124 superturbo penkissä!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Mites, kun dsl-mersuissa laskee tyhjäkäynnillä öljynpaineet, niin voiko tuollaisen vedon jälkeen ahdin pyöriä kuivana?
Kaikissa moottoreissa laskee öljynpaine tyhjäkäynnillä. Jos ei ole mittaria niin tuostahan on autuaan tietämätön.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Mitäs muuten katsastussetä sanoo noista voimasauhuista? Vai sanooko mitään?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Bf109 kirjoitti:Mitäs muuten katsastussetä sanoo noista voimasauhuista? Vai sanooko mitään?
No eihän tuollaisia savuja tule paikaltaan polkiessa, tietenkään.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Pääsin eilen näkemään paikan päällä kuinka tuo auto pelaa! 8) Toimii sitten kyllä hienosti, ei vain löydy oikein sanoja kuinka tuota konetta kuvailisi, kertakaikkiaan hieno moottori.
Käytännössä savuttaa vähemmän kuin oma kaksatanen vapari, mutta kyllä pojat sitten LIIKAHTAA !!!

Terveisiä vaan Stoneheadille
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Saivartelua

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Älkää nyt ottako itteenne, mutta tuli tässä yhteydessä mieleen tällainen seikka:
Noissa eri penkeissä voi olla kai aikalailla eroja mitä ne näyttää.

Jos puhuu "pohjista", niin ilmeisimmin tämä penkki oli calibroitu ja aiemminkin tarkaksi todettu.

Miten muuten, onko noiden penkkien välillä yleensä suuria eroja. Olen kuullut huhuja, että varsinkin tuolla rannikolla on liikaa näyttäviä ja liian vähän näyttäviä penkkejä....Onko mitään perää?

Suomessa on kuulemma yhdet laitteet, jotka varmasti näyttävät oikein. On kuulemma miljoonien arvoiset ja sen antamia tuloksia verrataan muiden penkkien tuloksiin. Oma penkittäjä (Pummila racing) mainitsi siitä, mutta nimeä en muista. Tuon Pummilan penkki oli tarkastettu sen mukaan. 250hv:llä tuli 1hv:n ero. Olisko se super-paikka ollut jossain Lahden seudulla :roll:

Onnea kuitenkin "penkkipohjista" :!: :D
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: Saivartelua

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Day Downhill kirjoitti:Älkää nyt ottako itteenne, mutta tuli tässä yhteydessä mieleen tällainen seikka:
Noissa eri penkeissä voi olla kai aikalailla eroja mitä ne näyttää.

Jos puhuu "pohjista", niin ilmeisimmin tämä penkki oli calibroitu ja aiemminkin tarkaksi todettu.

Miten muuten, onko noiden penkkien välillä yleensä suuria eroja. Olen kuullut huhuja, että varsinkin tuolla rannikolla on liikaa näyttäviä ja liian vähän näyttäviä penkkejä....Onko mitään perää?

Suomessa on kuulemma yhdet laitteet, jotka varmasti näyttävät oikein. On kuulemma miljoonien arvoiset ja sen antamia tuloksia verrataan muiden penkkien tuloksiin. Oma penkittäjä (Pummila racing) mainitsi siitä, mutta nimeä en muista. Tuon Pummilan penkki oli tarkastettu sen mukaan.

250hv:llä tuli 1hv:n ero. Olisko se super-paikka ollut jossain Lahden
seudulla :roll:

Onnea kuitenkin "penkkipohjista" :!: :D

tämä penkki on Boshin jota calibroidaan säännöllisesti ja siten luulisi paikkansa pitävän, tämän ja kokkolan penkillä oli kahden hepan ero ja väännössä jokunen newton (testattu superturbolla Jorman kanssa)
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Saivartelua

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:

tämä penkki on Boshin jota calibroidaan säännöllisesti ja siten luulisi paikkansa pitävän, tämän ja kokkolan penkillä oli kahden hepan ero ja väännössä jokunen newton (testattu superturbolla Jorman kanssa)
..Niin epäilinkin. Eihän sitä muuten kehtaisi tuloksia mainostaakkaan :wink:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

no täytyy kait tulla sinne pummila reisinkii tai lahden suuntaan penkittään. Jospa siten sitkeimmätkin uskovat...
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:no täytyy kait tulla sinne pummila reisinkii tai lahden suuntaan penkittään. Jospa siten sitkeimmätkin uskovat...
..Kukalie sitten ei usko? Eipä ole tullut vielä vastaan.
Pummilan penkki näyttää vaan 400hv:hen asti, joten ei kannata vaivautua tänne asti.

Jos vaivaa mieltä, niin voin kaivaa sen varmasti oikein näyttävän paikan tiedot.

Mutta eiköhän tuo paikkaansa pidä.... Tuli vaan yleisellä tasolla mieleen nuo penkkien erot. Niistä ei taida hirveästi olla ollut puhetta aiemmin....ainakaan täällä forumilla.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Penkkien erojen lisäksi tietysti vaikuttaa myös olosuhteet: ilman lämpö, kosteus ym. mutta se on sitten jo hiustenhalkomista...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Mun mielestä moottoreissakin saattaa olla teho eroja, ei kaikki erot johdu penkkien eroista. Ois kiva nähä Taunhillin pummilan tarkat teho käppyrät :shock:
Billett
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

voorumi juttujen perusteella tuntuu olevan todella tehokas.....vai onko ainoastaan tyhjäkäynti tehokaalla....."vahingossa"
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:voorumi juttujen perusteella tuntuu olevan todella tehokas.....vai onko ainoastaan tyhjäkäynti tehokaalla....."vahingossa"
jorma kirjoitti:Mun mielestä moottoreissakin saattaa olla teho eroja, ei kaikki erot johdu penkkien eroista. Ois kiva nähä Taunhillin pummilan tarkat teho käppyrät :shock:

Anteeksi, jos loukkasin tai sohin muurahaispesää :oops:
Day Downhill kirjoitti:Älkää nyt ottako itteenne, mutta tuli tässä yhteydessä mieleen tällainen seikka:
Edelliseen viitaten Tounhill vaikenee.

Ps. Pummilan tehokäyrä antoi 86hv:n tehot. Paperi jäi katsastuskonttorille.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

no tulihan se sieltä, jos penkissä käydään niin muutkin haluais tietää lukemia, eikä oletus arvoja :D
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

stonehead kirjoitti:no tulihan se sieltä, jos penkissä käydään niin muutkin haluais tietää lukemia, eikä oletus arvoja :D
Ette ole aiemmin kysyneet :)
Nyt pitäisi käydä penkissä uudelleen, kun rojekti on tavallaan valmis....toistaiseksi.
Katsastus oli aikas helppo noilla tehoilla ;)

Tyhjäkäyntitehotkin on asettuneet, kun löysensin kireällä ollutta vaijeria :oops:
Vastaa Viestiin