- Naku -
W202 pyyhinmekanismi takertelee
Notta tuli vaan mieleen, että se on sitten juurikin se sama "tila" siis tämä kulmavaihteen tila missä sijaitsevat ne legendaariset liukupinnat ja jos rasvailee kulmavaihdetta liikaa niin saattaa olla liukupintojen toiminnan kanssa tiedossa ongelmia. Ne ei tykkää paksusta vaseliinikerroksesta ainakaan talvella. Kokemusta on
- Naku -
- Naku -
No vaikka sitä spray-vaseliinia tai ihan vaan crc:tä, kunhan vaan tarpeeksi notkeaa ainetta. Aiemmin mainittu aseöljykin hyvää, ei ainakaan pakkasraja tule vastaanväykky97 kirjoitti:Mitäs rasvaa siihen kannattaa laittaa, ihan tollasta hhs spray vaseliinia vai ihan suoraan purkista sormella levittäen, vai jotain muuta?
Spray helppo laittaa: Pyyhin pysäytetään yläkulmaan, suojamuovi pois, rätti varren ja tuulilasin väliin (ettei suotta roisku lasille) ja sitten vaan suhautat öljyt varteen. Muovi takasin ja heti käytät pyyhkijää, että rasvat leviää paremmin..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Niin siis vielä pikku takennuksena, että...koko koneistossahan on ainakin 3 strategista paikkaa, jotka saattavat kärsiä voitelun puutteesta:
- itse pyyhkijän varressa olevat liukupinnat joihin varmaan se aseöljy tai CRC tekee poikaa
- pyyhkijän juuressa oleva "ratasmekanismi" joka mekaanisesti mahdollistaa sen pyyhkimen pituussuuntaisen liikkeen
- ja sitten pyyhkijän moottorin yhteydessä oleva kulmavaihde (kierukka & ratas) ja juuri tänne en itse löträisi isolla kädellä mitään paksua kamaa, koska kulmavaihteen "kannessa" ovat nuo sähköiset liukupinnat jotka määrittävät pyyhkijän asentotiedon ja ohjaavat mm. tihkutoimintoa. Jos esim. tihkutoiminto alkaa sekoilemaan, pyyhkii miten sattuu ja pysähtelee minne sattuu niin vika saattaa löytyä juuri näistä liukupinnoista !
- Naku -
- itse pyyhkijän varressa olevat liukupinnat joihin varmaan se aseöljy tai CRC tekee poikaa
- pyyhkijän juuressa oleva "ratasmekanismi" joka mekaanisesti mahdollistaa sen pyyhkimen pituussuuntaisen liikkeen
- ja sitten pyyhkijän moottorin yhteydessä oleva kulmavaihde (kierukka & ratas) ja juuri tänne en itse löträisi isolla kädellä mitään paksua kamaa, koska kulmavaihteen "kannessa" ovat nuo sähköiset liukupinnat jotka määrittävät pyyhkijän asentotiedon ja ohjaavat mm. tihkutoimintoa. Jos esim. tihkutoiminto alkaa sekoilemaan, pyyhkii miten sattuu ja pysähtelee minne sattuu niin vika saattaa löytyä juuri näistä liukupinnoista !
- Naku -



