Kokemuksia Holys Smoken 7mm elementit
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
- Paikkakunta: Leppävirta
Eikö se pumppu oo sama teettää Mynällä suoraa? Aika palijo menny pumput ja ominaisuuet etee päin tuola.Kummeli kirjoitti:No saakos niitä ns. viistettyjä elementtejä sitten mistään muualta, kun mynältä? Jotka tietysti haluavat kiskurihinnan...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
ite laittasin ja laitoin rahat mynän pumppuun saapi ainakin rahoille vastinetta ja palvelu hyvää ei mitään moittimista. itellä pumpussa nokkavaihdettu,6500 asti täys syöttö,ulkoinen syötönsäätö ja olikohan 140 tuotto. ei mitään ongelmaa ollu laiton jälkeen.
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Tämä menee jo saivarteluksi, mutta Petri on ollut aikoinaan ihan oikeassa. Hän puhuu kuutiosenttimetreistä, joka on tuhat kertaa suurempi yksikkö kuin mitä kuutiomillimetri.130 kuutiosenttimetriä=millilitraa/tuhat iskua
Kansankielinen "kuutiomilli" = kuutiomillimetri --> Oikea yksikkö on ruiskutusmäärä / elementin yksi isku
Millilitra tai kuutiosenttimetri --> Oikea yksikkö on ruiskutusmäärä / elementin 1000 iskua
Tuskimpa nämä viilailut ketään kiinnostavat, mutta mielestäni tuo on nyt oikein myös "matemaattisesti"..

" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Paljokos se nyt sitte on tullu maksamaan se mynällä käyttö? Esimerkiks tuollasella satsilla kun juuso he:n...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksen

toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onneks kaikilla o vapaus valitanapa kirjoitti:niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksensitten taas jos/kun paasataan rahaa koneeseen yhtä paljon, kuin ST miehet, niin päästään jo aivan eri hevosvoima luvuille...
toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:Onneks kaikilla o vapaus valita
no onneksi, nimenomaan

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei toi mynädiiselin hinta oikeesti oo niin paha, kun mitä antaa ymmärtää. niillä on varmaan ihan normaali tuntivelotus, luokkaa 70e/h.
ajatellaan vaikka 6 pyttysen mersun diiselin pumppua. elementtejä tarvitaan sinne 6 kpl. en tiiä mitä ne maksaa, mutta ainakin ne holysmoken hilut on 45e/kpl. sitten tarttetaan tiivisteet joka paikkaan. pumpun kylkikanteen, takakanteen, alakanteen, itse pumpun ja jousivivustosäätöruuvvipuolen välille tarttee kanssa yhden tiivisteen. suutinputkien lähtöjen tiivisteet. ja alipainepumpun tiivisteet.
en nyt pysty ilmotteleen mitään hintoja tiivisteille, mutta arvioisin, että jossakin muutamissa euroisas heiluu ketaleelta.
yhteenlaskettuna.
elementit 6kpl a 45e :270e
tiivisteet 5 kpl a 5e :25e
suutinputkien lähtöjen tiivisteet 6kpl a 2e :12e
työtä 8h. a 70e/h: 560e
yhteensä 867e.
tässä nyt suurinpiirtein jotakin omaa arvioo/laskelmaa. noista tuntihinnoista, taikka siitä, että kauanko yhden pumpun säätelemiseen menee aikaa ei ole mitään oikeeta tietoo. laskeskelin vaan yhteen. ja voihan olla, että esim. noi mynän elementit on paljon kalliimpiakin, kun tässä laskelmassa ja tunteja meneekin vähemmän.. kuitenkin. ihan normaaleissa hinnoissa toi työ mielestäni on.
ajatellaan vaikka 6 pyttysen mersun diiselin pumppua. elementtejä tarvitaan sinne 6 kpl. en tiiä mitä ne maksaa, mutta ainakin ne holysmoken hilut on 45e/kpl. sitten tarttetaan tiivisteet joka paikkaan. pumpun kylkikanteen, takakanteen, alakanteen, itse pumpun ja jousivivustosäätöruuvvipuolen välille tarttee kanssa yhden tiivisteen. suutinputkien lähtöjen tiivisteet. ja alipainepumpun tiivisteet.
en nyt pysty ilmotteleen mitään hintoja tiivisteille, mutta arvioisin, että jossakin muutamissa euroisas heiluu ketaleelta.
yhteenlaskettuna.
elementit 6kpl a 45e :270e
tiivisteet 5 kpl a 5e :25e
suutinputkien lähtöjen tiivisteet 6kpl a 2e :12e
työtä 8h. a 70e/h: 560e
yhteensä 867e.
tässä nyt suurinpiirtein jotakin omaa arvioo/laskelmaa. noista tuntihinnoista, taikka siitä, että kauanko yhden pumpun säätelemiseen menee aikaa ei ole mitään oikeeta tietoo. laskeskelin vaan yhteen. ja voihan olla, että esim. noi mynän elementit on paljon kalliimpiakin, kun tässä laskelmassa ja tunteja meneekin vähemmän.. kuitenkin. ihan normaaleissa hinnoissa toi työ mielestäni on.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mutta tuota oon miettuny mitä napa tuossa valaisikin, että jos vaan sais käsiinsä ne viistetyt elementit, niin vois saada vaihettua itekkin. Säätö nimenomaan esim. seinäjoen ammattikoululla, todennäkösesti on tarvittavat vehkeet tms.
Että miten paljon eriluokkaa se mynän säätö sitten voi olla? Onko kannattavaa hyötyä maksaa se 600e (ainakin) lisähintaa siitä, että saa mynän tarran? Eli paljonko on syötönmäärän ero, siis jos tekee itte tai käyttää mynällä...
Että miten paljon eriluokkaa se mynän säätö sitten voi olla? Onko kannattavaa hyötyä maksaa se 600e (ainakin) lisähintaa siitä, että saa mynän tarran? Eli paljonko on syötönmäärän ero, siis jos tekee itte tai käyttää mynällä...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tekee ne pumppumiehet muutakin kun vaihtaa elementit ja säätää sylinterikohtaset, ja siitä taidosta se hinta määräytyy.
muuten pelkästään normaalit boschin 7mm elementit maksaa toistasataa zibale
muuten pelkästään normaalit boschin 7mm elementit maksaa toistasataa zibale

Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Niin ainakin sanovat että tekevät jotakin muuta. Mutta tietääkö kukaan, joka on ite tehny pumpun tms. että mitä siitä saa irti kun ostaa elementit? Ja paljoko mynä saa vastaavalla kalustolla?`
Tuliko muuten millanen käyntiääni juuso he:lle?
Tuliko muuten millanen käyntiääni juuso he:lle?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Niin ja sitte menee rahat bensan paskaan kun kulutus järetön ja haisee niin kitkerälle. On ne pensa autot niin paskoja että en voi käsittää miksi niitä edelleen valmistetaan. Ite en pese enää pensseleitäkään pensalla kunhan saan tuon pensa farkun myytyä on se niin kurja ainenapa kirjoitti:niin, tämän takia mua lakkas kinnostamasta koko dieselien viritys/maltillinen parantelu, hitto jos mä maksan autosta 400 €, niin en todellakaan maksa mihinkään pumppupajalle 2 x autonhintaa...pera8x kirjoitti:alkaen n.800e. sitten jos joutuu sääteleen morkoolia, vaihteleen kuluneita laakereita tms, niin hinta nousee.
bensa koneseen tuolla samalla rahalla saa jo turbon (käytetyn tosin), uudet isommat suuttimet ja säädettävän moottorinohjauksensitten taas jos/kun paasataan rahaa koneeseen yhtä paljon, kuin ST miehet, niin päästään jo aivan eri hevosvoima luvuille...
toki joku pelkkien elementtin vaihto suurempiin onnistuisi omin pikku kätösinkin ja säätämässä vois käydä ammattikoulun penkissä, olis se ehkä mulle riittänyt, mutta sitten muistin vielä sen "dieselveron" olemassa olon ja unohdin koko 200D:n virittelyn...

Voihan sitä kokeilla itse laittaa ne 45€ 7mm elementit ja mennä sinne ammattikoululle sääteleen. siitä sitten näkee mitä itse yhden pumpun kokemuksella sieltä saa ulos.Kummeli kirjoitti:Mutta tuota oon miettuny mitä napa tuossa valaisikin, että jos vaan sais käsiinsä ne viistetyt elementit, niin vois saada vaihettua itekkin. Säätö nimenomaan esim. seinäjoen ammattikoululla, todennäkösesti on tarvittavat vehkeet tms.
Että miten paljon eriluokkaa se mynän säätö sitten voi olla? Onko kannattavaa hyötyä maksaa se 600e (ainakin) lisähintaa siitä, että saa mynän tarran? Eli paljonko on syötönmäärän ero, siis jos tekee itte tai käyttää mynällä...
Eikä se voima tuu sillä tarralla vaan monen monen vuoden kokemuksella mitä ei kaikilla olekkaan ja siitä kokemuksesta ja tietämyksestä sitä hintaa voi ja pitääkin pyytää!

IG: @pyrytakkunen
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Tais yks hurja penkittää molemmilla pumpuilla, ja "vain" 150hp tehoeroa Mynän hyväksi.. Siis noissa kuutosissa, itellä ei ole kokemuksia kuin OM617A:sta Mynäpumpulla..nj^ kirjoitti:eikös tähän osata vastata? Jonkinverran halvempi kuin tuo mynä.. Onko joku por.. ST-mies koittanut molempia?nj^ kirjoitti:onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
En saanu ruokaa kesken loppumaan, ja saatto tehuakin hieman olla..

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
sieltä se tuli, jos joku vielä ihmettelee sitä hintaa. jos määkin olisin maailman paras syöttöpumpun virittäjä/asentaja, niin vois olla, että pyytäsin pikkasen kovempaa hintaa, kun kilpailijat. mutta toistaseks en ole lähelläkään maailman parasta..Rammstein69 kirjoitti:Tais yks hurja penkittää molemmilla pumpuilla, ja "vain" 150hp tehoeroa Mynän hyväksi.. Siis noissa kuutosissa, itellä ei ole kokemuksia kuin OM617A:sta Mynäpumpulla..nj^ kirjoitti:eikös tähän osata vastata? Jonkinverran halvempi kuin tuo mynä.. Onko joku por.. ST-mies koittanut molempia?nj^ kirjoitti:onko mynän ja pp dieselin pumpuissa suurta eroa?
En saanu ruokaa kesken loppumaan, ja saatto tehuakin hieman olla..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
tee testi ja koklaa ite laittaa ne elementit sinne punppuun ja säädellä sopivaks koko hoito. sillähän se selviää, että tartteeko sitä mitään experttiä, vai ei.Kummeli kirjoitti:En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään...
sit jos tuntuu, että tarttee, ni lähettää sinne mynään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Noo joo. Tiän 2 ite tehyllä pumpulla penkittäneen 6syl Mersun samasa penkisä ku mun 5 syl Mynä pumpulla. Yli 100hv oli eroo mun vajaa pyttysen hyväkspera8x kirjoitti:tee testi ja koklaa ite laittaa ne elementit sinne punppuun ja säädellä sopivaks koko hoito. sillähän se selviää, että tartteeko sitä mitään experttiä, vai ei.Kummeli kirjoitti:En tiiä, pitäs soittaa sinne ja kysästä minkä hintanen se olis. Voihan se olla että joutuu itekkin sinne lähettään...
sit jos tuntuu, että tarttee, ni lähettää sinne mynään.

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
niin, ei kai noilla itse kasatuilla/säädetyillä varmaan niitä viimeisiä hevosia saakkaan kaivettua sieltä koneesta, mutta hyvä parannus kuitenkin vakioon verrattuna...
ei taida muuten pp diesel enää tehdä paljoa pumppuja farmipullinki koneisiinkaan, kun ei sen penkki jaksa pyörittää niitä, siinä tais olla vain 12 Kw tehoa ja se ei enää uusimpia farmiluokan pullinki pumppujakaan jaksa pyörittää... no, mersun pumppua nyt kuitenkin vielä jaksaa...
ulkomailta pullinki miehet nykyään taitaa pumppunsa tilata, ei ole mynäkään enääoikein muodissa... hollannissa on kuulemma tietotaitoa aika hyvin kyseisiin vehkeisiin
ei taida muuten pp diesel enää tehdä paljoa pumppuja farmipullinki koneisiinkaan, kun ei sen penkki jaksa pyörittää niitä, siinä tais olla vain 12 Kw tehoa ja se ei enää uusimpia farmiluokan pullinki pumppujakaan jaksa pyörittää... no, mersun pumppua nyt kuitenkin vielä jaksaa...
ulkomailta pullinki miehet nykyään taitaa pumppunsa tilata, ei ole mynäkään enääoikein muodissa... hollannissa on kuulemma tietotaitoa aika hyvin kyseisiin vehkeisiin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Mulla pysy kulutus samana tuossa OM617:ssa, ruuvattu vakiopumppuJari Ke kirjoitti:Kellään kokemusta siitä miten normiajon kulutuksen käy isommilla (7mm) tapeilla jos lähtökohtana on optimoitu 603:n pumppu omilla tapeillaan? Viispulikkaat taitaa olla orkkis turbon pumpussa?
Periaatteessa kait ei pitäisi nousta jos vaan ajotapa ei muutu mutta mutta...

Kulutus nousi vasta siinä kohtaa kun vaihdoin ahtimeksi HX55..

"pientä" herättelysavua tartti tuprutella..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62