Ostamassa w124 ce 34 amg. Ostettu 20.12.07 !Lisätty kuvia!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Joo, se imaisee pölyt moottoriin. Ilmeisesti vakiona oleva kauniimpi
putki ei ole riittävän väljä, vaan virtauksia on paranneltu isommalla
putkella. En tiedä, onko tuo AMG:n jäljiltä vai mistä.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin, kyllä ainakin itse olisin valmis maksamaan tuollaisesta rakutenillä myynnissä olevasta aidosta WideBody E34:sta melkein mitä vaan, jos sellaista haaveilisin (ja ennekaikkea pitäis olla reippaasti sitä ylimääräistä pätäkkää) :wink: On jo pelkkällä ajatustasolla hiukka eri kampe kuin uudempi E36:nen, koska nuo vanhemmat on tosiaan rakennettu silloin "vanhoina hyvinä aikoina" kun AMG oli vielä oikea "yksityinen" virityspaja tehden uniikkeja ajoneuvoja mercedeksen koriin omissa kätköissään ja täysin asiakkaan toiveiden mukaan....kun taas nämä uudemmat tehtiin pääasiassa valmiiksi ja vasta sitten tuotiin liikkeisiin tyyliin "kato, meillä olis tämmönenkin tarjolla"


En nyt sitten väheksy näitä uudempiakaan millään lailla, päinvastoin, mutta ero siinä on :idea:


Mutta voisin kyllä bongailla tämmösiäkin jos tosiaan olisin "ostopäällä" http://uk.youtube.com/watch?v=9a2dSXIyLPQ
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
JTI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ma 10.07.2006 02:55

Viesti Kirjoittaja JTI »

Kryptonite kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Tosin itse en ole ikinä nähnyt tuossa 3.4 AMG:ssä mitään järkeä tosin. Tehoa siinä ei ole paskan vertaa oikeastaan enempää. Onhan tietty korisarja siinä mikä nostaa ulkonäköä, mutta niiden varaosien hinta. Ei minun lompakolle. Asia olisi toinen jos suorituskyky olisi huomattavasti isompi, mutta kun ero on niin pieni, niin tietysti valitsen tuon mitä on halvempi ylläpitää.
Onko sulla tietoja käytännön suorituskyvystä, käyriä tms., miten vääntömomentti käyttäytyy? Luulisi nyt 52 hv:lla olevan jotain merkitystä...
Eipä minulla ole, mutta eikös täällä forumilla ole jengi avautuntu ettei käytännössä 300-12 ja 300-24 tappisella ole mitään huomattavaa eroa. Ottean huomioo, että paperilla tehoeroa on kuitenkin ainakin se 40hv, eli sama tuossa AMG versiossa.

Lisäksi kyllä nykypäivänä 52hv on todella pieni tehonlisäys, miltein naurettava. Ottaen huomioon auton painon, niin eihän se vielä mihinkään liiku. Lisäksi on mokoma myyty ulos AMG:nä, joten tarkoittaen sitä, että varmasti on päätynyt kuluttajalle joka varmasti on hakenut autosta teho-ominaisuutensa saksan baanalla. Eli todellisuudessa voipi tehoa olla vähemmän kuin 300-12 tappisessa. Tämä on vain spekulaatioo..

Karu totuus on että merkkipajan virittämät autot ostetaan kyllä kunnon ajoa varten, mitä muuta järkeä siinä olisi?

Olisi kyllä hieno joskus kokeilla jossakin pitkällä lentokentän suoralla 300-12V, 300-24 ja 3,4 AMG vierekkäin ottaa pienet kiihdytykset. Kaikkien tulisi olla täysin vakiokunnossa ainakin virityksien osalta. Myöskin suurinpiirtein yhtä paljon ajettuja saisivat olla, niin olisi mielenkiintoinen seurata sitä todellista tehon käyttäytymistä.
Mercefreaken:
300-12V CE 180hv/255Nm 0-100km/h aut 8.5s man 7.9s
300-24V CE 220hv/265Nm 0-100km/h aut 7.8s man 8.0s
E36 AMG C 272hv/385Nm 0-100km/h aut 7.0s
S211 280CDI TA
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

No sinne pihalle se Mese sitten tänään ilmestyi perän stefa vaihdettuna,raidetangon sisemmät päät vaihdettuna ja tän päivän tuore leima papereissa.
Haki myös samaan syssyyn mp:n pois tykö tarpeineen.
Muuten on samanlainen kuin edelisten linkkien auto mutta uudemmalla maskilla ja valkoisilla vilkuilla ja taka valot eri väriset.
Korjaamon kommentti oli että hyvässä kunnossa mutta huomaa että on seisonut.... pitää kuulemma antaa kunnolla ruoskaa!
Potkii kyllä ihan eritavalla kuin emännälle käyttöön jäävä 2001 v70 turbo missä on penkitetty kone teho 252hv ja 365nm.
Tietysti autot ja koneet ovat aivan eri luontoiset.
Viimeksi muokannut AMG e34, To 20.12.2007 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ei kait tätä poistaa tarvii, tuut kuvien kera joku kerta uppailee.... :wink:
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Joo voihan sitä joskus pistää kuvia kuhan oppii käytämään näit palveluit paremmin.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

www.photobucket.com ja sinne kuvat, sieltä sitten linkität tänne. Ei ole paha homma.

Onnea tosiaan uudelle autolle. Minkä värinen se muuten on ja millaiset vanteet on alla? Tuollaiseen sopisi bbs rs:t aika hemmetin hyvin.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Mersun väri= metalli musta ja vanteet on näin talvella amg:n 2 osaiset kuulemma ja koko 17" mustilla keskiosilla.
Pitää hankkia ensi kesäksi 18" vanteet.
Vanhalla omistajalla ollut viime kesänä 19" alla mutta myynyt pois ja sanoi et
18" olisi paremmat siihen.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Onnittelut myöskin minun puolesta, toivottavasti nähdään pian kuvia uudesta autostasi :wink:
220.128 Black Mirror
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Jos joku pohtii että tekis jonki AMG-lookin niin unohtakaa! Vain ääliöt pilaa hyvät autonsa joillaki amg tarroilla jos ei todellisuudessa ole amg.

Onko sen auton tarkoitus se että sillä saa pillua vai se että sillä on mukava ajaa kun tietää sen olevan pirteä OIKEA amg?

Esimerkiksi ittelä on haaveena laittaa 560 secci ja ei olis huonoasia yhtään jos se 560 puuttus perästä! Eräs hauskin automuisto oli se kun erehdyttyäni 323 mazdan kyytiin, meän kuski sano että nyt näytethään tuole 200D:lle(peräkontissa luki 200D) että kellä on se nopein auto. Noh yllättäen se ei ihan ollukhaan mikhään 200D, vaan tais olla "hieman" turbotettu 300d?
No hiljanen soli kuski loppumatkan ko ei hänen sanojensamukaan "ruostuneelle paskaröntälle" pärjäny.

Elikkä ainakin minusta on hauskempi että muut luulevat auton olevan pienemmäläkonneela kun se oikeast on eikä päin vastoini :!:
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

samperi kirjoitti: Elikkä ainakin minusta on hauskempi että muut luulevat auton olevan pienemmäläkonneela kun se oikeast on eikä päin vastoini :!:
No niin minäkin haluaisin mutta kun on mallisarjan pienin kone niin ei kykene :oops: . No kyllä sillä aina amikset kepittää :twisted:

Tosin ei mullakaan sitä tarraa siellä takana ole :wink: , tulevia tehonnostoja silmääläpitäen :wink:

Ja onneksi olkoon AMG e34:lle aidon urheiluauton ostosta 8)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Kuvia mesestä.

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Menihän siinä aikaa että sain aikaiseksi laittaa ees jotain kuvia autosta mutta tässä niitä on nyt "kesä" kuosissaan muutama.
Ei ole mitään hääppöisiä kun en ole ammatti kuvaaja.
Ajattelin laittaa projekti sivuille kohta puolin juttua mitä olen tehnyt ja mitä meinaan vielä tehdä autolle.
http://s293.photobucket.com/albums/mm65 ... kea059.jpg
Vastaa Viestiin