teoria ja käytäntö ei kuitenkaan aina kohtaa arkielämässä
olen nyt oikein tutkinut autoni (no, ducato 2.5 tdi kuorma-auto ja etuvetoinen siis) käyttäytymistä, kun on ollut näin mukavan liukkaat kelit, laitoin eteen ne paremmat kumit (kulutuspintaa n. 2 mm enemmän ja parempi nastoitus) en ole katunut... jos olisin tehnyt kuten suositellaan, olisin ajanut ehkä 3 "kolaria" 4 päivän aikana

nyt olen saanut väistettyä ihan rimaa hipoen, koska etupää totteli käskyjä... (ei siis todellista tilannetta, mutta kokeilin tehdä yllättäviä väistöliikkeitä, että jos tuossa olis auto mitä pitäis väistää...) ja tuos ducatos on niin pitkä akselivälikin (3.7 m), etten sitä saa kunnon luistoon edes käsijarrulla tai vasemmanjalan jarrutuksella (simuloidaan siis sitä huonoa takarenkaiden pitoa)
ja samantyylinen rengastus on myös tuos vaimon autos (renault laguna farmari)
ducato olis varmaan ihan hyvä ajaa, vaikka siellä olis sukset takarenkaiden paikalla

kyllä se perse siellä mukana tulee, kun vain etupää vetää

eikä tuo sitten ole mikään etuvetoisuuden mainos, itse olen vakaa takavetoisten kannattaja (kunhan niissä vain on moottori keskellä autoa)...
ja ikinä mulla ei ole normaali liikenteessä pyrkinyt takapää edelle, ei vaikka on ollut totaalisen laittomat renkaat (alle 1mm kulutuspintaa) alla... johtuisko sitten siitä, että on osannut sovittaa sen nopeuden kelin vaatimusten tasalle, jotku höyrypäät kyllä on yrittäneet ajaa sitä +100 km/h vaikka itse olen todennut turvalliseksi nopeudeksi alle 70 km/h... ja harmikseni täytyy todeta, että ne kuskit on yleensä seuranneet maailman menoa erään tietyn tähtimerkin läpi...(on siellä myös niitä audeja ja saabeja, mutta kaikkihan tietää, että saabismi on jo itsessään sairaus) onhan ne autotkin yleensä olleet sen n. 15 vuotta nuorempaa mallia, mitä mun autot, kai se uuden auton luoma petollinen turvallisuuden tunne on sitten se asia, joka ajaa ihmiset siihen että pitää yrittää rikkoa fysiikan lakeja... tai ne ei vain yksinkertaisesti tunne takapuoleensa sitä, että tie on liukas... (osa syy tietysti myös itse autojen liiallisen varustelun, luistonestot, ajonvakautukset)