haluaa kun noi tankin ulkopuoliset pitää aika mekkalaa.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Tälläinen Dyno saadaan e400 cdistä kun imuilmaa ei saada pidettyä aisoissa. Eli tuo intercoolerin vesipumppu oli lopettanut veden kierrättämisen, tämä selvisi vasta myöhemmin mutta dynosta sen voi myöskin päätellä.

Nyt on ehjä pumppu paikallaan ja pitäisi käydä dynossa testaamassa miten yläpäähän vaikutti. Ajossa tehot tuntuvat tippuvan vasta 4000 jälkeen. Imuilman lämpötilat huitelevat jossain 40-50 asteessa kun vähän enemmän antaa kenkää.

Tällä softalla ei tosiaankaan ole revitty moottorista viimeisiä tehoja irti. Näin ymmärsin kun hommaa tehtiin ja turvallista pakettia tavoiteltiinkin. Ehtii kuitenkin muun liikenteen mukaan.

Harri

Kuva
E 400 CDI
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

harripuun lastun orgiaali ohjelma on nyt luettu
lähetetään halukkaille vaikka pullopostina
jhelen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 01.12.2009 14:20

Viesti Kirjoittaja jhelen »

Huomenta
Kysytääs viisaammilta. Minulle on kerrottu, että bensamoottorissa seossuhde on oltava kohdillaan että toimii / moottori ei hajoa.
Dieselissä ei taas ole niin tarkkaa??
Samoin , että kun dieselissä nostetaan ahtopainetta kone käy hiljaisemmin johtuen syttymisen aikaistumisesta??
Ja se tärkein kysymys. Jos ajatellaan että on 220 cdi niin onko mahdollista nostaa ahtopainetta ja pienentää syöttöä jotta teho pysyisi samana, mutta kulutus pienenisi ( kävisi laihalla). Ja millaista kulutus säästöä olisi mahdollista saada?

Jarno
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

En mikään viisas ole :D , mutta kulutus kasvaa vaan tuolla tavalla kun pumppaushäviöt kasvavat, sekä teho laskee kun siitä poltetusta polttoaineesta se voima saadaan.

Diesel käy "aina" ilmaylimäärällä. Paremman tuloksen saat syöttöä nostamalla.

Sitten olis pari aiheeseen liittyvää kysymystä lastunikkareille. Jos karttojen (esim savukartta) akseliarvoja naputtelee suuremmiksi, älyääkö ohjelma sen heti vai täytyykö tehdä jotain kikkakolmosia?

Ilmeisesti kuitenkin on niin että jos kartta loppuu "kesken", ohjelma lukee sitä sen kartassa olevan maksimiarvon kohdalta??
S210 220 CDI A -02
jhelen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 01.12.2009 14:20

Viesti Kirjoittaja jhelen »

joo
ajattelin ,että lisäämällä ilmaa saataisiin palamiseen parempi hyötysuhde, jolloin voisi syöttöä tiputtaa tehon kärsimättä ja samalla saisi pienemmän kulutuksen.
Jarno
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ahtoja vaan nostetaan, eikä oikeastaan muuta tehdä, nousee kulutus - ei pienene.
Ahtopaineen tekoonkin tarvitaan (lisä)energiaa.

Palamisen paras hyötysuhde suhteessa ilman määrään ei dieseleissä ja pensa-autoissa niin paljoa edes poikkea toisistaan.
Pensassa 14,7.
Dieselissä taisi olla luokkaa 17-18.

Kulutuksen pienentämiseen on sitten muita juttuja, joilla toisissa autoissa on suurempi merkitys, kuin toisissa.
Alkaen ihan ahtimen siipien ohjailuista ja alaväännön lisäyksestä.

Ja se toinen juttu.
Kaikkia akseliarvoja voi muuttaa....ja ohjelma kyllä tottelee.
Joitkut arvot ei sitten muutu, tai toteudu.
Voi olla rajoitus aikaisemmin, tai joissain kartoissa akselit voi olla vähän "piilossa".

Akseleissa pätee sama, kun itse kartta-arvoissakin.
Kun määrät menee kartan yli, tahi ohi, niin suurin kartan arvo siinä kohden "jää voimaan".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

tuikku kirjoitti:.
joissain kartoissa akselit voi olla vähän "piilossa".

Akseleissa pätee sama, kun itse kartta-arvoissakin.
Kun määrät menee kartan yli, tahi ohi, niin suurin kartan arvo siinä kohden "jää voimaan".
Joo, nuo piilossa olevat akselit on vielä mysteeri miten ne saa selville.. Jospa siihen joskus ratkaisun keksis :lol:

Kylläpä tuo sitten pelaa näiltä osin niin kuin olin ajatellutkin.
S210 220 CDI A -02
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

harripuu kirjoitti:Laitan lastun tänään postiin. Joskohan tuo auttaisi saamaan tästä OM628 -moottorista samassa suhteessa tehoja mitä muistakin.

Harri
No joo
Temikkiä on nyt katseltu omassa kammiossa pää kallellaan...

Monenlaista syötönrajoitinta näyttää löytyvän.
"Normilastun" väännöille ja tehoille sieltä rajatkin löytyy.
Eli sen verran lähtenyt ilman suutinkartan koskemisia.

Lähelle 80milliähän tuolta lähtee suht. helposti syöttöjä.
Sen jälkeen aika paljon rajoitteita.
Mutta saa sinne rakenneltua sen satakin milliä näkyville asti, siihen menee vaan sitten aikaa.
Enkä tieten vielä voi olla varma, että olen jo kaikki rajoittimet löytänyt.
Se selviää vasta sitten joskus staarilla mittaamalla.

Luulisin, että tuollaiset 100nm/syl normiväännöt saa rakenneltua, eli ~92milliä per suutin syöttö.
Ja tehoa ihan vastaavasti, kun pienemmistäkin.
Egr poikkeen.

Tämähän on sitten paineohjattu, kuten käytännössä kaikki muutkin mersut.
80milliä on suutinkartoissa vakiona.
Ja lähelle tuo määrä kulkeekin ongelmitta ohjelman läpi, tietystä syystä en halua tarkkaa määrää sanoa, mutta alle tuon.
Jos tuntee mersun edc-15,sen ja edc-16,sen ja AMG,n ohjelmat kohti tarkkaan, niin melko äkkiä osaa oikeita kohtia tarkastella tuostakin.
Tämähän on tieten vaan luuloa vielä...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitos tästä väliaikaraportista, vaikken tuollaista autoa omistakaan. Mielenkiintoista luettavaa jokatapauksessa.

Väännöt alkavat olla jo niin isoissa lukemissa, että kestääkö paikat? Monella merkillä kun esim. laatikon kestoikä olisi ehkä 20sek-2vkoa. :) No, onhan tuossa vakionakin pitkälti kuudetta sataa Newtonia, mutta vakiovääntöhän ei ole nelilitraiselle turbodieselille mitenkään mairitteleva.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Oonko oikeilla jäljillä, jos epäilen että 270cdi,n ohjelman työläämpi tekeminen liittyy kaasupolkimeen? :shock:
S210 220 CDI A -02
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

MatKa kirjoitti:Oonko oikeilla jäljillä, jos epäilen että 270cdi,n ohjelman työläämpi tekeminen liittyy kaasupolkimeen? :shock:
Yep.. ja oikeastaan "käännöskarttoihin"
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

joskami kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Oonko oikeilla jäljillä, jos epäilen että 270cdi,n ohjelman työläämpi tekeminen liittyy kaasupolkimeen? :shock:
Yep.. ja oikeastaan "käännöskarttoihin"
Saattoipa aueta tuo poljinasia, pitää illalla vielä kokeilla. Semmonen ~400nm "rajoitin" :?: :o
S210 220 CDI A -02
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MatKa kirjoitti:
joskami kirjoitti:
MatKa kirjoitti:Oonko oikeilla jäljillä, jos epäilen että 270cdi,n ohjelman työläämpi tekeminen liittyy kaasupolkimeen? :shock:
Yep.. ja oikeastaan "käännöskarttoihin"
Saattoipa aueta tuo poljinasia, pitää illalla vielä kokeilla. Semmonen ~400nm "rajoitin" :?: :o
Niin...hyödytöntä laittaa sataa milliä syöttöjä, jos kaasupoljin lopulla pyytää vaan kahdeksaakymppiä...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Joo, kaasupoljin muutettu. Vetoja tuli lisää, muttei odotetusti. Luulen että jossakin on jokin rajoitin jota en oo hoksannut. Vielä taidetaan liikkua jossakin alle 85 millin syötöissä, luulisin. Pyynti, savukartta, väännönrajoitin menee linjassa keskenään.

Savua ei tule sitäkään vähää kuin vakiona.
S210 220 CDI A -02
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4686
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MatKa kirjoitti:Joo, kaasupoljin muutettu. Vetoja tuli lisää, muttei odotetusti. Luulen että jossakin on jokin rajoitin jota en oo hoksannut. Vielä taidetaan liikkua jossakin alle 85 millin syötöissä, luulisin. Pyynti, savukartta, väännönrajoitin menee linjassa keskenään.

Savua ei tule sitäkään vähää kuin vakiona.
Joo, niinkuin olen sanonut, tämän mallin moottorissa on ehken hankalin softa, jos sen meinaa tehdä niin, että syötöt tulee myös näkyviin.
Eli ilman suutinkartan huijausta.
Elä ole suotta liian ankara itsellesi, se ei olekkaan millään lailla helppo tapa opetella, kun vaan tuijottaa ohjelmaa ja yrittää siitä päätellä, miten se toimii.
Kun tuo ratkaiset ja saat toimimaan, niin osaat sitten oikeastaan kaikki mersun edc-15 ohjelmat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin