Youngtimeria etsimässä - päätymässä W124:een

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

sportsman kirjoitti:Miten ovat voineet tuollaiseen kulutukseen päästä kun täällä kerrotaan
että 300E:n keskikulutus on 7 litraaa ja jopa V8:lla on kulutus alle
10 l/100 km ?
TM:hän dissasi Mersua koko kultaisen 80-luvun ja osin 90-lukuakin, joku ihme patoutuma... ei siis ihme että kulutuskin on noin korkea. No joo, trolli loppui siihen kuten ymmärsin edellisenkin viestin olevan.
Pakko mainita, että omat enkathan automaatti-300 CE:llä on 8,4 l/100 km pitkää matkaa n. 600 km :D . Keskimäärin se kuitenkin pyörii siellä kympin kahta puolta, sekä pienemmällä että isommalla kuutosella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:
TM:hän dissasi Mersua koko kultaisen 80-luvun ja osin 90-lukuakin, joku ihme patoutuma... ei siis ihme että kulutuskin on noin korkea. No joo, trolli loppui siihen kuten ymmärsin edellisenkin viestin olevan.
Pakko mainita, että omat enkathan automaatti-300 CE:llä on 8,4 l/100 km pitkää matkaa n. 600 km :D . Keskimäärin se kuitenkin pyörii siellä kympin kahta puolta, sekä pienemmällä että isommalla kuutosella.
Kun noita lehtiä sillä silmällä lukee, niin kyllä niissä jotenkin kylmäkiskoinen suhtautuminen merkkiin tuntuu olevan-- ainakin kun noita tulee luettua korkeintaan puolipuolueettomasti :lol:

Pienellä menevät takavetoiset; oma matikki kulki aikanaan pienimmillään 11 litran pintaan välin Tku-Tmp-Tku kun oikein pintakaasulla ajoi.

No, topicin aloittajalle eli pyhäauton hakijalle ei kai se kulutus ole tärkein peruste. Pensakoneiden voil laskea vievän "kympin pintaan" ja naftakoneet sitten vähän vähemmän.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Mitenkään satalankkua halveksimatta eikös tuolta saa pikkurahalla kohtuullisessa kunnossa olevia W126 ässiäkin ?

Luulisi että W116 ja R107 -mallien hinnat kääntyy pian nousuun, joten ne olisi tällä hetkellä sellaisia sijoituskohteita jos tallista on tilaa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noi ei vaa mahu "youngtimer" kategoriaan ;) ja edellee nkää mä en osaa laskee 126 youngtimeriks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Heikki Kuitunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08

Viesti Kirjoittaja Heikki Kuitunen »

Noname kirjoitti:Mitenkään satalankkua halveksimatta eikös tuolta saa pikkurahalla kohtuullisessa kunnossa olevia W126 ässiäkin ?
Saahan niitä, mutta jostain syystä ei oikein ole sytyttänyt. Kyllähän niitä silloin alakoululaisena vahdattiin josko olisi nähnyt "selli" tai "secci" Mersun, mutta tavallinen SE-malli ei ollut yhtään niin kiinnostava. Näin jälkikäteen ajateltuna se lyhyempikin S-sarjalainen oli 80-luvun maalaiskaupungissa todella harvinainen näky kaikkien Datsun Cherryjen ja nappisilmä Ladojen joukossa.

Kiinnostus W126:een voisi syttyä, jos pääsisi lähemmin tutustumaan. Mahtoiko 124:n tekniikka olla pitkälti peräisin W126:sta? Ikäeroahan niiden ensimmäisillä malleilla on kuitenkin yli viisi vuotta.

Satalankussa ehkä kiinnostaa se, että on omakohtaisia muistoja useammastakin yksilöstä. Toinen mikä miellyttää, on yleisesti tunnustettu "maailman laadukkaimmaksi" henkilöautoksi.


Noname kirjoitti:Luulisi että W116 ja R107 -mallien hinnat kääntyy pian nousuun, joten ne olisi tällä hetkellä sellaisia sijoituskohteita jos tallista on tilaa.
W116 ei ole enää youngtimer eli menee turhan vanhaksi sekä hintojen että oman kiinnostukseni suhteen.

R107 on sekin hieman kyseenalainen. Me klopit emme silloin pitäneet sitä minään, olihan se Ritari Ässää fanittaneille pojille aivan liian vanhan näköinen. Se näytti silloin jo SEC:n rinnalla museoautolta. Toisaalta, kelpasihan se Bobby Ewingillekin eli oikeastaan ainoa muistikuva Dallas-sarjasta on se paloauton punainen R107..
Tasaisia tuulia!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki Kuitunen kirjoitti: Kiinnostus W126:een voisi syttyä, jos pääsisi lähemmin tutustumaan. Mahtoiko 124:n tekniikka olla pitkälti peräisin W126:sta? Ikäeroahan niiden ensimmäisillä malleilla on kuitenkin yli viisi vuotta.
Enempikin W124 peri teknisiä oivalluksia W201:lta, paljon yhteistä konkreettista tekniikkaa on niillä.
W126 taas on enemminkin sukulainen W123:n kanssa joskin tietty jo jonkin matkaa "evoluutioitunut". Yhteistä niilläkin, yhtä kaikki.

Mietin tuossa, että eikös maar w124:sta neliveto-turbodiesel-farmari olisi jo säilömisen väärti sekin, vaikka noita V8-sedaneita tässä on puhuttu.

Kyllä ne veekasit joku taltioi, mutta entä "hyötyajoneuvot" :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Heikki Kuitunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08

Viesti Kirjoittaja Heikki Kuitunen »

Aku P kirjoitti:Mietin tuossa, että eikös maar w124:sta neliveto-turbodiesel-farmari olisi jo säilömisen väärti sekin, vaikka noita V8-sedaneita tässä on puhuttu.

Kyllä ne veekasit joku taltioi, mutta entä "hyötyajoneuvot" :wink:
Laitetaanko talteen Kuitusen kuutiolla vaiko ilman?
Tasaisia tuulia!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki Kuitunen kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Mietin tuossa, että eikös maar w124:sta neliveto-turbodiesel-farmari olisi jo säilömisen väärti sekin, vaikka noita V8-sedaneita tässä on puhuttu.

Kyllä ne veekasit joku taltioi, mutta entä "hyötyajoneuvot" :wink:
Laitetaanko talteen Kuitusen kuutiolla vaiko ilman?
:lol:

Lähihistoria-friikki minussa kehottaisi rastimaan vaihtoehdon a) kuutiolla, mutta mene ja tiedä toisaalta... :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin