Eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
epk
Valvoja
Valvoja

Re: eri mallien "ei ohjekirjoissa" olevat salat

Viesti Kirjoittaja epk »

Marko M kirjoitti:
epk kirjoitti: -kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.

Siis pitäisikö ton toimia W201:ssäkin noin? En saanut pelaamaan :oops:

tämä vaatinee "comfort boxin" , eikä tosiaan ole kaikissa, varsinkin vanhemmissa ....
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

-O- kirjoitti:Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Mulla taitaakin olla joku neekerimalli, tai sitten on katkaisija vaihdettu.
Ei sammu valo vaikka kuinka nykii ja nylpyttää :?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

epk kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Huomasin tuossa, että omassa w126 vm 84 ässässä, lämpiää lasi siellä myös sieltä poterosta jossa pyyhkiät ovat piilossa.
Eikös joku väittänyt sen lämpiävän oikein jäähdytysnesteellä. :shock:
jepulis, väittivät että on jonkunlaiset pussakat jossa se jäähd. neste kiertää ...
ei tarvi väitellä enää.. siellä on sellaset :D
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jani kirjoitti:
-O- kirjoitti:Takaluukussa oleva katkaisija on juu poiskytkettävä. Ainakin w124.
Mulla taitaakin olla joku neekerimalli, tai sitten on katkaisija vaihdettu.
Ei sammu valo vaikka kuinka nykii ja nylpyttää :?
Eikä muuten perheen 250 D:ssäkään (1985).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja J_J »

jpk kirjoitti:

Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.

124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
*****Saman pirun tempun tekee vitokin,ei mikään hyvä ominaisuus mun mielestä :?

Tulee tilanteita joissa ois parempi ettei pyyhkäise lainkaan,esim. jäässä,luminen,todella kurainen/pölyinen jne. Menee joko lasi pilalle tai sulka/pyyhkijän mekanismi.
Eilen tota ihmeteltiin kaverin kaa,miten ton "automaatin" sais pois päältä?? Voihan sitä pyyhkijää käyttää silloin kun tarvetta,eikä silloin kun autosta tuntuu tarpeelliselta.
En tiedä miten tuo toiminto omasta Vitostani poistettiin käytöstä, Veholla sen pyynnöstä tekivät huollon yhteydessä. Veikkaisin kuitenkin, että joku ohjausjohto on täytynyt irroittaa tai katkaista. Soitto ko. liikkeeseen voisi sekin tuoda lisätietoa, josko tarvittavan kytkennän katkaisun voisi tehdä itsekin. kettumainen toiminto kaiken kaikkiaan...
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

J_J kirjoitti:
jpk kirjoitti:

Sama juttu, lämpiää ilman takalasilämppäriäkin.

124-farkussa takalasinpyyhin huitaisee kun on pakki ja lasinpyyhkijät päällä.
*****Saman pirun tempun tekee vitokin,ei mikään hyvä ominaisuus mun mielestä :?

Tulee tilanteita joissa ois parempi ettei pyyhkäise lainkaan,esim. jäässä,luminen,todella kurainen/pölyinen jne. Menee joko lasi pilalle tai sulka/pyyhkijän mekanismi.
Eilen tota ihmeteltiin kaverin kaa,miten ton "automaatin" sais pois päältä?? Voihan sitä pyyhkijää käyttää silloin kun tarvetta,eikä silloin kun autosta tuntuu tarpeelliselta.
En tiedä miten tuo toiminto omasta Vitostani poistettiin käytöstä, Veholla sen pyynnöstä tekivät huollon yhteydessä. Veikkaisin kuitenkin, että joku ohjausjohto on täytynyt irroittaa tai katkaista. Soitto ko. liikkeeseen voisi sekin tuoda lisätietoa, josko tarvittavan kytkennän katkaisun voisi tehdä itsekin. kettumainen toiminto kaiken kaikkiaan...
Ai, mun mielestä se on hyvä toimito, pitää vaan muistaa katsoa ettei se takalasin pyyhin ole jäätynyt.
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sähkölasit

Viesti Kirjoittaja Rise »

W126:n sähkölasit toimivat, kun jompi kumpi etuovi on auki, vaikka virta-avain ei ole paikoillaan. Huono puoli tässä on että, kun pitää pari päivää etuovet selällään, niin akku on tyhjä. Sähkölasien releet ovat kuumia. Tästä varoitettiin kyllä ohjekirjassa.
Saako kattovalon sammumaan takaa, jos tuulettaa autoa takaovet auki?

Automaati-ilmastoinnin olessa kyseessä, kun halutaan sisään lämmintä mahdollisimman paljon, niin lämmintä tulee ylhäältä, alhaalta ja sivusuuttimista. Sen sijaan keskisuuttimista vain ajoittain. Luulin, että vikaa on läpissä, mutta ohjekirjassa olikin maininta tästä erikoisominaisuudesta.

Tämäkin meni vähän asian vierestä, mutta olen huomannut että yhdellä lukukerralla ei kaikki ominaisuude jää mieleen. Eikä kaikilla ole edes ohjekirjaa.
Kaapo
Valvoja
Valvoja

Re: Sähkölasit

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Rise kirjoitti: Saako kattovalon sammumaan takaa, jos tuulettaa autoa takaovet auki?
Ainakin omassa potkukelkassa on takamatkustamon kattovalolle ovikatkaisinten lisäksi erillinen katkaisin keskikonsolissa. Tuolla keinuvivulla kattovalon kaiketi pitäisi sammua myös ovien ollessa auki. En muuten ole koskaan huomannut edes kokeilla, kuinka asian laita oikeasti on.... :shock:
Etummainen taustapeilin juuressa oleva kattovalohan ei takaovien aukomisesta edes syty.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Omassani ei kyllä lähde takalasinpyyhkijä automatic liikkeeseen pakittaessa, vaikka olisikin etulasinpyyhkijä päällä :shock: Eli taitaa olla siis rikki. Napista toimii kyllä normaalisti, jopa vettä ruikkii lasille.
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

epk kirjoitti: -kattoluukku ja sähköikkunat sulkeutuu, kun autoa lukitessa pitää avainta n 3sek lukitus asennossa , onnistuu myös päinvastoin. , eri malleissa tosin joitain eroja. Uusimmissa onnistuu sit jo kaken kanssa tämä toiminto.
Joo, eipä toimi tuommonen kikka mullakaan 201:ssä, vaikka onki avantgarde ja -92. Saattapi olla, ettei missään 201:ssä oo tuommosta ominaisuutta... :?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

S202 farmarissa tuo takavalo sammuu hetken kuluttua jos jättää takaluukun auki. Nappia painamalla sen saa jälleen päälle hetkeksi.

Radioavaimella saa lasit kiinni ja auki sohottamalla sillä jompaan kumpaan etuoveen ja painamalla kiinni- tai avaamispainiketta.

Ovet menevät takaisin lukkoon hetken kuluttua, mikäli avaamisen jälkeen ei avaa mitään ovea tai takaluukkua.

Radioavaimen avaustavan voi vaihtaa. Ensimmäisellä painalluksella joko vain kuskin ovi auki tai kaikki ovet. Lisäksi voi valita sulkeutuuko lukot lähdettäessä liikkeelle.

Jumiutuneen polttoainekannen avausvipu löytyy tavaratilasta oikealta luukun takaa.

Taisi kyllä suurin osa näistä olla ohjekirjassa :roll:
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kattovalo 126

Viesti Kirjoittaja Rise »

W126: Valitettavasti takakattovaloa ei saa sammumaan kojelaudan katkaisijasta kun takaovet ovat auki.
timo230e
Mersumies
Mersumies

Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja timo230e »

124:ssa tuulilasin pyyhkimen kertatoiminta kun lyö siihen monitoimi viiksen päähän napakasti. Lasin pyyhkimen saa pysäytettyä vaikka pystysuoraan kun etsii sopivan väliasennon esim. kertatoiminnon ja jatkuvan pyyhin toiminnon välistä. Ilmeisesti pyyhin ei saa virtaa väliasennossa tai sitten mulla on se katkaisia rikki.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
epk
Valvoja
Valvoja

Re: Tämmöisiä

Viesti Kirjoittaja epk »

timo230e kirjoitti:124:ssa tuulilasin pyyhkimen kertatoiminta kun lyö siihen monitoimi viiksen päähän napakasti. Lasin pyyhkimen saa pysäytettyä vaikka pystysuoraan kun etsii sopivan väliasennon esim. kertatoiminnon ja jatkuvan pyyhin toiminnon välistä. Ilmeisesti pyyhin ei saa virtaa väliasennossa tai sitten mulla on se katkaisia rikki.

taitaa olla vahingossa tullut tämä toiminto w124:seen ? ,eli ei ole tarkoituksella tehty , vaan oikealla "ranneliikkeellä" tuon voi tehdä :roll:

vai onko oma jo niin kulahtanut?

w202 tuo on jo selvästi tekemällä tehty, siinä on selvä "väli" ennen kuin nesteet tulee kehiin :wink:
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Pyyhkijän katkaisijasta

Viesti Kirjoittaja Mikky »

timo230e kirjoitti:124:ssa tuulilasin pyyhkimen kertatoiminta kun lyö siihen monitoimi viiksen päähän napakasti. Lasin pyyhkimen saa pysäytettyä vaikka pystysuoraan kun etsii sopivan väliasennon esim. kertatoiminnon ja jatkuvan pyyhin toiminnon välistä. Ilmeisesti pyyhin ei saa virtaa väliasennossa tai sitten mulla on se katkaisia rikki.
Mulla tuli tuollainen "ominaisuus" uuden viiksen vaihdon myötä. Edellisessä viiksessä rikkoutumisen jälkeen tuo väli oli ainoa asento, jossa pyyhkijä toimi. Oli kiva ajella parin päivän työmatkat (yht 300km) yrittämällä jättää katkaisin sopivaan asentoon.

Edit: Tuli mieleen tuosta viiksestä, että kuluneella viiksellä saa pitkät ja lyhyet päälle samaan aikaan vetämällä pitkien suunnasta vähän takas "väliin". On tuossa katkaisijassa ihme välejä :shock:
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
J_J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja J_J »

Mauri H. kirjoitti:Ai, mun mielestä se on hyvä toimito, pitää vaan muistaa katsoa ettei se takalasin pyyhin ole jäätynyt.
Niin, toiminnon hyvyys ulosmittautunee, kun talvisin ennen jokaista peruuttamista nouset autosta varmistaaksesi, ettei se perkeleellinen takaseinän raavin ole hyytynyt ikkunaruutuun kiinni... ;)

OT:na tuli mieleeni, että lieköhän VW ja Ford hoksanneet, että ainakin "tavara-autoissa" tuo kyseinen takalasinpyyhin on melko tarpeeton varuste? Transuporterissa ja Transhitissa kun moinen turhuus löytyy lisävarustelistalta, kun tuossa jo tuotannosta poistuneessa Vitossa se "kuului kauppaan" ainakin Vehon maahantuomissa yksilöissä :)
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Matti R
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Matti R »

J_J kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Ai, mun mielestä se on hyvä toimito, pitää vaan muistaa katsoa ettei se takalasin pyyhin ole jäätynyt.
Niin, toiminnon hyvyys ulosmittautunee, kun talvisin ennen jokaista peruuttamista nouset autosta varmistaaksesi, ettei se perkeleellinen takaseinän raavin ole hyytynyt ikkunaruutuun kiinni... ;)
Ei kai se nyt noin vaikeaa voi olla :o
Takalasin pyyhkijähän ei liiku minnekään jos pyyhkimet ei ole päällä. Eli jos epäilen että pyyhin on jäässä, niin kytken pyyhkimet pois päältä ennen pakitusta, niin kai sinäkin teet :wink:

Minusta tuo ominaisuus on hyvä juttu!!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Matti R kirjoitti:
J_J kirjoitti:
Takalasin pyyhkijähän ei liiku minnekään jos pyyhkimet ei ole päällä. Eli jos epäilen että pyyhin on jäässä, niin kytken pyyhkimet pois päältä ennen pakitusta, niin kai sinäkin teet :wink:

Niin ja minä en aja mihinkään jäisillä laseilla, joten tulee ne pyyhkijätkin aina kopautettua irti ennen starttia.
Antti K
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Matti R kirjoitti:
J_J kirjoitti:

Arvaa montako kertaa puoliunessa 05:30 olen kironnut itseäni kun peruuttelen autoa pihalta ja kuuluu takaosasta räks riits raats :(
Kun niitä nappuloita on tarvinnut laittaa kojelautaan jotka koskevat takalasin pyyhintä niin ei luulis olleen ylivoimaista lisätä off asentoa suunnitellessa katkasijaa. Pakko toiminnoista olen samaa mieltä kuin pakkoruotsista. :wink:
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Pyyhkijän katkaisijasta

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mikky kirjoitti:
Mulla tuli tuollainen "ominaisuus" uuden viiksen vaihdon myötä. Edellisessä viiksessä rikkoutumisen jälkeen tuo väli oli ainoa asento, jossa pyyhkijä toimi. Oli kiva ajella parin päivän työmatkat (yht 300km) yrittämällä jättää katkaisin sopivaan asentoon.

Edit: Tuli mieleen tuosta viiksestä, että kuluneella viiksellä saa pitkät ja lyhyet päälle samaan aikaan vetämällä pitkien suunnasta vähän takas "väliin". On tuossa katkaisijassa ihme välejä :shock:
mulla on taas toisinpäin... lyhyiden ja pitkien välissä kaikki sammuu... sekös sit välillä säikäyttää kun rauhallisesti vaihtaa pitkille... :)
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kalle »

epk kirjoitti: -aika monelle on ollut uutta myös nämä traditionaaliset konepellin saranoiden vapautusklipsit, joilla pelti saadaan nostettua 90 asteen kulmaan - enemmän tilaa käpistellä, jos vain tallissa kattokorkeus piisaa. w201 vaatii konepellin kaasujousen klipsin vapauttamisen .

-takaluukun valokatkaisijaa kun vetää hieman ulos päin , niin valo sammuu>voi pitää luukkua ilman että akku kuluu
Mun w201 ei oo mitään klipsii siin kaasujouses. Riittää vaan et avaa sen pellin riittävästi ja sielt kuskin puolen saranasta painaa sitä vapautusnappia (mulla siinä kohdassa on semmonen vaaleenpunanen muovinappi :D ).

Ja sitte toi takaluukun valokatkasijan ulos vetosysteemi toimii ainaki myös w201:ssä (se on vaan aika jäykkä systeemi).
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja tapioh »

epk kirjoitti:kerätäämpäs tähän eri mersu mallien saloja, siis niitä jippoja ja toimintoja joita ei ole käsikirjassa

.
W124 E facelift mallissa on RECIRC - takaisinkierrätys lämmityslaitteessa,
joka kytketään päälle napista säätörullien välissä ja kytkeytyy jonkin ajan päästä pois itsekseen. Hyvä apu kopin nopeampaan lämmittämiseen

Takaluukkua avatessa kabiinin takavalo ei syty kuten aiemmassa -89 :ssä.
Puuttuu tuo poiskytkentämahdollisuus takaboxin kytkimestä , mutta ei hätää senhän saa vaihdettua, tosin verhoilun kanssa on hieman työtä.

Tuulilasin pyyhin ei jäädy helpolla lasiin, epäilen , että pyyhin nousee lepoasennossa hieman koholle lasista ....en ole varma.

Kerran aiemmassa painoin kovalla pakkasella monitoimiviiksen päästä,
kun lampunlasinpyyhkimet oli jäätyneet kiinni ... niin lampuille tuli niin kauan vettä ( lämmintä ) kuin sitä riitti . Hourinko vai yrittikö se sulattaa sulat irti. :oops:

Pissapojan suuttimet ( ne helposti kärähtävät ja jopa autopalon aiheuttajat )
ja peilit lämpenee aina , ainakin pakkasella.
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

-O- kirjoitti:...Olikos se nyt niin, että luukku ja ikkunat meni kiinni vain Comfortboxilla.
Eli W124 face-liftin jälkeen...
Minulla oli tuo laatikko (ja toiminto) -92 -mallisessa autossa. Eli muovikyljet, muttei facelifti.

-T
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Minulla oli tuo laatikko (ja toiminto) -92 -mallisessa autossa. Eli muovikyljet, muttei facelifti.
Meikäläisen -90:sessä toimii tuo.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

eerola kirjoitti:
-O- kirjoitti:...Olikos se nyt niin, että luukku ja ikkunat meni kiinni vain Comfortboxilla.

-T
Tarkoitettiinkin Face Liftillä sitä ekää faceliftiä, jossa tuli muovikyljet. Eli vuonna -89.
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mauri H. kirjoitti:
eerola kirjoitti:

-T
Tarkoitettiinkin Face Liftillä sitä ekää faceliftiä, jossa tuli muovikyljet. Eli vuonna -89.
Näemmä mulla on ainakin Comfort Boxi, kun avainta pidempään kääntämällä menee nuo avoimet ikkunat ja luukku kiinni. :) Kaikkea sitä aina Mersufoorumilta oppiikin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Ahti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Ahti »

.[/quote]

W124 E facelift mallissa on RECIRC - takaisinkierrätys lämmityslaitteessa,
joka kytketään päälle napista säätörullien välissä ja kytkeytyy jonkin ajan päästä pois itsekseen. Hyvä apu kopin nopeampaan lämmittämiseen

Puuttuu tuo poiskytkentämahdollisuus takaboxin kytkimestä , mutta ei hätää senhän saa vaihdettua, tosin verhoilun kanssa on hieman työtä.

Tuulilasin pyyhin ei jäädy helpolla lasiin, epäilen , että pyyhin nousee lepoasennossa hieman koholle lasista ....en ole varma.

Tapioh:

mun autossa on ainakin toi takakontin valon poiskytkentä, pikkasen nyppäsee katkaisijaa niiin valo sammuu :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Ahti kirjoitti:.

[/quote]

Tämä nykyinen autosi on siis sedan? Eihän siinä kuulukaan hytin valo syttyä...?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Ahti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Timo: nyt tipuin kärryiltä, enhän mä mistään hytin valosta ole puhunut. Sanoin vaan että kyllä myös E:ssä pitäisi TAKAKONTIN valon sammua kun takakontin valokytkimestä nyppää (siis jos luukun kansi on auki).

Kai toi Tapiohkin auto on myös sedan?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Ahaa... enpä huomannut, että kirjoituksesi alkuosa oli lainausta tapioh:n tekstistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin