Viton käsijarru!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- ootko testannu että sen vaijerin pään tappi liikkuu siinä linkussa jos jumittaa niin se ei levitä tarpeeksi.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vaijerille ei ole muuta säätöä.
Niin kuin keef sanoi jo niin tarkasta ne linkut että on ok ja jos muuta vikaa ei löydy niin vaihda kengät. Ja jotku laatumerkit, ei motonet.
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

vito500tkm kirjoitti:Vaijerille ei ole muuta säätöä.
Niin kuin keef sanoi jo niin tarkasta ne linkut että on ok ja jos muuta vikaa ei löydy niin vaihda kengät. Ja jotku laatumerkit, ei motonet.

Linkut on katottu ja putsattu, toimii täydellisesti. Kengätkin ovat uudet, mutta motonetistähän ne on ostettu. Kyllä on vaijerin säätökin niin vittumaisessa paikassa, että ei pääse kuin lenkillä kiristämään puoli kierrosta jos sitäkään kerralla, minkä hemmetin takia siinä on se kehikko edessä ja pieni reikä???

Mikä mahtaa olla kenkien ero, vaikka alkuperäisiin, onko siinä enemmän pintaa, vai parempi jarrupinta matsku?
W638 CDI
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

siitä reijästä menee ihan helposti pieni räikkä ja 13mm hylsy :shock: pitää olla taipuva päinen räikkä...
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Nyt kun kävin ajamassa, niin käsijarru tuntuu toimivan ja poljin on hyvissä säädöissä, kaksi naksahdusta. Tuli mieleen, että vaikuttiko säädön aikana se että oli vain toinen puoli tunkattuna takaata tukivarresta, ja toinen puoli melkein maassa. Vaijerihan haaroittuu luonnollisesti kummankin tukivarren kautta. Vaikuttiko, se että tukivarret oli eri asennossa?

Kun auto oli tunkattuna toiselta puolelta ja säädin pohjasta vaijeria kireämmälle, niin kävin välillä tietenkin kokeilemassa polkimen jäykkyyttä, oli aina löysä. Tunkin kun laskin auton alta, niin poljin muuttuikin kireämmäksi ja tuli heti hyvä tuntuma???

Mystinen juttu :shock:
Viimeksi muokannut vito-cdi, To 05.02.2009 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W638 CDI
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Siittä on vaan "runko" poikki... :lol: :lol: :lol: ...vaijeri venyy siinä mukana.... :lol: :lol: :lol:

Ei vainkaan, jotain vikaa täytyy olla vaijerin kuorissa... :shock:
Vastaa Viestiin