w124 matalaksi

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

Oikeilla työkaluilla vaihto on ihan näppärää.
Mersun jouset ovat toki lujaa tekoa, ja kaikenlisäksi kovassa jännityksessä eli ihan tavallisilla puristimilla ei ehkä kannata kokeilla onneaan.
Konstit on monet, kuten varmaan tätäkin palstaa selaillessa huomaat.

Pikasesti laskettuna:
Maltillinen madallus (-30), ei aiheuta vielä älyttömiä renkaansäätöpulmia, plus hyvät iskarit tekee varmasti n. 500-600 € plus ilmeisesti lasketaan myös työn osuus mukaan mikä pajasta riippuen vaihtelee 100€-300(jopa 400)€.
Kuvassa näyttäis olevan jo valmiiksi hieman isompaa rengastusta?
Sitten kulmien säätö muutaman kympin.
Samuli H
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Eli tuossa pari kuvaa.
ennen
jälkeen
sen jälkeen

Etujouset tosiaan on aika hankalat vaihtaa. Itse käytin ihan tavallisia tarvikejousipuristimia, niillä tosin sai olla melko varovainen, mutta kyllä ne jouset niilläkin vaihtui.

Takajousiin ei edes tarvitse puristimia, kun tukee tukivarren tunkilla ja irroittaa tukivarren ja korin välisen pultin. Sitten vain laskee tunkkia alas niin jousi lähtee irti kuin itsestään. :)
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itse vaihdatin Einbachin jouset omaan c-sarjalaiseen. Edessä on tavalliset madaltavat jouset ja takana progressiiviset. Perä jäi mielestäni vähän liian korkealle, joten onko kenelläkään kokemusta paljonko farmarin perä painuu vielä jousten vähän pehmentyessä? Muuten täytyy vaihtaa taakse pykälää ohuempi kumi ja ehkä eteen vähän paksumpaa. Nyt niissä taitaa olla se toiseksi ohuin.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Jossi kirjoitti:Itse vaihdatin Einbachin jouset omaan c-sarjalaiseen. Edessä on tavalliset madaltavat jouset ja takana progressiiviset. Perä jäi mielestäni vähän liian korkealle, joten onko kenelläkään kokemusta paljonko farmarin perä painuu vielä jousten vähän pehmentyessä? Muuten täytyy vaihtaa taakse pykälää ohuempi kumi ja ehkä eteen vähän paksumpaa. Nyt niissä taitaa olla se toiseksi ohuin.
Eikös farkuissa saanut tasonsäädintä ruuvaamalla passattua korkeuden kohdalleen?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Tuossa ei saa kun ei ole perän korkeuden säätöä. :cry:

Oli ennenstään taksin korotettu alusta, joten etupää tipahti 65 mm ja takapää vain 30 mm.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
dZihan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja dZihan »

Juu. Ajattelin -40mm laskea niin rupeis oleen aika passeli. Joutuu vaan hommaamaan sen verran jäykät ja lyhyet iskarit, että ei ota lokariin rengas kiinni. Nyt alla on siis masitalyn 17" alut ja continentalin 235/45 kummit. Ja siis itse oon tietysti vaihtamassa kun on autojen kanssa tullut ennenkin pelailtua. :o Muistelin vaan, kun ladaa rakentelin, että henkihän siinä meinas lähteä kun edestä tarvikepuristimilla otti jousia veke :D
Vastaa Viestiin