automaatti vastaan manuaali

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

automaatti vai manuaali

automaatti
147
75%
manuaali
49
25%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei mersun automaatti nykäise, paitsi aamun ekalla vaihdolla hiukan :evil:
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Edellinen oli automaatti, tämä on manuaali. Seuraavassa autossani pitää olla ehdottomasti automaatti.
230 C 1978
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Lisäksi: omistajan ollessa seuralaisensa kera L:n takaistuimella "puhteissa", vaihtojen nykimättömyys varmistaa, etteivät perilliset H-hetkellä valu yllättäen S:n ovipahveilla
Toisaalta hyvin ajoitettu maatin nykäys voi saattaa potentiaaliset perillis-ehdokkaat 5 milliä lähemmäs määränpäätään. :shock:
Mauri H. kirjoitti:Ei mersun automaatti nykäise, paitsi aamun ekalla vaihdolla hiukan :evil:
Mersun automaatti on kautta aikain tunnettu nykivistä ja kovista vaihdoistaan.
Jos vaihdot ovat pehmeitä, sillon maatti luistaa ja pussi(t) ohenee kummasti lähiaikoina.... :twisted:

On se silti ihan hyvä... ...ja kestävä... ...Kaikkeen tottuu... :wink:

Ps. Äänestin automaattia.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Tosi miehet vaihtaa kepistä :lol: :lol: hehheh :lol: :lol:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jorma kirjoitti:Tosi miehet vaihtaa kepistä :lol: :lol: hehheh :lol: :lol:
Äläs elvistele sillä Getragillasi :lol:

No, jos vääntöä löytyy kuten Jorman autosta niin ehkä se manuaalikin menee.

Mutta, omassa on paineet nyt aika kovalla, eikä se silti juurikaan nykäise, varsinkaan kun on lämpimät öljyt. Dextron III tekee kummia verrattuna halvempaan laatuun.

Itseasiassa hiukan kuormitettaessa laatikko toimii upeasti, ihan kevyellä kaasulla sen vaihdon ehkä tuntee, tosin tässä rynkytyksessä ei sitä edes huomaa, samperin tienhoitoporukka ja niiden määrärahat.
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Nyt viides automaattivaihteistolla varustettu menopeli peräjälkeen, en ottaisi käsivaihteista enää käyttöautoon, kolme automaattivaihteista autoa käytössä tällä hetkellä (siis yksi kerrallaan... :lol: ).

Kilvanajossa radalla manuaalivaihteisto puolustaa kyllä paikkaansa, jenkkisportti voisi olla hauskempi käsivalintaisella rata-ajossa, tosin kaupunkiliikenteessä siinäkin automaatti on ehdoton.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Manuska pittää olla. Automaatilla ajellessa pian laiskistuu lopullisestikkin :P
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Kyllä se automaatti on niin mukava peli ajella, että mieluiten se. Mutta radalla ja ehkä pelkässä maantieajossa voisi manuaalikin mennä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Marko M kirjoitti:Edellinen oli automaatti, tämä on manuaali. Seuraavassa autossani pitää olla ehdottomasti automaatti.

vinkki vinkki:
mitä jos löisit tähän nykyiseen autoosi tomaattilaatikon ?

tallista löytyy juurikin 190 2.3 irti otettu tomaatti, vm 92
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

epk kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Edellinen oli automaatti, tämä on manuaali. Seuraavassa autossani pitää olla ehdottomasti automaatti.

vinkki vinkki:
mitä jos löisit tähän nykyiseen autoosi tomaattilaatikon ?

tallista löytyy juurikin 190 2.3 irti otettu tomaatti, vm 92

Ei välttämättä pöllöltä kuulostaisi, mutta tässä on näitä rahareikiä vähän joka suuntaan tällähetkellä :?

EDIT: Olisikohan moinen laatikon vaihto kovakin homma / kuinka jälkiasennetun vaihteiston saa toimimaan?
230 C 1978
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Marko M kirjoitti:
epk kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Edellinen oli automaatti, tämä on manuaali. Seuraavassa autossani pitää olla ehdottomasti automaatti.

vinkki vinkki:
mitä jos löisit tähän nykyiseen autoosi tomaattilaatikon ?

tallista löytyy juurikin 190 2.3 irti otettu tomaatti, vm 92

Ei välttämättä pöllöltä kuulostaisi, mutta tässä on näitä rahareikiä vähän joka suuntaan tällähetkellä :?

EDIT: Olisikohan moinen laatikon vaihto kovakin homma / kuinka jälkiasennetun vaihteiston saa toimimaan?
tuolta jotain tietoa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %2A+tom%2A
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Maar vaihtamisen vapaus siihen autoon missä kepillä leikkimisestä on myöskin iloa.. :wink: No okei, voihan tomaatinkin skruuvailla vaihtamaan miten päin haluaa.. Mutta manuaaliin oon tottunut, siinä missä tomaatilla on ihan huisin paljon hauskempi lähteä mäkilähtöön sen jälkeen kun on jättänyt autonsa parkkiin 35 asteen kulmaan Hgin Kalliossa..

t. J
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

200-250 manuaali
250> automaatti
Mun mielipide on suoraan tehoihin verrannollinen.
toisaalta manuaali on aina lujempi ja toimivampi vaihto-ehto.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Turbaani lukolla

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Joo jos automaatti niin compuutterilla ohjattu turbiinilukko on ihan jees.
Polttoaineen kulutus laskee dramaattisesti hyvällä elektroniikalla joka ohjaa
turbiinin lukkoa. Älykäs ohjaus ymmärtää laittaa lukon päälle jo 2-vaihteella, jolloin lootan hyötysuhde nousee lähes manuaalin tasolle (häviöksi jää vielä pumppu ja suuremmat mekaaniset häviöt). Manuaalin hyvänä puolena on
luotettavuus ja ajotuntuma. Automaatin hyvänä puolena on ajon helppous varsinkin kaupunki liikenteessä ja vaihteiden vaihdon aikana liike energiaa siirtyy perään kokoajan jolloin matkustaminen on miellyttävämpää kuin manuaalilla...
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Ite olin ennen sitä mieltä että automaatit kuuluu invalideille ja jenkkiautoihin.
Mutta nykyään on ihan kiva ajella vaikka hesan keskustassa puhua puhelimeen, juoda kahvia, syödä eväitä ja näyttää keskisormea ooppeli kansalle jotka kiilailee tai nyssöttää edessä :D

Toisaalta automaattivaihteisto EI sovi pienitehoiseen autoon esim.200D tai työkäytössä ollut saab 93 -98 1.6 kyseinen saba oli harvinaisen v....mainen ajettava. nykyinen A6 turbo meneekin jo aivan eri tavalla.
Porukoilla on tojota hdj80 automaatti ja se on tosi mukava ajettava kun vertaa edellisiin maastureihin jotka oli "kovalla" laatikolla. ne kinuskit on aina osannut tehdä hyviä ja kestäviä autom.laatikoita.

Tiesittekö muuten että honda on tehnyt -70 luvulla goldwingiä 4vaihteisella automaatilla!!
oli varmaan erikoinen ajattava :D
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
jen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 06.02.2004 14:47
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja jen »

Kyl ne blondivaihteet jyrää :wink:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaapo kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Sitä varten Ässissä on kuskit. Saahan suharikin jotain tehdä palkkansa eteen. :x

Lisäksi: omistajan ollessa seuralaisensa kera L:n takaistuimella "puhteissa", vaihtojen nykimättömyys varmistaa, etteivät perilliset H-hetkellä valu yllättäen S:n ovipahveilla :oops:
Tämä tuli niin äkkiä, että roisku pitkin täkkiä :lol:

Mutta jos tuohon kysymykseen tulee niin itse olen automaatin kannalla.
Ei sitä edes tarvitse selittää, niin se vaan pitää olla!
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ville Komulainen kirjoitti:työkäytössä ollut saab 93 -98 1.6 kyseinen saba oli harvinaisen v....mainen ajettava.
Menee kyllä OT:ksi, -entinen saabisti heräs, mutta mistäs noin pienikoneisia saabeja löytyy?
Kaikki 9-3:n motit oli tietääkseni 2litrasia-98vuonna :wink:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Voi olla että olen väärässä mut kuin jotenkin muistaisin et se oli1.6 tai 1.8
Kun oltiin menossa saballa jonnekkin ja kyydissä oli 4 körilästä, Niin sillä ei päässyt rekasta ohi, ei sitten millään.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
samipet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 05.01.2004 14:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja samipet »

Ensin oli useampi manuaali, sitten jo toinen automaatti, enkä manuskaa enää ota. Toisaalta makuasia ja näissä nykyisissä CDI koneissa riittä ainakin puhti. MB:n ESP + Autom + Vakionopeussäädin, NAM!
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom

1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pikkusen omia makuaistimuksia...
Manuaalilla ajelen mielummin,automaatti ei oikein minun mieleen,jotenkin haluaa vain itse määrätä ja tietää mikä pykälä siellä laatikossa on.Varsinkin näin talvella ei tuo automaatilla ajelu houkuta.Luultavammin metsähallitus kutsuisi kun innostuisi leikkimään.
Kesällä kävin koeajolla W124 280 E:llä,oli USKOMATTOMAN laiska tuollainen, automaatilla varustettuna,viekö tuo laatikko noin älyttömästi tehoja?Tuntu hieman että menee tehot hukkaan automaattilaatikolla... :?
Tottakai automaatti on hyväkin,mukava ja vaivaton,mutta ennemmin alla sitten joku S-sarjan mersu ISOLLA koneella...
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kyllähän se on täysin autosta ja sen luonteesta kiinni, kummalla vaihdetaan:

-pikkuautot pääsääntösesti manuaali
-kilvanajoautot manuaali (paitsi kiihdyttelyvehkeet)
-S-Klass automaatti!!
-E ja C Klass vähän moottorin mukaan, vääntävät sietää automaatin.

Mikään ei ole niin hirveetä kuin heikkovääntönen pikkujapsi automaatilla... :evil:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ehdottomasti automaatti arkiautoon! Urheiluautoon taas valitsisin manuaalin.

Nykyisin tuo nopea, nautinnollinen ajo tulee suoritettua moottoripyörän sarvissa ja auto on jäänyt arki / talvi käyttöön.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:Kesällä kävin koeajolla W124 280 E:llä,oli USKOMATTOMAN laiska tuollainen, automaatilla varustettuna,viekö tuo laatikko noin älyttömästi tehoja?Tuntu hieman että menee tehot hukkaan automaattilaatikolla... :?
..
Meikäläinen väittää, että kyseessä on sittenkin "optinen harha". Tietysti riippuu, mihin vertaa ja jos entinen auto on joku 500E, 280E onkin varmaan laiskan tuntuinen.
Itsellä kyllä oli opettelemista karvalakki-W201:n jälkeen tuohon 300TE:een mikä ei nyt ihan mahdoton raketti ole mutta kohtuullisen rivakka kulkija kumminkin. Jotenkin alussa tuntui, että eihän tää kulje mihinkään, kun ei pitänyt enää keppiä hämmentää eikä mistään kuulunut juuri mitään ääntä. Vasta vilkaisu nopeusmittariin kertoi että vauhtia on rutkasti yli sallitun -- vauhti kertyy varmaan siinä 280E:ssakin jotenkin yhtä huomaamatta ja kivuttomasti. :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ahti kirjoitti: Mikään ei ole niin hirveetä kuin heikkovääntönen pikkujapsi automaatilla... :evil:
Ei sen niin väliä, vaikka olisi eurokin. Kaukajärvellä bongattu joku aika sitten punainen välikoppainen Escort, automaatilla ja huimalla 1.1-litraisella koneella. Taitaa olla aika tuskaista se eteneminen :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: Meikäläinen väittää, että kyseessä on sittenkin "optinen harha". Jotenkin alussa tuntui, että eihän tää kulje mihinkään, kun ei pitänyt enää keppiä hämmentää eikä mistään kuulunut juuri mitään ääntä. Vasta vilkaisu nopeusmittariin kertoi että vauhtia on rutkasti yli sallitun -- vauhti kertyy varmaan siinä 280E:ssakin jotenkin yhtä huomaamatta ja kivuttomasti. :?:
Kaapo taas väittäisi tähän jonon jatkoksi, että perslistoon verkkaiselta tuntuva kiihtyvyys on helposti houretta ja harhaa myös kepitettävässä autossa. Ainakin siinä vaiheessa, kun massaa on W126:n verran siten meno muutenkin eleetöntä sekä hiljaista. Manuakin vatkaten Daami tuntuu varsinkin motarin rampilta kiihdyttäessä patalaiskalta. Lapikas on konehuoneessa, mutta mitään ei mukamas tapahdu. Kun sitten muutaman sekunnin jälkeen väkeä alkaa tulla perä edellä vastaan sankoin joukoin, eikä oma auto vielä silloinkaan ole kulkevinaan mihinkään :shock: Paitsi että mittarin neula voi vaivihkaa hätistelllä 160-170 km/h lukemia

Mitä tästä opimme: korostetun edustukselliset ja hiotut ominaisuudet autossa vievät ajamisesta sen brutaalin munaskuissa kihelmöivän nautinnon :x Ilmankos tietyissä tilanteissa taka-akseliston käytökseltään kyseenlaiset pikku-Bemut sloganin mukaan tarjoavat Ajamisen iloa :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kesällä kävin koeajolla W124 280 E:llä,oli USKOMATTOMAN laiska tuollainen, automaatilla varustettuna,viekö tuo laatikko noin älyttömästi tehoja?Tuntu hieman että menee tehot hukkaan automaattilaatikolla... :?
Varmaan myös harhaa aiheuttaa ko. auton paino, 1570kg ja se, ettei kone kuulu sisälle juurikaan. Kun vertaan tuohon 250D:hen, niin kyllähän siinä vauhti tuntuu aika lailla enemmän. En ole ajanut 280E:tä manuaalina, joten en tiedä syökö laatikko tehoja niin paljon, että sitä perstuntumalla huomaisi. Speksien mukaan tosin automaatti on manuaalia ripeämpi 0-100-rykäisyssä, mutta varmasti tuntuu kovaa askia pehmoisemmalta...

Tai sitten testasit rikkinäistä yksilöä :wink:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

"Automaatti on huonompi talvella"
"Automaatti on huonompi matka-ajossa"

Ei ymmärrä. Parempihan se on.

Matka-ajossa tietysti melu on suurempi johtuen loikkarin puutteesta, tehtaalla on lykätty liian tiuha perä autoon. (ainakin minun autossa)

Ohitukset menee automaatilla paremmin, ei tarvitse kytätä kolmonen silmässä ohituspaikkaa, vaan oikea vaihde on - kuten Mauri sanoi - aina päällä. Vain nilkan suoristus, ja johan mennään.

Myös talvella tomaatti on helpompi hallita, ei ole mahdollisuutta sammuttaa moottoria jarrulla, ei tarvitse vaihtaa vaihdetta kesken tai ennen mutkaa ja jos tarvitsee, niin edelleen nilkka hoitaa vaihdon.
Myöskään käsijarrua käyttäessä ei tarvitse kuin nykäistä kahvasta (l. vetää nuppia ja polkaista sitä vasemmanpuoleista lautaa).
Toisessa ketjussa aiemmin käsitelty vasemmanjalanjarrutus on automaatilla helpompi hallita.


Nämä eivät ole mielipiteitä, vaan abspoluuttisia totuuksia. :wink:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

m4rcuz kirjoitti:
Kesällä kävin koeajolla W124 280 E:llä,oli USKOMATTOMAN laiska tuollainen, automaatilla varustettuna,viekö tuo laatikko noin älyttömästi tehoja?Tuntu hieman että menee tehot hukkaan automaattilaatikolla... :?
Varmaan myös harhaa aiheuttaa ko. auton paino, 1570kg ja se, ettei kone kuulu sisälle juurikaan. Kun vertaan tuohon 250D:hen, niin kyllähän siinä vauhti tuntuu aika lailla enemmän. En ole ajanut 280E:tä manuaalina, joten en tiedä syökö laatikko tehoja niin paljon, että sitä perstuntumalla huomaisi. Speksien mukaan tosin automaatti on manuaalia ripeämpi 0-100-rykäisyssä, mutta varmasti tuntuu kovaa askia pehmoisemmalta...

Tai sitten testasit rikkinäistä yksilöä :wink:
Itellä kokemuksia -94 E280 T:stä 5 pykäläisellä tomatiilla, ja eihän se kyllä laiska ole! Kyllä kivasti tempoo 0-100 ja vielä 100-180 mennään vauhdilla, ja eleettömästi. Ja kun loota 5-vaihteinen, ei melusta tietoakaan. Kyseinen auto olisi suoraan sanottuna kaikin puolin pilassa manuaalilla. Kaikki manuaalit osaamattoman kuskin käsissä kauheita allekirjoittaneen mielestä, paljon paljon kauheampia kuin automaatit taitamattomilla. Jos loota on kunnossa ja jarrua ei luulla kytkimeksi, ni ei siitä menosta saa kyrpivää juuri millään.

Ja kestävyydestä senverran, enpä hurjemmin ole kuullu alkuperäisessä kuosissa olleiden autojen lootien hajonneen. Enämpi kokemuksia siltä manuaalisaralta, että auto sanoo: "Nyök nyök, jurr jurr, ja kovassa vauhissa alaspäin heitossa (kepittämisessä ;) ) klonk klonk. Kun manuaalikuski taas haluaa tehdä vaikutuksen rauhallisessa ajossa, niin oikeen selkäpiissä asti sitte oottaa vaihteiden vaihtamisen välisenä aikana viivettä ku vaihetaan kakoselta kolmoselle, tyyyliin nyt ei nyki. Taas sitte liki kaikki tomaatit, herraskaista menoa, ja lujaa näilläki päästään, ja osaava kuski vie kyl näitäki...

Maurin kommentit automaatista oli lähellä sydäntä. Asiat on juuri näin ku Mauri kirjotti. Mitä sitä likaisia öljyjä enään kepillä hämmentämään.

Ehdoton automaatti, ja kummastelen kyllä kommenttia että ei ymmärrä SL:n automaattia. Seki olis pilalla manuaalina. Kyllä rattinapit riittää, hurjastelee niillä, ja onhan niissä tiptronic.
124.023
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Automaatti ehdottomasti.

Itselläni ensimmäinen automaatti oli Ford Mondeo, jossa oli 4-portainen automaatti, pidin autosta ja automaatista aika paljon, mutta vaihdoin sen Ford Focus manuaaliin, josta sai kyllä maksiminautinnon , jos tykkää manuaalista. Kytkin oli hydraalisesti kevennetty ja vaihteisto oli vaijerivälitteinen, tarkka ja täsmällinen.

Mutta pikku hiljaa alkoi kyllästyttämään manuaali , etenkin silloin, kun joutui aamuruuhkassa ajamaan. Esim. Vihdintietä Helsinkiin päin, juuri kun sain vitosen silmään, tuli pysähdys liikennevaloihin, taas uudestaan kiihdyttys, vitonen silmään ja voi ei taas pysähdys liikennevaloissa, eli oli väillä todella työlästä. :(

Rupesi taas automaatti kiinnostamaan, ja onneksi Veho teki sellaisen tarjouksen, josta oli vaikea kieltäytyä, ja auton varustus muutenkin sattui nappiin, niin nyt ajetaan 5-lovisella automaatilla. Niin kuin joku aikaisemmin mainitsi, automaatilla ajaessa tahtoo tulla väkisinkin herrasmies, päästää jalakulkijat ylittämään kadut, kun se ei maksa vaivaa, samalla kaupungissa jää aikaa liikenteen tarkkailuun. 8)
Vastaa Viestiin