Mosselman tuplaturbon asennus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no uudet osat on uusia ja passaa 100% varmasti ;) joha pelkkiin turboihin ja cooleriin menee 2000 eur ku ostaa uudet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Hintava bolton twinturbosysteemistä? :shock: Ja sitten vielä sanotaan että diisseleistä saa niin halvalla ja helpolla sitä tehoa :roll:

Dieselissäkin se ahdin ~800e, pakoputki ~100-300, pakosarja ~500, pumppu ~1000, imusarja ~100-200, välijäähdytin ~100-300, tässä ollaan jo diisselissäkin 4000e paikkeilla ja pikkunippelit on vielä jätetty pois laskuista :wink:

Ja mitä megasta oli keskustelua, älkää panikoiko sen kanssa, säätö se hankalin asia on ja siihen löytyy apua. Megaraamatun kun lukee muutamaan otteeseen tarkasti ajatuksella läpi, niin pääsee jo pitkälle.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Hintava bolton twinturbosysteemistä? :shock: Ja sitten vielä sanotaan että diisseleistä saa niin halvalla ja helpolla sitä tehoa :roll:
on tuo 4500 € vain aika paljon :roll: mutta minä en ole tottunutkaan tekemään bisnestä näillä virityksillä :oops:

no mitä tuo tuplaturbo bolt on systeemi vaatii... 2 kpl turboa tietysti, niiden hinta uutena n. 600 € tuossa kokoluokassa, 2 kpl pakosarjaa joiden hinta valusarjoina ei päätä huimaa, laitetaan satanen/sarja, eli niistä 200 €, sitten cooleri/painekotelo, jalostetaan kiinancooleria ja saadaan hinta pysymään alle 250 eurossa, vesicoolerina nostetaan hinta 350 euroon + vesikenno keulalle + pumppu, yhteensä 450 euroa... öljynlauhdutin lisätään systeemiin + suodatin adapteri, laitetaan reilu hinta 150 euroa, kun siihen tulee letkutkin... asennus tarvikkeita ja pikkuosia joita ei muista eritellä 300 eurolla, niin tulee hinnaksi n. 2000 € :roll: mosselman vetää välistä 2500 € :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kai siinä Mosselmanin setissä täytyy tulla polttoaine- ja sytytyspuolellekin palikkaa, ettei tule kansipahviin tai peräti mäntään reikää?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tn62634 kirjoitti:Kai siinä Mosselmanin setissä täytyy tulla polttoaine- ja sytytyspuolellekin palikkaa, ettei tule kansipahviin tai peräti mäntään reikää?
ei tuo 0.42 bar. ahto vielä muutoksia niihin kaipaa ja siksi se onkin niin maltillisilla ahdoilla, kun ei ke-jettiin ja mersun sytlkään paljoa muutoksia tehdä muuttamatta koko systeemiä uusiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep mitää ei tuu sytkälle ja pa systeemille. se o iha oikeesti bolt on vakkiomoottoriin. muilla mailla ovat halpavirityksii tehneet tuplakannentiivisteel ja pa-paineen ja ahtopaineen nostolla 0,7:ään. 100hv lisää m103 koneeseen, siis 280hv.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Aika jeesuksenaikainen systeemi siis. Jos ei rakenna jotain museoautoa niin näpit irti moisista kötöstyksistä. Jossain vaiheessa sitä ahtoa vaan haluaa lisää ja sitten viimeistään alkaa jo kilistää (ellei naulaa jo tuollaisenaan).
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tn62634 kirjoitti:Aika jeesuksenaikainen systeemi siis. Jos ei rakenna jotain museoautoa niin näpit irti moisista kötöstyksistä. Jossain vaiheessa sitä ahtoa vaan haluaa lisää ja sitten viimeistään alkaa jo kilistää (ellei naulaa jo tuollaisenaan).
kyllä tuo mersun M103 pitäis kilon verran ahtoja kestää ihan vakio alakerralla/puristuksilla, ettei naulaa, kun vain pääsee eroon siitä vakiosytkästä :wink: mutta ei se silti ole varmaa, että se kestäis muuten ne kilon ahdot... kiertareita itse eniten epäilen :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ruottis ollu taannoin paljo purkuautoista peräsin olevia mosselman kittejä. uutena Philipsson, mersun maahantuoja ja myyjä, laitto n. 1000 autoon (sama määrä STT kittiä dieseleihin). on niil ajettu iha normaalisti sen 300tkm kuten muillaki ja mitä ilmeisimmin ehjänä pysyny.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin