ok, huojentava tieto kyllähän perusremontit sentään onnistuu, käytössä nosturi ja melko kattava työkalu valikoima..
miten ilmajousen paineet kannattaa päästää, jos staria ei ole käytössä?
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Mieti, 16 kiloa ilmanpainetta järjestelmässä. Staarilla lasketaan n. 3 kiloon, jonka jälkeen ns. loppujämät lasketaan taka-akselin keskeltä ilmamutteria löysäämällä. Itse en kyllä menis aukomaan noin kovia paineita. Sitä paitsi, ilmat täytyy täyttää ja tasata staarilla.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
felmit kirjoitti:Katsastuksessa hylkäsivät väljästä narinanivelestä.
Molemmat vaihdettu pari viikkoa sitten
aika lyhyt elinkaari
Sama auto taas ja sama laulu katsastussedällä
3 peräkkäistä mersua jää kiinni narinanivelestä
Kaikkiin näihin on vaihdettu osaa aiemmin. Nyt on sentään vuosi kaksi kulunut aikaa välissä. Edelliset osat eivät ole kerenneet edes ruostua. Helppo ainakin vaihtaa.
Autot, joihin ei ole koskettu menee läpi.
Lemförder osia on vaihdeltu nyt.
Vai onko katsastussetällä ennakkoasenne
Onko tuon narinahelan vaihtoon saatavana Kiinan työkalua?
Mulla oli w124:n aikaan omatekoinen työkalu, mutta se tarvi navan irrotuksen pöydälle, jotta sopi käyttään.
Vois hankkia työkalun jos sillä saa vaihettua napa paikallaan.
Sedanissa normijousituksella on hyvä olla puristintyökalu helan irrotukseen, lyömäänkään kun ei pysty kuten vanhemmissa.
Farkusta EPK jo kertoikin ja sama juttu sedanissa jos airmatic.
Jaa no tuohan onkin hyvä asia kun saa alatukivarren pöydälle ja se nivel on siinä. On se vaan Günter nahkahousu vähä parantanu huoltoystävällisyyttä.
Suorastaan tekis mieli päästä heti kokeileen, kun näyttää niin helpolta. Verrattuna 124:een.
Koitin lukea tätä viestikeskustelua, mutta en päässyt lopulliseen selvyyteen (oli puhetta jousipuristimista ja SBC-jarruista ym), että mitkä on ne lopulliset toimenpiteet narinahelan vaihtoon omassa autosani. Auto on -03 W211:nen, mallia classic. Ja auto on normijousituksella.
1. Eli oliko vaan niin, että takimmainen tanko otetaan pelkästään irti narihalen päästä?
2. Helanko voi vaihta siihen päin?
3. Tarvitaanko helan vaihtoon erikoistyökaluja? Onnistuuko kotona ilman erikoistyökalua?
4. Mitä muita toimenpiteitä piti vielä tehdä/huomioida edellä mainittujen lisäksi (edellä mainittu malli W211:stä)?
dealer kirjoitti: ↑Pe 05.12.2014 20:37
Noo, ainakin auttaa kun lyö tuennan erillistä helaa ulospäin niin että väli johon narinahela työnnetään tukivarsineen levenee.
Tuossa vielä jotain aiheesta miten lyödä ja mistä holkki löytyy, eli jatkovarren päähän vasaralla lujia iskuja niin tulee tilaa helalle mennä paikoilleen.
Jokainen ymmärtänee että alatukivarsi pitää kuvitella pois kuvasta.
211.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
dealer kirjoitti: ↑Pe 05.12.2014 20:37
Noo, ainakin auttaa kun lyö tuennan erillistä helaa ulospäin niin että väli johon narinahela työnnetään tukivarsineen levenee.
Tuossa vielä jotain aiheesta miten lyödä ja mistä holkki löytyy, eli jatkovarren päähän vasaralla lujia iskuja niin tulee tilaa helalle mennä paikoilleen.
Jokainen ymmärtänee että alatukivarsi pitää kuvitella pois kuvasta.
211.jpg
WhatsApp Image 2024-02-04 at 18.09.26.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-04 at 18.09.26 (2).jpeg
Suurkiitokset dealerille vinkistä, että tuolla tuennassa mihin narinahela tulee kiinni on taaimmaisessa reijässä holkki, mitä voi ja pitääkin lyödä. Tappelin koko eilisen päivän yrittämällä laittaa helaa väkisin paikoilleen ilman havaintoa koko lyötävästä holkista. Sen myötä helatkin meni uusiksi kun tuli murjottua ne ihan paskaksi tuossa rytäkässä. Kävin hakemassa uudet OE-laatuset helat motonetistä ja dealerin vinkeillä eikun lyömään holkki sisään ja narinahelat menikin sen jälkeen ilman väkivaltaa tuonne pesäänsä. Otin tuohon ylemmäs kuvan holkista ja metallitangosta, jota ite käytin lyömistä varten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
No niin, hienoa !
Se "hieman" helpottaa kun kolauttaa tuota holkkia, aikoinaan tuli itse koettua muutaman hajotetun narinahelan kautta, kun ei itsekään tiennyt miten kannattaa tehdä.