Yep. Ja mulla taasen ei ole koskaan ollut W124:ssa uusia talvirenkaita...
W201 nyt oli talviajossa uusilla sekä vanhoilla renkailla aika vikuri. Hyvin sekin kyllä eteni.
Suosittelen, Timo, Hakkapeliitta kakkosia orggiskoossa. Kakkoset eivät ole vielä kovin vanhentuneet renkaat mutta hinnaltaan huomattavasti ihnimillisemmät kuin esim. neloset. Ja pitoa löytyy.
Aku P kirjoitti:Yep. Ja mulla taasen ei ole koskaan ollut W124:ssa uusia talvirenkaita...
W201 nyt oli talviajossa uusilla sekä vanhoilla renkailla aika vikuri. Hyvin sekin kyllä eteni.
Suosittelen, Timo, Hakkapeliitta kakkosia orggiskoossa. Kakkoset eivät ole vielä kovin vanhentuneet renkaat mutta hinnaltaan huomattavasti ihnimillisemmät kuin esim. neloset. Ja pitoa löytyy.
Joo, ja rengaskauppiaskaverin mukaan ihan sikana valmistusvikaa viime aikoina, hallissa esim yksi 3 viikkoa taksissa ollut kierros, yksi kuviostaan vähän hajonnut, muuta hyvännäköiset, mutta ei kuulemma pidä mitään. Taksimies osti uudet ja on nyt tyytyväinen.
Ei sen koommi, HKPL 4:sia oli lähdössä kasa takaisin tehtaalle, neliskulmainen nasta ei pääse pyörimään kolossaan, ja ne kaatuvat helposti, 2 viikkoa kaupunkiajossa olleet oli ihan sileät kun nastat oli nurin, että näin.
Good Year Ultra Grip 500 on tällä hetkellä kai varmin ostos. Laitoin eukon autoon ja ovat sikahyvät ja halvemmat kuin Nokialaiset.
Pitää minunkin laittaa lusikkani soppaan, kun jonkinlaista kokemusta löytyy tuosta W124 rengastuksesta.
Ennen alla oli nokian hakkapeliitta 1, jolloin auto oli todella surkea talvella (ainakin isän käsissä, kun itselläni ei ole vielä korttia).
Vaihdettiin alla Gislavedit niin tuntui kuin koko auto olisi vaihdettu uuteen.
Kaupassa vielä sanoivat että nokialaiset ei oikein tahdo takavedon kanssa toimia!
Mulla on omassa 124 farkussa yhden talven ajettut hakkapeliitta 1.
Mun mielestä on hyvä ja vakaa ajettava, eikä tarvi pelätä että perä
irtoo risteyksissä, jos ei tahallaan leiki. Etukäteen pelotti vähän
talviajo ominaisuudet takavetosella, mutta on tää mun mielestä parempi kuin
edelliset autot (vw ,fiat. LADA..). Tankin täyttö asteella en oo huomannu
olevan hirveesti vaikutusta.
Pasi M. kirjoitti:Kai se on sitten pakko uskoa, 3 vs. 1
Tosin olen useammasta kuin yhdestä lähteestä lukenut että alhaiset rengaspaineet kuluttavat renkaita nimenomaan reunoilta, mutta se siitä.
Se nyt ainakin varmaan pitää paikkansa vanhemmilla renkailla, että ne kuluvat keskeltä liian suurilla paineilla.
Uudenaikaisilla gummeilla ei tuollaista ongelmaa kuulemma enää ole, vaan niihin voi lykätä ilmaa niin paljon kuin sielu sietää.
Ei ole edes uskon asia! Nykyiset renkaat ja niiden rungot on suunniteltu siten että renkaan kulutuspinnan keskiosa ei todellakaan kulu enempää kuin reunat vaikka ajaa lievällä ylipaineella. Renkaissa on hyvä pitää mieluummin hieman ylipainetta kuin vähänkään alipainetta. Nokia Q kitkoissa on 2.5 bar minimi. Asiasta voi tarkemmin lukea TM 11/02 missä on testattu rengaspaineen vaikutusta auton ajo ominaisuuksiin ja käyty muutoinkin seikkaperäisesti läpi rengaspaineisiin liittyviä asioita.
Smake75 kirjoitti:Moi,mistä vois lähteä hakemaan vikaa kun autos on tankki täynnä niin se menee kuin juna mutta kun tankki on tyhjä niin silloin rupee peräpää vikuroimaan meinaa risteyksetkin olla silloin aika myrkkyä.Pitäiskö vaan heittää hiekkasäkki peräluukkuun kuin hiaces talvisin.Kaikki on laitettu uusiksi jousia myöten ja pyöränkulmatkin laitettiin silloin paikoilleen.Mitä mieltä olette yleensä mersusta talviliikenteestä.Oma auto on 200D vm-87 ei ainakaan voiman takia pitäis sutia
Jos sulla tuo noin 50kg:n ero tasoittaa auton kulkua niin onko takajousitus ns. pintalöysä? Missä kunnossa sulla on takaiskarit ja onko jouset ehjät kummallakin puolella? Kokeile "nii'ailla" takakoukun päällä auton perää -> kuuluuko kolauksia ja onko iskunvaimennus kunnossa? Vaikka toinen jousi olisi poikki ei perä roiku sillä puolella, mulla oli toinen jousi noin 10cm lyhyempi kuin toinen (kolmesta kohtaa poikki) eikä kukaan huomannut että perä olis vinossa. Montuissa tosin huomasi kolahteluna kun ajoi ilman kuormaa, takapenkille 2 miestä niin ei kuulunut mitään.
Moi,mulla on renkaina gislaved nortfrost 3 185/65/15 ja taakse on vaihdettu molemmat takatukivarren puslat ja koiranluut ja n.1vanhat bogen kaasuiskarit ja alkuperäiset jouset joka nurkas.Niin ja lisäätään viel jotta kun tankki on tyhjä niin kyllä se maantielläkin menee kuin ajokoira vaikka suuntauslaite näytti jotta suoraan pitäis mennä ja aurauskin on paikoillaan.Kai se johtuu noista renkaista?? Pas..t myivät
Onko tuo auto suunnattu missä, aiemmin on ollut juttua siitä kuinka tarkka W124:nen on mm. Camperille ja Casterille, moni suuntaaja ei noita arvoja tarkistakkaan, hoitaan vaan aurauksen.
Mulla parani hieman rauhaton käytös kun laiton 3,5 bar paineet renkaisiin koko on 185/60 15. Täysin en ole tyytyväinen vieläkään, mutta on kuitenkin paljon parempi suuntavakavuus kuin yhdessäkään apinakiikussa.
Pidossa ei myöskään ole paljon kehumista kun ei ole lukkoperää ja renkaat taitaa olla appr. 10v. vanhoja. Pintaa ja nastoja on kuin uudessa.
Täytyy kevväämmällä katella josko alustassa on jossain klappia - renkaat ei kyllä kulu mitenkään epäilyttävästi.
IHan hyvä peli tuo automaatti w124nen vipu vaan alimpaan asentoon ja pahassa paikassa unohtaa kaasun käytön niin nousee ittestään. Mutkassa jos lähtee tarjoamaan perää niin anna lisää kaasua ja pikkaisen jarrua niin menee hallitussa ja nätissä sivuluisussa pidempäänkin. Opetellut nyt automaatin kanssa käyttämään vasentajalkaa jarrulla ja Avot kun tulee kivoja, pehmeitä ja hallittuja sladeja. Ongelmana vain sitten kun tuo 230 lopettaa tehojen annon niin kepistä vaan kiinteille ja lisää bensaa koneeseen ja ...kköönkö ??. Ittelle aikaisemmin 360 volvo jossa laatikkoperässä kiinnin ja renkassetti kesti vain 2 talvea kun piti vaihtaa uudet. nyt pappamersu kuskina kuten vaimo väittään niin samat talvikummit jo 3 talvea ja meinaa ajaa vielä yhen. noilla ivaloilla eli tuollaisen 25-30 000 km talvirenkailla.
Smake75:
Mulla on W201:ssä ihan samat renkaat ko sulla. Alusta on standardi, kulmat katsottu viimeksi viime lesänä.
Eipä ole mitään ongelmia ollut noiden renkaiden kanssa, ainakaan vielä.
Kesärenkaiden (Fulda) kanssa oli sellainen ongelma, että yhdessä oli tekovikana pieni painauma kudosten liitoskohdassa sisäreunassa.
Kun tuo rengas oli edessä oikealla, niin veti vasempaan. Ongelma poistui, kun se vaihdettiin virheettömään.