Jos maalipintaa ei hoideta,niin on aivan sama mikä auto on merkiltään.
Kunnon pesu ja säännöllinen vahaus on olennaisia asioita maalipinnan kunnon kannalta.
Monta autoa on tullut kateltua ja on se vaan niin aina sellaisella auton pitäjällä on ruostetta autossaan, joka on laiska houltamaan autoaan.
Tietty on noita tyyppivikojakin, jossain autoisa tuon ruostumisen takia.
Esim,takaluukku on aina varsinkin talvella kovilla,suola ja kura suihku pyörii, joka saumassa.
Farkun takalasin alareuna,rekisterikilven taus ja aukaisukahvan seutu on niitä kohtia joista se ensimmäisenä kuplii.
Omassa w211 en ole ruoste kohtia onneksi tavannut

.
Vahaan auton ainakin 3 kertaa vuodessa,otan listat ja ovien tiivisteet irti ym,,, ainakin kerran vuodessa.
No minulla on aikaa puuhastella,jota kyllä sitä menee yllättävän paljon ,jos puunaa kunnolla.
Välillä jopa tuntuu onko aivan tarpeetonta niin perusteellisesti putsata ja vahata.
Onhan tuo W211 jo alustaltaan jo hyvin muoveilla suojattu,siinä on hyvät ja huont puolensa.
Lisäksi on alumiinia ,etulokasuojat ,konepelti ja paljon alustan osia.
Vaikea on tällä hetkellä kyllä parempaakaan autoa keksiä,jokaisessa
on omat murheensa ja kyllä se on paljon pitäjästäkin kiinni miten kestää,
Ja varsinkin miltä auto näyttää vaikka viiden vuoden pidon jälkeen.
Onneksi nämäkään ei ole ikuisia,muuten meno oisi aika hiljaista,kuin tuo tulivuorikin osaltaan osoittaa.
