Toisesta W211 "tuontiautosta" kuului takapäästä kolahdus sopivassa kuopassa. Jos oli oikein terävä kuppa niin ei tuntunut kuuluvan mitään eikä helpoissa heitoissa kuulunut. Veholla laitettiin takuuna uusi "takajousi". Ymmärsin ainakin että vaihtoivat ilmajousen mutta en itse asiassa koskaan katsonut mitä uusia osia oli laitettu jos vaikka kyse olisi kuitenkin ollut iskarista. Kolahdus joka tapauksessa hävisi eikä toinen puoli koskaan ruvennut kolisemaan. Autolla ei kyllä ajettu kuin jotain 60 tkm.
Tuolla US-foorumissa oli aikoja sitten juttua otsikolla "dead body in the trunk" äänestä kuopissa. En muista mitä kaikkea siellä tarjottiin ratkaisuksi mutta tuntui olevan aika monessakin autossa vastaava ongelma.
S211 ja takaiskareiden vaihto itse
Kolahtelu-episodin tuoreimmat käänteet.
-Viimeisen muutaman vikon aikana kolahtelu pahentunut ja tulee vain vasemmalta takaa.
-käytin koslan katsastuksessa alkuviikosta ja iskaritestin tulos takana 0/60. Eli vasen takaiskari totaalisen "kuollut". Katsastusmies sanoi että mitään väljiä paikkoja ei ole ja kolahtelun syy on viallinen iskari. Reilu katsastusmies muuten kun laittoi korjauskehoituksella vaikka periaatteessa pitäisi antaa hylky.
-2kpl takaiskarit+vaihto hinnoittelu tiedusteltu: Veho 800€, "toinen firma": 580€. Autossa on takana ilmajousitus, mutta iskari on erikseen = ilmajousitukseen ei tarvitse kajota.
Palataan aiheeseen parin viikon päästä noin 580€ köyhempänä ja toivottavasti ilman kolinoita.
-Viimeisen muutaman vikon aikana kolahtelu pahentunut ja tulee vain vasemmalta takaa.
-käytin koslan katsastuksessa alkuviikosta ja iskaritestin tulos takana 0/60. Eli vasen takaiskari totaalisen "kuollut". Katsastusmies sanoi että mitään väljiä paikkoja ei ole ja kolahtelun syy on viallinen iskari. Reilu katsastusmies muuten kun laittoi korjauskehoituksella vaikka periaatteessa pitäisi antaa hylky.
-2kpl takaiskarit+vaihto hinnoittelu tiedusteltu: Veho 800€, "toinen firma": 580€. Autossa on takana ilmajousitus, mutta iskari on erikseen = ilmajousitukseen ei tarvitse kajota.
Palataan aiheeseen parin viikon päästä noin 580€ köyhempänä ja toivottavasti ilman kolinoita.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
£300, eiköhän tuo €800 sovi punnan kurssiin veho-vero huomioiden.Hannu H kirjoitti:Kolahtelu-episodin tuoreimmat käänteet.
-Viimeisen muutaman vikon aikana kolahtelu pahentunut ja tulee vain vasemmalta takaa.
-käytin koslan katsastuksessa alkuviikosta ja iskaritestin tulos takana 0/60. Eli vasen takaiskari totaalisen "kuollut". Katsastusmies sanoi että mitään väljiä paikkoja ei ole ja kolahtelun syy on viallinen iskari. Reilu katsastusmies muuten kun laittoi korjauskehoituksella vaikka periaatteessa pitäisi antaa hylky.
-2kpl takaiskarit+vaihto hinnoittelu tiedusteltu: Veho 800€, "toinen firma": 580€. Autossa on takana ilmajousitus, mutta iskari on erikseen = ilmajousitukseen ei tarvitse kajota.
Palataan aiheeseen parin viikon päästä noin 580€ köyhempänä ja toivottavasti ilman kolinoita.
http://www.mercedes-benz-parts.co.uk/in ... virtuemart