G280E kirjoitti:
Onko se todella näin päin...Eikös vastus pudota jännitettä eikä päin vastoin?hassu juttu mut mä väitän et etuvastus toimii auton käydessä eli pudottaa jännitettä ,startatessa tulee ohitusvirta virtalukolta ja siten saa täyden virran autoa käynnistettäessä,kun löysäät avaimen startti-asennosta putoaa samalla ohitus virta pois ja ajokki jää käymään vastuksen pudottamalla jännitteellä.
Noista johdoista...elikkäs mikäli asia on esittämälläsi tavoin,ni (mulla ei ole tästä "tietoa")ni silloinhan kaikki olivat oikeassa tulpan johtojen suhteen eiks vaan,eli vastustyyppinen häiriön poistaja vai mitä?
Siis olet juuri oikeassa, tarkoitin samaa, eli etuvastus-
systeemi tuottaa puolalle normaalia korkeamman jännitteen startatessa(kun se tulee ilman vastusta) ja käydessä tulee vastuksen kautta.
Tuo ohitus tulee mulla(mersusta en ole varma), startin solenoidista, kun se vetää niin jännite tulee päävirtajohdosta pääkoskettimen kautta puolalle. Jos se ois siinä virtalukon startin johdossa niin auton käydessä puolan virta kiertäis pöljästi solenodista maihin, ei toimis.
Eli normaalit tulpanjohdot vaatii tuon vastuksen, ettei tule häiriöitä.
Mutta nämä spiraali johdot (accel, boudigord kai myös yms.) ei tarvi vastusta, kun ne ei rakentaan takia magneettikenttää(häiriöitä) aiheuta.
Nämä vanhat suorat kuparijohtimet kyllä aiheuttaa ilman vastusta varmasti häiriöitä.