W203 vm 01 200CDI A Kylmä auto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Arska124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 09.01.2005 10:50
Paikkakunta: Oulun lähellä

Viesti Kirjoittaja Arska124 »

Juu kyllä nyt minunki mersu lämpenee :D
staminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 11.12.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja staminen »

Onkohan ihan järkevää tukkia koko keula?
Turbo vaatii ilmaa ihan hulluna ja jos keulan tukkii kokonaan mistä turbo ottaa ilmansa sen jälkeen voi kulutus nousta.

Näin olen itse käsittänyt.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

staminen kirjoitti:Onkohan ihan järkevää tukkia koko keula?
Turbo vaatii ilmaa ihan hulluna ja jos keulan tukkii kokonaan mistä turbo ottaa ilmansa sen jälkeen voi kulutus nousta.

Näin olen itse käsittänyt.
No kait ne imuaukot kuitenkin kannattaa jättää auki. 2 reikää löytyy keulasta ylhäältä. Itse olen teipannut ilmastointi teipillä sieltä puskuristakin ne välit eli välijäähdyttimen kohdalta. Ei ole tehonputtetta ollut havaittavissa ja mihin sitä tällaisilla keleillä tehoa tarviikaan. Vilkkuu joka vaihteella ESP valo kun kaasun aukaisee.. :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

staminen kirjoitti:Onkohan ihan järkevää tukkia koko keula?
Turbo vaatii ilmaa ihan hulluna ja jos keulan tukkii kokonaan mistä turbo ottaa ilmansa sen jälkeen voi kulutus nousta.

Näin olen itse käsittänyt.
ei ole mitään järkeä laittaa tukkoon keulaa! sillon kun termari on kunnossa lämmöt nousee kyllä, oli se tukossa tai ei.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
staminen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 11.12.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja staminen »

maketap kirjoitti:
staminen kirjoitti:Onkohan ihan järkevää tukkia koko keula?
Turbo vaatii ilmaa ihan hulluna ja jos keulan tukkii kokonaan mistä turbo ottaa ilmansa sen jälkeen voi kulutus nousta.

Näin olen itse käsittänyt.
ei ole mitään järkeä laittaa tukkoon keulaa! sillon kun termari on kunnossa lämmöt nousee kyllä, oli se tukossa tai ei.
Vaihdoin termostaatin omaani C 220cdi:in lämmöt ennen vaihtoa 30km ajoa 80km/h n. 75 astetta maximissaa, vaihdon jälkeen sama matka samalla nopeudella n. 78 astetta.
Että omasta mielestäni auto käy kylmänä edelleen, termostaatti oli 92-asteinen.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote
Vaihdoin termostaatin omaani C 220cdi:in lämmöt ennen vaihtoa 30km ajoa 80km/h n. 75 astetta maximissaa, vaihdon jälkeen sama matka samalla nopeudella n. 78 astetta.
Että omasta mielestäni auto käy kylmänä edelleen, termostaatti oli 92-asteinen.[/quote]

Tasainen 80 km/t ei paljon konetta kuormita, ja jos vielä pakkasta -5 tai yli niin eipä juuri enempää lämpene. Kaupunkiajossakin lämpenee enemmän.
W203CDI
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

staminen kirjoitti:
maketap kirjoitti:
staminen kirjoitti:Onkohan ihan järkevää tukkia koko keula?
Turbo vaatii ilmaa ihan hulluna ja jos keulan tukkii kokonaan mistä turbo ottaa ilmansa sen jälkeen voi kulutus nousta.

Näin olen itse käsittänyt.
ei ole mitään järkeä laittaa tukkoon keulaa! sillon kun termari on kunnossa lämmöt nousee kyllä, oli se tukossa tai ei.
Vaihdoin termostaatin omaani C 220cdi:in lämmöt ennen vaihtoa 30km ajoa 80km/h n. 75 astetta maximissaa, vaihdon jälkeen sama matka samalla nopeudella n. 78 astetta.
Että omasta mielestäni auto käy kylmänä edelleen, termostaatti oli 92-asteinen.
mistähän nämä erot autojen välillä sitten johtuu? omaan vaihdoin termarin
joskus viime vuoden lopulla, lämmöt vanhalla termarilla oli jossain 70 asteen nurkilla uudella nousee lämmöt kelistä riippumatta noin 10 kilometrin ajon jälkeen 85 asteeseen.
esim. tänä ammuna oli pakkasta n.15 astetta lohkolämmitystä n. 2 tuntia
10 km ajon jlkeen lämmöt nousi 85 asteeseen ajo oli kaupunki ajoa.
niin ja auto on vielä lastutettukin joten senki pitäs hidastaa lämmön tuottoa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Vastaa Viestiin