Päiväunissa kun tulee aina harrastettua näitä autonostokuvioita, niin tuli mieleen... Nyt kun uusi A-malli tulee myyntiin syksyllä, niin Saksassa varmaan vanhan hinta tipahtaa. Sellaisen voisi vaikka laivata Suomeen. Sen verran olen seuraillut, että Saksasta saa nytkin 25 tkm ajetun 170CDI:n automaatilla ja kaikilla varusteilla suunnilleen samaan hintaa kuin loppuun ajetun karvalakki 140:n Suomesta + verot saksalaiseen tietenkin. Muutama A on kuitenkin jo uinut jälkituontinakin, eivätkä verot nyt niin ihan hirvittäviä ole olleet (en nyt muista summia).Turbocompound kirjoitti:Vikojakin löytyy mutta niitäkin laitan vähän eri "jäjestykseen". Alustan vikoja(heikouksia) kun on kaikilla automerkeillä nykyjään niin nehän kuuluu asiaan(ehkä!). Ohjaustehostimen vaihto"sähköllä toimiva jos kiinnostaa"(takuuseen silloin2vuotta ja noin 70 000km) ja ohjauksjauksenkulmanantura(esp:lle ratissa en ole varma jos olen nimennyt sen oiken). Antura kun lakkaa toimimasta niin tekee myös BAS, ABS ja ESP, huomaahan ainakin kun valot palaa mittarissa
Tiedän että näitä on vaihdettu takuuseen paljon, kun kerran varaosa puolella sanotiin että niitä on mennyt paljon verstaan puolella. Asiakas ei aina tiedä mitään "parannuksista" kun se tehdään huolon yhteydessä jolloin se ei tule julki muille.
Eli kysymykseen. Miten tuollaiset takuuasiat toimivat uudemmassa Saksasta tuodusta Suomen maaperällä. Tehtaan kanta varmaankin on, että toimii, mutta miten lie homma käytännössä?