Eikös noita saa kokonaan vaihdettua? Jostaskin "sulakkeista" mulle MB varaosamyyjä puhui kun kyselin. Mulla olikin sitten vaan irronut se umpio/puskurin välinen kiinike ruuvi niin ei tarvinnut alkaa mitään sen kummempaa värkkäämään..
Jos noitsa ei saa kuin liimattua niin oisko Kuumaliima mitään? Joustaa jonkin verran ja pitää kyllä kun saa kohtuu köntin siihen ympärille muovattua..
W 203 Ajovalomuutokset (projektori, xenon yms.)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vein auton aamulla Järviselle.
Siellä selvis heti, että niihin umpioihin saa korvakekorjaus-sarjan
No sarja sisältää umpion kaikki korvakkeet ja maksaa merteilillä 38 euroa per umpio, joten tulihan tossa lisähintaa lampuille sitten.
Tämä vaan tiedoksi muillekin, että korvakkeita löytyy, niin ei tartte alkaa tekemään, tai heittää koko umpiota menemään korvakkeen takia.
Katotaan iltapäivällä, kun saa auton haettua pois, että mitä saivat aikaiseksi.
Siellä selvis heti, että niihin umpioihin saa korvakekorjaus-sarjan

No sarja sisältää umpion kaikki korvakkeet ja maksaa merteilillä 38 euroa per umpio, joten tulihan tossa lisähintaa lampuille sitten.
Tämä vaan tiedoksi muillekin, että korvakkeita löytyy, niin ei tartte alkaa tekemään, tai heittää koko umpiota menemään korvakkeen takia.
Katotaan iltapäivällä, kun saa auton haettua pois, että mitä saivat aikaiseksi.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Voisiko joku ystävällinen sielu selvittää tyhmälle näiden kirkaslasivalojen eroja, kun oma ymmärrys ei riitä.
Pre-facelift ja facelift eron tiedän, mutta kun aletaan puhumaan projektori, xenon, bi-xenon ja kirkaslasi ym. lyhdyistä, niin sitten ei enää olekaan niin varma, mikä mikäkin on ja mihinkä ne sopii.
-Voiko esim xenon umpioita käyttää normi h7 polttimoilla, kun pesimiä ja autom.tasosäätöä ei ole?
-Entäs xenon ja bi-xenon ero?
-Tai onko tavallisissa h7 kirkaslasi lyhdyissä erilaiset liittimet korkeussäädölle ja sähköille kuin xenon automaattitasonsäädöllä varustetuissa?
-Onko projektori sama kuin tavallinen kirkaslasi?
Oma auto on -03 pre-facelift ja kovasti kiinnostaisi saada lisää valotehoa samalla kun alkuperäiset umpiot muutenkin alkaa oleen vaihtokunnossa.
Pre-facelift ja facelift eron tiedän, mutta kun aletaan puhumaan projektori, xenon, bi-xenon ja kirkaslasi ym. lyhdyistä, niin sitten ei enää olekaan niin varma, mikä mikäkin on ja mihinkä ne sopii.
-Voiko esim xenon umpioita käyttää normi h7 polttimoilla, kun pesimiä ja autom.tasosäätöä ei ole?
-Entäs xenon ja bi-xenon ero?
-Tai onko tavallisissa h7 kirkaslasi lyhdyissä erilaiset liittimet korkeussäädölle ja sähköille kuin xenon automaattitasonsäädöllä varustetuissa?
-Onko projektori sama kuin tavallinen kirkaslasi?
Oma auto on -03 pre-facelift ja kovasti kiinnostaisi saada lisää valotehoa samalla kun alkuperäiset umpiot muutenkin alkaa oleen vaihtokunnossa.
Koitan aloittaa kertomaan siitä mitä itselle on selvinnyt
Varmaan asiantuntevammat sitten lisää ja korjaa, jos on virheitä.
Eli faceliftin tiesit, siinähän on tuo perusero kirkkaan ja ns rihlatun-, tai sumean/himmeän lasin ero.
Projektori on se "pöllönsilmä" (simpan viestissä aiemmin on oikein kuvan kanssa esitetty ero) valo ja sitähän "oikeasti" käytetään xenonvaloissa. Xenon on siis erilainen polttimo kokonaan ja se ei käy tavallisen halogeenin tilalle ilman muutoksia.
Sitten, jos on bixenon, niin minun käsityksen mukaan se tarkoittaa sitä, että myös pitkissä on xenonvalo normi lyhkäsen, eli ajovalon lisäksi, mutta tämä on vain minun käsitys asiasta
Näitä "kiinalaisia", eli tarvike projektoriumpioita on sitten käytetty myös halogeenipolttimoilla, mutta kuulemani ja lukemani perusteella niissä kyllä valoteho putoaa ja kuvio on mitä sattuu.
Jos xenonit vaihtaa, niin umpiot pitäisi kait olla xenon hyväksytyt ja lasinpesimet vaaditaan ja automaattinen tasonsäätö, ainakin tietyistä vuosimalleista eteenpäin. Näin siis ainakin katastuksessa.
Käsittääkseni myös, kun laittaa tämmöisiä tarvike/jälkiasennus xenoneita normiumpioon, ei se valokuvio ja teho vastaa alkuperäistä xenonumpiota, mutta onhan xenonissa noin ylipäätään enemmän valotehoa.
Ehkäpä muut osaa jatkaa tästä ja korjata, jos on ollut vääriä tietoja minulla.
Sain vaihdatettua juuri omaani noitten pre-facelift umpioiden tilalle faceliftin kirkaslasiset, mutta en ole vielä päässyt kunnolla testaamaan sitä, että paraniko valoteho, mutta vähäisen kokemuksen perusteella valo olisi aavistuksen kirkkaampi ja suht puhtaalla lumipinnalla valo näyttäisi olevan aavistuksen sinisempi. En kysynyt, millaiset polttimot sinne laitettiin. Nuo omani tilasin Saksasta ja ne ovat käytetyt alkuperäiset umpiot. (Korjaamo suositti laittamaan alkuperäiset, eikä ole Veho
)

Varmaan asiantuntevammat sitten lisää ja korjaa, jos on virheitä.
Eli faceliftin tiesit, siinähän on tuo perusero kirkkaan ja ns rihlatun-, tai sumean/himmeän lasin ero.
Projektori on se "pöllönsilmä" (simpan viestissä aiemmin on oikein kuvan kanssa esitetty ero) valo ja sitähän "oikeasti" käytetään xenonvaloissa. Xenon on siis erilainen polttimo kokonaan ja se ei käy tavallisen halogeenin tilalle ilman muutoksia.
Sitten, jos on bixenon, niin minun käsityksen mukaan se tarkoittaa sitä, että myös pitkissä on xenonvalo normi lyhkäsen, eli ajovalon lisäksi, mutta tämä on vain minun käsitys asiasta

Näitä "kiinalaisia", eli tarvike projektoriumpioita on sitten käytetty myös halogeenipolttimoilla, mutta kuulemani ja lukemani perusteella niissä kyllä valoteho putoaa ja kuvio on mitä sattuu.
Jos xenonit vaihtaa, niin umpiot pitäisi kait olla xenon hyväksytyt ja lasinpesimet vaaditaan ja automaattinen tasonsäätö, ainakin tietyistä vuosimalleista eteenpäin. Näin siis ainakin katastuksessa.
Käsittääkseni myös, kun laittaa tämmöisiä tarvike/jälkiasennus xenoneita normiumpioon, ei se valokuvio ja teho vastaa alkuperäistä xenonumpiota, mutta onhan xenonissa noin ylipäätään enemmän valotehoa.
Ehkäpä muut osaa jatkaa tästä ja korjata, jos on ollut vääriä tietoja minulla.
Sain vaihdatettua juuri omaani noitten pre-facelift umpioiden tilalle faceliftin kirkaslasiset, mutta en ole vielä päässyt kunnolla testaamaan sitä, että paraniko valoteho, mutta vähäisen kokemuksen perusteella valo olisi aavistuksen kirkkaampi ja suht puhtaalla lumipinnalla valo näyttäisi olevan aavistuksen sinisempi. En kysynyt, millaiset polttimot sinne laitettiin. Nuo omani tilasin Saksasta ja ne ovat käytetyt alkuperäiset umpiot. (Korjaamo suositti laittamaan alkuperäiset, eikä ole Veho

Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Bi-xenon on kääntyvällä polttimolla. Eli kun vedät pitkät päälle polttimo jotenkin kääntyy ja loistaa kauemmas. Normi H7 on pitkissä.
EDIT: Prefaceliftissä halogeeni valot paranevat HUOMATTAVASTI kun sinne laittaa xenon jälkiasennussarjan. Kokemusta lyhkäsistä valoista.
EDIT: Prefaceliftissä halogeeni valot paranevat HUOMATTAVASTI kun sinne laittaa xenon jälkiasennussarjan. Kokemusta lyhkäsistä valoista.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mites on kokemus osoittanut siitä, jos laittaa nyt noihin kirkaslasisiin normaali umpioihin semmoset jälkasennusxenonit, niin valoteho varmaan paraneekin, mutta pysyykö valokuvio kuosissaan ja kuinka paljon tulee sitä hajasäteilyä ja sitä kautta häikäisyä vastaantulijoitten silmiin.
Se ei kait noin asennuksen puolesta ole kovin kummonen homma. Sinne tulee ne ballastit, eli muuntajat lisää ja sitten pitää ohjelmoida starilla ne xenonit käyttöön, tai laittaa väliin vastus huijjaamaan autoa sähkönkulutuksesta, jotta ei niitä vikakoodeja tule valoista ja valot toimii niinkuin pitääkin.
Kokemuksia eri xenonsarjoista käytössä? Mitkä hyviä ja mitkä vähemmän...
Se ei kait noin asennuksen puolesta ole kovin kummonen homma. Sinne tulee ne ballastit, eli muuntajat lisää ja sitten pitää ohjelmoida starilla ne xenonit käyttöön, tai laittaa väliin vastus huijjaamaan autoa sähkönkulutuksesta, jotta ei niitä vikakoodeja tule valoista ja valot toimii niinkuin pitääkin.
Kokemuksia eri xenonsarjoista käytössä? Mitkä hyviä ja mitkä vähemmän...
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Joo, eli pre- ja faceliftin ero on selvillä. Mutta aiemmin ei ole tullut kiinnitettyä huomiota faceliftissä muuhun kuin siinä olevaan kirkkaaseen umpiolasiin, enkä ole huomannut niissä olevan erilaisia sisustoja joten oletin kirkaslasin ja projektorin tarkoittavan samaa.Zake kirjoitti:Koitan aloittaa kertomaan siitä mitä itselle on selvinnyt![]()
Varmaan asiantuntevammat sitten lisää ja korjaa, jos on virheitä.
Eli faceliftin tiesit, siinähän on tuo perusero kirkkaan ja ns rihlatun-, tai sumean/himmeän lasin ero.
Projektori on se "pöllönsilmä" (simpan viestissä aiemmin on oikein kuvan kanssa esitetty ero) valo ja sitähän "oikeasti" käytetään xenonvaloissa. Xenon on siis erilainen polttimo kokonaan ja se ei käy tavallisen halogeenin tilalle ilman muutoksia.
Sitten, jos on bixenon, niin minun käsityksen mukaan se tarkoittaa sitä, että myös pitkissä on xenonvalo normi lyhkäsen, eli ajovalon lisäksi, mutta tämä on vain minun käsitys asiasta![]()
Näitä "kiinalaisia", eli tarvike projektoriumpioita on sitten käytetty myös halogeenipolttimoilla, mutta kuulemani ja lukemani perusteella niissä kyllä valoteho putoaa ja kuvio on mitä sattuu.
Jos xenonit vaihtaa, niin umpiot pitäisi kait olla xenon hyväksytyt ja lasinpesimet vaaditaan ja automaattinen tasonsäätö, ainakin tietyistä vuosimalleista eteenpäin. Näin siis ainakin katastuksessa.
Käsittääkseni myös, kun laittaa tämmöisiä tarvike/jälkiasennus xenoneita normiumpioon, ei se valokuvio ja teho vastaa alkuperäistä xenonumpiota, mutta onhan xenonissa noin ylipäätään enemmän valotehoa.
Alkuperäisistä xenoneistakaan en ollut varma onko ne vain erilaisella polttimolla ja automaattisella korkeussäädöllä varustetut "normaali" kirkaslasiumpiot. Esim Ebay:ssa olisi paljon enemmän valinnanvaraa etsiä uusia umpioita jos näin olisi ollut, mutta ei sitten. Näiden jälkiasennusxenoneiden H7 yhteensopivuuden takia tämä luulo oli kai takaraivoon tullut.