vaihtoehto missä krominvärisiä ovat vain vaakarivat ja pystyripa sopii jotensakin, sanoisinko bueno mucho. Tekee keulasta jotenkin hyvällä tavalla massiivisen ja koreilemattoman näköisen.
Tässä vaikuttaa auton väri kyllä tosi paljon. Sun autoon sopii mielestäni täydellisesti, kun taas esim. valkoisessa moinen toimenpide voisi näyttää lähinnä valjulta. En oo tajunnutkaan että tummansininen voi näyttää noin hyvältä
Mora kirjoitti:vaihtoehto missä krominvärisiä ovat vain vaakarivat ja pystyripa sopii jotensakin, sanoisinko bueno mucho. Tekee keulasta jotenkin hyvällä tavalla massiivisen ja koreilemattoman näköisen.
Tässä vaikuttaa auton väri kyllä tosi paljon. Sun autoon sopii mielestäni täydellisesti, kun taas esim. valkoisessa moinen toimenpide voisi näyttää lähinnä valjulta. En oo tajunnutkaan että tummansininen voi näyttää noin hyvältä
jep värillä väliä, en oo vielä paremman väristä w124 nähny mitä tuo mun pirssi on
tänään vein maskin maalarille, listat saan loppuviikosta, samoten maskin maalarilta, eli eiköhän maski ole tuunattuna paikalla viikonlopulla, saatte kuvat sitten
epk kirjoitti:
jep värillä väliä, en oo vielä paremman väristä w124 nähny mitä tuo mun pirssi on
tänään vein maskin maalarille, listat saan loppuviikosta, samoten maskin maalarilta, eli eiköhän maski ole tuunattuna paikalla viikonlopulla, saatte kuvat sitten
Ehkä et oo sitten nähny ihan kaikkia 124:sia...
No joo kyllähän sininen käy hienosti 124:seen,onko tuo sun mersussa oleva väri ihan mersun värikartasta?
Niin ja itseltäni hiekkapuhalsin nuo kromit maskista,on hyvin pysyny maali jo 2 vuotta,kromin päälle maalattuna ei välttämättä ihan niin pitkäikäinen...
Omaan kans joskus suunnitellu tuollaista "avantgarde" maskia muttei istu minun makuun kuitenkaan...No joo ehkä mulla on vain hieman omalaatuinen maku Mun autossa nuo kromit on kuollu sukupuuttoon...
epk kirjoitti:
Ehkä et oo sitten nähny ihan kaikkia 124:sia...
No joo kyllähän sininen käy hienosti 124:seen,onko tuo sun mersussa oleva väri ihan mersun värikartasta?
Niin ja itseltäni hiekkapuhalsin nuo kromit maskista,on hyvin pysyny maali jo 2 vuotta,kromin päälle maalattuna ei välttämättä ihan niin pitkäikäinen...
Omaan kans joskus suunnitellu tuollaista "avantgarde" maskia muttei istu minun makuun kuitenkaan...No joo ehkä mulla on vain hieman omalaatuinen maku Mun autossa nuo kromit on kuollu sukupuuttoon...
heh, azuritblau on väri, eli ihan mersun oma.
normaali valossa liilanvärinen , ja sit auringon valossa sininen vai miten se nyt menikään
mites lähteekö tuo kromi pois helpolla, koitin sitä hiota 400 paperilla mut ei tietookaan et lähtis sillä pois ne kromit.
entä lähteekö kromi lasikuula puhaltamalla? millainen pinta sieltä kromin alta tulee?
nyt ois kiire sit saada tietoo jos meinaan sen puhaltaa ennen ku se maalataan
Karhennat sen kromin! Hiomapaperi+hiomakone.Tämän jälkeen tartuntaväri,ja pintapäälle niin pysyy
Toi puhallus on aina vaikea juttu? Voi tulla "epätasaiseksi" Joutuu tasottelemaan ja Ohut pelti voi vääntyä ja jne!!!!!
k.j kirjoitti: Karhennat sen kromin! Hiomapaperi+hiomakone.Tämän jälkeen tartuntaväri,ja pintapäälle niin pysyy
Toi puhallus on aina vaikea juttu? Voi tulla "epätasaiseksi" Joutuu tasottelemaan ja Ohut pelti voi vääntyä ja jne!!!!!
mut entäs sit jos sen karhentaa niin sithän se tulee epätaseiseksi sen pinta?
AM kirjoitti:
Tuossa Saksantuliaisessa oli maalattu maski, ja maalin alla hiomatonta kromia, en tiedä kuin kauan oli ollut, mutta hyvin oli maalit pysyneet.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin aluks mullakin oli ihan kromin päälle maalattu,ei ainakaan mulla oikein pysyny kun sitä ei tullu paljoa hiottuakaan...
Sitten kun tuossa maalasin auton niin samalla kaveri vetäisi muita osia hiekka puhaltaessa myös maskin.Merkkien reikiä umpeen hitsatessakin oli mukavampi kun kromia ei ollut.
Ei tuosta liian karhea tullut eikä vääntynytkään.Hinkkaväriä siihen tosin muistaakseni hieman vedettiin
Voihan pysyä maali vaikka pelkästään hiookin kunhan vaan jaksaa hioa tarpeeksi hyvin.
juhis2000 kirjoitti:Siisti kun sika.. ..pienenä. Itselläni vastaavanlainen odottelemassa pellin asennusta.
Milläs liimasit?
no oikeestaan liimaus on vaan varmistuksena, pysyy meinaan listat sikahyvin kiinni.
kromilistojen profiili kun on juuri sopiva (listassa sopivan kokoinen ura nurjalla puolella) , eli laitoin listat suoraan ritilän vaakasuoriin muovi "kaiteisiin" kiinni, naputin ne siihen päälle , ja 2komponentti liimaa et ei lähe irti
mini drilillä leikkeilin ensin kaikki orkkislistojen kiinnikkeet huut helkuttiin.
Hyvältä näyttää!
Ei siinä liimaa välttämättä tarvita, pysyy yhtä hyvin kiinni ja niissä urissa kun vähän taivuttaa ylim. listoja "väärään suuntaan" ja laittaa ne vain päistä kiinni.
Mutta tosiaan laitapa kuvia kun kerkiät!
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Näyttää kyllä itseasiassa hemmetin hyvältä, vielä paremmalta kuin olisin voinut olettaa . Madaltaa keulan ilmettä just sopivasti! Voin vain sanoa että kyllä kannatti!
mertzi60 kirjoitti:EPK saatko laitettuu e-mallista (124) samat maski-visiot kun sulla näyttää olen siihen VEHKEET ja taito. Kittäen jo etukäteen
no laita kuva niin voin sitä sit muokata
Eihän sitä hirveen monella tavalla voi laitella, verrattuna tuohon. Kesään mennessä saatais olla pari versiota eitettävänä ihan 1:1 mittakaavassakin.
no ei, ripoja lisää yms.
toivottavasti saat suuren suureen 1v mersuforum miittiin valmiiksi
Joo sitä mäkin toivon....mitä....onks se jo kuin pian??
Onhan tossa Projektit-osastolla kuvia tosta mun W124 Konepelti faceliftistä, ehkäpä niistäkin voi jonkunlaista visiota saa...(?)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
mertzi60 kirjoitti:EPK saatko laitettuu e-mallista (124) samat maski-visiot kun sulla näyttää olen siihen VEHKEET ja taito. Kittäen jo etukäteen
no laita kuva niin voin sitä sit muokata
Eihän sitä hirveen monella tavalla voi laitella, verrattuna tuohon. Kesään mennessä saatais olla pari versiota eitettävänä ihan 1:1 mittakaavassakin.
no ei, ripoja lisää yms.
toivottavasti saat suuren suureen 1v mersuforum miittiin valmiiksi
Joo sitä mäkin toivon....mitä....onks se jo kuin pian??
Onhan tossa Projektit-osastolla kuvia tosta mun W124 Konepelti faceliftistä, ehkäpä niistäkin voi jonkunlaista visiota saa...(?)