Voihan vito....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

keef kirjoitti:Kaikilla ilmeisesti Vitot toiminu kun topikki pudonnut..

No tässä yks pieni ongelma, mites varapyörän mekanismi aukeaa? Joku täntikantanen pultti auki tai jotain....Täyty tempasta ceestä kesärengas kun ei ehtiny perehtyyn.
Toiminu on :shock:
Tänään tuli 200km suolattua vitoa.

Ei oo tietoa tuosta vararenkaan irrottamisesta.
Olisko työkalu siellä oik.etuistumen alla.
Pitäisi itsekkin perehtyä tuohon kun pari pitkää reissua edessä.
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

keef kirjoitti:Kaikilla ilmeisesti Vitot toiminu kun topikki pudonnut..

No tässä yks pieni ongelma, mites varapyörän mekanismi aukeaa? Joku täntikantanen pultti auki tai jotain....Täyty tempasta ceestä kesärengas kun ei ehtiny perehtyyn.
rälläkkä ja pari katkaisulaikkaa :lol:
nimimerkillä: kokemusta
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

teerola kirjoitti:
keef kirjoitti:Kaikilla ilmeisesti Vitot toiminu kun topikki pudonnut..

No tässä yks pieni ongelma, mites varapyörän mekanismi aukeaa? Joku täntikantanen pultti auki tai jotain....Täyty tempasta ceestä kesärengas kun ei ehtiny perehtyyn.
rälläkkä ja pari katkaisulaikkaa :lol:
nimimerkillä: kokemusta

Hienoa, eli tyypillisen Vitomainen vaihtaa. Näppärä systeemi toi rälläkkä pimeässä räntäsateessa tien päällä.

Nimimerkillä: Paikkapullon tuleva ostaja.
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Kyllä mulla ainakin viton omalla rengasavaimella varapyörän alas saa :shock: .
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

sprint kirjoitti:Kyllä mulla ainakin viton omalla rengasavaimella varapyörän alas saa :shock: .
Kyllä vaan jos moinen löytys.

On muuten renkaan paikkaus aika kallista täälläpäin, ainakin joissain liikkeissä lähemmäs 30 euroa :D Ei tasapainotusta, irtopyörälle. Tulee kova tuntipalkka. Tai ehkä olen vaan köyhä..
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

sprint kirjoitti:Kyllä mulla ainakin viton omalla rengasavaimella varapyörän alas saa :shock: .
niinhän se on suunniteltu, tiesuola tekee tehtävänsä jossain vaiheessa. :?
Idea ollut hyvä siinä systeemissä, pultti auki ja vedetään kelkka ulos, missä rengas on.
Pitäisi ottaa välillä auki ja rasvailla, niin saisi tien päälläkin.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

sprint kirjoitti:Kyllä mulla ainakin viton omalla rengasavaimella varapyörän alas saa :shock: .
Kuin myös :shock:
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vito se vaan toimii 8) kuuluisat viimeiset sanat
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Toimii ja toimii.... Pitkällä reissulla mennessä(n. 420km per suunta) kaikki toimi. Kolmen päivän parkissa olon jälkeen takaisin tultaessa pelkääjän puoleinen sähkölasi ei toiminu, vahvistin ei toiminu, kuskin penkin lämmitin ei toiminu ja noin 200km ajon jälkeen kaikki toimi taas yllättäen. Meinas tulla jännäkakka housuun, kun timo rautiainen pauhasi mankassa lievästi lujaa ja yllättäen subbari heräsi koko olemuksellaan eloon! Siitä toivutua kokeilin pelkääjän ikkunaa, toimi ja perskarvojen käräytinkin toimi! Normipäivä viton omistajalle 8)

Mukavaa oli se että oli auto täynnä kaikenlaista tavaraa ja koukussa kiinni iso kuomukärry(ei mikään k-raudan muuli), sisällään kelkka (tankki täynnä) ja 60 litraa bensaa kanistereissa ja ajettiin ns. reippaasti. Kulutus koko reissulla 8,4 litraa sataselle, minusta kuorma ja ajonopeus huomioiden pieni kulutus. Pösö boxeri samalla lastilla, sillä erolla että kärryssä oli 2 kelkkaa kulutti n. 13-14l/100km samaisella reissulla.

jotakin hyvää sanottavaa tuosta vitosta..... :wink:
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

No nyt on 2500km ajoa takana, ja kotona ollaan.
Hyvinhän se espanian ihme laplandin reissun toimi.
Ei lähtenyt kortti eikä tullut sakkoja ja vitokin toimi :shock: 8) .

Kulutus oli n.9L/100km.
Keskituntinopeus n.110km/h.
Vastatuuli vaikutti kulutukseen noin litran.
Ahdot oli kokoajan n.0,5-0,7 tuulen takia.
Normaalisti 0,3-0,5.
Max ahdot säädetty 1,4.

Aika tarkka matkamittari vitossa kun trippiin tuli 802km välillä vantaa-rovaniemi.
Tiehallinnon matkalaskuri näyttää 800km .
Myös nopeusnäyttökin tarkka kun tietutkat näytti tasan sen mitä viton mittarikin.


Tulomatkalla laitoin rvs:t koneeseen.
Nyt ajettu noin 500km, huomenna öljynvaihto edessä ja uusi tuubi koneeseen.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

En ole vielä tohtinu lähteä pitemmälle reissulle kuin KL:ään ja takaisin :D

Mitkä renkaat sulla?

Nopeustaulu näyttää 73 kun ajaa tasan 80 mittaus kohtaan. Heittää pirusti vakio pakun renkailla.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mitkä renkaat sulla?
Alla on 215/65 16 continentalin kitkat.
Eli vähän isommat kun alkuperäiset/otteessa olevat.

Kesätassuja pitäisi alkaa kattelee.
Tekisköhän noilla mitään?
http://www.vannetukku.fi/maxmiler-cx-pa ... -3241.html
Tai jos laittaisi ha-renkaat alle. Semmoset missä kantavuus riittää.
Taitaa vaan sakot tulla jos setät pysäyttää :roll: .
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Talviloma lähestyy, eli toisin sanoen viton remppa aikaa. Ja lista on pitkä...
Ulommat murrokset vaihtoon, alapallonivelet, takajarrupalat, seisontajarrujen säätö, ehkä kenkien vaihto. Pakoputkisto uusiksi. + muut perushuollot. :D

Sit rupes vielä ohjaus takkuamaan, oisko tehostimen pumppu menny rikki tai tukoss? Eli on jäykkä useammasta kohdasta kun kääntelee.

että semmottii...
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: Voihan vito

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

[quote="vito500tkm"]Onko kellään tullut tämmöstä ongelmaa keskuslukon kanssa vastaan:
Keskuslukon kun (esim.avaimella) laitaa kiinni niin k-lukko menee kiinni ja sitten pomppaa auki. Siis kaikki k-lukkomoottorit.
Ja heti perään kun kääntää avaimesta uudelleen niin k-lukko menee kiinni-auki-kiinni?????[/quote]

Meillä kävi tollai 220D -97 W210:n lukkojen kanssa menossa 18 päivä tätä kuuta Raision Veholle huoltoon. Syystä ei tietoo ja seuraus on se että uudet avaimet täytyy hommata :cry: :cry: (Uus avain on 250 egee kappale :evil: ) Onneks autokauppa maksaa toisen kun ei tiedetty viasta ostettaessa, koska avaimet toimivat moitteettomasti silloin. Liike kyllä tiesi sen että toisen avaimen metalliosa oli väännetty poikki, mutteivat puhuneet asiasta.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Taitaapa olla 220D -97 W210 lukkosysteemit täysin erillaiset kuin viton.
W210 lukkovika varmaan jonkun oven lukkoyksikössä :roll: .
Mikrokytkin ei toimi/anna tietoa ohjausyksikölle että lukko menee kiinni ja ohjausyksikkö ohjaa kaikki lukot auki.
Eipä ole kokemusta W210 sähköistä, mutta näin yleensä.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Mistä hyvät jarruosat vitoon?
Siis levyt ja palat.
Ja onko kellään kokemuksia kisajarruista?
Niitäkin löytyy vitoon.

Vitossa levyä ja palaa riittää.
Ongelmana on että jarrut häipyy kahden pitkän jarrutuksen jälkeen.
Eli poljin normaali, mutta jarrut ei pidä.
Kuumenevat jarrutuksissa ja alkavat sen jälkeen vinkua. Varmaan jotain piliteman tähtilaatua.
Viimeksi muokannut vito500tkm, To 12.04.2007 01:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Välikevennystä
Linkkejä netistä: Viton pimppausta
Näyttäis olevan jousitus systeemit kohdallaan.
http://www.belgiumtuningscene.be/vito%2 ... 0index.htm
http://www.belgiumtuningscene.be/vito%20index.htm
http://www.belgiumtuningscene.be/vos%20 ... o%20JM.htm
Ja lisää oksettavan näköisiä autoja:
http://www.belgiumtuningscene.be/warege ... 7index.htm
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

H.J.I kirjoitti:
Sit rupes vielä ohjaus takkuamaan, oisko tehostimen pumppu menny rikki tai tukoss? Eli on jäykkä useammasta kohdasta kun kääntelee.

että semmottii...
Katsos ekana että ohjaustangon ristikko nivelet on hyvässä öljyssä.
jos takkuaminen on 90ast välein niin luultavasti ristikkonivel jumittelee.
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kl:stä palat ja boshin levyt...niillä pärjää, jollei rata-ajoa harrasta. Ehkä kannattaa harkita niitä jotain _laadukkaita_ "vihreitä +30% tuninkijarrupaloja...mitä nenyt olikaan, green stuff?

Ne on aika kalliita ne suuremmat jarrut Vitoon...mutta sitten tietysti jos on pari tonnia ylimäärästä.

Tietysti voisi harkita myös vakion kokoisia brembon levyjä, jos ne vaikka on 3% paremmat materiaalista johtuen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

teerola kirjoitti:
H.J.I kirjoitti:
Sit rupes vielä ohjaus takkuamaan, oisko tehostimen pumppu menny rikki tai tukoss? Eli on jäykkä useammasta kohdasta kun kääntelee.

että semmottii...
Katsos ekana että ohjaustangon ristikko nivelet on hyvässä öljyssä.
jos takkuaminen on 90ast välein niin luultavasti ristikkonivel jumittelee.
Myös iskareiden kääntölaakerit saattaa takertaa.
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Löytyhän tuo ohjauksen takkuamisen syy. Kyllähän se sitten tuo ohjaus pylvään ristikkonivel olikin. Se alimmainen joka on ulkopuolella. Mistäköhän noita lähtis ehtimään? Oisko tarvike liikkeessä, että onko se ihan normi ristikko vai pitääkö mennä veholle suoraan?

Tulihan tuossa sitten purettua eturipustuksetkin, alapallot ja uloimmat murrokset irotettua. Eikä mitään ongelmaa vielä ole tullu eteen... Näin se lomaa sujuu rattosasti ja olutta menee :lol:
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

H.J.I kirjoitti:Löytyhän tuo ohjauksen takkuamisen syy. Kyllähän se sitten tuo ohjaus pylvään ristikkonivel olikin. Se alimmainen joka on ulkopuolella. Mistäköhän noita lähtis ehtimään? Oisko tarvike liikkeessä, että onko se ihan normi ristikko vai pitääkö mennä veholle suoraan?

Tulihan tuossa sitten purettua eturipustuksetkin, alapallot ja uloimmat murrokset irotettua. Eikä mitään ongelmaa vielä ole tullu eteen... Näin se lomaa sujuu rattosasti ja olutta menee :lol:
Varaosakuvissa näyttäisi että ei saa erikseen. Veholta siis.
Tarvikkeenakaan tuskin olemassa.
Menikö ylempi vai alempi ristikko?
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Häläpäti hämmää

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Mulla oli/on vitossa kans tuota Lukko ongelmaa... Se on niistä s....anan kytkimissä se vika ja ärsyttävä vika onki!!!

Takaluusta vähä säätelin sen kytkimen vimstaakia nii alko pelaan mut, jossain luukussa on vielä jotain häikkää. Ei taho aina mennä ovet lukkoon.
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

alimmainen ristikko on sökö. Eli pitääkö tuo laittaa öljykylpyyn yöksi ja toivoa että herkistyisi. :roll: [/quote]
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

H.J.I kirjoitti:alimmainen ristikko on sökö. Eli pitääkö tuo laittaa öljykylpyyn yöksi ja toivoa että herkistyisi. :roll:
[/quote]

Eli puhutko tästä:

Kuva

Eikös tuommonen löydy romuttamolta, vaikka Lehtinen lähettää tuommosen, ei voi olla kallis osa.

Jotenkin en usko, että se öljynpuutteesta tarkertelee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:Eikös tuommonen löydy romuttamolta, vaikka Lehtinen lähettää tuommosen, ei voi olla kallis osa.
Ja 85e näyttäisi olevan hintaa.
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... r=1&page=1
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

Juu tuo se on. Sain tuon ristikon purettua irti ja kyllähän se ihan ruosteessa sisältä laakereista on. Ei oo vähään aikaan öljyä/vaseliiniä ollut niissä neula laakereissa.

Näyttäis ihan normaalilta ristikko niveleltä, että kyllä pitäs uutena löytyä ja hintakaan ei pitäs olla kova.
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

H.J.I kirjoitti:Näyttäis ihan normaalilta ristikko niveleltä, että kyllä pitäs uutena löytyä ja hintakaan ei pitäs olla kova.
Pistä sitten tietoa tänne forumille miten teit / löysit. Sehän semmonen paikka, joka ei saisi hajota/irrota moottoritiellä tai ruuhkaliikenteessäkään :twisted:

Luulisi tommosen kikkareen maksavan vitosen romuttamolla, ***tana :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
H.J.I
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 23.09.2005 12:37
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja H.J.I »

AD liikkeestä löyty tommmonen ristikko nivel. koko on 15mm/40mm. Hinta n.8€ :D Eli ei ole kallis ja suhteellisen helppo vaihtaa. Ohjaus pylväs irti, lähtee kun ottaa sulakerasia ja virtalukon pohjan irti edestä, jolloin pääsee 4 pulttiin/mutteriin käsiksi. Ratti ja viiksetkin tulee mukana, niitä ei tarvii irrotella. Sitten vaan nakuttelee vanhan ristikkonivelen irti.
BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Viesti Kirjoittaja jukis »

Ääh...
Miksei tuota vois vaihtaa niinkun Vitossa kaikki muutkin huollot tehdään, eli kone pois? Tai siis niinhän se onnistuu, jotkut vaan haluu oikoa... :lol:

jukis
Vastaa Viestiin