Tuossa osuit asian ytimeen. Harva kaveri pystyy rivipumpun purkaan ja kasaan niin että se vielä toimii, mutta CDI-systeemin kanssa homma onnistuu melkein joka jepeltä jos vaan uskaltaa ryhtyä pulaamaan kaiken netissä liikkuvan pelottelun jälkeen.jari_w123 kirjoitti:Tämä nykyinen commonrail tekniikka on jopa yksinkertaisempaa kuin esim. vanhan W123:sen riviruiskutuspumpun hienomekaniikka jousinenn painoineen päivineen .Jokatapauksessa kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
.
Jotkut joutuu käymään töissäkin ja vieläpä elämäänkin sieltä saatavilla hankkeilla.
Surkeeta, vai.
Hyvä,kun vika löytyi.
Pelkkä paluuputken vuoto ei estä käynnistymistä.
Siinä alkaa kulkemaan tavaraa vasta, kun moottori on käynnistynyt.
Kuitenkin luulisin, että joku, tai jotkut suuttimet vuotaa koko ajan sinne paluuputkeen.
Se selviäisi esim. testerissä, tai voi sitä testata ihan irroittamalla putket ja silmällä seuraamalla, startatessa pitäisi kaiken polttoaineen pysyä suuttimessa, ettei paine karkaa.
Pitempi vieteri lämpimänä viittaisi tähän, kts. bartonin kirjoitus aiheesta.
Testerissä sellaisen suuttimen kohdalla pitäisi olla plussaa, kun sen ruiskaus on huonompi ja järjestelmä korjaa sitä lisäämällä sinne syöttöä.
Kun muut polttoainelinjan tiivisteet vuotaa, niin käynnistymisvaikeudet alkaa kylmällä moottorilla.
Kuskinpuolen railpaineanturilla (vialla) sama vaikutus.
Akillahan oli niitä 202,n osia.
Cdi-moottorin osat on samat.
Venttilikopan kantta meinaan.
Vie auton sinne, niin vaihtuu sekin tiivisteiden mukana.
Toivottavasti se suuttimen kiinnityspultin kohta on kannessa kuitenkin kunnossa.
Senkin voi kyllä korjata.
Jari on kyllä oikeassa, nämä ovat ihan mopotekniikkaa.
Vaikka ei se siltä silloin tuntunut, kun nelisen vuotta sitten aihetta aloittelin.
Nykyisin on kyllä näiden moottoreiden toiminta jo aika hyvin selvillä täällä.
Mersussa on sikäli hyvä tilanne, verrattuna moneen muuhun merkkiin.
Siis on kuitenkin paikka, josta saa kuitenkin neuvoja, merkkikorjaamolle viennin sijaan.
Aikas tiivishän tämä "cdi-yhteisö" vielä on, mutta käsittääkseni melkolailla kaikki tavallisimmat vaivat on täällä kyllä selvitetty.
Kuvat polttoainejärjestelmästä.
E-220cdi ->02
Jotkut joutuu käymään töissäkin ja vieläpä elämäänkin sieltä saatavilla hankkeilla.
Surkeeta, vai.
Hyvä,kun vika löytyi.
Pelkkä paluuputken vuoto ei estä käynnistymistä.
Siinä alkaa kulkemaan tavaraa vasta, kun moottori on käynnistynyt.
Kuitenkin luulisin, että joku, tai jotkut suuttimet vuotaa koko ajan sinne paluuputkeen.
Se selviäisi esim. testerissä, tai voi sitä testata ihan irroittamalla putket ja silmällä seuraamalla, startatessa pitäisi kaiken polttoaineen pysyä suuttimessa, ettei paine karkaa.
Pitempi vieteri lämpimänä viittaisi tähän, kts. bartonin kirjoitus aiheesta.
Testerissä sellaisen suuttimen kohdalla pitäisi olla plussaa, kun sen ruiskaus on huonompi ja järjestelmä korjaa sitä lisäämällä sinne syöttöä.
Kun muut polttoainelinjan tiivisteet vuotaa, niin käynnistymisvaikeudet alkaa kylmällä moottorilla.
Kuskinpuolen railpaineanturilla (vialla) sama vaikutus.
Akillahan oli niitä 202,n osia.
Cdi-moottorin osat on samat.
Venttilikopan kantta meinaan.
Vie auton sinne, niin vaihtuu sekin tiivisteiden mukana.
Toivottavasti se suuttimen kiinnityspultin kohta on kannessa kuitenkin kunnossa.
Senkin voi kyllä korjata.
Jari on kyllä oikeassa, nämä ovat ihan mopotekniikkaa.
Vaikka ei se siltä silloin tuntunut, kun nelisen vuotta sitten aihetta aloittelin.
Nykyisin on kyllä näiden moottoreiden toiminta jo aika hyvin selvillä täällä.
Mersussa on sikäli hyvä tilanne, verrattuna moneen muuhun merkkiin.
Siis on kuitenkin paikka, josta saa kuitenkin neuvoja, merkkikorjaamolle viennin sijaan.
Aikas tiivishän tämä "cdi-yhteisö" vielä on, mutta käsittääkseni melkolailla kaikki tavallisimmat vaivat on täällä kyllä selvitetty.
Kuvat polttoainejärjestelmästä.
E-220cdi ->02
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Asiantuntijat
Tämä ei perustu asiantuntemukseen vaan kokemukseen.
Ensinäkin Aki P puhuu nykyauton turvallisuudesta Ensinnäkin ohitukset eivät
Koskaan ole turvallisia Tässä on useampaa tapausta nimenomaan uusilla autoilla Kun on Lähdetty mutta kesken ohituksen tietokone onkin eri mieltä
siinä on vitsit vähissä minä kun lähden en niin liukkaasti mutta kyllä 240 D
200 perällä lähtee aika liukkaasti kun vaan on kierroksia ja menee varmasti
eikä näillä nopeuksilla paljon tarvitse ohittakkaan.
ja sitten tähän Erikoislujuusteräkseen mistä nykymersusta sellaista löytyy
kyllä ne enemmä painavat kuin ennen mutta tässä muutama päivä sitten
asiakkaani uurenkarheaan E mallisen taxsin kylkeen tuli Amerikanrauta näitä uudempia Mersu meni aivan solmuun Kun minä muutama vuosi sitten jäin
silloisen 123 kanssa rekan alle Rekka tuli 60 A tolpan kohdalta sisään
Pyörä meni vähän vimpelään akku rikki polkimet vähän sekaisin Tuulilasikin
säilyi ehjänä minulle 5 tikkiä päähän mutta vaimolle ja koiralle ei mitään
Mutta rekasta vääntyi runko joka vakuutusyhtiön mukaan maksoi 25000 mummon mk Se siitä ruostuvasta teräksestä ja sitten ojokustannuksista Jos minun syö 2-3 litraa 100 enemmän se on murto-osa siitä mitä näihin
uusiin maksaa huollot ne ovat aivan tähtieteellisiä Ja pihalla oleviin mersuihin. Kyllä niitä on 40 vuoden aikana ollut sen verran ettei tältä foorumilta löydy sitä määrää Kyläkai sellaisen uudenkin voisi ostaa Mutta
kun lukee tämänkin päivän foodumia on se surkeea luettavaa ja monella
on näitä ns Romuja vielä velkana siinä on vitsit vähissä Eikä siinä auta
Asian tuntemuskaan samoja paaliin vietäviä tämä on minun mielipiteeni
en ole asiantuntija vaan puhun käytännön kokemuksesta j.s.lehti vaan verhoilija.
Ensinäkin Aki P puhuu nykyauton turvallisuudesta Ensinnäkin ohitukset eivät
Koskaan ole turvallisia Tässä on useampaa tapausta nimenomaan uusilla autoilla Kun on Lähdetty mutta kesken ohituksen tietokone onkin eri mieltä
siinä on vitsit vähissä minä kun lähden en niin liukkaasti mutta kyllä 240 D
200 perällä lähtee aika liukkaasti kun vaan on kierroksia ja menee varmasti
eikä näillä nopeuksilla paljon tarvitse ohittakkaan.
ja sitten tähän Erikoislujuusteräkseen mistä nykymersusta sellaista löytyy
kyllä ne enemmä painavat kuin ennen mutta tässä muutama päivä sitten
asiakkaani uurenkarheaan E mallisen taxsin kylkeen tuli Amerikanrauta näitä uudempia Mersu meni aivan solmuun Kun minä muutama vuosi sitten jäin
silloisen 123 kanssa rekan alle Rekka tuli 60 A tolpan kohdalta sisään
Pyörä meni vähän vimpelään akku rikki polkimet vähän sekaisin Tuulilasikin
säilyi ehjänä minulle 5 tikkiä päähän mutta vaimolle ja koiralle ei mitään
Mutta rekasta vääntyi runko joka vakuutusyhtiön mukaan maksoi 25000 mummon mk Se siitä ruostuvasta teräksestä ja sitten ojokustannuksista Jos minun syö 2-3 litraa 100 enemmän se on murto-osa siitä mitä näihin
uusiin maksaa huollot ne ovat aivan tähtieteellisiä Ja pihalla oleviin mersuihin. Kyllä niitä on 40 vuoden aikana ollut sen verran ettei tältä foorumilta löydy sitä määrää Kyläkai sellaisen uudenkin voisi ostaa Mutta
kun lukee tämänkin päivän foodumia on se surkeea luettavaa ja monella
on näitä ns Romuja vielä velkana siinä on vitsit vähissä Eikä siinä auta
Asian tuntemuskaan samoja paaliin vietäviä tämä on minun mielipiteeni
en ole asiantuntija vaan puhun käytännön kokemuksesta j.s.lehti vaan verhoilija.
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Asiantuntijat
Tämä ei perustu asiantuntemukseen vaan kokemukseen.
Ensinäkin Aki P puhuu nykyauton turvallisuudesta Ensinnäkin ohitukset eivät
Koskaan ole turvallisia Tässä on useampaa tapausta nimenomaan uusilla autoilla Kun on Lähdetty mutta kesken ohituksen tietokone onkin eri mieltä
siinä on vitsit vähissä minä kun lähden en niin liukkaasti mutta kyllä 240 D
200 perällä lähtee aika liukkaasti kun vaan on kierroksia ja menee varmasti
eikä näillä nopeuksilla paljon tarvitse ohittakkaan.
ja sitten tähän Erikoislujuusteräkseen mistä nykymersusta sellaista löytyy
kyllä ne enemmä painavat kuin ennen mutta tässä muutama päivä sitten
asiakkaani uurenkarheaan E mallisen taxsin kylkeen tuli Amerikanrauta näitä uudempia Mersu meni aivan solmuun Kun minä muutama vuosi sitten jäin
silloisen 123 kanssa rekan alle Rekka tuli 60 A tolpan kohdalta sisään
Pyörä meni vähän vimpelään akku rikki polkimet vähän sekaisin Tuulilasikin
säilyi ehjänä minulle 5 tikkiä päähän mutta vaimolle ja koiralle ei mitään
Mutta rekasta vääntyi runko joka vakuutusyhtiön mukaan maksoi 25000 mummon mk Se siitä ruostuvasta teräksestä ja sitten ojokustannuksista Jos minun syö 2-3 litraa 100 enemmän se on murto-osa siitä mitä näihin
uusiin maksaa huollot ne ovat aivan tähtieteellisiä Ja pihalla oleviin mersuihin. Kyllä niitä on 40 vuoden aikana ollut sen verran ettei tältä foorumilta löydy sitä määrää Kyläkai sellaisen uudenkin voisi ostaa Mutta
kun lukee tämänkin päivän foodumia on se surkeea luettavaa ja monella
on näitä ns Romuja vielä velkana siinä on vitsit vähissä Eikä siinä auta
Asian tuntemuskaan samoja paaliin vietäviä tämä on minun mielipiteeni
en ole asiantuntija vaan puhun käytännön kokemuksesta j.s.lehti vaan verhoilija.
Ensinäkin Aki P puhuu nykyauton turvallisuudesta Ensinnäkin ohitukset eivät
Koskaan ole turvallisia Tässä on useampaa tapausta nimenomaan uusilla autoilla Kun on Lähdetty mutta kesken ohituksen tietokone onkin eri mieltä
siinä on vitsit vähissä minä kun lähden en niin liukkaasti mutta kyllä 240 D
200 perällä lähtee aika liukkaasti kun vaan on kierroksia ja menee varmasti
eikä näillä nopeuksilla paljon tarvitse ohittakkaan.
ja sitten tähän Erikoislujuusteräkseen mistä nykymersusta sellaista löytyy
kyllä ne enemmä painavat kuin ennen mutta tässä muutama päivä sitten
asiakkaani uurenkarheaan E mallisen taxsin kylkeen tuli Amerikanrauta näitä uudempia Mersu meni aivan solmuun Kun minä muutama vuosi sitten jäin
silloisen 123 kanssa rekan alle Rekka tuli 60 A tolpan kohdalta sisään
Pyörä meni vähän vimpelään akku rikki polkimet vähän sekaisin Tuulilasikin
säilyi ehjänä minulle 5 tikkiä päähän mutta vaimolle ja koiralle ei mitään
Mutta rekasta vääntyi runko joka vakuutusyhtiön mukaan maksoi 25000 mummon mk Se siitä ruostuvasta teräksestä ja sitten ojokustannuksista Jos minun syö 2-3 litraa 100 enemmän se on murto-osa siitä mitä näihin
uusiin maksaa huollot ne ovat aivan tähtieteellisiä Ja pihalla oleviin mersuihin. Kyllä niitä on 40 vuoden aikana ollut sen verran ettei tältä foorumilta löydy sitä määrää Kyläkai sellaisen uudenkin voisi ostaa Mutta
kun lukee tämänkin päivän foodumia on se surkeea luettavaa ja monella
on näitä ns Romuja vielä velkana siinä on vitsit vähissä Eikä siinä auta
Asian tuntemuskaan samoja paaliin vietäviä tämä on minun mielipiteeni
en ole asiantuntija vaan puhun käytännön kokemuksesta j.s.lehti vaan verhoilija.
Ei tosiaan oo turvallinen jos vertaa vastaaviin nykyautoihin,jopa nykyaikainen pikkuauto on turvallisempi puhumattakaan mitä ruoste tekee kolari turvallisuudelle .Vaan täytyy ottaa huomioon että suomessa on käytössä vielä paljon turvattomampiakin autoja kuin W123,ehkä hyvällä tuurilla kolari tulee just semmosen kans jos on tullakseen tai sitten ei .Mikko K kirjoitti:Hei haloo Et kai tosissaan meinaa jot 123 on tänä päivänä vielä turvallinen Nyt kannattaa viimeinkin mennä itteensä ja ruveta miettimään mitä suustaan päästää
auto w123 200D/300DT vm, -81
Joskus kolarissa riittää ihan pikku kolaus ja henki pois. toisinaan eläviä ihmisiä kaivetaan tunnistamattomasta auton jäänteestä, eli on kyse muustakin kuin pelkästä raudan lujuudesta, joka kolari on omanlaisensa voimien suhteen.
Toisekseen erikoislujuusteräs on huomattavasti kevyempää mitä tavan "lahorauta".
Jospa jatketaan tämän asian tiimoilta jossain muualla, koska näyttää ettei tämä "rakentava" keskustelu tuota vastausta varsinaiseen alkuperäiseen ongelmaan. Jos yleensä tarvetta jatkaa??
Jos sanottavaa on vain että paskoja ja pahasia! Eiku paaliin ja museo pelit alle, niin onko kenties väärässä osiossa!
En halua nyt mitään Verhoilija vs. tavan pajajätkä vastakkain asettelua kun näyttää että nämä jutut kohdistetaan aina minulle.
Minua kiinnostaa henk. koht. paljon enemmän mikä vika löytyy tämän topikin NYKYMOOTTORISTA, kuin 240D ohituskiihtyvyys
Minulla ei ehkä ole 40-vuoden kokemusta vielä mistään, mutta en omista yhtään velkamersuakaan (tällä hetkellä ajossa 4kpl ja puolet cdi:tä), mutta silti yritän olla ihmisten lailla näin "linjoilla" kun en tiedä millainen tyyppi siellä juttuja kahtelee. Ja mitä enemmän näistä asioista saa tietoa, sitä vähemmän voi väittää olevansa 100% varma mistään!
Toisinaan vaan menee Käpy kun "aikuiset miehet??" kommunikoi
Jospa annettas jo olla??
Toisekseen erikoislujuusteräs on huomattavasti kevyempää mitä tavan "lahorauta".
Jospa jatketaan tämän asian tiimoilta jossain muualla, koska näyttää ettei tämä "rakentava" keskustelu tuota vastausta varsinaiseen alkuperäiseen ongelmaan. Jos yleensä tarvetta jatkaa??
Jos sanottavaa on vain että paskoja ja pahasia! Eiku paaliin ja museo pelit alle, niin onko kenties väärässä osiossa!
En halua nyt mitään Verhoilija vs. tavan pajajätkä vastakkain asettelua kun näyttää että nämä jutut kohdistetaan aina minulle.
Minua kiinnostaa henk. koht. paljon enemmän mikä vika löytyy tämän topikin NYKYMOOTTORISTA, kuin 240D ohituskiihtyvyys
Minulla ei ehkä ole 40-vuoden kokemusta vielä mistään, mutta en omista yhtään velkamersuakaan (tällä hetkellä ajossa 4kpl ja puolet cdi:tä), mutta silti yritän olla ihmisten lailla näin "linjoilla" kun en tiedä millainen tyyppi siellä juttuja kahtelee. Ja mitä enemmän näistä asioista saa tietoa, sitä vähemmän voi väittää olevansa 100% varma mistään!
Toisinaan vaan menee Käpy kun "aikuiset miehet??" kommunikoi
Jospa annettas jo olla??
Joku mersupurkaamo??
Juuri näin. Metkaa logiikkaa viljelee yksikin tuttavani, joka on joskus ajanut tolppaan autolla ilman turvavöitä, ja ajelee edelleen vyöttä, koska "on kerran pelastunut juuri sen ansiosta että lensi autosta ulos. "Aki P kirjoitti:Joskus kolarissa riittää ihan pikku kolaus ja henki pois. toisinaan eläviä ihmisiä kaivetaan tunnistamattomasta auton jäänteestä, eli on kyse muustakin kuin pelkästä raudan lujuudesta, joka kolari on omanlaisensa voimien suhteen.
Alkaa olla lottovoittoa pienemmät saumat pelastua samoilla perustein uudestaan, jos vielä sattuu kolahtamaan..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuolla saa purkaa tuntojaan resuista ihan oman mielen mukaan, niin ei mene asiallinen vian etsintä ihan V^^tuiksi Poistakaa linkki jos on sopimatonta, mutta kun on valmis aihe:idea:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=18326
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=18326
Joku mersupurkaamo??
.
Elä Aki hermoile.
Tuu cdi,tä polettaan,sillä on terapeuttinen vaikutus.
Voidaan sitten särkeä se sinunkin auto, jos välttämättä haluat.
Ehjää kun ei voi korjata.
Oliko viisaasti sanottu.
Porukassa on aina niin paljon muita viisaampia, joita vaan tympii, kun toiset on niin tyhmiä, että rassaavat ihan vääriä autoja.
Elä Aki hermoile.
Tuu cdi,tä polettaan,sillä on terapeuttinen vaikutus.
Voidaan sitten särkeä se sinunkin auto, jos välttämättä haluat.
Ehjää kun ei voi korjata.
Oliko viisaasti sanottu.
Porukassa on aina niin paljon muita viisaampia, joita vaan tympii, kun toiset on niin tyhmiä, että rassaavat ihan vääriä autoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Pariks päivää silmä välttäny ni ollaan täysin pois aiheesta.
Eikun asiaan.
Seuraava aamu toi cdi:lle ah niin tutun tuloksen, käyntiin vasta ilmauksen avulla eli vuotoa on ja reilusti. Kaiken lisäksi kosla oli yön tallissa.
Paluuputkia kiristelty ja muutamassa muussakin letkuliitoksessa havaittu toivomisen varaa, tiivisteet hakuseen siis heti.. Ei ollu kajaanin veholla kuulema ku kaks o-rengasta, ei vissiin tarte pitää hyllyssä ku ei oo menekkiä..?
Suuttimien ohivuotomittaus tulee myös, siitä myöhemmin.
Alustaremontti edelleen vaiheessa myös, varaosakauppias oli myyny väärät helat etualatukivarsiin.
Tuskin vehjas mihinkää pajalle päätyy ennenku testerituloksia halutaan katella, sen verran kädentaitoja kuitenki kaverilla on..
Pystyykös niillä tuikun vermeillä kattelee mitä kaikkea mersun sisuksista, kaiken vai?
Tähän mennessä jos pikaisesti ynnää niin oikeita "vikoja" on ollu huonosti kiinnitetty sähköliitin ja ilmavaivat. Eli ei mitään ihmeellistä cdi:ssä
Niin ja vielä edellisiin OT viesteihin kommentoiden..
Tuskin W123 yhen sivutörmäyksen perusteella viittä tähtee kolariturvallisuudesta saa, sanotaan siitä mitä tahansa.
Varmasti on turvallisempi kun moni aikalaisensa muttamutta..
Isäukko ollu palomies-sairaankuljettaja sieltä W123:n elinkaaren alkupäästä asti eli -78 eteenpäin.
Leikkurit sun muut vermeet joilla kolariautoa tarvittaessa palotellaan on muuttunu siitä ajasta kuulema niin paljon että nykyauton suurlujuusteräksien kanssa sen aikaisilla huippuvermeillä ei tee enää mitään, vrt. purkinavaaja vs. happoterässäiliö.
Edittiä: Tuikulle kiitos kuvatuksista, nuita kaipasinki!
Eikun asiaan.
Seuraava aamu toi cdi:lle ah niin tutun tuloksen, käyntiin vasta ilmauksen avulla eli vuotoa on ja reilusti. Kaiken lisäksi kosla oli yön tallissa.
Paluuputkia kiristelty ja muutamassa muussakin letkuliitoksessa havaittu toivomisen varaa, tiivisteet hakuseen siis heti.. Ei ollu kajaanin veholla kuulema ku kaks o-rengasta, ei vissiin tarte pitää hyllyssä ku ei oo menekkiä..?
Suuttimien ohivuotomittaus tulee myös, siitä myöhemmin.
Alustaremontti edelleen vaiheessa myös, varaosakauppias oli myyny väärät helat etualatukivarsiin.
Tuskin vehjas mihinkää pajalle päätyy ennenku testerituloksia halutaan katella, sen verran kädentaitoja kuitenki kaverilla on..
Pystyykös niillä tuikun vermeillä kattelee mitä kaikkea mersun sisuksista, kaiken vai?
Tähän mennessä jos pikaisesti ynnää niin oikeita "vikoja" on ollu huonosti kiinnitetty sähköliitin ja ilmavaivat. Eli ei mitään ihmeellistä cdi:ssä
Niin ja vielä edellisiin OT viesteihin kommentoiden..
Tuskin W123 yhen sivutörmäyksen perusteella viittä tähtee kolariturvallisuudesta saa, sanotaan siitä mitä tahansa.
Varmasti on turvallisempi kun moni aikalaisensa muttamutta..
Isäukko ollu palomies-sairaankuljettaja sieltä W123:n elinkaaren alkupäästä asti eli -78 eteenpäin.
Leikkurit sun muut vermeet joilla kolariautoa tarvittaessa palotellaan on muuttunu siitä ajasta kuulema niin paljon että nykyauton suurlujuusteräksien kanssa sen aikaisilla huippuvermeillä ei tee enää mitään, vrt. purkinavaaja vs. happoterässäiliö.
Edittiä: Tuikulle kiitos kuvatuksista, nuita kaipasinki!
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
.
Molemmat Carsoftit on lainassa sellaisilla miehillä, jotka enemmän tietokoneitten kanssa puljaamisesta älyää.
En saa sitä toimimaan omassani.
Kyllä mulla on kuitenkin itselläkin jotain, joilla obd-portin kautta saa tietoa ulos, ei kuitenkaan suutintestiä.
Aika paljon kuitenkin.
Tuota ei paljoa kannata testailla, ennenkuin ne tiivisteet on vaihdeltu.
Ainaskin.
Ja siihen ne käynnistyshuolet varmaan sitten loppuukin.
Ei se suutinhuoltokaan pois oikeasta olisi.
Jos kerran työhaluja on, niin sen kopan voi jollain pajalla hitsuuttaa ja sitten oikasuttaa.
Ainakin täälläpäin onnistuu, olen vastaavia juttuja paljonkin teetättänyt.
Sitten tietty se imusarjan putsinki ja ohjelma päälle, niin alkaa kaupparatsulle maantie maistumaan ryytipuurolta.
Molemmat Carsoftit on lainassa sellaisilla miehillä, jotka enemmän tietokoneitten kanssa puljaamisesta älyää.
En saa sitä toimimaan omassani.
Kyllä mulla on kuitenkin itselläkin jotain, joilla obd-portin kautta saa tietoa ulos, ei kuitenkaan suutintestiä.
Aika paljon kuitenkin.
Tuota ei paljoa kannata testailla, ennenkuin ne tiivisteet on vaihdeltu.
Ainaskin.
Ja siihen ne käynnistyshuolet varmaan sitten loppuukin.
Ei se suutinhuoltokaan pois oikeasta olisi.
Jos kerran työhaluja on, niin sen kopan voi jollain pajalla hitsuuttaa ja sitten oikasuttaa.
Ainakin täälläpäin onnistuu, olen vastaavia juttuja paljonkin teetättänyt.
Sitten tietty se imusarjan putsinki ja ohjelma päälle, niin alkaa kaupparatsulle maantie maistumaan ryytipuurolta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Potilas on kaverin ajokki, asemapaikkana Haaparanta mutta nyt oli kainuussa kotopuolessaan käymässä. Samoilta seuduilta ollaan lähtösin, Kajaaniin vastikään liittyneeltä Vuolijoelta siis..
Todennäköisesti pääasiallisin vika on nelosen suutin, ohivuotomittaus kertoo kovasta vuodosta. Menee remonttiin heti ens viikolla.
Alustan kolinatkin kuului asettuneen, alatukivarsien etuhelat, pyöränlaakerit ja koiranluut vaihdettu.
Tämmöstä siis, kirjotellaan taas kun jotain tapahtuu!
Todennäköisesti pääasiallisin vika on nelosen suutin, ohivuotomittaus kertoo kovasta vuodosta. Menee remonttiin heti ens viikolla.
Alustan kolinatkin kuului asettuneen, alatukivarsien etuhelat, pyöränlaakerit ja koiranluut vaihdettu.
Tämmöstä siis, kirjotellaan taas kun jotain tapahtuu!
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Nelosen suutin käytetty pajalla ja todettu vuotavan runsaasti --> tiivisteet vaihdettu suuttimeen ja taas pelaa, ei ollut onneksi haljennut niinkuin joku maalaili tossa aiemmin.
Aiemmin vaivannut pitkähkö startti asettunut, nyt käynnistyy niinkui pitääkin.
Venttiilikoppa kaipaa vielä korjausta ja siinä samalla loput polttoainejärjestelmän tiivisteet vaihtunevat uusiin.
Aiemmin vaivannut pitkähkö startti asettunut, nyt käynnistyy niinkui pitääkin.
Venttiilikoppa kaipaa vielä korjausta ja siinä samalla loput polttoainejärjestelmän tiivisteet vaihtunevat uusiin.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
W203 aamukankeutta
Joo 220 CDI aamulla ... tai kahtena peräkkäisenä aamuna on hörähtänyt ja sitten sammunut . Sen jälkeen semmoinen reilu 10 sek. starttaus ja pikkuhiljaa käyntiin. Ihan niin kuin olis samanmoisia vaivoja valuuko kiisseli yön aikana takasin tankkiin ? Neuvokaa te gurut ja idän viisaat. Tuikulle mulla onkin aika 5.7. Jos sitten viimeistään saan neuvoja.
W203 CDI220
Re: W203 aamukankeutta
Suuttimessa liikaa ohivuotoa! Tee testi tai käytä roikan nokassa niin selviää myös sillä.iku78 kirjoitti:Joo 220 CDI aamulla ... tai kahtena peräkkäisenä aamuna on hörähtänyt ja sitten sammunut . Sen jälkeen semmoinen reilu 10 sek. starttaus ja pikkuhiljaa käyntiin. Ihan niin kuin olis samanmoisia vaivoja valuuko kiisseli yön aikana takasin tankkiin ? Neuvokaa te gurut ja idän viisaat. Tuikulle mulla onkin aika 5.7. Jos sitten viimeistään saan neuvoja.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73095
Suutin huoltoon!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=83970
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
.
Joo, Simppa on aivan oikeassa.
Voi tosiaan olla, että joku suutin vuotaa "ohi", tämän vaivan yhteydessä kyllä yleensä ylejään se käyntiinlähteminen on vaikeaa, kun sitä painetta railputkeen ei ala muodostumaan.
Sinun tapauksessasi pikemminkin luulisin vaivana olevan ilmavuodot itse polttoaineputkistossa.
Koska moottorissa polttoaineen pinta on tankkia korkeammalla, pyrkii polttoaine "vapaana" ollessaan valumaan takaisin tankkia kohden.
Sitä pidättelee itseasiassa vaan muuten putkistoon tuleva alipaine.
Jos putkisto vuotaa, pääsee tankkiin valuvan polttoaineen tilalle imeytymään ilmaa.
Sama vaiva sitten toistuu starttausvaiheessa, kun se polttoaine imetään moottorin keulalla olevalla pumpulla tankista.
Jos putkisto väliltä vuotaa, huononee imevän pumpun teho, kun tankista tulevan polttoaineen lisäksi mukana tulee koko ajan myös ilmaa.
Kun lastutettaessa sitten polttoaineen syöttömäärää lisätään lähelle järjestelmän max kapasiteettia, niin seurauksena saattaa olla sammumisia kovimmissa kiihdytyksissä, kun polttoainetta ei saadakkaan imettyä riittävää määrää paineen pitämiseksi ohjelman pyytämässä haarukassa enää.
-> polttoainelinjan tulee olla tiivis, muuten tulee ongelmia.
Kunnossa ollessaan tuo "vanhempikin" järjestelmä siirtää polttoainetta ihan kunnioitettavia määriä.
AMG,n suuttimilla oleviin, muuten vakioihin 1350bar polttoaine järjestelmiin, olen parhaimmillaan ... tai pahimmillaan, miten vaan, laittanut lähes 120milliä syöttöjä, ilman polttoaineen syöttöongelmia.
Joo, Simppa on aivan oikeassa.
Voi tosiaan olla, että joku suutin vuotaa "ohi", tämän vaivan yhteydessä kyllä yleensä ylejään se käyntiinlähteminen on vaikeaa, kun sitä painetta railputkeen ei ala muodostumaan.
Sinun tapauksessasi pikemminkin luulisin vaivana olevan ilmavuodot itse polttoaineputkistossa.
Koska moottorissa polttoaineen pinta on tankkia korkeammalla, pyrkii polttoaine "vapaana" ollessaan valumaan takaisin tankkia kohden.
Sitä pidättelee itseasiassa vaan muuten putkistoon tuleva alipaine.
Jos putkisto vuotaa, pääsee tankkiin valuvan polttoaineen tilalle imeytymään ilmaa.
Sama vaiva sitten toistuu starttausvaiheessa, kun se polttoaine imetään moottorin keulalla olevalla pumpulla tankista.
Jos putkisto väliltä vuotaa, huononee imevän pumpun teho, kun tankista tulevan polttoaineen lisäksi mukana tulee koko ajan myös ilmaa.
Kun lastutettaessa sitten polttoaineen syöttömäärää lisätään lähelle järjestelmän max kapasiteettia, niin seurauksena saattaa olla sammumisia kovimmissa kiihdytyksissä, kun polttoainetta ei saadakkaan imettyä riittävää määrää paineen pitämiseksi ohjelman pyytämässä haarukassa enää.
-> polttoainelinjan tulee olla tiivis, muuten tulee ongelmia.
Kunnossa ollessaan tuo "vanhempikin" järjestelmä siirtää polttoainetta ihan kunnioitettavia määriä.
AMG,n suuttimilla oleviin, muuten vakioihin 1350bar polttoaine järjestelmiin, olen parhaimmillaan ... tai pahimmillaan, miten vaan, laittanut lähes 120milliä syöttöjä, ilman polttoaineen syöttöongelmia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joissain malleissa on takaiskuventtiili siinä pa-linjassa konehuoneessa. Mulla kun on ollut tuota "vajaan tankin"-syndroomaa, eli alle neljäsosatankillisella sammuilee ja tulee EPC-vika. Auttaisikohan tuon takaiskun lisääminen.... konehuoneen pa-putket yms. on vaihdettu k.l.autossa vuosi takaperin.
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
.
No, ei valitettavasti auta siihen, se pitää vaan painetta yllä siellä railputkessa/pumpulla, kun auto sammutetaan.
Ei vaikuta moottorin käynnissä ollessa tulevaan ilmaan.
Jos saisit vaihdettua polttoainelinjaan läpinäkyvää putkea, että voisit seurata sitä seassa kulkevan ilman määrää.
Sitähän ei saisi olla ollenkaan, niin kauan kun sitä näkyy, jossain on ylimääräinen reikä.
No, ei valitettavasti auta siihen, se pitää vaan painetta yllä siellä railputkessa/pumpulla, kun auto sammutetaan.
Ei vaikuta moottorin käynnissä ollessa tulevaan ilmaan.
Jos saisit vaihdettua polttoainelinjaan läpinäkyvää putkea, että voisit seurata sitä seassa kulkevan ilman määrää.
Sitähän ei saisi olla ollenkaan, niin kauan kun sitä näkyy, jossain on ylimääräinen reikä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Olen joutunut sahaamaan w203 CDI220 peliä käyntiin nyt reilun viikon verran. Kaikki muoviputket on vaihdettu polttoainesuodattimelta eteenpäin; tänään viimeinen eli t-haarahärpätin. Sammutuksen jälkeen näkee selvästi kun siirtopumpun alapuolella ilmakuplat leikkii putkessa ja löpön pinta alenee kohti korkeapainepumppua. Onko siis a) siirtopumppu tiensä päässä vai b) korkeapainepumppu vajonnut alamaihin?tuikku kirjoitti:.
No, ei valitettavasti auta siihen, se pitää vaan painetta yllä siellä railputkessa/pumpulla, kun auto sammutetaan.
Ei vaikuta moottorin käynnissä ollessa tulevaan ilmaan.
Jos saisit vaihdettua polttoainelinjaan läpinäkyvää putkea, että voisit seurata sitä seassa kulkevan ilman määrää.
Sitähän ei saisi olla ollenkaan, niin kauan kun sitä näkyy, jossain on ylimääräinen reikä.
Huomenna aamulla näkee oliko letkujen vaihto turhaa leikkiä (ei ollut tarpeeksi työkaluja, niin jouduin hiukan oikaisemaan common-railille menevän letkun reitissä; hiki meinasi tulla). Mersumieheksi näköjään tulee kun on korjaillut kaikkea mahdollista ihmemobiilistaan; vaimo totesi, että on jotain yhteistä HD-hemmojen kanssa.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siis kaikki läpinäkyvät putket ja niiten orinkulat vaihdettu?tuoppiman kirjoitti: Olen joutunut sahaamaan w203 CDI220 peliä käyntiin nyt reilun viikon verran. Kaikki muoviputket on vaihdettu polttoainesuodattimelta eteenpäin; tänään viimeinen eli t-haarahärpätin. Sammutuksen jälkeen näkee selvästi kun siirtopumpun alapuolella ilmakuplat leikkii putkessa ja löpön pinta alenee kohti korkeapainepumppua. Onko siis a) siirtopumppu tiensä päässä vai b) korkeapainepumppu vajonnut alamaihin?
Huomenna aamulla näkee oliko letkujen vaihto turhaa leikkiä (ei ollut tarpeeksi työkaluja, niin jouduin hiukan oikaisemaan common-railille menevän letkun reitissä; hiki meinasi tulla). Mersumieheksi näköjään tulee kun on korjaillut kaikkea mahdollista ihmemobiilistaan; vaimo totesi, että on jotain yhteistä HD-hemmojen kanssa.
suodatin kunnossa?
kannatta tarkista myös suodatimelle tuleva kumiletku(joskus ovat ihan haperoita sen suoja sukan sisältä)
suutimien paluu vuoto tarkistettu?
myös pumpun tiivisteet valskaa välillä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Eikö ne o-renkaat tule uusien putkien kanssa, vai onko niiden lisäksi muitakin renkuloita? Suodatin on vaihdettu syksyllä huollossa (silloin joku huomautus noista pa-putkista).CDI203 kirjoitti:Siis kaikki läpinäkyvät putket ja niiten orinkulat vaihdettu?tuoppiman kirjoitti: Olen joutunut sahaamaan w203 CDI220 peliä käyntiin nyt reilun viikon verran. Kaikki muoviputket on vaihdettu polttoainesuodattimelta eteenpäin; tänään viimeinen eli t-haarahärpätin. Sammutuksen jälkeen näkee selvästi kun siirtopumpun alapuolella ilmakuplat leikkii putkessa ja löpön pinta alenee kohti korkeapainepumppua. Onko siis a) siirtopumppu tiensä päässä vai b) korkeapainepumppu vajonnut alamaihin?
Huomenna aamulla näkee oliko letkujen vaihto turhaa leikkiä (ei ollut tarpeeksi työkaluja, niin jouduin hiukan oikaisemaan common-railille menevän letkun reitissä; hiki meinasi tulla). Mersumieheksi näköjään tulee kun on korjaillut kaikkea mahdollista ihmemobiilistaan; vaimo totesi, että on jotain yhteistä HD-hemmojen kanssa.
suodatin kunnossa?
kannatta tarkista myös suodatimelle tuleva kumiletku(joskus ovat ihan haperoita sen suoja sukan sisältä)
suutimien paluu vuoto tarkistettu?
myös pumpun tiivisteet valskaa välillä
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
joo tulee eli ne kaikki putket kun on vaihtanut uusin niin samalla vaihtui orinkulat,tuoppiman kirjoitti:Eikö ne o-renkaat tule uusien putkien kanssa, vai onko niiden lisäksi muitakin renkuloita? Suodatin on vaihdettu syksyllä huollossa (silloin joku huomautus noista pa-putkista).CDI203 kirjoitti:Siis kaikki läpinäkyvät putket ja niiten orinkulat vaihdettu?tuoppiman kirjoitti: Olen joutunut sahaamaan w203 CDI220 peliä käyntiin nyt reilun viikon verran. Kaikki muoviputket on vaihdettu polttoainesuodattimelta eteenpäin; tänään viimeinen eli t-haarahärpätin. Sammutuksen jälkeen näkee selvästi kun siirtopumpun alapuolella ilmakuplat leikkii putkessa ja löpön pinta alenee kohti korkeapainepumppua. Onko siis a) siirtopumppu tiensä päässä vai b) korkeapainepumppu vajonnut alamaihin?
Huomenna aamulla näkee oliko letkujen vaihto turhaa leikkiä (ei ollut tarpeeksi työkaluja, niin jouduin hiukan oikaisemaan common-railille menevän letkun reitissä; hiki meinasi tulla). Mersumieheksi näköjään tulee kun on korjaillut kaikkea mahdollista ihmemobiilistaan; vaimo totesi, että on jotain yhteistä HD-hemmojen kanssa.
suodatin kunnossa?
kannatta tarkista myös suodatimelle tuleva kumiletku(joskus ovat ihan haperoita sen suoja sukan sisältä)
suutimien paluu vuoto tarkistettu?
myös pumpun tiivisteet valskaa välillä
siten vaan tutkailemaan noita muita kohtia(jos ei vielä tutkittu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
.
Jos on jo ihan miehekkäitä kilometrimääriä autolla takana, niin voi olla, että korkeapainepumpun tiivisteet vähintäänkin vuotaa, voi se kulua ja kuluukin muutenkin, vaivat näkyy tietty ensin starttausvaiheessa (pakkasella).
Toinen pumppu, johon myös kilometrit vaikuttaa on siirtopumppu, jota se toinen nokka-akseli käyttää.
Ilmaa ei kärsisi oikein olla yhtään siellä putkissa, ennenkuin joku keksii, miten sen saa voimaksi muutettua sylinteriin ruiskutettuna, muuten se vaan aiheuttaa ongelmia toimintaan.
Jos on jo ihan miehekkäitä kilometrimääriä autolla takana, niin voi olla, että korkeapainepumpun tiivisteet vähintäänkin vuotaa, voi se kulua ja kuluukin muutenkin, vaivat näkyy tietty ensin starttausvaiheessa (pakkasella).
Toinen pumppu, johon myös kilometrit vaikuttaa on siirtopumppu, jota se toinen nokka-akseli käyttää.
Ilmaa ei kärsisi oikein olla yhtään siellä putkissa, ennenkuin joku keksii, miten sen saa voimaksi muutettua sylinteriin ruiskutettuna, muuten se vaan aiheuttaa ongelmia toimintaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kilsoja on pelillä takana 213t. Mutta siis neste valuu letkussa siirtopumpulta kohti korkeapainepumppua ja ilmaa tulee tilalle. Kumpaa viisaat veikkaavat ekaksi työn alle, siirtopumppua vai korkeapainepumppua?
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R