W212 koe-ajettu?
kip kirjoitti:En ole vieläkään nähnyt livenä yhtään. Olin tuon ensiesittelyn matkoilla. Ilmeisesti palautteen perusteella w212 on ollut hyvä kokemus???
Omasta mielestäni mahtava auto. Jostain kumman syystä oli vapaana La-Ma tuommoinen Valkoinen E250 CDI Avantgarde AMG-paketilla, ja kävimme heittämässä lenkin Espoo/Kirkkonummi-akselilta tuonne Etelä-Pohjanmaalle rippijuhliin.
Mielettömän hyvännäköinen. Ajoltaan oikeastaan jossain määrin samantyylinen W211:n kanssa, mitä nyt tunnokkaamman tuntuinen ohjaus ja napakampi alusta (18" pyörillä). Maantiellä käytti hyväksi vääntöä, eikä pykältänyt samantien pienempää sisään. Herkästi tuntuu ottavan sateesta itseensä nuo Distronic, ja Blind spot Assist... Kun ilmoitteli välillä reippaammassa sateessa, ettei ole toiminnassa. Navin toiminta mielestäni parasta tähän mennessä ajamistani mistään autoista. Selkeät, ennakoidut ilmoitukset ja kiitettävä "grafiikka" aina moottoritien rampit näyttäen. Kääntyvät Bi-Xenonit löytyi, ja tuntui näyttävän tasaisen kattavasti. En ole aivan varma nyt, mahtoiko W211:n Bi-Xenonit valaista jopa kirkkaammin vai tuliko semmoinen olo johtuen ajoittaisesta sumusta ja vesisateesta iltapimeässä.
Joka tapauksessa tuossa autossa oli mielestäni kaikki kohdallaan. Jos olisin autoa hankkimassa tuolla budjetilla, en näkisi mitään syytä, miksei "emppa" tarttuisi mukaan. Nimenomaan valkoisena ja tuolla AMG-paketilla.
No nyt tuossa pihassa köllöttää tuommonen E250CDI Avantgarde.
Varttitunnin pyörin sen ympärillä, ja koetin katsella että onko se nätti.
Minun silmät ei vieläkään totu tuohon keulaan...eieieieieiei...
Pittää lähtee lissää tiirailemaan, jospa se siitä parantus.
Varttitunnin pyörin sen ympärillä, ja koetin katsella että onko se nätti.
Minun silmät ei vieläkään totu tuohon keulaan...eieieieieiei...
Pittää lähtee lissää tiirailemaan, jospa se siitä parantus.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mua häiritsee se peräosa enempi.Mesedesi kirjoitti:No nyt tuossa pihassa köllöttää tuommonen E250CDI Avantgarde.
Varttitunnin pyörin sen ympärillä, ja koetin katsella että onko se nätti.
Minun silmät ei vieläkään totu tuohon keulaan...eieieieieiei...
Pittää lähtee lissää tiirailemaan, jospa se siitä parantus.
Etuosan olen jo omaksunut ja se on mulle "modernin E-sarjalaisen etuosa," mutta se takaosa.. mikä se on, mistä se tulee?

EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Ei kai se edes tärkeintä ole kuinka nätiltä auto vaikuttaa vaan se kuinka kateellisia naapurit on. Ei vaan, kyllä tuohon ulkonäköön tottuu ja niin onnistunut kuin 211 olikin niin kohta se koetaan yleisesti vanhanaikaiseksi.Mesedesi kirjoitti:No nyt tuossa pihassa köllöttää tuommonen E250CDI Avantgarde.
Varttitunnin pyörin sen ympärillä, ja koetin katsella että onko se nätti.
Minun silmät ei vieläkään totu tuohon keulaan...eieieieieiei...
Pittää lähtee lissää tiirailemaan, jospa se siitä parantus.
Kerro miltä 250CDI tuntuu ja minkälaisiin kulutuslukemiin pääset kunhan saat muutaman tankillisen ajettua.
Toivottavasti poliisit ei pysäyttele, kuulemma ovat vilkutelleet valoja kun eivät hoksaa että Avantgardessa on jo päiväajovalot päällä. Itse asiassa juuri tänään tuli vastaan se versio jossa "tuplasumarit", siinä se päiväajovalo vaikutti jopa vähän heikosti näkyvältä.
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Siellä myyjien pihoilla ja varastoissa ne muutkin 212 mersut ovat koska niin vähän/harvoin niitä näkee liikenteessä .
Eikös tää E pitänyt olla se volyymimalli ja se millä Mersedeksen talous taas nousuun . No parin viikon päästä pitää lähteä keski Eurooppaan lomalle niin näkee onko se siellä paremmin katukuvassa .

Eikös tää E pitänyt olla se volyymimalli ja se millä Mersedeksen talous taas nousuun . No parin viikon päästä pitää lähteä keski Eurooppaan lomalle niin näkee onko se siellä paremmin katukuvassa .
Kyllä noita meillä päin näkyy tiellä, vaikea sanoa näkyykö yhtä paljon kuin 211-mallin alkukuukausina. Tietenkin lama vaikuttaa myös volyymimallien myyntiin, taksitkin lykkäävät autohankintaansa eikä tuo voi olla vaikuttamatta 212:n myyntiin.Petri.Kemppainen kirjoitti:Siellä myyjien pihoilla ja varastoissa ne muutkin 212 mersut ovat koska niin vähän/harvoin niitä näkee liikenteessä .![]()
Eikös tää E pitänyt olla se volyymimalli ja se millä Mersedeksen talous taas nousuun . No parin viikon päästä pitää lähteä keski Eurooppaan lomalle niin näkee onko se siellä paremmin katukuvassa .
Meillä paikallisella mersuliikkeellä oli kaksi esittelyautoa, toinen ei päässyt ajoon ennen kuin asiakas osti sen alta pois. Ehkä muissa liikkeissä seisoo useampi auto hallissa?
Ainakin sellaista olen kuullut että taksiautoilijat ostivat innolla viimeisiä 211 koppaisia malleja ennen myynnin loppumista, varmaankin halusivat luotettavan ja kaikissa liemissä keitetyn mallin mieluummin kuin mahdollisesti pahastikin lapsentautisen uutuusmallin.
Sen olen myöskin laittanut merkille että Vehon myymälässä on kyllä seisonut uuden E-sarjan esittelyautoja ihan kiitettävästi, myös kalliimpaa coupémallia (C207) on ollut esillä. Varmaankaan myynti ei ole sujunut ihan odotetulla ja uutuusmallille tyypillisellä tahdilla johtuen taloustilanteesta.
Huhuhan kertoo että Daimler AG oli käytännössä lähes selvitystilassa ennenkuin Abu Dhabin investorit tulivat hätiin ja rahoittivat firmaa merkittävällä osuudella. Talouskriisi on varmasti iskenyt pahimmin kalliimman luokan autojen valmistajiin kuten Daimleriin, toisaalta kuulemma Toyotakin on ollut jonkinasteisissa vaikeuksissa.
Sen olen myöskin laittanut merkille että Vehon myymälässä on kyllä seisonut uuden E-sarjan esittelyautoja ihan kiitettävästi, myös kalliimpaa coupémallia (C207) on ollut esillä. Varmaankaan myynti ei ole sujunut ihan odotetulla ja uutuusmallille tyypillisellä tahdilla johtuen taloustilanteesta.
Huhuhan kertoo että Daimler AG oli käytännössä lähes selvitystilassa ennenkuin Abu Dhabin investorit tulivat hätiin ja rahoittivat firmaa merkittävällä osuudella. Talouskriisi on varmasti iskenyt pahimmin kalliimman luokan autojen valmistajiin kuten Daimleriin, toisaalta kuulemma Toyotakin on ollut jonkinasteisissa vaikeuksissa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
No kyllä niitä aika varovasti on taksissa helsingissä tai lentokentällä missä nyt yleensä aika paljon autoja näkyy .
Taloustilanne vaikuttaa selvästi tuon hintaluokan autoihin .
En minäkään muista miten nopeasti 211 näkyi liikenteessä mutta uskoisin että heti hun oli saatavilla alkoi kadulla näkyä päivittäin .
Tuleeko näitä ensi rekisteröinti listoja millon julkisuuteen ? vasta vuodenvaiheteessako .
Taloustilanne vaikuttaa selvästi tuon hintaluokan autoihin .
En minäkään muista miten nopeasti 211 näkyi liikenteessä mutta uskoisin että heti hun oli saatavilla alkoi kadulla näkyä päivittäin .
Tuleeko näitä ensi rekisteröinti listoja millon julkisuuteen ? vasta vuodenvaiheteessako .
Suurin syy mix ei noita vielä takseissa hirveesti näy on varmaan se että ns."taksimallia" aletaan tekemään vasta tässä kuussa että luulisin että vimeistään elokuussa pk-seudulla ainakin tulee sedaneita näkymään taksissa useampikin kappale.Petri.Kemppainen kirjoitti:No kyllä niitä aika varovasti on taksissa helsingissä tai lentokentällä missä nyt yleensä aika paljon autoja näkyy .
Taloustilanne vaikuttaa selvästi tuon hintaluokan autoihin .
En minäkään muista miten nopeasti 211 näkyi liikenteessä mutta uskoisin että heti hun oli saatavilla alkoi kadulla näkyä päivittäin .
Tuleeko näitä ensi rekisteröinti listoja millon julkisuuteen ? vasta vuodenvaiheteessako .

MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Itse en ainakaan pidä mallin ulkonäköä pahana. Livenä kuitenkin parempi kuin kuvissa. Toiset tykkää, toiset ei. Ja hyvä ettei kaikki tykkääkään. Muutenhan niitä olisi kaikki kulmat täynnä.
Mutta verrattuna aikaisempaani (W211 -08 220CDI) on paljon miellyttävämpi kaiken kaikkiaan ajaa. Ja varustelullahan siitä selviää jos tuntuma on liian "muovinen".
Nyt ollut uusi 1,5kk ja mitään moitteen sijaa en ole vielä löytänyt. Mutta minä tyydynkin vähään ja osaan nauttia siitäkin.
t,Avot
Mutta verrattuna aikaisempaani (W211 -08 220CDI) on paljon miellyttävämpi kaiken kaikkiaan ajaa. Ja varustelullahan siitä selviää jos tuntuma on liian "muovinen".
Nyt ollut uusi 1,5kk ja mitään moitteen sijaa en ole vielä löytänyt. Mutta minä tyydynkin vähään ja osaan nauttia siitäkin.
t,Avot
W212 350 CDI BE -09
R129 300 SL 24v -91
R129 300 SL 24v -91
Tuo W212 on juuri tuolla Avot - nimimerkin 350 moottorilla ihan erilainen auto kun 250:llä.
Jos olisin ostamassa ko. autoa, eikä rahalla olisi merkitystä, niin tilaisin juuri tuolla V6 moottorilla olevan version.
Se tuntui paljon helpommin lähtevän liikenteeseen, eikä siitä tullut semmoista tunnnetta, että pitää "vinguttaa hengiltä" liikkuakseen kuin 250.
Jos olisin ostamassa ko. autoa, eikä rahalla olisi merkitystä, niin tilaisin juuri tuolla V6 moottorilla olevan version.
Se tuntui paljon helpommin lähtevän liikenteeseen, eikä siitä tullut semmoista tunnnetta, että pitää "vinguttaa hengiltä" liikkuakseen kuin 250.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Nyt kun näitä uusia on alkanut liikenteessä enemmän näkymään niin täytyy sanoa että jälleen kerran Mersun muotoiluosasto on jatkanut sitä hienoa perinnettä jonka mukaan uusi mallisukupolvi ei tee edeltäjästään kertaheitolla ikivanhan näköistä.
Hyvältähän se näyttää tämä uusi, mutta sen muodot on taitavasti luotu siten että yhtymäkohtia W211:een on juuri sopivasti, ettei W211 missään nimessä näytä ikälopulta W212:sen rinnalla.
Pidän siitä että Mersu jatkaa tuota muotoilun perusideologiaa, enkä varmaan ole ainoa laatuani tässä asiassa?!
Hyvältähän se näyttää tämä uusi, mutta sen muodot on taitavasti luotu siten että yhtymäkohtia W211:een on juuri sopivasti, ettei W211 missään nimessä näytä ikälopulta W212:sen rinnalla.
Pidän siitä että Mersu jatkaa tuota muotoilun perusideologiaa, enkä varmaan ole ainoa laatuani tässä asiassa?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Mikäli tuo pitää paikkansa 7-portaisen vaihteiston osalta niin se on aika huvittavaa. Vaihteiston portaistojen lisäämisen määrässä on ilmeisesti tultu sitten siihen kulminaatiopisteeseen, että se alkaa kääntymään epäedulliseksi.Eldorado kirjoitti: Lisäksi nelosen yhteydessä oleva 5-v.
automaatti on kuulemma paremmin toimiva kuin kuutosen 7-vaihteinen,
joka ei välillä tiedä oikein mikä vaihde pitäisi olla päällä, vaihteisto
aiheuttaa ilmeisesti kiusallista viivettä kiihdytystilanteessa hakiessaan
sopivaa pykälää.
Jos tuo pykälän arpominen tapahtuu 7-portaisella niin tilannehan on sitten sama, kuin takavuosina oli ongelmana GM:n 4-portaisessa laatikossa, joka oli mm. joissain S80 T6 Volvoissa. Aikoinaan jäi kyseinen Volvo hankkimatta juuri sen vaihteiston arpomisen takia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ilmeisesti homma on niin että vaikka 7-vaihteinen tekeekin enemmän vaihtoja kuin 5-vaihteinen niin vaihdot ovat niin huomaamattomia ettei niillä ole käytännön vaikutusta ajossa. Se mitä ne useammat vaihdot vaikuttavat esim. kiihtyvyyteen joissain tilanteissa on vaikea eksaktisti sanoa, tuskinpa kuitenkaan puhutaan mistään tiodella merkittävästä erosta.
Kokeilin peräkkäin 5-vaihteista E250 CDI A mallia ja 7-vaihteista 320 CDI mallia enkä huomannut mitään mainittavaa eroa nimenomaan vaihteiston osalta, todella pehmeästi ja huomaamattomasti vaihtoivat molemmat enkä laittanut merkille mitään viiveitä tai muuta vastaavaa. Kaveri joka ajoi molempia myös sanoi kyllä että 5-v. laatikon vaihdot huomasi selvemmin, saattaa olla niinkin.
Kokeilin peräkkäin 5-vaihteista E250 CDI A mallia ja 7-vaihteista 320 CDI mallia enkä huomannut mitään mainittavaa eroa nimenomaan vaihteiston osalta, todella pehmeästi ja huomaamattomasti vaihtoivat molemmat enkä laittanut merkille mitään viiveitä tai muuta vastaavaa. Kaveri joka ajoi molempia myös sanoi kyllä että 5-v. laatikon vaihdot huomasi selvemmin, saattaa olla niinkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
En oikein ymmärrä noita vaihteen arpomiskommentteja, en ole ajanut yhtään "sähkölaatikollista" mersua joka jossain tilanteessa arpoo vaihteita. Jossain momentinmuuntimen kytkimessä tai muualla täytyy olla pahasti vikaa jos auto tekee edestakaisia vaihtoja.
Vaihteiston ohjainyksikkö keskustelee moottorin ohjausyksikön kanssa, ja päinvastoin, niin läheisesti että auto kyllä tietää milloin on varaa vaihtaa isommalle vaihteelle ilman että moottori simahtaa ja pitäisi vaihtaa takaisin pienemmälle.
7-vaihteisen idea ei minusta ole vaihtamisen pehmeys pienistä välityseroista vaihteiden välillä. Toki jonkinlainen vaikutus voi tuollakin olla mutta kyllä se 5-vaihteinenkin saadaan vaihtamaan tosi siististi kuten yllä kommentoitiin. Oleellista 7-vaihteisessa on se että alin vaihde saadaan lyhyemmäksi ja ylin pidemmäksi. Tuosta seuraa parempi kiihtyvyys ja parempi polttoainetalous (vaikuttaa se tiheämpi porrastuskin kiihtyvyyteen marginaalisesti).
Pitää muistaa että 7-vaihteinen ei välttämättä vaihda kaikkia vaihteita läpi esimerkiksi kevyessä hidastuksessa, se voi toimia myös "4-vaihteisena" tarvittaessa.
Tuo eldoradon kommentti kyllä taisi viitata enemmänkin siihen että joissakin malleissa ja joillakin softilla vaihteisto miettii liian pitkään pitääkö vaihtaa alas vai ajetaanko "väännöllä". Tuossa ei siis ole kyse arpomisesta ylös ja alas. Tuollainen viive voi esiintyä mutta se ei liity mitenkään siihen että laatikossa on 7 tai joku muu määrä vaihteita. Ja kyllä itse ajamani 7-vaihteiset ihan asiallisesti vaihtavat pientä sisään kunhan tekee kunnon kick-down kiihdytyksen (näissä kun ei ole varsinaista kick-down kytkintä niin moni luulee tekevänsä kick-down kiihdytyksen painamalla kaasun pohjaan mutta sehän ei välttämättä tarkoita kick-down tilannetta, poljinta pitää myös polkea ripeästi).
Vaihteiston ohjainyksikkö keskustelee moottorin ohjausyksikön kanssa, ja päinvastoin, niin läheisesti että auto kyllä tietää milloin on varaa vaihtaa isommalle vaihteelle ilman että moottori simahtaa ja pitäisi vaihtaa takaisin pienemmälle.
7-vaihteisen idea ei minusta ole vaihtamisen pehmeys pienistä välityseroista vaihteiden välillä. Toki jonkinlainen vaikutus voi tuollakin olla mutta kyllä se 5-vaihteinenkin saadaan vaihtamaan tosi siististi kuten yllä kommentoitiin. Oleellista 7-vaihteisessa on se että alin vaihde saadaan lyhyemmäksi ja ylin pidemmäksi. Tuosta seuraa parempi kiihtyvyys ja parempi polttoainetalous (vaikuttaa se tiheämpi porrastuskin kiihtyvyyteen marginaalisesti).
Pitää muistaa että 7-vaihteinen ei välttämättä vaihda kaikkia vaihteita läpi esimerkiksi kevyessä hidastuksessa, se voi toimia myös "4-vaihteisena" tarvittaessa.
Tuo eldoradon kommentti kyllä taisi viitata enemmänkin siihen että joissakin malleissa ja joillakin softilla vaihteisto miettii liian pitkään pitääkö vaihtaa alas vai ajetaanko "väännöllä". Tuossa ei siis ole kyse arpomisesta ylös ja alas. Tuollainen viive voi esiintyä mutta se ei liity mitenkään siihen että laatikossa on 7 tai joku muu määrä vaihteita. Ja kyllä itse ajamani 7-vaihteiset ihan asiallisesti vaihtavat pientä sisään kunhan tekee kunnon kick-down kiihdytyksen (näissä kun ei ole varsinaista kick-down kytkintä niin moni luulee tekevänsä kick-down kiihdytyksen painamalla kaasun pohjaan mutta sehän ei välttämättä tarkoita kick-down tilannetta, poljinta pitää myös polkea ripeästi).
Tähänkohtaan olin kirjoittanut jotain sellaista, mikä ei tähän topicciin kuulu ollenkaan.
Viimeksi muokannut Mesedesi, La 18.07.2009 01:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Nostan tätä vanhaa aihetta, kun ainakin itselläni on nyt herännyt ajatuksia enemmän tästä uudesta W212 -mallista nyt, kun niitä on alkanut näkymään liikenteessä ihan kiitettävästi.
Surukseni olen joutunut toteamaan, että uusi W212 ei miellytä samoissa määrin ainakaan minun silmää, kuin vanhempi W211 -malli. Aluksi, kun W212:sta tuli kuvia nettiin niin luulin toisin.
En tiedä johtuuko W212 -mallin ero vanhaan siitä, että se on halvemmalla rakennettu, koska liikenteessä se näyttää mielestäni oleellisesti aiempaa mallia enemmän muoviselta ja halvalta. Jollain tapaa siitä puuttuu se Mersun arvokkuus ja se on jotenkin japsin oloinen.
Suurimman vaikutelman ehkä tekevät takavalot, jotka näyttävät karsealta. Lisäksi korin suoraviivaiset muotoilut tuovat mieleen, että kyseisen kaltainen muotoilu on tehty siksi, että pellit saadaan halvalla prässättyä tuohon malliin, eikä kallista muotoilua ole tarvinnut käyttää. Näin tuskin todellisuudessa on, mutta sellainen vaikutelma jotenkin tulee.
Aamulla liikennevaloissa seisoi rinnakkain kaksi mustaa E-mallia. toinen oli W211 taksi ja toinen oli uusi W212 -malli. Valot vaihtuivat ja molemmat kurvasivat rinnakkain risteyksestä ohitseni. Pakko sanoa, että vanhempi malli näytti huomattavasti paremmalta ja tyylikkäämmältä, jossain mielessä jopa uudemmalta.
Lisäksi, kun tähän laskee mukaan sen, että uuden mallin sisustakin on muutettu kolhoksi ja kantikkaaksi, kuten uusissa Bemareissa ja Audeissa niin harmitus kasvaa edelleen.
Aikoinaan ostin W211:n juuri sen takia, että se oli joitain S-malleja lukuunottamatta lähes ensimmäinen Mersu jota olin koskaan edes harkinnut ostavani, koska kaikki aiemmat isot Mersun perheautot eivät muotoilultaan miellyttäneet minua, missään mielessä. W211 puolestaan oli yksi maailmanhistorian kauneimpia luomuksia mielestäni.
Sinänsä tämä on omalta osaltani surullista, koska olisin halunnut ehdottomasti jämähtää Mersumieheksi. Ajatukseni oli vaihtaa W212 malliin 2-3 vuoden kuluttua, kun ensimmäiset liikkeellä olevat autot ovat puolittaneet hintansa. Nyt kuitenkin tuntuu vahvasti siltä, että asiaa joutuu harkitsemaan ihan tosissaan uudelleen, mutta aika näyttää.
Toivon, että ratkaisu löytyy farmarimallista, koska se näyttää ainakin kuvissa paljon paremmalta, kuin sedani-malli. liikenteessä en ole koskaan vielä nähnyt livenä yhtään uutta E-farkkumallia.
Uusi C-malli näyttää tosin mielestäni todella tyylikkäältä, mutta se ei tule kyseeseen, pienen kokonsa takia.
Surukseni olen joutunut toteamaan, että uusi W212 ei miellytä samoissa määrin ainakaan minun silmää, kuin vanhempi W211 -malli. Aluksi, kun W212:sta tuli kuvia nettiin niin luulin toisin.
En tiedä johtuuko W212 -mallin ero vanhaan siitä, että se on halvemmalla rakennettu, koska liikenteessä se näyttää mielestäni oleellisesti aiempaa mallia enemmän muoviselta ja halvalta. Jollain tapaa siitä puuttuu se Mersun arvokkuus ja se on jotenkin japsin oloinen.
Suurimman vaikutelman ehkä tekevät takavalot, jotka näyttävät karsealta. Lisäksi korin suoraviivaiset muotoilut tuovat mieleen, että kyseisen kaltainen muotoilu on tehty siksi, että pellit saadaan halvalla prässättyä tuohon malliin, eikä kallista muotoilua ole tarvinnut käyttää. Näin tuskin todellisuudessa on, mutta sellainen vaikutelma jotenkin tulee.
Aamulla liikennevaloissa seisoi rinnakkain kaksi mustaa E-mallia. toinen oli W211 taksi ja toinen oli uusi W212 -malli. Valot vaihtuivat ja molemmat kurvasivat rinnakkain risteyksestä ohitseni. Pakko sanoa, että vanhempi malli näytti huomattavasti paremmalta ja tyylikkäämmältä, jossain mielessä jopa uudemmalta.
Lisäksi, kun tähän laskee mukaan sen, että uuden mallin sisustakin on muutettu kolhoksi ja kantikkaaksi, kuten uusissa Bemareissa ja Audeissa niin harmitus kasvaa edelleen.
Aikoinaan ostin W211:n juuri sen takia, että se oli joitain S-malleja lukuunottamatta lähes ensimmäinen Mersu jota olin koskaan edes harkinnut ostavani, koska kaikki aiemmat isot Mersun perheautot eivät muotoilultaan miellyttäneet minua, missään mielessä. W211 puolestaan oli yksi maailmanhistorian kauneimpia luomuksia mielestäni.
Sinänsä tämä on omalta osaltani surullista, koska olisin halunnut ehdottomasti jämähtää Mersumieheksi. Ajatukseni oli vaihtaa W212 malliin 2-3 vuoden kuluttua, kun ensimmäiset liikkeellä olevat autot ovat puolittaneet hintansa. Nyt kuitenkin tuntuu vahvasti siltä, että asiaa joutuu harkitsemaan ihan tosissaan uudelleen, mutta aika näyttää.
Toivon, että ratkaisu löytyy farmarimallista, koska se näyttää ainakin kuvissa paljon paremmalta, kuin sedani-malli. liikenteessä en ole koskaan vielä nähnyt livenä yhtään uutta E-farkkumallia.
Uusi C-malli näyttää tosin mielestäni todella tyylikkäältä, mutta se ei tule kyseeseen, pienen kokonsa takia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Sama juttu itsellänikin. En tykännyt 212:n ulkonäöstä ensimmäisten kuvienkaan aikaan, mutta arvelin että pehmenen hyväksymään muotoilun kunhan autoja alkaa näkymään katukuvassa. Ainakaan vielä en ole pehmennyt.Division kirjoitti:Surukseni olen joutunut toteamaan, että uusi W212 ei miellytä samoissa määrin ainakaan minun silmää, kuin vanhempi W211 -malli...
212:n muotoilu on jotenkin omituinen, auto tuntuu ikäänkuin optisesti katkeavan kahtia noiden takapyörän pullistusten kohdalta. Ässässä (221) nuo pullistumat jotenkin ovat hyväksyttävissä kun ne ovat joka rattaan kohdalla, muotokieli toimii läpi auton. E:ssä sensijaan on kuin etuosa ja peräosa olisivat eri autoista. Liäksi peräosa on muutoinkin jotenkin epäonnistunut, takalamput ovat oudon näköiset, ja auton linja nousee perään päin liian selkeästi (p*rse pystyssä-look).
Myös ilmiselvä "halvan vaikutelma" tulee mieleen kuten tuossa mainittiinkin. Sisustuksessa tämä on selkeintä. Muovia, muovia, muovia, ja vielä halvan näköistä muovia. Tämähän ei ole pelkästään mersun ongelma, mutta kuitenkin.
211 on joka suhteessa parempi kuin tämä seuraaja. Valitettavasti siihen ei vielä ole varaa, joten pitää tyytyä ajelemaan susirumalla 210:llä.

ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ikävä kyllä olen edelleen samoilla linjoilla, vaikka 212: sta tulee nyt vastaan jatkuvasti; ei muutu komeaksi. Tänäänkin ajoin oman uutukaisen viereen huoltamolla; vanha näytti vaan komeammalta.
Keulan jotenkin hyväksyy, lukuunottamatta sivuille näkyvää konepellin rumaa saumaa; näyttää keskeneräiseltä protolta.
Takavalot poloiset; kait kopsattu kiiasta eli huntaista?
Kyljet bemarin vanhaa lankkumuotoilua.
Sisältä halvan japanilainen, vaatimattoman kantikas, eritoten muovinlaatu halpa. Jopa nahkasisustalla ovien nahkaverhoilu vaatimaton (vrt. 211 täysnahkasisustalla, ovissa nahka-aallot...)
Kaikki ei mene sen piikkiin, että oma, hyvinvarusteltu 211, on tullut silmälle tutuksi.
2003 minulla oli hieno kiiltävänmusta 210; joka taantui silmissäni sillä sekunnilla, kun istuin 211: sen sisään ekakerran.
Teknisesti 212 on hieno; todella hyvä ajaa suoraohjauksella ja AMG alustapaketilla 18 kesärenkailla. Ketterä, vakaa kovassa vauhdissa + silti mukavan pehmeä huonolla tiellä.
Älä sie avot ja muut uutukaisen omistajat masentuko ulkonäkö kritiikistämme, teillä on hienot autot ja ulkonäkö on makuasia!
Itse vaan vanhemmiten suhtaudun liian tarkasti ja jopa tunteellisesti autoon.... ja olen vaan möksästänyt mersun suunnittelijoille, kun tekivät 212: sta minun silmään sopimattoman. Olin alunperin suunnitellut myös sitä noin 3 vuotiasta, hyvinvarusteltua 350 CDI 212: sta seuraavaksi...
Joudun varmaan hyväksymään kateellisten suomalaisten sairaalloisen kyräilyn ja ostamaan seuraavaksi CLS: n ; se auto todella miellyttää omaa silmää...onneksi oma mieluisa 211 vasta sisäänajossa... ehtivät hyvin poistaa hankintaverotuksen tässä odotellessa.
Keulan jotenkin hyväksyy, lukuunottamatta sivuille näkyvää konepellin rumaa saumaa; näyttää keskeneräiseltä protolta.
Takavalot poloiset; kait kopsattu kiiasta eli huntaista?
Kyljet bemarin vanhaa lankkumuotoilua.
Sisältä halvan japanilainen, vaatimattoman kantikas, eritoten muovinlaatu halpa. Jopa nahkasisustalla ovien nahkaverhoilu vaatimaton (vrt. 211 täysnahkasisustalla, ovissa nahka-aallot...)
Kaikki ei mene sen piikkiin, että oma, hyvinvarusteltu 211, on tullut silmälle tutuksi.
2003 minulla oli hieno kiiltävänmusta 210; joka taantui silmissäni sillä sekunnilla, kun istuin 211: sen sisään ekakerran.
Teknisesti 212 on hieno; todella hyvä ajaa suoraohjauksella ja AMG alustapaketilla 18 kesärenkailla. Ketterä, vakaa kovassa vauhdissa + silti mukavan pehmeä huonolla tiellä.
Älä sie avot ja muut uutukaisen omistajat masentuko ulkonäkö kritiikistämme, teillä on hienot autot ja ulkonäkö on makuasia!
Itse vaan vanhemmiten suhtaudun liian tarkasti ja jopa tunteellisesti autoon.... ja olen vaan möksästänyt mersun suunnittelijoille, kun tekivät 212: sta minun silmään sopimattoman. Olin alunperin suunnitellut myös sitä noin 3 vuotiasta, hyvinvarusteltua 350 CDI 212: sta seuraavaksi...
Joudun varmaan hyväksymään kateellisten suomalaisten sairaalloisen kyräilyn ja ostamaan seuraavaksi CLS: n ; se auto todella miellyttää omaa silmää...onneksi oma mieluisa 211 vasta sisäänajossa... ehtivät hyvin poistaa hankintaverotuksen tässä odotellessa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Turha sitä uutta keskusteluketjua perustaa, joten jatkan vanhassa:
Eli huomasin tuossa, että W212:n hinnastoon on ilmestynyt E300CDI, joka näyttäisi olevan V6:lla, mutta muuten tekniset speksit hyvin yhtenevät E250CDI:n kanssa. Hintaa +4000e ja päästöjä +25g (vaikuttaa siis mm. lisävarusteiden lopulliseen hintaan).
Mikäs idea tässä on kun valikoima sisältää jo valmiiksi E350CDI:n..?
Eli huomasin tuossa, että W212:n hinnastoon on ilmestynyt E300CDI, joka näyttäisi olevan V6:lla, mutta muuten tekniset speksit hyvin yhtenevät E250CDI:n kanssa. Hintaa +4000e ja päästöjä +25g (vaikuttaa siis mm. lisävarusteiden lopulliseen hintaan).
Mikäs idea tässä on kun valikoima sisältää jo valmiiksi E350CDI:n..?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Siis jos haluaa kuutosen (vaikka Delphin suutinongelmien pelossa jos ei muuten) ja 7G-Tronic vaihteiston niin 4000 euroa siitä helposti maksaakin ekstraa. Suomessa ero ehkä suurempi kuin muualla eikä tuota mallia välttämättä Suomen markkinoille ole erityisemmin suunniteltu. Vähän niin kuin 280CDI versus 320CDI ennen jos tätä vertaa 350CDI:hin.Arno kirjoitti:Turha sitä uutta keskusteluketjua perustaa, joten jatkan vanhassa:
Eli huomasin tuossa, että W212:n hinnastoon on ilmestynyt E300CDI, joka näyttäisi olevan V6:lla, mutta muuten tekniset speksit hyvin yhtenevät E250CDI:n kanssa. Hintaa +4000e ja päästöjä +25g (vaikuttaa siis mm. lisävarusteiden lopulliseen hintaan).
Mikäs idea tässä on kun valikoima sisältää jo valmiiksi E350CDI:n..?
Tuon V6:n tehokäyrä on varmasti parempi kuin 250CDI:n vaikka tunnusluvut onkin samat. Yllättävää että alustava lukema kiihtyvyydelle on kymmenyksen heikompi, johtuu ehkä painosta?
W212:seen ilmeisesti tulossa led-päivävalojen päivitys. Mersun saksankielisillä sivuilla autoa rakentaessa led-valot ovat havainnekuvan mukaan samanlaiset kuin S-sarjassa (facelift) ja C-sarjassa (uusimmat, kevyt facelift) kun valitsee Avantgarde-version. Eli nykyinen hakasenmuotoinen led-valo muuttuisi suoraksi.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Ymmäsrin että suorat suorat ledit tulevat vain osaan malleista (suurimpaan osaan):Arno kirjoitti:W212:seen ilmeisesti tulossa led-päivävalojen päivitys. Mersun saksankielisillä sivuilla autoa rakentaessa led-valot ovat havainnekuvan mukaan samanlaiset kuin S-sarjassa (facelift) ja C-sarjassa (uusimmat, kevyt facelift) kun valitsee Avantgarde-version. Eli nykyinen hakasenmuotoinen led-valo muuttuisi suoraksi.
Das LED-Tagfahrlicht in Form eines Boomerangs bleibt dem AMG-Sportpaket vorbehalten.