Poikkeuksena itse.

Onneksi on molemmat ,joten voi kepittää,(valmetti)köpöttää.

Jos on liian vähän tekemistä automaatilla ajaessa on se merkki siitä että autossa on liian vähän varusteitabongo kirjoitti:
Mutta....sunnuntaina, runsaan ajelun jälkeen, alkoi tuntua siltä että jotain puuttuu. Ajaminen oli tasaista, mutta ehkä liiankin kanssa. Alkoi olla tylsää....liian vähän tekemistä...tuntui kun olisi siirtynyt kuskin tehtävistä matkustajaks
bongo kirjoitti:...No en olis uskonu, että aiheesta viriää näin "totinen" mielipiteiden vaihto. Aika hassua, että vaihdelaatikko(kin) aiheuttaa kiivailua...vaikka kivahan se on kun syntyy keskustelua...tylsähän tää foorumi olis ilman näitä "vänkäämisiä"![]()
Mutta edelleen ihmettelen yhtä asiaa. Mikä siinä vaihteen vaihtamisessa ja kytkimen polkemisessa niin ärsyttävää on? Ei voi tajuta. Itse en edes kiinnitä asiaan mitään huomiota...eikä omalla ajotavalla nuo mersut ainakaan mitenkään nyi, tai mitään...ihan kiltisti ne liikkuu...
Ehkä se pointti onkin siinä...ehkä tykkäisin minäkin enemmän automaatista jos kokisin kepin / kytkimen käytön jotenkin hankalaksi tai epämukavaksi tai rajoittavaksi. Sitä paitsi, minkä ihmeen takia autolla ajettaessa pitäisi pystyä puuhailemaan kaikkea mahdollista muuta?? Sehän se vasta turvallisuutta vaarantaa, kun osa huomiosta kohdistuu johonkin muuhun "näpistelyyn". Kepin hämmentäminen käy kuitenkin siinä sivussa, kun ei siihen tarvitse kiinnittää sen suurempia huomioita.
Ja kyllä minäkin pystyn silti aivan mainiosti halutessani vaihtamaan musiikkia, kaivelemaan käsilaukkua, meikkaamaan tai räpläämään jotain namiskuukkeleita ajon aikana, manuaalista huolimatta.
Minkä ikäisiä te automaatti-kuskit olette? Jotenkin on sellainen mielikuva, että se on pappa-ikäisten suosikki. Enkä nyt puhu pelkästään biologisesta iästä...![]()
Makuasiahan se silti taitaa enimmäkseen olla...eikä sillä ole vältämättä mitään tekemistä iän kanssa. Ärsyttää, kun aina ollaan sanomassa milloin mistäkin asiasta, että "kyllä sinäkin sitten tykkään, kun tulet tiettyyn ikään"
Melkein parikymmentä vuotta sitten, ollessani ihan nuori tyttönen ekassa työssä, keski-ikäiset naiset sanoi, että kyllä säkin sitten vanhempana alat kultakoruja käyttämään, leikkaat lyhyet hiukset ja alat kuunnella iskelmää...no, en tiedä kuinka vanhaksi sitä sitten pitäisi tulla mutta kultakorut ja iskelmä ei "iske " vieläkään, ja tukka on edelleen pitkä..![]()
Ajankulua se on tämäkin...
hippinakki kirjoitti:Tuo automaatti on kyllä asia jota joko rakastaa tai vihaa. Etenkin nuorilla on asenne "Toi on joku hiton automaatti, eihän toi mee ees mihkään". Kyllähän tuossa pieni totuus on. Jotenkin manuaalilla kiihtyvyys tuntuu paremmin kuin automaatilla, vaikka tosiasiassa eroa ei olisikaan..
Puhut vähän, mutta asiaa..illinois kirjoitti:Kumpikin passaa ja kummallakin on ajettu. Jos potkua koneessa riittävästi niin automaatti jees. Itse kuitenkin pidän manuaalista enemmän. Ja kuinkahan moni manuaalin mollaajista ei osaa ajaa mersun manuaalilla siten että kytkimen kanssa yhteispeli on 100 % kunnossa. Väitän että OIKEASTI ei kovin moni. Toki ei se varmaan ole ainut syy kuten viestiketjusta selviää.
Hyvä että foorumilta löytyy ainakin kaksi jotka ovat niitä ainoita jotka osaavat vaihdekeppiä käyttää.bongo kirjoitti:Puhut vähän, mutta asiaa..illinois kirjoitti:Kumpikin passaa ja kummallakin on ajettu. Jos potkua koneessa riittävästi niin automaatti jees. Itse kuitenkin pidän manuaalista enemmän. Ja kuinkahan moni manuaalin mollaajista ei osaa ajaa mersun manuaalilla siten että kytkimen kanssa yhteispeli on 100 % kunnossa. Väitän että OIKEASTI ei kovin moni. Toki ei se varmaan ole ainut syy kuten viestiketjusta selviää.![]()
Ja vaikka itse tosiaan mielelläni ajan, ja vieläpä ihan hyvin, niin kyllä täytyy myöntää, että "hyräyttää" mies joka oikeasti osaa käsitellä autoa...sitä on ilo vierestä katsella..![]()
Helppo, ei ole sama asia kuin hauska!