CLK 30CDI AMG -uusia kuvia lisätty

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hattua täytyy nostaa :!: .
Siinä saattaa olla enemmän kuin kaks johtoa mitkä ei täsmää ja silti niillä on joku tarkotus :lol: .
Onneksi on Can-väylä niin ei ihan kaikkea tietoa tarvii hakea johto kerrallaan joka boksilta 8)
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Minustakin on hienoa, että joku uskaltaa näitä sähköautojakin naplailla.
Ihan ihmisten tekemiä laitoksia.
Rupeaa joutavanpäiväinen hypetys "mahdottomia korjata" - jutuilta hiipumaan.
Sähkömiehelle on tieten kynnys "johtopäätösten" tekoon pienempi, kun tavan ihmisille.
Toivotaan, että kaikki ongelmat johtojen suhteen ihan kohtuudella saadaan ratkaistua, onpahan sitten esimerkkinä muillekkin.

...Yleensä hyvä merkki projektiauton toiminnasta on se, että lisätehon tarvetta alkaa ilmaantumaan... :lol:


Onnea vaan, uudelle autolle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tosiaan hatunnoston arvoinen suoritus tässä ajassa :D :shock: Toisaalta tekemisen kannalta aina parempi, jos saa tehdä yhtä kyytiä.

ps. 320cdi:stäkin on savut otettu, nyt ollaan konehuonetta töhrimässä..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Olispa makia kampe ja vielä oikealla polttoaineella :D .
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

ONNEA!

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Juu eipä ois ihan heti uskonut että näin pian savut tästä otetaan !!! :shock:

Loistava suoritus ja onnea projektille!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

maku kirjoitti: Nyt vaan isompaa turboa metsästämään ja ehkä power plus kärjet...
Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset... :lol:

Tuolla ahtimellasi olen penkittänyt Karalassa joitakin vuosia sitten 310hv @1,3bar, koska Mikan penkissä ei ole vastusta tarpeeksi ahtojen ylhäällä pitämiseksi. Kone kylläkin viismukinen 2.5TDI 10v hieman muokattuna.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

norsu kirjoitti: Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset... :lol:

Tuolla ahtimellasi olen penkittänyt Karalassa joitakin vuosia sitten 310hv @1,3bar, koska Mikan penkissä ei ole vastusta tarpeeksi ahtojen ylhäällä pitämiseksi. Kone kylläkin viismukinen 2.5TDI 10v hieman muokattuna.
Oliko se Garret-AMG vai joku sitikan tms. GT2559?

Sähköissä vielä vähän onkelmaa täälläkin. EGS testi sanoo että RPM signal missing. Voi olla myös toi egs boxi rikki... nyt piäisi jostain saada sähkökaaviot ettei tarvi etsiä neulaa heinäladosta :)

Onko kenelläkään tietoa mistä tuo vikakoodi voi johtua ja että mistä saisi nuo sähkökaaviot?
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Tuossa on AMG turbiini naitettu vakio gt2359v (mb320cdi) kompuran kanssa. Tuskin tuo kompurani ainakaan paljoa parempi on, epäilen asian olevan jopa toisinpäin. Toisaalta mulla ei ole tota mersun tähtäintä häiritsemässä tuota kompurasiipeä. :lol:

Mikäli tuon tähtäimmen tarkoitus on tasoittaa ilmavirta kompuran siivelle, niin katsoisin tuon olevan kuvan perusteella melko surkeasti muotoiltu. Liekö pelkkää hypetystä?
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

maku kirjoitti:
norsu kirjoitti: Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset... :lol:

Tuolla ahtimellasi olen penkittänyt Karalassa joitakin vuosia sitten 310hv @1,3bar, koska Mikan penkissä ei ole vastusta tarpeeksi ahtojen ylhäällä pitämiseksi. Kone kylläkin viismukinen 2.5TDI 10v hieman muokattuna.
Oliko se Garret-AMG vai joku sitikan tms. GT2559?

Sähköissä vielä vähän onkelmaa täälläkin. EGS testi sanoo että RPM signal missing. Voi olla myös toi egs boxi rikki... nyt piäisi jostain saada sähkökaaviot ettei tarvi etsiä neulaa heinäladosta :)

Onko kenelläkään tietoa mistä tuo vikakoodi voi johtua ja että mistä saisi nuo sähkökaaviot?
Vaihdelaatikon kierrosluku ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

tuikku kirjoitti: Vaihdelaatikon kierrosluku ?
En tidä kumpi, vaihdelaatikkon tai moottorin. Pitäää ottaa ylös toi Pxxxx-koodi. Luulen kuiteskin että moottorin koska kun ottaa livedataa EGS:ästä niin se näyttää kyllä turbiinin ja vaihdelaatikon kierrokset.

Mutta sain eilen sähkökaaviotkin! Kyllä tämä tästä pian selviää :) Molemmat autot on atomeina (sisältä) niin näkee piuhat myös fyysisesti.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Onko CLK:ssa myös vaihteisto, perä, TCU ja ECU AMG:stä?
Ne täytyy käsittääkseni kaikki olla samaa paria.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Jani Anttila kirjoitti:Onko CLK:ssa myös vaihteisto, perä, TCU ja ECU AMG:stä?
Ne täytyy käsittääkseni kaikki olla samaa paria.
Mikä toi TCU on? ECU, laatikon ohjausboxi (EGS?), laatikko ja perä on kyllä...

edittiä: toi TCU taitaa olla TransmissionControlUnit vai? :)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

maku kirjoitti: TCU taitaa olla TransmissionControlUnit vai? :)
Kyllä

AMG:n vaihteiston ohjaus on erilainen kuin taksimalleissa.
Nyt kun tarkemmin muistelen niin taitaapa rasia olla vaihteiston sisään rakennettu, jotta onhan sekin tullut CLK:n sisuksiin. Kannattaisi kyllä tarkistaa miten asia oikeasti on, minulla kun ei tästä ole muuta kuin kuulopuheita.

Jenkkifoorumilla ovat tehneet joitakin M112-M112K ja M112K-> M113K tekniikan vaihtoja, siellä saattaisivat tietää että mikä mättää.

Mbworldissa ainakin nimimerkki Sunilp on tekniikan vaihdon toteuttanut 203:een. Kannattaa lueskella sieltä noita juttuja, ainakin 203 AMG osiossa on parikin tarinaa vastaavasta tekniikan vaihdosta, tosin bensamoottorien osalta.

Ei tuon voimansiirtolinjan kanssa muuten taida olla väliksi, kunhan välitykset ovat samat kuin TCU:n ja ECU:n kartoissa. TCU ja ECU on ainakin oltava samaa paria. Tuntuu hölmölle tuon ECU:n merkitys asiaan, mutta siellä ilmeisesti on joitakin karttoja vaihteiston ohjaukseen.

Voisihan vaihtesto myös luistaa ja siten kierrosluku moottorista ei täsmää vaihteiston kierroslukuun. Nimimerkki Tovayryn:n peränvaihtoprojekti tyssäsi juurikin kyseiseen ongelmaan, tosin laatikko ei luistanut, vaan lyhyempi perävälitys aiheutti ristiriidan noissa pyörimisnopeuksissa.

Tai sitten voisi olla anturivika joko kampiakselilla tai vaihteistossa.

Niin ja onhan sitten vielä ABS:n hammaskehät ja ABS:n ohjausyksikkö kun liittyy myös noihin pyörimisnopeuksiin.

Voiko autolla kuitenkin ajaa normaalisti ja tehot on tallella?

Toivottavasti mun kauhukuvat ei nyt ole todellisuutta lähelläkään ja kysymys olisi jostakin yksinkertaisemmasta.
Viimeksi muokannut Jani Anttila, Pe 10.07.2009 13:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

norsu kirjoitti:Tuossa on AMG turbiini naitettu vakio gt2359v (mb320cdi) kompuran kanssa. Tuskin tuo kompurani ainakaan paljoa parempi on, epäilen asian olevan jopa toisinpäin. Toisaalta mulla ei ole tota mersun tähtäintä häiritsemässä tuota kompurasiipeä. :lol:

Mikäli tuon tähtäimmen tarkoitus on tasoittaa ilmavirta kompuran siivelle, niin katsoisin tuon olevan kuvan perusteella melko surkeasti muotoiltu. Liekö pelkkää hypetystä?
Juu en tuosta lirpattimesta tiedä mitään. Oli vaan niin erikoisen näköinen että piti napsasta kuva :lol:
Tuo kompurapesä ei varmaan ole ihan normi garret kun siinä lukee garret-AMG tai sitten ovat sen vaan hypetysmielessä valaneet siihen sen tekstin.
Kun tuo koko on ihan normi settiä mitä on sitikassa ja muissa niin onkohan siivissä mitään muuta eroa?
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Jani Anttila kirjoitti: Voiko autolla kuitenkin ajaa normaalisti ja tehot on tallella?

Toivottavasti mun kauhukuvat ei nyt ole todellisuutta lähelläkään ja kysymys olisi jostakin yksinkertaisemmasta.
Kyllä tuo toimii aika normaalisti muuten mutta jos vaikka nelosella kiihdyttä 70->100 ja päästää kaasun niin auto heittää vapaalle. Se laittaa vaihteen takaisin vasta kun hiljentää noin 40:iin. Jos ei päästä kaasua vaan himmaa vähän niin toimii normaalisti.

Uskon että sähköissä on vielä jotain eroa, pitää vaan jaksaa tutkia kaavioita ja piuhoja...
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

maku kirjoitti:
Jani Anttila kirjoitti: Voiko autolla kuitenkin ajaa normaalisti ja tehot on tallella?

Toivottavasti mun kauhukuvat ei nyt ole todellisuutta lähelläkään ja kysymys olisi jostakin yksinkertaisemmasta.
Kyllä tuo toimii aika normaalisti muuten mutta jos vaikka nelosella kiihdyttä 70->100 ja päästää kaasun niin auto heittää vapaalle. Se laittaa vaihteen takaisin vasta kun hiljentää noin 40:iin. Jos ei päästä kaasua vaan himmaa vähän niin toimii normaalisti.

Uskon että sähköissä on vielä jotain eroa, pitää vaan jaksaa tutkia kaavioita ja piuhoja...
Ehkä se sitten liittyy siihen vaihteiston ohjaukseen. AMG:n speedshift nimittäin "tajuaa" jos ajetaan LUJAA, se oppii valitsemaan oikean vaihteen jo mutkaan jarrutettaessa, ehkä tämä ei nyt täysin toteudu jostakin syystä. Tutki missä se TCU on jos siitä vaikka olisi jotakin apuja, se voisi olla myös etumatkustajan jalkatilassa, siellä on muistaakseni joku rasia.

Vaihdoitko myös asiaan kuuluvat johtosarjat vai leikkasit ja liimasit? Hyvin pitkältihän sähkölaitteet ja muutkin osat ovat yhteensopivia molemmissa autoissa, esim, CLK:n mittaristot ja muut himmelit on 100% plug&play 203:een

Onnea matkaan!
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Jani Anttila kirjoitti: Ehkä se sitten liittyy siihen vaihteiston ohjaukseen. AMG:n speedshift nimittäin "tajuaa" jos ajetaan LUJAA, se oppii valitsemaan oikean vaihteen jo mutkaan jarrutettaessa, ehkä tämä ei nyt täysin toteudu jostakin syystä. Tutki missä se TCU on jos siitä vaikka olisi jotakin apuja, se voisi olla myös etumatkustajan jalkatilassa, siellä on muistaakseni joku rasia.

Vaihdoitko myös asiaan kuuluvat johtosarjat vai leikkasit ja liimasit? Hyvin pitkältihän sähkölaitteet ja muutkin osat ovat yhteensopivia molemmissa autoissa, esim, CLK:n mittaristot ja muut himmelit on 100% plug&play 203:een

Onnea matkaan!
Joo matkustajan jalkatilassa on se vaihdelaatikon ohjausboxi. Johtosarja välillä laatikko->laatikon ohjausboxi->etu SAM on ihan identtiset molemmissa autoissa jo vakiona.

Mittaristoon tulee jotain pientä häiriötä jostain. CLK:n omalla toimii hyvin mutta AMG:n omalla nopeusmittari väpättää kun laittaa virrat päälle ja kun sammutta virrat. Lopettaa sen kyllä hetken päästä ja näyttää nopeutta ok.

Lueskelen just mbworldin tekniikan vaihto juttuja, kiitos vinkistä :D
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

CLK

Viesti Kirjoittaja -M- »

Kuinkas on tämän projekti CLK alku matka sujunut ?



-M-
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jani Anttila kirjoitti:
esim, CLK:n mittaristot ja muut himmelit on 100% plug&play 203:een

Onnea matkaan!
Tarkottaako tuo että -02 w203:een menee heittämällä tollanen CLK PALJON hienompi mittaristo ja ehkäpä myös Faceliftin mittaristo???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Ei mene, edes kovaa heittämällä.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

No ainakin CLK55 mittaristo menee C32:een, kait ne silloin kelpaa taksimalleihinkin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

panorama kirjoitti:Ei mene, edes kovaa heittämällä.
Makun mukaan ilmeisesti liittimet ainakin passaa kun mittari "vipattaa" tai jotain.

Tarkotatko jani että tollasen tilalle:

Kuva

Tommosta?

Kuva


Mites ko kelloki analoginen ja onko ulkokuorikin saman muotoinen? :shock:


Mulla sinne haluttas tunkea ehkä tollanen :

Kuva

EDIT:

Itse itselleni vastaten. Tolalnen menee W203:een. Takana oleva SAM-poksi voi olla että joutuu vaihtamaan polttoainemittarin takia.

Mittariston tulee olla uus että sen saa ohjelmoitua tai alle 1000 ajettu..

Tuolta stooria:

http://www.mbworld.org/forums/c-class-w ... uster.html

NIIN , ja Facelift mittari ei mene, koska siellä on MOST ja vanhassa D2B

Kuva


Yhteenveto!

W203 01-03 menee W209 saman ikäsen mittaristo ja uduemmissa uudemmat menee keskenään. Ohjelmointia joutuu tekemään uudelle mittarille varusteiden yms suhteen aikalailla..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Projekti on ollut nyt hetken katkolla mutta eiköhän tässä kesäloman aikana valmistu.

Toi mun CLK on -03 ja toi AMG on -03. Silti ei mittaristot mene ristiin... Johtosarja on sama molemmilla mittareilla, liittimet on samat mutta muoto on aivan eri. Kyllähän ton jotenkin saa sinne sikaflexillä. Ja pakkohan se on sinne laittaa kun siinä lukee AMG! ;)

Eli muuten se menee ja toimii hyvin mutta kun laittaa virrat päälle niin nopeusmittari väpättää noin 15 sek ennenkuin rupeaa toimimaan.
Kierroslukumittari, tankin mittari ym toimii hienosti. Ainut fiba on toi väpätys joka sekin menee heti ohi. Niin ja digitaalinen nopeusmittari näyttää 12kmh enemmän kuin analoginen viisari. Onko kenelläkään mitään ideoita että miksi?
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Mittaristojen kanssa pelatessanne, huomatkaa täällä oppimani asiat: Linkki.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Nyt on taas fiilis korkealla. Liimasin jopa amg-lätkän takaluukkuun :shock: .

Nollasin vikakoodit staarilla ja heti rupesi laatikko toimimaan moitteetta.
Noita laatikon vikakoodeja ei ilmeisesti saa nollattua carsoftilla ja muilla, pitää olla staari.
Tämähän olisi ollut valmis jo viikossa jos olisi motivaatio riittänyt tutkia staarillakin. Vähän kyllä harmittaa.

Vikakoodit on ilmeisesti alunperin tullut kun auton takapään anturit on sulaneet ja autoa on sen jälkeen siirretty ajamalla.

Enään on toi mittariston pikku fiba mikä pitää saada kuntoon.

Suuret kiitokset tuikulle!
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Näihin mittariston vaihtoasioihin hieman selvennystä nyt omien kokemusten ja luulojen perusteella:

CLK ja C mittaristot käyvät ristiin FACELIFT malleissa.

Minulla on pre-facelift C ja pre-facelift CLK. Niissä on mittari kehykset ja kojelauta niin erinlaiset että joutuu tekemään paljon muovikolvausta jos meinaa saada sopimaan.

Oletettavasti pre-facelift CLK, facelift CLK ja facelift C on samalaisia.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

maku kirjoitti:Projekti on ollut nyt hetken katkolla mutta eiköhän tässä kesäloman aikana valmistu.

Toi mun CLK on -03 ja toi AMG on -03. Silti ei mittaristot mene ristiin... Johtosarja on sama molemmilla mittareilla, liittimet on samat mutta muoto on aivan eri. Kyllähän ton jotenkin saa sinne sikaflexillä. Ja pakkohan se on sinne laittaa kun siinä lukee AMG! ;)

Eli muuten se menee ja toimii hyvin mutta kun laittaa virrat päälle niin nopeusmittari väpättää noin 15 sek ennenkuin rupeaa toimimaan.
Kierroslukumittari, tankin mittari ym toimii hienosti. Ainut fiba on toi väpätys joka sekin menee heti ohi. Niin ja digitaalinen nopeusmittari näyttää 12kmh enemmän kuin analoginen viisari. Onko kenelläkään mitään ideoita että miksi?
Toimiko se kilometrien näyttö vai näyttikö se --- ? Paljonko oli amg ja paljonko CLK ajettu mittariin alunperin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Nyt on kiinni C:n mittari, ecu ym ym niin näyttää samaa mitä C:ssä aluperinkin (150tkm).
CLK mittari näyttää ---- koska siinä on eri km tiedot kuin ecussa. Nekin kyllä saa muutettua jos haluaa, työkalu ei maksa paljoa.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

maku kirjoitti:Nyt on kiinni C:n mittari, ecu ym ym niin näyttää samaa mitä C:ssä aluperinkin (150tkm).
CLK mittari näyttää ---- koska siinä on eri km tiedot kuin ecussa. Nekin kyllä saa muutettua jos haluaa, työkalu ei maksa paljoa.
Eli sait siis pelaamaan amg:n mittarin? Olikos se kiinni vaan siitä että piti asetukset staarilla muuttaa sopivaks vai?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

No joo, pelaamaan ja pelaamaan. Vieläkin se väpättää hetken kun laittaa virrat päälle tai pois.
Luulen että siitä ominaisuudesta ennenpitkään päästään eroon, kunhan vaan kerkeän staarilla vielä leikkimiään :D
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Vastaa Viestiin