Mersedes-Benz W126 88'' kone pätkii/sammuu kierrokset heijaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Viesti Kirjoittaja samm »

Kokeilin toimivaa relettä autossa ja ainaski puolentunnin lenkillä toimi moitteetta:) maanantaina tulee uusi (alkuperäinen) rele hartikaiselle joten ei muuta kuin rele kiinni ja kokeilemaan pitemällä aika välillä... :D
Kumpa monta vuotta autoa riivannut vika olisi tuossa...

Kirjoittelen tuloksia kunhan osa tulee...
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Viesti Kirjoittaja samm »

Noh! Osa haettu Hartikaiselta ja laitettu kiinni...

Eikä auttanut... Samat viat kuin ennen, silloin kun kokeilin sitä toimivaa relettä niin vika taaskaan ollut päällä!!!! Että nousi käyrä kun taas meni 42,5 euroa kankkulan kaivoon!!! Auto käynyt seitsemän kertaa sepällä ja eikä vikaa ole löytynyt??? Mikäköhän manaaja autoon on iskenyt?? Imuilman vuoto ei voi olla, koska kokeilin startti pilotilla ympäri ilmanputsarikoteloa, niin ei noussu kierokset.
Kaasu läppä liikkuu moitteetta kun kaasuttelee ilman ilmanputsarikoteloa. Seuraavaksi alkaapi jo maksamaan nuo kokeilut! No mutta pitääpi viellä katsoa tuo kaukalo ja ja se potikka on putsattu mutta ei säädetty... eli siis eteen päin sanoi mummo lumessa!!!
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Viesti Kirjoittaja samm »

Noh! Osa haettu Hartikaiselta ja laitettu kiinni...

Eikä auttanut... Samat viat kuin ennen, silloin kun kokeilin sitä toimivaa relettä niin vika taaskaan ollut päällä!!!! Että nousi käyrä kun taas meni 42,5 euroa kankkulan kaivoon!!! Auto käynyt seitsemän kertaa sepällä ja eikä vikaa ole löytynyt??? Mikäköhän manaaja autoon on iskenyt?? Imuilman vuoto ei voi olla, koska kokeilin startti pilotilla ympäri ilmanputsarikoteloa, niin ei noussu kierokset.
Kaasu läppä liikkuu moitteetta kun kaasuttelee ilman ilmanputsarikoteloa. Seuraavaksi alkaapi jo maksamaan nuo kokeilut! No mutta pitääpi viellä katsoa tuo kaukalo ja se potikka on putsattu mutta ei säädetty yms... eli siis eteen päin sanoi mummo lumessa!!! lisä vinkkiikin/ohjeita voipi laitella!!
Iso kiitos panoksestanne tänne asti!!!
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Lambda uusittu?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se potikka kyllä pitäis säätää koska tyhjis kyllä katoaa ja seos mene ihan metsään.
Se kaukalo on siellä ruiskun alla ja sitä pilottia pitäis suihkia sinne vaikka onkohan sillä mitään tehoa bensa-autoissa .Kuitenkin se kaukalo on helppo vaihtaa ja vehollakaa ei maksa kuin 25-30 egee.
Se kun ajan saatossa kovettuu ja rupee ilmaa vuotamaan.Monessa varsin alkuperäinen kumi.
Yksi laitettu paikka sulkee aina vian siitä kohteesta.
Oletkos mitannut kaasuläpän kytkimen toiminnan?Siis ei mikro kytkin vaan siellä kaasuläpällä ruiskun alla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Viesti Kirjoittaja samm »

Olin lomailemassa niin en ole kerennyt kattelemaan topiikkia.

Mutta tänään kunhan hallille kerkeän niin pitää kömpiä auton alle ja yrittää suihkia sieltä sitä ja jos näyttää huonolta niin voisi käydä uuden hakemassa... Autossa ei ole lamda anturia. Ja tuo auto pilotin toiminta kyllä vähän epäilyttää kun suihkautettiin siitä ilmanotosta niin eipä hörähtänykkään!! eli se ei välttämättä vaikuta... Mites tuo potikan säätö? sitä ei varmaan uskalla ite ruveta rukkaamaan menee vaan auto ajokelvottamaks?? kun käyttö autosta paloi kansipahvi niin nyt on taas mese ajossa... Ja sitä kaasuläpän kytkimen toimintaa ei olla kokeiltu?? mites se tapahtuu?? Mutta tuossapa on puuhaa täksi illaksi kun tuo kumiläpän tarkastan/vaihdan.
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Viesti Kirjoittaja samm »

Morjensta!!!

Nyt saattaa olla tuo pätkiminen ja nykiminen historiaa, mutta sammuilua ei ole vielä selvitetty... Katse alkaakin suuntautua tuohon tarvike bensa pumppuun. Koska joskus kun kuuntelee pumppua, kun laskee tyhjäkäynnille niin ihan kuin pumppu booasi??? Ja joskus pumppu ei kerää kaikkia paineita eli se jää huutamaan...

Tämä voisi selvittää miksi ei pysy tyhjä käynnillä koska paine ei riitä!!!
Tuon pätkimisen vika oli toden näköisesti huono puolalle menevä johto joka oli todella huonosti kiinni ja lähti irti kun hipaisi. Samassa johdossa oli kaksi johtoa (joo tiedän hankalasti selvitetty) josta toinen lähti vielä eteen päin jonnekin sytkäboksille tai jonnekin.

Kiitokset neuvoista!!!
Kirjoittelen jos vikaa ilmenee/saadaan selvitettyä auto kuntoon!!!
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Re: Mersedes-Benz W126 88'' kone pätkii/sammuu kierrokset he

Viesti Kirjoittaja samm »

Kiinnotus hiipui vähäksi aikaa tuohon autoon mutta ei ole minnekkään hävinnyt!!

Niin ei myöskään vika!!

Eli uusittu yj-rele ja johdot puhdistettu...

Pitäisikö käydä se jetronicin boksi tarkastamassa, kun kaverilla oli samanlaista vikaa opelissa ja kun kävi boksin tinauttamassa uudestaan nii oli hävinny vika?? Vai kuulostaako siltä että kohta ollaan uutta boksia ettimässä?? Pitää ostaa bensa painemittari ja mitata tuon pumpun paine et riittääkö sen 5 bar vai pitääkö uusi pumppu hommata... :D

Mutta joo jos jollain olisi lisää vinkkejä/neuvoja antaa nii kaikki apu on tervetullutta.

Jos saisi tuon myllyn pelaamaan nii voisi ruveta pelti hommiin...
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Avatar
samm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ma 02.08.2010 01:36
Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Joensuu

Re: Mersedes-Benz W126 88'' kone pätkii/sammuu kierrokset he

Viesti Kirjoittaja samm »

Tevehdys taas!

Nyt ois niitä tuloksia vihdoin ja viimein tullut! (Autolla ajettu jo reilut 200km eikä ole pätkinyt/sammuilut kertaakaan)
Eli pätkimisen ja sammuilun syynä oli ke-jetronicin boksin huonot tinaukset.
Siellä oli kuulemma aika monta huonoa tinausta ja tästä syystä kosketus häikkää, mikä taas teki sen että silloin kun auto toimi normaalisti niin tinaukset pitivät ja joskus taas ei jolloin auto ei toiminut.

Leimakin tuli ja vielä kehujen kanssa!

Muuten toimii hienosti mutta tyhjäkäynti menee välillä aika alas (noin 500 rmp) onko bensan paineella mitään osaa tai arpaa tuohon tyhjäkäyntiin?
W124 2,3 CE Automaatti 91''
W124 3,0 CE Manuaali 90''
W124 2,6 Automaatti 87''

ex.W126 2,6 SE Automaatti 88"
Vastaa Viestiin