"Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

JN-Tradingille pistin mailia,että mitähän 722.4 vaihteiston korjaussarja heiltä tilattuna maksaisi...no jos tuota nyt rupeaa vaihtamaan,niin samallahan se on automaattiöljyjen ja suodattimen vaihto edessä...tuleehan tästä kustannuksia kovasti väkisin.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Tuli vastaus,että JN-Tradingillä ois Shiftkit Mersuni 722.4-vaihteistoon hintaan 90 euroa...tuo olisi varmaan tilattava syksymmällä.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Etwas Anders kirjoitti:Tuli vastaus,että JN-Tradingillä ois Shiftkit Mersuni 722.4-vaihteistoon hintaan 90 euroa...tuo olisi varmaan tilattava syksymmällä.
Oho, mielenkiintoista - mitä se mahtaa sisältää? Kun toi noissa keskusteluissa mainittu pelkästään 2-3 -vaihtoa parantava jousisetti on tuosta vain vähän reilu 10% hinnaltaan alkuperäisosana, niin tuohon sisältynee sitten paljon muutakin? Sitä vaan mietin, että onko tuossa JN-tradingin kitissä sitten jotakin sellaisia osia, joiden vaihtaminen on työläämpi homma, vai pystyykö nekin laittamaan ihan niin, että laatikkoa ei tarvitse irrottaa autosta?

Öljyjen ja suodattimen vaihto laatikkoon on kuitenkin semmoinen homma, että se kannattaa joka tapauksessa tehdä määräajoin ja yleensä uuteen autohankintaan tuoreeltaan, jos ei ole ihan 100% varma, että ne on juuri hetkeä aiemmin vaihdettu, ettei se sinänsä hukkaan mene. Tai no, tietty jos ensin vaihtaa öljyt ja suodattimen ja sen jälkeen joutuu tekemään siitä huolimatta laatikon täysremontin, niin silloin ne tietty menevät hukkaan, mutta ei kai se ole kovin todennäköistä, jos laatikko muuten toimii asiallisesti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Etwas Anders kirjoitti:
Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Jos jonnekki pajalle viet niin vie Siekkiselle... Mutta voihan siltä kysyä neuvookin pelkästään.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

osku1619 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:
Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Jos jonnekki pajalle viet niin vie Siekkiselle... Mutta voihan siltä kysyä neuvookin pelkästään.
Ja kukahan tämä "Siekkinen" mahtaa olla ja missä korjaamonsa sijaitsee?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Roppari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.10.2013 21:49
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Roppari »

Huomasin että täällä puhutaan Mersujen korjauttamisesta. Ainakin Kosunen on saanut minun Mersut huollettua aina hyvin ja reiluun hintaan täällä Pieksämäellä: https://plus.google.com/106108256750945 ... l=fi&hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtobassoa!
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Roppari kirjoitti:Huomasin että täällä puhutaan Mersujen korjauttamisesta. Ainakin Kosunen on saanut minun Mersut huollettua aina hyvin ja reiluun hintaan täällä Pieksämäellä: https://plus.google.com/106108256750945 ... l=fi&hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu,tuo on minullakin mielessä...tämä vaihteisto-ongelma ei ole vielä niin paha,että heti kohta täytyisi pajalle kiikuttaa...kun on tässä ollu jo näitä alkukustannuksia Mersun kanssa ihan omiks tarpeiks (kardaanin tukilaakerin vaihto...150e....talvirenkaat 250e....) :)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

Etwas Anders kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:
Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Jos jonnekki pajalle viet niin vie Siekkiselle... Mutta voihan siltä kysyä neuvookin pelkästään.
Ja kukahan tämä "Siekkinen" mahtaa olla ja missä korjaamonsa sijaitsee?

http://www.siekkinen.net Kinnulanlahti. Maaningan seudulla.
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Ärsyttääpi tällaiset pikkuviat..kuten se,että Mersun pissapojan pumppu vuotaa tiivisteen juuresta edelleen...vaikka vaihdoin uuden tiivistekumin....vitja...liimaako tohon pitäs tarjota vai mitä... :roll:
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Roppari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.10.2013 21:49
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Roppari »

^
Jeesus-teippihän se tunnetusti korjaa kaiken! No joo, ei välttämättä sitä kannata laittaa.

Ei vältsiin lohduta, mut jätkä sentään pääsee pärtsäilemään Mersulla. Itelläni tuli Volvo-kiintiö täyteen ja Mersutkin on vielä autokaupan pihalla, niin se on mentävä apostolin kyydillä. Mut siinä kyllä oli erään foorumikäyttäjän allekirjoitus oikeassa, että autoton mies on huoleton mies.. ainakin osittain; nyt kun sit rassaa asunto, työpaikka ja se kun ei ole sitä Mersua :)
Vaihtobassoa!
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Kyllä vaan se tuo kakkos- ja kolmosvaihteen välinen luisto tuppaa senkun lisääntymään,näin kaupunkiajossa jo harmittaapi...kun kaasua oikein varovasti tai sitten kovasti polkee,niin luistoa ei aina esiinny...mutta normikiihdytyksissä hyvin herkösti...Mersun varaosatiskillä vaihteiston jousiparin hinta 6,90e eli ei just mittää...mutta kun siinä vaihdossa pitää se suodatin ja öljytkin vaihtaa...ja korjaamolla...niin jo rupiaa hintaa tulemaan...koitan vielä pärjäillä ja siirtää remonttia. :roll:
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja RH »

Etwas Anders kirjoitti:Kyllä vaan se tuo kakkos- ja kolmosvaihteen välinen luisto tuppaa senkun lisääntymään,näin kaupunkiajossa jo harmittaapi...kun kaasua oikein varovasti tai sitten kovasti polkee,niin luistoa ei aina esiinny...mutta normikiihdytyksissä hyvin herkösti...Mersun varaosatiskillä vaihteiston jousiparin hinta 6,90e eli ei just mittää...mutta kun siinä vaihdossa pitää se suodatin ja öljytkin vaihtaa...ja korjaamolla...niin jo rupiaa hintaa tulemaan...koitan vielä pärjäillä ja siirtää remonttia. :roll:
Pidä nyt kuitenkin huoli, ettet säästä mersua hengiltä. Parempi noihin tuommoisiin huoltovajauksiin on kuitenkin yleensä reagoida ajoissa kuin pikkuisen liian myöhään.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

RH kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:Kyllä vaan se tuo kakkos- ja kolmosvaihteen välinen luisto tuppaa senkun lisääntymään,näin kaupunkiajossa jo harmittaapi...kun kaasua oikein varovasti tai sitten kovasti polkee,niin luistoa ei aina esiinny...mutta normikiihdytyksissä hyvin herkösti...Mersun varaosatiskillä vaihteiston jousiparin hinta 6,90e eli ei just mittää...mutta kun siinä vaihdossa pitää se suodatin ja öljytkin vaihtaa...ja korjaamolla...niin jo rupiaa hintaa tulemaan...koitan vielä pärjäillä ja siirtää remonttia. :roll:
Pidä nyt kuitenkin huoli, ettet säästä mersua hengiltä. Parempi noihin tuommoisiin huoltovajauksiin on kuitenkin yleensä reagoida ajoissa kuin pikkuisen liian myöhään.
Kyllä tuo vaihteiston fiksaus täytyy hoitaa ihan lähiaikoina...että voisi kaupunkiajossa ajaa huolettomasti ilman tuota vaivaa mielessä... :(
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Onkohan tämä nyt jarrutehostin juttuja vai mitä,mutta kun Mersullani lähtee tauon jälkeen kylmänä liikkeelle,niin ekat pari jarrutusta jarrupoljin on jäykkä ja saa polkea ihan voimalla,että jotain hidastuttavaa tapahtuu...esiintyy vain ihan ajon alussa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pitäiskö tota otsikkoa ja topicin sijoitusta muuttaa....."lankun rassausta" -tekniikka ja viat osioon ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

LopenUupunut kirjoitti:Pitäiskö tota otsikkoa ja topicin sijoitusta muuttaa....."lankun rassausta" -tekniikka ja viat osioon ?

.
Huomioi topicin otsikko NYKYÄÄN. :) Joo,onneksi voin käyttää myös velipojalle siirtynyttä meikän ex-Chrysler Stratusta...siinä toimii kaikki. :D
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3119
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: "Lankun rassausta" (siirtäkää TEKNIIKKA-osastoon!)

Viesti Kirjoittaja Hage »

Eikös projektiosio olisi parempi? :think:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3823
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Etwas Anders kirjoitti:Onkohan tämä nyt jarrutehostin juttuja vai mitä,mutta kun Mersullani lähtee tauon jälkeen kylmänä liikkeelle,niin ekat pari jarrutusta jarrupoljin on jäykkä ja saa polkea ihan voimalla,että jotain hidastuttavaa tapahtuu...esiintyy vain ihan ajon alussa.
Jos jotain pitäisi arvata, niin kyllä nimenomaan jarrutehostinjuttu se on. Uskoisinpa, että sieltä alipaineet karkaavat auton seistessä, ja jostain syystä niitä ei tule sinne riittävän nopeasti takaisin, kun moottorin käynnistää.

Sillä tuon tietty voisi kokeilla, että auton sammuttamisen jälkeen pumppaa jarrupoljinta muutaman kerran niin, että poljin muuttuu kovaksi, eli toisin sanoen jäljelle jääneet alipaineet on käytetty tehostamiseen. Sitten jarrua painaen moottori käyntiin - aika lailla saman tien (siis ihan sekunnissa tai parissa käyntiin lähtemisen jälkeen) polkimen pitäisi painua ihan tuntuvasti alas, kun sitä painaa koko ajan samalla voimalla. Jos näin ei tapahdu, niin jossain on ongelmaa. Joko tehostin tai muu systeemiin kuuluva letku, venttiili tai liitos vuotaa ihan kunnolla, ja kestää tosi pitkään ennen kuin pumppu saa sinne riittävästi alipainetta aikaiseksi tai sitten vaihtoehtoisesti alipainepumpussa ei riitä potkua tarpeeksi.

Mitesmuuten, jos yrität sammuttaa auton heti käynnistyksen jälkeen, niin sammuuko se? Jos systeemistä puuttuu alipainetta, niin ei sammu. Samainen pumppu kuitenkin tekee sitä alipainetta yhtä lailla jarruille kuin sammuttimellekin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Nozki kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:Onkohan tämä nyt jarrutehostin juttuja vai mitä,mutta kun Mersullani lähtee tauon jälkeen kylmänä liikkeelle,niin ekat pari jarrutusta jarrupoljin on jäykkä ja saa polkea ihan voimalla,että jotain hidastuttavaa tapahtuu...esiintyy vain ihan ajon alussa.
Jos jotain pitäisi arvata, niin kyllä nimenomaan jarrutehostinjuttu se on. Uskoisinpa, että sieltä alipaineet karkaavat auton seistessä, ja jostain syystä niitä ei tule sinne riittävän nopeasti takaisin, kun moottorin käynnistää.

Sillä tuon tietty voisi kokeilla, että auton sammuttamisen jälkeen pumppaa jarrupoljinta muutaman kerran niin, että poljin muuttuu kovaksi, eli toisin sanoen jäljelle jääneet alipaineet on käytetty tehostamiseen. Sitten jarrua painaen moottori käyntiin - aika lailla saman tien (siis ihan sekunnissa tai parissa käyntiin lähtemisen jälkeen) polkimen pitäisi painua ihan tuntuvasti alas, kun sitä painaa koko ajan samalla voimalla. Jos näin ei tapahdu, niin jossain on ongelmaa. Joko tehostin tai muu systeemiin kuuluva letku, venttiili tai liitos vuotaa ihan kunnolla, ja kestää tosi pitkään ennen kuin pumppu saa sinne riittävästi alipainetta aikaiseksi tai sitten vaihtoehtoisesti alipainepumpussa ei riitä potkua tarpeeksi.

Mitesmuuten, jos yrität sammuttaa auton heti käynnistyksen jälkeen, niin sammuuko se? Jos systeemistä puuttuu alipainetta, niin ei sammu. Samainen pumppu kuitenkin tekee sitä alipainetta yhtä lailla jarruille kuin sammuttimellekin.
Naulan kantaan Nozki, tiivistit kaiken oleellisen eli kylmänä Mersu ei välttämättä sammu avaimesta,vaan vasta kaasua antamalla.Torstaina öljynvaihtohuollossa tutkailemme,löytyykö vika alipainepumpun letkuista,liittimistä vai jopa itse pumpusta....palataan asiaan.:)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Roppari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 20.10.2013 21:49
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: "Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Viesti Kirjoittaja Roppari »

Huh! Jouduin muutosta johtuen olemaan ilman nettiä ja nyt säikähdin että onko näin hieno aihe muka poistettu? Ei onneksi ollut kuin nimi ja aihealuea vaihtuneet. :P
Vaihtobassoa!
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Etwas Anders kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:
Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Jos jonnekki pajalle viet niin vie Siekkiselle... Mutta voihan siltä kysyä neuvookin pelkästään.
Ja kukahan tämä "Siekkinen" mahtaa olla ja missä korjaamonsa sijaitsee?
E300D:stä jossa kans 722.4 aski loppu tuo samainen oire kun nyppäsin alipaineputken irti modulaattorilta ja tälleen on toiminu jo pian pari vuotta.

Tarkoittaa sitä että vika ainakin tuossa on muualla kuin lootassa. Modulaattoria nyt ekkana epäilisin omassa. Kun putken laittaa paikoilleen oireet alkaa heti. Olisin jo ostanu uudenkin muttei oikein osattu sanoa mikä siihen kuuluu niin en sit ostanu. Kun tuntuu pelaavan niin olkoot nuin.

Sellainen lieveilmiö tästä seuraa et neloselta kolmoselle ohituksissa vaihtuu ainoastaan kikkarilla tai sitten ennen ohitusta kepistä. Tuo kepistä käskeminen pitää ainakin omassa hoitaa niin et veto on päällä muutoin töksäyttää ikävästi

Kuka tykkää pehmeistä vaihdoista niin ei sovi ratkaisuksi. Itte olen kuutioinu niinkin että loota luistaa vaihtojen kohdalla pehmeissä vaihdoissa ja liekkö se sit pitkänpäälle hyvä? Toisaalta tomaatit kestää paljonkin jos ei komentele vaikka vaihdot olisikin pehmeitä.

Muta kokeile. Jos luisto vaihtokohdassa loppuu niin sen jousen sinne voi vaihtaa kun on helppo hommeli mutta en lähtisi lootaa ropaamaan ainakaan ensimäisenä toimenpiteenä.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Jari Ke kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:
osku1619 kirjoitti:
Etwas Anders kirjoitti:
Nozki kirjoitti:... ja vielä.

Tuosta 2-3 vaihdon luistosta ja jousisatsin vaihtamisesta juttua sekä kuvia täällä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 07&start=0

Tossa nyt puhutaan vain 722.3 -laatikoista, mutta käsittääkseni sama ohje käy yhtä lailla 722.4 -laatikkoon, jollainen sulla olettaakseni on.
Kiitoksia paljon selventävistä vinkeistä! Jaaha,että siis lisää remonttia Mersuuni...no tämänhän arvas,kun 850 euron auton osti.Kyllä taitaa vanha sanonta pitää paikkansa,että ns."toimintatonni" hyvä ole olemassa kun tuollaisen ostaa...:)
Jos jonnekki pajalle viet niin vie Siekkiselle... Mutta voihan siltä kysyä neuvookin pelkästään.
Ja kukahan tämä "Siekkinen" mahtaa olla ja missä korjaamonsa sijaitsee?
E300D:stä jossa kans 722.4 aski loppu tuo samainen oire kun nyppäsin alipaineputken irti modulaattorilta ja tälleen on toiminu jo pian pari vuotta.

Tarkoittaa sitä että vika ainakin tuossa on muualla kuin lootassa. Modulaattoria nyt ekkana epäilisin omassa. Kun putken laittaa paikoilleen oireet alkaa heti. Olisin jo ostanu uudenkin muttei oikein osattu sanoa mikä siihen kuuluu niin en sit ostanu. Kun tuntuu pelaavan niin olkoot nuin.

Sellainen lieveilmiö tästä seuraa et neloselta kolmoselle ohituksissa vaihtuu ainoastaan kikkarilla tai sitten ennen ohitusta kepistä. Tuo kepistä käskeminen pitää ainakin omassa hoitaa niin et veto on päällä muutoin töksäyttää ikävästi

Kuka tykkää pehmeistä vaihdoista niin ei sovi ratkaisuksi. Itte olen kuutioinu niinkin että loota luistaa vaihtojen kohdalla pehmeissä vaihdoissa ja liekkö se sit pitkänpäälle hyvä? Toisaalta tomaatit kestää paljonkin jos ei komentele vaikka vaihdot olisikin pehmeitä.

Muta kokeile. Jos luisto vaihtokohdassa loppuu niin sen jousen sinne voi vaihtaa kun on helppo hommeli mutta en lähtisi lootaa ropaamaan ainakaan ensimäisenä toimenpiteenä.
HETKINEN!!! Nyt tuo viimeisin vastaus tähän automaattilaatikon "kakkoselta-kolmoselle"-luisto-ongelmaan kiinnostaa todella! Eli olisiko siis alipaineongelmaan liittyvä vika? Kun tässä Mersussani tuo alipaineongelma ilmenee jarruissa,kun seisonnan jälkeen ekat pari jarrutusta ei jarrutehostin toimi...ja sit toisaalta kylmänä sammutettaessa ei moottori sammukaan avaimesta kääntämällä...eli siis oisko tässä nyt alipainepumpun vaihto jossain vaiheessa edessä,kun jos vielä tuohon automaattilaatikon toimintaakin vaikuttaa tämä alipainevika...??? Olen siirtänyt laatikon aukaisua ensi kevääseen...koska niitten jousien vaihdon lisäksi samalla menisi at-öljyt ja suodatin vaihtoon...ja kummiskin koko hommeli maksaisi äkkiä 100-200 euroa...töineen.Eli mistä tuon automaattilaatikon modulaattoriin johtavan alipaineputken löydän??? Ei ole mitään kokemusta moisen räpläämisestä.Kiitos vastauksesta jo etukäteen.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Sanoisin että ainakin tarkista se alipainepumpun sekä vuoristoradan kunto ennnen kun enempi ajelet. Niitä on vissiin katkeillu nokka-akseleita kun alipainepumpun osia joutuu nokkaketjun ja rattaanväliin. Niin ja vaikuttaa varmasti askintoimintaan jos alipaineet ei o kunnossa.

Tänään kävin ostomielellä yhtä kattomassa jossa oli menny ketju poikki :roll: Syy ketjun katkeamiseen ei ollu tiedossa mutta jos vähääkään mittarilukemaan on uskominen niin alipainepumppua epäilisin. En ostanu. Liikaa peltitöitä :(

Modulaattori on siinä syöttöpumpun kyljessä. Sen päältä lähtee noin 5mm paksu nylonputki askille ja toinen menee alipainepumpun suuntaan. Kolmas lähtee sen kyljestä ja meneemittariston taakse mutta ei o kytketty mihinkään On vaan huohotusputki ja siksi kait mittariston takana ettei me paskaa.

Otat sen irti mikä menee askille. Vaihdot pitäis muuttua koviksi. Tuosta E lankusta sitte säätelin niin et vaihtelee aika aikaisessa vaiheessa pykälät rauhallisessa ajossa. Nelkku menee jo 50 vauhdissa. Sit jos polkee ni vaihtelee ylhäällä.
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: "Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Jos ei halua potku perseelle mallista vaihtoa, jonka tuo laatikon ohjaus letkun irrottaminen aiheuttaa niin lodjun kyljestä voi kääntää lisää painetta.
.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jari Ke kirjoitti: E300D:stä jossa kans 722.4 aski loppu tuo samainen oire kun nyppäsin alipaineputken irti modulaattorilta ja tälleen on toiminu jo pian pari vuotta.

Tarkoittaa sitä että vika ainakin tuossa on muualla kuin lootassa. Modulaattoria nyt ekkana epäilisin omassa. Kun putken laittaa paikoilleen oireet alkaa heti. Olisin jo ostanu uudenkin muttei oikein osattu sanoa mikä siihen kuuluu niin en sit ostanu. Kun tuntuu pelaavan niin olkoot nuin.
Siis rikkinäinen loota korjaantu ottamalla alipaineet pois? Kyllä seo lootassa vika kuitenkin edelleen. :)
S124 & W124
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Väyryskuumeesta Volvon kautta Chrysleriin...W124 hankitt

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

No sitte teretulemast istuun kyytiin ja tulee toteamaan pahastikko potkii kun Salonseudulla sattuu olemaan :D Pullakahvettakin tarjotaan :wink: Vaihdot on kyllä jämäkät mutta potkimisesta en itte osaa sanoa.

Lootako rikkikö? Voin toki olla väärässäkin mutta omassa uskon vian olevan satavarmasti modulaattorissa? Auton jarrut toimii ja pitää alipaineen sammuksissakin. Huomaa kun jarrupoljinta painaa ennen käynnistystä. Sammuu kans niinkuin pitääkin. Oire alkaa het kun alipainelinjan kytkee kiinni modulaattoriin. Täyskaasulla ei luistele mutta osakaasulla luistelee. Mix loota vaihtelee vaihteet viivyttelemäti ilman modulaattoria? Lulis askin lopuksi menevän siihenmalliin rikki ettei mikään auta ja lähes kaksi vuotta on nyt menty tolleen.

Pitikö oikein purkaa tuokin modulaattori. Vaunuveturista purin ja sain korjatuksi. Siinä Siekkisen vahvistettu aski ja tosiaan potkii siihen malliin ettei sitä kyllä kuuntele jos letku on irti.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: "Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Eiköhä seo se "k1 mäntä sydeemi" vialla vain. Sama homma mullakin vaan epäilen just tota. Vai onko sulle vaihettu se mäntä setti?
S124 & W124
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: "Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Kyllä näitä Mersun vaivoja taidan seuraavaksi hoitaa alipainepumpun vaihdolla,sillä pitäisi moottorinsammutus,sekä jarruoire häipyä,ja samalla selviää vaikutus tuohon at-laatikon vaihtoihin.:) Näin tehdään.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: "Lankun rassausta" 250D Aut. -91

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Dixon kirjoitti:Eiköhä seo se "k1 mäntä sydeemi" vialla vain. Sama homma mullakin vaan epäilen just tota. Vai onko sulle vaihettu se mäntä setti?
Ei o vaihdettu mitään osia askiin ja tosiaan voi se vika sielläkin olla. En kuitenkaan ala koukkimaan jos tolleen menee. Modulaattori nyt on helppo vaihtaa ja sitä voisi kokeillakkin. Sillä tuo selviäisi.
Etwas Anders kirjoitti:Kyllä näitä Mersun vaivoja taidan seuraavaksi hoitaa alipainepumpun vaihdolla,sillä pitäisi moottorinsammutus,sekä jarruoire häipyä,ja samalla selviää vaikutus tuohon at-laatikon vaihtoihin.:) Näin tehdään.
:thumbup:
Pierunki merkkinen yksi vaihtoehto joka käsittääkseni on ihan laatuosa?
Vastaa Viestiin