
Mosselman tuplaturbon asennus
Hintava bolton twinturbosysteemistä?
Ja sitten vielä sanotaan että diisseleistä saa niin halvalla ja helpolla sitä tehoa 
Dieselissäkin se ahdin ~800e, pakoputki ~100-300, pakosarja ~500, pumppu ~1000, imusarja ~100-200, välijäähdytin ~100-300, tässä ollaan jo diisselissäkin 4000e paikkeilla ja pikkunippelit on vielä jätetty pois laskuista
Ja mitä megasta oli keskustelua, älkää panikoiko sen kanssa, säätö se hankalin asia on ja siihen löytyy apua. Megaraamatun kun lukee muutamaan otteeseen tarkasti ajatuksella läpi, niin pääsee jo pitkälle.


Dieselissäkin se ahdin ~800e, pakoputki ~100-300, pakosarja ~500, pumppu ~1000, imusarja ~100-200, välijäähdytin ~100-300, tässä ollaan jo diisselissäkin 4000e paikkeilla ja pikkunippelit on vielä jätetty pois laskuista

Ja mitä megasta oli keskustelua, älkää panikoiko sen kanssa, säätö se hankalin asia on ja siihen löytyy apua. Megaraamatun kun lukee muutamaan otteeseen tarkasti ajatuksella läpi, niin pääsee jo pitkälle.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
on tuo 4500 € vain aika paljonnj^ kirjoitti:Hintava bolton twinturbosysteemistä?Ja sitten vielä sanotaan että diisseleistä saa niin halvalla ja helpolla sitä tehoa


no mitä tuo tuplaturbo bolt on systeemi vaatii... 2 kpl turboa tietysti, niiden hinta uutena n. 600 € tuossa kokoluokassa, 2 kpl pakosarjaa joiden hinta valusarjoina ei päätä huimaa, laitetaan satanen/sarja, eli niistä 200 €, sitten cooleri/painekotelo, jalostetaan kiinancooleria ja saadaan hinta pysymään alle 250 eurossa, vesicoolerina nostetaan hinta 350 euroon + vesikenno keulalle + pumppu, yhteensä 450 euroa... öljynlauhdutin lisätään systeemiin + suodatin adapteri, laitetaan reilu hinta 150 euroa, kun siihen tulee letkutkin... asennus tarvikkeita ja pikkuosia joita ei muista eritellä 300 eurolla, niin tulee hinnaksi n. 2000 €


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei tuo 0.42 bar. ahto vielä muutoksia niihin kaipaa ja siksi se onkin niin maltillisilla ahdoilla, kun ei ke-jettiin ja mersun sytlkään paljoa muutoksia tehdä muuttamatta koko systeemiä uusiksi...tn62634 kirjoitti:Kai siinä Mosselmanin setissä täytyy tulla polttoaine- ja sytytyspuolellekin palikkaa, ettei tule kansipahviin tai peräti mäntään reikää?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
kyllä tuo mersun M103 pitäis kilon verran ahtoja kestää ihan vakio alakerralla/puristuksilla, ettei naulaa, kun vain pääsee eroon siitä vakiosytkästätn62634 kirjoitti:Aika jeesuksenaikainen systeemi siis. Jos ei rakenna jotain museoautoa niin näpit irti moisista kötöstyksistä. Jossain vaiheessa sitä ahtoa vaan haluaa lisää ja sitten viimeistään alkaa jo kilistää (ellei naulaa jo tuollaisenaan).


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ruottis ollu taannoin paljo purkuautoista peräsin olevia mosselman kittejä. uutena Philipsson, mersun maahantuoja ja myyjä, laitto n. 1000 autoon (sama määrä STT kittiä dieseleihin). on niil ajettu iha normaalisti sen 300tkm kuten muillaki ja mitä ilmeisimmin ehjänä pysyny.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021