vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Ei o motossa näkyny noita öljyjä. Varaosamaailmassa näkyi olevan hyvänlainen valikoima laatikkoöljyjäkin...
Ja päivitystä 110D:n laatikon toiminnan osalta nyt kun muutamat tuhannet km:t on ajettu castrolin öljyillä;
Kylmänä laatikon toiminta huomattavasti nihkeämpää kuin ennen, lämpimänä pitää enemmän ääntä...
Eli vaihtunee essolaiset seuraavassa vaihdossa - maksakoon sitte vaikka .... *:ta tai #:a...
Ja päivitystä 110D:n laatikon toiminnan osalta nyt kun muutamat tuhannet km:t on ajettu castrolin öljyillä;
Kylmänä laatikon toiminta huomattavasti nihkeämpää kuin ennen, lämpimänä pitää enemmän ääntä...
Eli vaihtunee essolaiset seuraavassa vaihdossa - maksakoon sitte vaikka .... *:ta tai #:a...
Mahtaakohan mulle riittää pelkkä öljyjen vaihto, ku ei kakkonen mee millää kylmänä päälle.. Jos oon paikallaa, ni menee heittelemällä, mut hiukanki vauhtii, ni ei kakkone uppoo mitenkää. Rutisee vaa. Siis TOSI pahasti.. Ei oikei tiiä miten sillä liikkuis, ku ei vaihteet toimi sillai ku pitäs. Nyt oon kakkosella lähteny, ja toivonu et ei tarvi pysähtyy...
Eli riittääkö öljyt?
Nii juu.. Ajelen 110D.llä
Eli riittääkö öljyt?
Nii juu.. Ajelen 110D.llä
Ei semmosilla lattaraudasta tehdyillä ajorampeilla mitään tee, hommaat kunnollisen hallinosturin ja pari järeää autopukkia. Tuskin on viimeinen kerta kun menet auton alle. En usko että Vito edes nousee ajamalla niille lattarautarampeille
Vakioalustaista ei muuten taida edes tarvita nostaa, riittää kun ajaa parin kakkoskutosen päälle
Mulla on itsellä hallinosturin ja neljän pukin lisäksi 10cm korkeat "ajoramppit", jotka on koko auton pituiset ja tehty kakkosnelosista naulaamalla. Pikkurempat eli öljynvaihdot sujuu sen avulla ilman nostamisia, vaikka on madallus.
Vakioalustaista ei muuten taida edes tarvita nostaa, riittää kun ajaa parin kakkoskutosen päälle
Mulla on itsellä hallinosturin ja neljän pukin lisäksi 10cm korkeat "ajoramppit", jotka on koko auton pituiset ja tehty kakkosnelosista naulaamalla. Pikkurempat eli öljynvaihdot sujuu sen avulla ilman nostamisia, vaikka on madallus.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos laitat sellaiset nousevat rampit niin materiaali saa olla aika järeätä. Pihalla mulla oli kakkosnelosista lappeelleen naulatut rampit, siis neljä 2*4 lappeellaan, ja joku lekaharkko aina päädyn alle. Kestivät jonkun 10-15 vuotta mutta sitten katkesi.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0227.jpg
Toi mun 2*6 ramppi tukeutuu siis maahan koko pituudeltaan, eli on vaakasuorassa, kuva:
___________________________________
= = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Tietysti pihalle kannattaisi rakentaa oikein kunnollinen, teräsbetonista tehty paikka alustahommia varten. Justiin eilen tunkkasin auton neljän pukin päälle jarrujen ilmausta varten, niin onhan siinä ihan turhaa hommaa.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0227.jpg
Toi mun 2*6 ramppi tukeutuu siis maahan koko pituudeltaan, eli on vaakasuorassa, kuva:
___________________________________
= = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Tietysti pihalle kannattaisi rakentaa oikein kunnollinen, teräsbetonista tehty paikka alustahommia varten. Justiin eilen tunkkasin auton neljän pukin päälle jarrujen ilmausta varten, niin onhan siinä ihan turhaa hommaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Laitanpa minäkin lusikan tänne soppaan. Oli niin kallista toi spesiaalilimonaadi tuohon automaattiin, että laitoin huuhtelun kera meidän V-sarjalaiseen automaattiin ihan normi Dexron II:set (2 € litra). Ongelmitta on pelannut nyt reilu 10 tkm. Et silleen... Jos hajoaa niin hajoaa, eipä tuo nyt niin raponen peli ole muutenkaan, työnnetään sitten ladon taakse arvoa keräämään.
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Kävin sitte eilen Veholla...
Pyysin vitoon laatikkoöljyt, Sain tiskille kassin, jossa oli 4x 1 litran pulloa... ennen on riittänyt viton laatikkoon 2 litraa...
Otti sitte tiskinhoitaja 2 pulloa pois kun ihmettelin asiaa...
Mutta onko toi öölikään nyt sitte oikeeta??? Pullon kyljessä tyyppi A001 989 26 03 10.
??
Hinta oli ainaki tähtitieteellinen reilut 33€/litra... aika kipeetä...
Pyysin vitoon laatikkoöljyt, Sain tiskille kassin, jossa oli 4x 1 litran pulloa... ennen on riittänyt viton laatikkoon 2 litraa...
Otti sitte tiskinhoitaja 2 pulloa pois kun ihmettelin asiaa...
Mutta onko toi öölikään nyt sitte oikeeta??? Pullon kyljessä tyyppi A001 989 26 03 10.
??
Hinta oli ainaki tähtitieteellinen reilut 33€/litra... aika kipeetä...
Minä ostin aikoinaan castrolin öljyä autohuollosta, pumppasivat isosta tynnyristä omaan astiaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mä ajoin noilla casrtollin öljyillä reilut 20 tuhatta km, viime viikolla laitettiin vehon purkista essolaiset tilalle.
Ei toiminu castrolli ainakaa tuossa 110D:n laatikossa; kylmänä (alle +10) ei mene vaihteet päälle, kauhee ulina isommilla vaihteilla, viheltelyä ja rahinaa pienillä.
Noilla esson öljyillä on kuin eri laatikko. Vaihteet menee päälle niin että heilahtaa ja ei pidä mitää ääntä. Ja ihan kuin auto kulkisikin paremmin
Että rahalla saa näköjään...
66 euroa 2 litrasta öljyä...
Ei toiminu castrolli ainakaa tuossa 110D:n laatikossa; kylmänä (alle +10) ei mene vaihteet päälle, kauhee ulina isommilla vaihteilla, viheltelyä ja rahinaa pienillä.
Noilla esson öljyillä on kuin eri laatikko. Vaihteet menee päälle niin että heilahtaa ja ei pidä mitää ääntä. Ja ihan kuin auto kulkisikin paremmin
Että rahalla saa näköjään...
66 euroa 2 litrasta öljyä...
vm. -01 Viton automaattilaatikon vaihto.
Nyt ois veres laatikko saatu makso 1230€. Kertoisko joku nyt helpoimman tavan vaihtaa laatikko, kun näyttää niin ahtaalta nuo paikat konehuoneessa.
Myös muut vinkit mitä kannattais ottaa huomioon vaihdon yhteydessä ovat tervetulleita.
Myös muut vinkit mitä kannattais ottaa huomioon vaihdon yhteydessä ovat tervetulleita.
Re: vm. -01 Viton automaattilaatikon vaihto.
Tälleen...tämä on ainoa ja siten helpoin tapa:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0109.jpg
Ainakin vanhemmassa esikammiokoneessa, tuskin cdi:ssä on sen paremmin tilaa. Ehkä sun tarttis kaivaa jostain se huolto-ohje aiheesta, siinä se kerrotaan.
(Itse yritin ensin nostaa lootan pois koneen ollessa paikallaan, mutta se ei sieltä mahdu tulemaan om601:n ollessa kyseessä)
Manuaalivaihteisto mahtuu irtoamaan.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0109.jpg
Ainakin vanhemmassa esikammiokoneessa, tuskin cdi:ssä on sen paremmin tilaa. Ehkä sun tarttis kaivaa jostain se huolto-ohje aiheesta, siinä se kerrotaan.
(Itse yritin ensin nostaa lootan pois koneen ollessa paikallaan, mutta se ei sieltä mahdu tulemaan om601:n ollessa kyseessä)
Manuaalivaihteisto mahtuu irtoamaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: vm. -01 Viton automaattilaatikon vaihto.
Kiitos tiedosta, näin minäkin sen ajattelin tapahtuvan. Eikun hommiin sitte vain.veskola kirjoitti:Tälleen...tämä on ainoa ja siten helpoin tapa:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0109.jpg
Ainakin vanhemmassa esikammiokoneessa, tuskin cdi:ssä on sen paremmin tilaa. Ehkä sun tarttis kaivaa jostain se huolto-ohje aiheesta, siinä se kerrotaan.
(Itse yritin ensin nostaa lootan pois koneen ollessa paikallaan, mutta se ei sieltä mahdu tulemaan om601:n ollessa kyseessä)
Manuaalivaihteisto mahtuu irtoamaan.
Olis sitte laatikko tarjolla jos joku osaa ja haluaa kattoa mitä se on syöny, ilmaseksi saa toimituskulut tietty joutuu maksaan.
Re: vm. -01 Viton automaattilaatikon vaihto.
Tuolla on tarinaa edelliseltä kerralta kun irrotiin konekehikon autosta ja lootan moottorista:
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... de#p128355
..jos siitä nyt mitään iloa on. Työ tekijäänsä kuitenkin neuvoo parhaiten.
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... de#p128355
..jos siitä nyt mitään iloa on. Työ tekijäänsä kuitenkin neuvoo parhaiten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Tuntuu vito cdi 02 vuoden mallissa laatikko jäykistymään (13 vuotta samoilla öljyillä ) Sopiiko tämä motonetin öljy manuaali vitoon? Kiitos! Muita vaihtoehtoja motonetti ei anna manuaali laatikolle.
Febi 21829 Vaihteistoöljy keltainen SAE 75W (GL-4) 1l
Sopivuudet:
Vaihteistoöljy manuaalivaihteistolle vain jos MB 0019892603/235.10 1L
Febi 21829 Vaihteistoöljy keltainen SAE 75W (GL-4) 1l
Sopivuudet:
Vaihteistoöljy manuaalivaihteistolle vain jos MB 0019892603/235.10 1L
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Jos ei ole varaa laittaa laatikkon öljyjä mitkä sinne kuuluu niin kannattaa tosiaankin työntää auto sinne ladon taakse kuten aiemmin viestiketjussa. Esso MB 317 on täysin eri tavaraa muihin verrattuna, mutta sitähän ei voi tietää jos ei ole edes nähnyt kyseistä öljyä.
Ladon taakse vaan tai jättää ennemmin vaihtamatta.
Ladon taakse vaan tai jättää ennemmin vaihtamatta.
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
saako tuota muualta kuin veholta?
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Pari vuotta sitten sai netistä jostain viron suunnalta edullisemmin litran purkkeja mutta hain kuitenkin veholta. Nyt en löytäny nopeasti netistä.
Tuos vanhempien vitojen öljytilavuuksia
http://www.rvs.fi/diagnostic/page94.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mobililla sama tuote???
http://mobil.cosan.com/en/veiculos/carr ... oil-mb-317" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoja tietoja kun motonetin tuottees tuos Mobilis. Motonetistä vaan öljyt .
Tuos vanhempien vitojen öljytilavuuksia
http://www.rvs.fi/diagnostic/page94.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mobililla sama tuote???
http://mobil.cosan.com/en/veiculos/carr ... oil-mb-317" onclick="window.open(this.href);return false;
Samoja tietoja kun motonetin tuottees tuos Mobilis. Motonetistä vaan öljyt .
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Maallikkko kysyy, eli kummalla puolella vitossa (W638) on vaihteistoöljyn proput ja mahtuuko sinne tavallinen räikkä ja kuusiokolo hylsy ilman niveltä? Pitääkö propuista kenties vaihtaa samalla tiivisteet? Kiitos vastauksista.
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Oisko pikavinkkiä antaa, eli öljyt on otettu pois ja tasan 1.8l tuli pihalle. Nyt laittanut uusia öljyjä sisään, niin vähän yli litran saanut sinne ruutattua sisään ja sen jälkeen alkaa tulvimaan yli. Auto on toki laatikon puolelta pukilla. Pitääkö autoa käynnistää välissä ja käydä vaihteita läpi, että saa lisättyä loput sinne vai pitääkö vaihtaa pukki toiselle puolelle autoa, että täyttö aukko kallistuu toiseen suuntaan?
Kyseessä siis manuaali w638 cdi 110 vito
Kyseessä siis manuaali w638 cdi 110 vito
Re: vm. -02 Viton laatikko kaipaa uusia öljyjä.
Kallistin auton toiseen suuntaan ja loput öljyt sai menemään sisään. Laatikko ei muuttunut sen paremmaksi, pientä jäykkyyttä ja aina kun vaihtaa vaihdetta vaikka auto ei olisi käynnissä kuuluu kova kilahdus ja ääni tuntuisi tulevan laatikon ulkopuoleta niistä siirto mekanismeista.