61000km ja glykoolit laatikossa!
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Prr... ei löytynyt jäähdyttimestä sarjanumerotarraa... auton tehdaspäivä 19/9/2003 eli vähän hiinäjatässä miten noiden o-renkaiden kanssa sitten on... onko syyskuun autot jo parannettuja vai ei? TOSIN laatikkoon oli joskus vaihdettu öljyt ja venttiilibloki (jonka päiväys 3/04), tuli ilmi kun Suoramalla käytin huuhtelussa. Laatikon takapään kumityyny oli myös vaihdettu. Saikos tuota tuontimersun huoltohistoriaa jostain saksasta kyseltyä (auton myyjä väitti että laatikolle ei ole mitään tehty, ja voihan olla että vaihtotyöt on tehty jossain pikkupajalla: konehuoneen täyttötulpasta puuttui o-rengas, pa-pukien jokin peltinen suoja puuttui pohjan puolelta, pa letkujen klemmarit olivat väärässä kohdin jne...)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onko näissä listan ulkopuolisissa Valeon syyläreissä kuitenkin sama rakenne? Omassa kun näyttää olevan vielä alkuperäinen syyläri, niin mietityttää et vaihtaako sen ns. ennakkohuoltona. KL myy 273e hintaista syyläriä ja ebayn kautta sais halvempia ratkaisuja, mutta onko niihin luottaminen.dealer kirjoitti:Eivät ole. Ongelmaa on esiintynyt joissain 211:ssa ja 203:ssa joita ei listalta löydy ja mm. eräässä ML400cdi:ssä....ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?
Tekisi mieli sanoa että listan malleissa ongelma tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin, muissa saattaa tulla mutta harvinaisempaa.
Edelleen epäselvää missä määrin tämä fiasko koskettaa E211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja, vai ovatko kokonaan poissa laskuista?
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Uppaillaas tämä..cdi2002 kirjoitti:Edelleen epäselvää missä määrin tämä fiasko koskettaa E211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja, vai ovatko kokonaan poissa laskuista?
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Käy ylivieskassa,muuten se räjähtää.
Tässä lisää asiasta.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä lisää asiasta.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
cdi2002 kirjoitti:Onko näissä listan ulkopuolisissa Valeon syyläreissä kuitenkin sama rakenne? Omassa kun näyttää olevan vielä alkuperäinen syyläri, niin mietityttää et vaihtaako sen ns. ennakkohuoltona. KL myy 273e hintaista syyläriä ja ebayn kautta sais halvempia ratkaisuja, mutta onko niihin luottaminen.dealer kirjoitti:Eivät ole. Ongelmaa on esiintynyt joissain 211:ssa ja 203:ssa joita ei listalta löydy ja mm. eräässä ML400cdi:ssä....ovatko tosiaan kaikki noiden listojen ulkopuolella olevat kokoonpanot tämän asian suhteen turvallisilla vesillä?
Tekisi mieli sanoa että listan malleissa ongelma tulee todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin, muissa saattaa tulla mutta harvinaisempaa.
Edelleen epäselvää missä määrin tämä fiasko koskettaa E211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja, vai ovatko kokonaan poissa laskuista?
Tuossa on järkee! http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Räjähtää varmasti, mutta yhä edelleen kiinnostaa koskeeko ongelma noita neloskoneisia jotka eivät löydy 'mustalta listalta'.nautseri kirjoitti:Käy ylivieskassa,muuten se räjähtää.
W211 220cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
cdi2002 kirjoitti:Räjähtää varmasti, mutta yhä edelleen kiinnostaa koskeeko ongelma noita neloskoneisia jotka eivät löydy 'mustalta listalta'.nautseri kirjoitti:Käy ylivieskassa,muuten se räjähtää.
Miksi kysyt samaa asiaa useaan kertaan,Dealer vastasi jo kysymykseesi,ja jos ongelma sinua vaivaa niin siihenhän on nykyisin valmis paketti muutamalla satasella,niin ei ainakaan se ongelma ole mahdollinen.Muutenkin jos autoa rupeaa varalta korjaan niin siinähän työmaata riittää. Yksi foorumin kirjoittaja oli vaihtanut CLS koko alustan kaikkine hiluineen ja vesipumpun varalta ja jatkanut ajamista yli 200km/h mutkaisia teitä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Yksinkertaisia kysymyksiä sen takia että asia selkeis. Minkä takia jotkut Valeot korkkaa ja toiset ei.. Eli onko syyläreiden rakenne jotenkin erilainen näissä 'listan' ulkopuolisissa malleissa (vaikka nekin ovat Valeon jäähdyttäjillä)?jussilampi kirjoitti:Miksi kysyt samaa asiaa useaan kertaan,Dealer vastasi jo kysymykseesi,ja jos ongelma sinua vaivaa niin siihenhän on nykyisin valmis paketti muutamalla satasella,niin ei ainakaan se ongelma ole mahdollinen.Muutenkin jos autoa rupeaa varalta korjaan niin siinähän työmaata riittää.
Mistä olette noita erillisiä kennoja hankkineet? Onko jossain vanhemmassa mesessä erillinen laatikon jäähdytys?
W211 220cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kyllä se syylärin rakenne on aivan samallainen,mielestäni rupeaa vuotamaan liian ohuen tiivisteen takia,jolloin neste pääsee kierrettä pitkin öljynlauhduttajaan,en viitsi enään samaa asiaa selvittää olen sen valokuvin aikaisemmin tässä ketjussa selvittänyt. Tätä erillistä pakettia voit tilate esim.nimimerkiltä dealer.cdi2002 kirjoitti:Yksinkertaisia kysymyksiä sen takia että asia selkeis. Minkä takia jotkut Valeot korkkaa ja toiset ei.. Eli onko syyläreiden rakenne jotenkin erilainen näissä 'listan' ulkopuolisissa malleissa (vaikka nekin ovat Valeon jäähdyttäjillä)?jussilampi kirjoitti:Miksi kysyt samaa asiaa useaan kertaan,Dealer vastasi jo kysymykseesi,ja jos ongelma sinua vaivaa niin siihenhän on nykyisin valmis paketti muutamalla satasella,niin ei ainakaan se ongelma ole mahdollinen.Muutenkin jos autoa rupeaa varalta korjaan niin siinähän työmaata riittää.
Mistä olette noita erillisiä kennoja hankkineet? Onko jossain vanhemmassa mesessä erillinen laatikon jäähdytys?
Viimeksi muokannut jussilampi, Ti 22.05.2012 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Perusrakenne on sama kaikissa listan ulkopuolisissakin syyläreissä. Muihin kysymyksiisi en osaa vastata.cdi2002 kirjoitti:Onko näissä listan ulkopuolisissa Valeon syyläreissä kuitenkin sama rakenne? Omassa kun näyttää olevan vielä alkuperäinen syyläri, niin mietityttää et vaihtaako sen ns. ennakkohuoltona. KL myy 273e hintaista syyläriä ja ebayn kautta sais halvempia ratkaisuja, mutta onko niihin luottaminen.
Edelleen epäselvää missä määrin tämä fiasko koskettaa E211 -koppaisia ja niiden 200/220cdi -malleja, vai ovatko kokonaan poissa laskuista?
Joihinkin neloskoneisiinkin on laitettu erillistä cooleria johon jussilampi edellä laittoi linkin. Nämä autot ovat vielä sen verran arvokkaita (ja eritoten mahdollinen laatikkoremontti maksaa paljon) ettei erillisen jäähdytinpaketin ja asennuksen hinta ole ollut kenellekään ongelma.
Asennuksessa menee laatikkoöljynvaihdon yhteydessä ehkä puoli tuntia aikaa, erikseen tehtäessä vähän enemmän. Onnistuu keneltä vaan jolla on tikku öljytason tarkistamiseen.
Ongelman tullessa puheeksi on katsottu listalta mitkä autot kuuluvat riskiryhmään, sen ulkopuolella olevien omistajille on kerrottu että ongelmaa ei pitäisi tulla, jos laitetaan erillinen kenno niin ongelmaa ei ihan varmasti tule olemaan siltä osin.
Pari kennopakettia asennellaan vielä tällä viikolla. Jos itsellä olisi 211 niin aivan taatusti laittaisin tuon kennopaketin vaikka auto ei kuuluisi riskiryhmään, sen verran tuollaiset viat pelottaa.
(minä en sinänsä hyödy näiden myynnistä, olen vain töissä korjaamolla jossa niitä rakennellaan ja asennetaan)
wiimax.fi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ajatus muhi 'ei riskiryhmäläisen' päässä siihen pisteeseen, että erillisen kennon hankkiminen nytkähti askeleen eteenpäin. Missä määrin vaihteistoöljyä tulee pihalle letkuja irrotettaessa? Laatikon pohjan avaamisesta ja öljyn vaihdosta on kokemusta, mutta tuon turbiinipuolen osalta taas ei. Mitä moisessa projektissa tulee ottaa huomioon, partikkelivapaan toiminnan lisäksi?dealer kirjoitti:cdi2002 kirjoitti:Ongelman tullessa puheeksi on katsottu listalta mitkä autot kuuluvat riskiryhmään, sen ulkopuolella olevien omistajille on kerrottu että ongelmaa ei pitäisi tulla, jos laitetaan erillinen kenno niin ongelmaa ei ihan varmasti tule olemaan siltä osin.
Pari kennopakettia asennellaan vielä tällä viikolla. Jos itsellä olisi 211 niin aivan taatusti laittaisin tuon kennopaketin vaikka auto ei kuuluisi riskiryhmään, sen verran tuollaiset viat pelottaa.
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ei kai siinä ihmeempiä. Öljyä tulee pihalle maksimissaan litra, sanoisin ... mutta harvemmin tulee asennettua pelkkää kennopakettia niin ei osaa tarkkaan sanoa.
wiimax.fi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kellään tietoa mikä kierre/koko mahtaa olla laatikon puolen liittimissä? Vois teettää letkut kennolle valmiiksi.
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mielenkiintoinen projekti, mutta nyt on kenno asennettu. Ilmeisesti noissa on kahdenlaista toteutusta, koska tuossa ei ollut toiselle laatikon letku/putkiyhdistelmälle lainkaan avattavaa liitosta. Tuli vedettyä laatikolta asti uudet letkut ja jätettyä originellit paikalleen 'varalle'.
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Erottaako Behriä ja Valeota mitenkään toisistaan ja erottaako vanhempaa ja uudempaa Valeota toisistaa? Ei kun sillä vaan kyselen, kun omassa kiesissa ei siinä syylärinpäällä tai missään muuallakaan mitään tarralappuja näytä olevan...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Ootko tsekannu syylärin päällä kulkevan 'muovihuulen' alle? Ruukkarilla kun omasta raotti, niin johan löytyi kaikki detailit.Jukikyy kirjoitti:Erottaako Behriä ja Valeota mitenkään toisistaan ja erottaako vanhempaa ja uudempaa Valeota toisistaa? Ei kun sillä vaan kyselen, kun omassa kiesissa ei siinä syylärinpäällä tai missään muuallakaan mitään tarralappuja näytä olevan...
W211 220cdi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Terve! Minulla on tuommonen W203 270cdi automaatti, vm.2002 ja ajettu 192tkm.
Auto on tullut saksasta viime talvena ja siinä on vetokoukku (jos sillä on vaikutusta).
Hakua käytin mutta vastaavaa en löytänyt, eli omassa autossani vaihteiston öljyt kiertävät imusarjan alla olevassa erillisessä lauhduttimessa, joka on kytketty vesikiertoon. Elikkä putket eivät mene ollenkaan syylärille asti.
Kysymys onkin onko kellään tietoa onko tämä tehtaan alkuperäinen lauhdutin vai joku jälkikäteen asennettu? (Näyttäisi alkuperäiseltä)
Ja onko tämä malli huonompi/parempi kuin nämä surullisen kuuluisat valeon syylärit, eli onko syytä pelätä että glykolit pääsevät vaihteistoon?
Autoni ei ole tässä topicissa olleissa riskiryhmä listoissa, koska on valmistenumeroltaan 203.016...
Kiitokset jo etukäteen!
Auto on tullut saksasta viime talvena ja siinä on vetokoukku (jos sillä on vaikutusta).
Hakua käytin mutta vastaavaa en löytänyt, eli omassa autossani vaihteiston öljyt kiertävät imusarjan alla olevassa erillisessä lauhduttimessa, joka on kytketty vesikiertoon. Elikkä putket eivät mene ollenkaan syylärille asti.
Kysymys onkin onko kellään tietoa onko tämä tehtaan alkuperäinen lauhdutin vai joku jälkikäteen asennettu? (Näyttäisi alkuperäiseltä)
Ja onko tämä malli huonompi/parempi kuin nämä surullisen kuuluisat valeon syylärit, eli onko syytä pelätä että glykolit pääsevät vaihteistoon?
Autoni ei ole tässä topicissa olleissa riskiryhmä listoissa, koska on valmistenumeroltaan 203.016...
Kiitokset jo etukäteen!
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Mielenkiintoisia hintoja. Kerron oman tarinani, kun olen näiden romujen kanssa räpännyt. Ostimme kaverin kanssa CLK 320 -98 Frankfurtista noin 6-7 vuotta takaperin. Tiedossa oli että laatikko temppuilee hieman, soittelimme suomeen tuolloim saksasta ja yks kaveri joka on mersun merkkiliikkeessä (jääköön nimi mainitsematta) sanoi että vika olisi helppo korjata. Lähdimme ajelemaan sitten hampuria kohden ja huomasimme että kone ei oikein jaksanut enään 180 jälkeen kiihtyä. Sitten pääsimme hampuriin, ekoissa liikennevaloista lähtiessämme nousi autossa vaan kierrokset mutta auto ei mennyt minnekkään, eli jäimme mukavasti keskimmäiselle kaistalle siinä 3 kaistaisella tiellä. Saimme lykittyä sen siitä sivuun ja kokeilimme jonkun 10 min päästä ajaa, ja se liikku kun liikkukin, mutta seuraavissa valoissa meno sitten taas loppu. Soitimme siihen sitten Mercedes Benz servicen (osoitteiden umlauttien kanssa oli hieman ongelmia ) ja apu saapui tunnin päästä, oli kaveri ollu hieman hukassa antamani osoitteen perusteella. Auto todettiin olevan kaput ja se hinattiin Mercedes Hampurin pääkorjaamolle. Siellä ne ottivat sen sisään ja tilasivat meille hotellin (Josta saatiin alennukset).
Seuraavana aamuna mentiin takaisin pajalle missä ne avasivat laatimon öljypohjan ja se oli erimoista kilkutinta ja metalflakea täynnä koko loota. Samalla ne sano että tämä on selvä, ja syyksi arvioivat että koskaan ei oltu öljyjä siihen vaihdettu. Kysyimme käyttöautolta seinäjoelta mitä maksaa uus loota suomessa (mietittiin laitatetaanko se siellä vai roijataanko rikkinäisenä suomemen, käyttöauto sano hinnaksi joku karvan alle 7000 laatikko + turbiini + vaihtotyö. Noh, tuntu suolaselta Sitten korjaamopäällikkö laski tehdasuuden laatikon hinnan siellä saksassa turmiineineen ja vaihtoineen oli karvan yli 5000. No se teetettiin siellä hampurissa sitten. Tämän lisäksi saatiin päiväksi ilmaiseksi a-mese jolla rullattiin sit päivä kaupungilla ku ei ollu muutakaan siinä lentoa odotellessa.
en ole koskaan saanut missään vastaavanlaista palvelua kun mitä siellä Hampurin mercedeksellä sain.
Tässä myöhemmin laukes 270 cdi ML:stä turbo, tilasin sen saksasta, lupasivat vuoden takuun, postitettuna maksoi 420 suomeen. Ostin sitten tiivistesarjan veholta siihen niin kaveri kysyi että selvästikkin ku olet turboa vaihtamassa ja et sitä täältä ostanu niin paljonko makso, sanoin hinnan niin kaveri totes halvaksi. Minä kysyin vehon hintaa niin se sano että ei 3000€ saisi heiltä.
Seuraavana aamuna mentiin takaisin pajalle missä ne avasivat laatimon öljypohjan ja se oli erimoista kilkutinta ja metalflakea täynnä koko loota. Samalla ne sano että tämä on selvä, ja syyksi arvioivat että koskaan ei oltu öljyjä siihen vaihdettu. Kysyimme käyttöautolta seinäjoelta mitä maksaa uus loota suomessa (mietittiin laitatetaanko se siellä vai roijataanko rikkinäisenä suomemen, käyttöauto sano hinnaksi joku karvan alle 7000 laatikko + turbiini + vaihtotyö. Noh, tuntu suolaselta Sitten korjaamopäällikkö laski tehdasuuden laatikon hinnan siellä saksassa turmiineineen ja vaihtoineen oli karvan yli 5000. No se teetettiin siellä hampurissa sitten. Tämän lisäksi saatiin päiväksi ilmaiseksi a-mese jolla rullattiin sit päivä kaupungilla ku ei ollu muutakaan siinä lentoa odotellessa.
en ole koskaan saanut missään vastaavanlaista palvelua kun mitä siellä Hampurin mercedeksellä sain.
Tässä myöhemmin laukes 270 cdi ML:stä turbo, tilasin sen saksasta, lupasivat vuoden takuun, postitettuna maksoi 420 suomeen. Ostin sitten tiivistesarjan veholta siihen niin kaveri kysyi että selvästikkin ku olet turboa vaihtamassa ja et sitä täältä ostanu niin paljonko makso, sanoin hinnan niin kaveri totes halvaksi. Minä kysyin vehon hintaa niin se sano että ei 3000€ saisi heiltä.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
No niin kyllähän se lappu sieltä löytyi ja lapussa seuraavat speksit:cdi2002 kirjoitti:Ootko tsekannu syylärin päällä kulkevan 'muovihuulen' alle? Ruukkarilla kun omasta raotti, niin johan löytyi kaikki detailit.Jukikyy kirjoitti:Erottaako Behriä ja Valeota mitenkään toisistaan ja erottaako vanhempaa ja uudempaa Valeota toisistaa? Ei kun sillä vaan kyselen, kun omassa kiesissa ei siinä syylärinpäällä tai missään muuallakaan mitään tarralappuja näytä olevan...
Valeo 29.01.2003
RA 1032
848895M F
A203 500 07 03
Auto ja vaihteisto ei tosin kuulu tuossa 9 sivulla olevaan listaan vaikka jäähdytin on tehty ennen 9/2003.
En tiedä pitäiskö huolestua, mutta glygolitestin ajattelin tehdä seuraavassa huollossa.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36528" onclick="window.open(this.href);return false;
ostakaa toi niin saatte mielenrauhan..
ostakaa toi niin saatte mielenrauhan..
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Onhan noita taas talven jälkeen saanu ruuvailla muutaman lauhdutinpaketin paikalleen. Yhteen tuli taas myös vaihtoturbiini. Löytyy muuten lauhduttimien lisäksi korjattu vaihtoturbiini 200/220cdi 270cdi ja 320cdi malleihin hyllystä . Ja käytettyjä laatikoita myös.
Tuolta: http://www.parkkila.fi/vaihteisto" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteen laitettiin koneen vaihdon yhteydessä lauhdutin järjestelmä 210 mallista jossa laatikon lämmönvaihdin moottoriöljynlauhduttimen yhteydessä. Tulee "alkuperäinen" toteutus + pakkasillakin laatikko lämpeää/ pysyy tasalämpöisenä. 210 mallia tiedän yhden glykolitapauksena jossa sitä sitten oli ihan kunnolla, eli todella harvinaista sen porsiminen.
Tuolta: http://www.parkkila.fi/vaihteisto" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteen laitettiin koneen vaihdon yhteydessä lauhdutin järjestelmä 210 mallista jossa laatikon lämmönvaihdin moottoriöljynlauhduttimen yhteydessä. Tulee "alkuperäinen" toteutus + pakkasillakin laatikko lämpeää/ pysyy tasalämpöisenä. 210 mallia tiedän yhden glykolitapauksena jossa sitä sitten oli ihan kunnolla, eli todella harvinaista sen porsiminen.
Joku mersupurkaamo??
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Voiko glykolista johtuvaa tärinää tulla kun rullaa auto sammuksissa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Silloin ei voitelu pelaa eli niin tekemällä ainakin tuleeLape kirjoitti:Voiko glykolista johtuvaa tärinää tulla kun rullaa auto sammuksissa?
Helposti laatiko remontin tarvetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Näissä on se vanhanmallin lauhdutin moottorin kyljessä joka ei ole riski.Lixu kirjoitti:Terve! Minulla on tuommonen W203 270cdi automaatti, vm.2002 ja ajettu 192tkm.
Auto on tullut saksasta viime talvena ja siinä on vetokoukku (jos sillä on vaikutusta).
Hakua käytin mutta vastaavaa en löytänyt, eli omassa autossani vaihteiston öljyt kiertävät imusarjan alla olevassa erillisessä lauhduttimessa, joka on kytketty vesikiertoon. Elikkä putket eivät mene ollenkaan syylärille asti.
Kysymys onkin onko kellään tietoa onko tämä tehtaan alkuperäinen lauhdutin vai joku jälkikäteen asennettu? (Näyttäisi alkuperäiseltä)
Ja onko tämä malli huonompi/parempi kuin nämä surullisen kuuluisat valeon syylärit, eli onko syytä pelätä että glykolit pääsevät vaihteistoon?
Autoni ei ole tässä topicissa olleissa riskiryhmä listoissa, koska on valmistenumeroltaan 203.016...
Kiitokset jo etukäteen!
Joku mersupurkaamo??
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Kiitokset vielä Akille, tämä oli mukava kuulla!
S204 C220 cdi A avantgarde -14
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
Ex- S204 C220 cdi A avantgarde -08
Ex- W204 C220 cdi A avantgarde -07
Ex- W203 C270 cdi A elegance -02
Ex- W202 C180 esprit -93
- masterrontti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 136
- Liittynyt: La 04.07.2009 13:53
- Paikkakunta: Tampere
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
onkos 3/2006 enään glygoli ongelmaa?
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Eimasterrontti kirjoitti:onkos 3/2006 enään glygoli ongelmaa?
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
mites toi ulkopuolinen jäähdytin talvella, homma toimii silti?
nm. 1 vaihteistoremppa takana...
nm. 1 vaihteistoremppa takana...
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Viime talveksi oli meillä asenneltu jo ehkä 10-15 pakettia, oli puhetta että talvella voi peittää kennoa osittain mutta ainakin parilla autolla oli ajeltu peittämättä eikä kuulemma ollut mitään hämminkiä.mites toi ulkopuolinen jäähdytin talvella, homma toimii silti?
wiimax.fi
Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!
Koskeeko tää glygoli ongelma sekä bensa, että diesel koneita? Veholla sanottiin, että ei olisi bensakoneellisten ongelma.