Siinä saattaa olla enemmän kuin kaks johtoa mitkä ei täsmää ja silti niillä on joku tarkotus

Onneksi on Can-väylä niin ei ihan kaikkea tietoa tarvii hakea johto kerrallaan joka boksilta

Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset...maku kirjoitti: Nyt vaan isompaa turboa metsästämään ja ehkä power plus kärjet...
Oliko se Garret-AMG vai joku sitikan tms. GT2559?norsu kirjoitti: Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset...![]()
Tuolla ahtimellasi olen penkittänyt Karalassa joitakin vuosia sitten 310hv @1,3bar, koska Mikan penkissä ei ole vastusta tarpeeksi ahtojen ylhäällä pitämiseksi. Kone kylläkin viismukinen 2.5TDI 10v hieman muokattuna.
Vaihdelaatikon kierrosluku ?maku kirjoitti:Oliko se Garret-AMG vai joku sitikan tms. GT2559?norsu kirjoitti: Sun tartteis varmaan tulla tekeen noi sähköhommelit tohon mun pakuun myös, kun uudemman ECUn myötä tulleet johtosarjat on turhan erilaiset...![]()
Tuolla ahtimellasi olen penkittänyt Karalassa joitakin vuosia sitten 310hv @1,3bar, koska Mikan penkissä ei ole vastusta tarpeeksi ahtojen ylhäällä pitämiseksi. Kone kylläkin viismukinen 2.5TDI 10v hieman muokattuna.
Sähköissä vielä vähän onkelmaa täälläkin. EGS testi sanoo että RPM signal missing. Voi olla myös toi egs boxi rikki... nyt piäisi jostain saada sähkökaaviot ettei tarvi etsiä neulaa heinäladosta
Onko kenelläkään tietoa mistä tuo vikakoodi voi johtua ja että mistä saisi nuo sähkökaaviot?
En tidä kumpi, vaihdelaatikkon tai moottorin. Pitäää ottaa ylös toi Pxxxx-koodi. Luulen kuiteskin että moottorin koska kun ottaa livedataa EGS:ästä niin se näyttää kyllä turbiinin ja vaihdelaatikon kierrokset.tuikku kirjoitti: Vaihdelaatikon kierrosluku ?
Mikä toi TCU on? ECU, laatikon ohjausboxi (EGS?), laatikko ja perä on kyllä...Jani Anttila kirjoitti:Onko CLK:ssa myös vaihteisto, perä, TCU ja ECU AMG:stä?
Ne täytyy käsittääkseni kaikki olla samaa paria.
Kyllämaku kirjoitti: TCU taitaa olla TransmissionControlUnit vai?
Juu en tuosta lirpattimesta tiedä mitään. Oli vaan niin erikoisen näköinen että piti napsasta kuvanorsu kirjoitti:Tuossa on AMG turbiini naitettu vakio gt2359v (mb320cdi) kompuran kanssa. Tuskin tuo kompurani ainakaan paljoa parempi on, epäilen asian olevan jopa toisinpäin. Toisaalta mulla ei ole tota mersun tähtäintä häiritsemässä tuota kompurasiipeä.![]()
Mikäli tuon tähtäimmen tarkoitus on tasoittaa ilmavirta kompuran siivelle, niin katsoisin tuon olevan kuvan perusteella melko surkeasti muotoiltu. Liekö pelkkää hypetystä?
Kyllä tuo toimii aika normaalisti muuten mutta jos vaikka nelosella kiihdyttä 70->100 ja päästää kaasun niin auto heittää vapaalle. Se laittaa vaihteen takaisin vasta kun hiljentää noin 40:iin. Jos ei päästä kaasua vaan himmaa vähän niin toimii normaalisti.Jani Anttila kirjoitti: Voiko autolla kuitenkin ajaa normaalisti ja tehot on tallella?
Toivottavasti mun kauhukuvat ei nyt ole todellisuutta lähelläkään ja kysymys olisi jostakin yksinkertaisemmasta.
Ehkä se sitten liittyy siihen vaihteiston ohjaukseen. AMG:n speedshift nimittäin "tajuaa" jos ajetaan LUJAA, se oppii valitsemaan oikean vaihteen jo mutkaan jarrutettaessa, ehkä tämä ei nyt täysin toteudu jostakin syystä. Tutki missä se TCU on jos siitä vaikka olisi jotakin apuja, se voisi olla myös etumatkustajan jalkatilassa, siellä on muistaakseni joku rasia.maku kirjoitti:Kyllä tuo toimii aika normaalisti muuten mutta jos vaikka nelosella kiihdyttä 70->100 ja päästää kaasun niin auto heittää vapaalle. Se laittaa vaihteen takaisin vasta kun hiljentää noin 40:iin. Jos ei päästä kaasua vaan himmaa vähän niin toimii normaalisti.Jani Anttila kirjoitti: Voiko autolla kuitenkin ajaa normaalisti ja tehot on tallella?
Toivottavasti mun kauhukuvat ei nyt ole todellisuutta lähelläkään ja kysymys olisi jostakin yksinkertaisemmasta.
Uskon että sähköissä on vielä jotain eroa, pitää vaan jaksaa tutkia kaavioita ja piuhoja...
Joo matkustajan jalkatilassa on se vaihdelaatikon ohjausboxi. Johtosarja välillä laatikko->laatikon ohjausboxi->etu SAM on ihan identtiset molemmissa autoissa jo vakiona.Jani Anttila kirjoitti: Ehkä se sitten liittyy siihen vaihteiston ohjaukseen. AMG:n speedshift nimittäin "tajuaa" jos ajetaan LUJAA, se oppii valitsemaan oikean vaihteen jo mutkaan jarrutettaessa, ehkä tämä ei nyt täysin toteudu jostakin syystä. Tutki missä se TCU on jos siitä vaikka olisi jotakin apuja, se voisi olla myös etumatkustajan jalkatilassa, siellä on muistaakseni joku rasia.
Vaihdoitko myös asiaan kuuluvat johtosarjat vai leikkasit ja liimasit? Hyvin pitkältihän sähkölaitteet ja muutkin osat ovat yhteensopivia molemmissa autoissa, esim, CLK:n mittaristot ja muut himmelit on 100% plug&play 203:een
Onnea matkaan!
Tarkottaako tuo että -02 w203:een menee heittämällä tollanen CLK PALJON hienompi mittaristo ja ehkäpä myös Faceliftin mittaristo???Jani Anttila kirjoitti:
esim, CLK:n mittaristot ja muut himmelit on 100% plug&play 203:een
Onnea matkaan!
Makun mukaan ilmeisesti liittimet ainakin passaa kun mittari "vipattaa" tai jotain.panorama kirjoitti:Ei mene, edes kovaa heittämällä.
Toimiko se kilometrien näyttö vai näyttikö se --- ? Paljonko oli amg ja paljonko CLK ajettu mittariin alunperin?maku kirjoitti:Projekti on ollut nyt hetken katkolla mutta eiköhän tässä kesäloman aikana valmistu.
Toi mun CLK on -03 ja toi AMG on -03. Silti ei mittaristot mene ristiin... Johtosarja on sama molemmilla mittareilla, liittimet on samat mutta muoto on aivan eri. Kyllähän ton jotenkin saa sinne sikaflexillä. Ja pakkohan se on sinne laittaa kun siinä lukee AMG!
Eli muuten se menee ja toimii hyvin mutta kun laittaa virrat päälle niin nopeusmittari väpättää noin 15 sek ennenkuin rupeaa toimimaan.
Kierroslukumittari, tankin mittari ym toimii hienosti. Ainut fiba on toi väpätys joka sekin menee heti ohi. Niin ja digitaalinen nopeusmittari näyttää 12kmh enemmän kuin analoginen viisari. Onko kenelläkään mitään ideoita että miksi?
Eli sait siis pelaamaan amg:n mittarin? Olikos se kiinni vaan siitä että piti asetukset staarilla muuttaa sopivaks vai?maku kirjoitti:Nyt on kiinni C:n mittari, ecu ym ym niin näyttää samaa mitä C:ssä aluperinkin (150tkm).
CLK mittari näyttää ---- koska siinä on eri km tiedot kuin ecussa. Nekin kyllä saa muutettua jos haluaa, työkalu ei maksa paljoa.