E-sarjan maine?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

konitohtori kirjoitti: Toukokuussa se on menossa veholle "koritakuuhoitoon" takaluukun + helmojen takapään ruosteen takia.
Missä sitä ruostetta tarkemmin on? Ja minkä ikäinen?

Oma on 2005 eikä merkkiäkään ruosteista, mutta ehkä asiaa auttaa se, kun ei ole nähnyt juuri suolaa. Viime talvena ei suolattu, edellisenä suolattiin ja sitä ennen auto on ollut hieman etelämpänä, jossa ei suolaa tielle lasketa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Jos maalipintaa ei hoideta,niin on aivan sama mikä auto on merkiltään.
Kunnon pesu ja säännöllinen vahaus on olennaisia asioita maalipinnan kunnon kannalta.
Monta autoa on tullut kateltua ja on se vaan niin aina sellaisella auton pitäjällä on ruostetta autossaan, joka on laiska houltamaan autoaan.

Tietty on noita tyyppivikojakin, jossain autoisa tuon ruostumisen takia.

Esim,takaluukku on aina varsinkin talvella kovilla,suola ja kura suihku pyörii, joka saumassa.
Farkun takalasin alareuna,rekisterikilven taus ja aukaisukahvan seutu on niitä kohtia joista se ensimmäisenä kuplii.

Omassa w211 en ole ruoste kohtia onneksi tavannut 8) .
Vahaan auton ainakin 3 kertaa vuodessa,otan listat ja ovien tiivisteet irti ym,,, ainakin kerran vuodessa.
No minulla on aikaa puuhastella,jota kyllä sitä menee yllättävän paljon ,jos puunaa kunnolla.
Välillä jopa tuntuu onko aivan tarpeetonta niin perusteellisesti putsata ja vahata.

Onhan tuo W211 jo alustaltaan jo hyvin muoveilla suojattu,siinä on hyvät ja huont puolensa.
Lisäksi on alumiinia ,etulokasuojat ,konepelti ja paljon alustan osia.

Vaikea on tällä hetkellä kyllä parempaakaan autoa keksiä,jokaisessa
on omat murheensa ja kyllä se on paljon pitäjästäkin kiinni miten kestää,
Ja varsinkin miltä auto näyttää vaikka viiden vuoden pidon jälkeen.
Onneksi nämäkään ei ole ikuisia,muuten meno oisi aika hiljaista,kuin tuo tulivuorikin osaltaan osoittaa.
:shock:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

nautseri kirjoitti: Onhan tuo W211 jo alustaltaan jo hyvin muoveilla suojattu,siinä on hyvät ja huont puolensa.
Lisäksi on alumiinia ,etulokasuojat ,konepelti ja paljon alustan osia.
Eikö W211:n takaluukun yläosa ole myös alumiinia ja alaosa muovia? Onko farkun luukku terästä? Farkussa joutuu vielä kovemmalle, siis suolan takia mutta varmaan myös mekaanisesti josko sitten olisi sen takia terästä. Foorumilla varmasti tiedetään niin ei tarvitse ottaa magneettia kauppaan mukaan kun itsellä ei ole ollut W211 farkkua enkä ole päässyt kokeilemaan.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

W211:ssa takaluukun kansi on muistaakseni kokonaan alumiinia. Siis ala- ja yläosa. Näin ainakin muistaisin olevan, kun verhoiluja takakopan kannesta kerran aukaisin.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pekkali »

DBFI kirjoitti:
Eikö W211:n takaluukun yläosa ole myös alumiinia ja alaosa muovia? Onko farkun luukku terästä?
Farkussa takaluukku terästä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomp kirjoitti:W211:ssa takaluukun kansi on muistaakseni kokonaan alumiinia. Siis ala- ja yläosa. Näin ainakin muistaisin olevan, kun verhoiluja takakopan kannesta kerran aukaisin.
Tarkoitin sitä alaosaan tulevaa lisäosaa, se mihin rekisterikilpi kiinnitetään. Ei sitä olisi pitänyt nimittää luukun alaosaksi mutta en nyt tiedä mikä olisi oikea nimi (insert/number plate recess EPC:ssä). Eikö tuo ole muovia?
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

tn62634 kirjoitti:
konitohtori kirjoitti: Toukokuussa se on menossa veholle "koritakuuhoitoon" takaluukun + helmojen takapään ruosteen takia.
Missä sitä ruostetta tarkemmin on? Ja minkä ikäinen?

Oma on 2005 eikä merkkiäkään ruosteista, mutta ehkä asiaa auttaa se, kun ei ole nähnyt juuri suolaa. Viime talvena ei suolattu, edellisenä suolattiin ja sitä ennen auto on ollut hieman etelämpänä, jossa ei suolaa tielle lasketa.
Ruostetta on helman takapäässä muovihelman alla takaoviaukossa, vaikee selittää. Kaikissa liikkeissä olleissa olen havainnut samassa paikassa alkavaa vauriota... Toinen korjattava on takaluukku. Siinä on lukuisia sinkkikuplia / ruostetta niissä kuplissa. Muuten kori ja alusta vaikuttaa olevan vielä ehjä.

En ole muutenkaan vielä vakuuttunut tämän W211 laadusta, onhan se paras aiemmista ajaa ja kaikin puolin erittäin hyvin viimeistelty ja ulkoisesti laadukas auto sisältä ja päältä. En vaan voisi kuvitella sen toimivan niin hyvin kuin tähän asti omistamani japsit :( Toisaalta on ne ihan erilaisia ajaakin 8)
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

DBFI kirjoitti:
Tomp kirjoitti:W211:ssa takaluukun kansi on muistaakseni kokonaan alumiinia. Siis ala- ja yläosa. Näin ainakin muistaisin olevan, kun verhoiluja takakopan kannesta kerran aukaisin.
Tarkoitin sitä alaosaan tulevaa lisäosaa, se mihin rekisterikilpi kiinnitetään. Ei sitä olisi pitänyt nimittää luukun alaosaksi mutta en nyt tiedä mikä olisi oikea nimi (insert/number plate recess EPC:ssä). Eikö tuo ole muovia?
Juu, tiedän mitä tarkoitat. Piti käydä oikeen autotallista tarkistamassa. Kyllä, olit oikeassa, alaosa on muovia.
Vastaa Viestiin