Kokemuksia 250D W124 manuaali

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Mika.T kirjoitti:
capriceman kirjoitti:Moi,

Peräkärry about 500kg tavaraa perässä ja sitten kesällä asuntovaunua.
Eli hyytyykö tavallinen 250d ylämäkiin ?
Vakiokuntoinen 250D hyytyy varmasti asuntovaunu perässä mäkiin.
Tai riippuu tietenkin mitä pitää hyytymisenä... ite pidän sitä että jos vauhti tippuu vähänkään jos kaasu on jo pohjassa. :D

Tippuu se vauhti tosin aika varmasti 300D:lläkin. :D

Ruuvattuna uskon että 300D kohtuudella jaksaa pitää vauhdin yllä.
Ja kaikkihan riippuu siitä millainen asuntovaunu auton perästä löytyy... pikku kirppuahan jaksaa vetää heikompikin auto.
Ei ole lämpö ongelmia ruuvattunakaan.

Tätähän mää oon yrittäny tolkuttaa, mika sanoi sen parhaiten. Ostaa nyt reilusti vaan sen kolomesatasen kun kerran vetelee. :wink:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

jpk kirjoitti:Millanen kärry kaverilla perässä ja missä maastoissa vetää sitä?

250D:n tehoilla ei esim. hevoskoppia mielellään vedä ellei pumppua rukattu. Nostaako sitten lämpöjä?
Ei "terveenä" nosta lämpöjä.
Pidetään Mersut ja Volvot nyt erikseen :D

edit:
Kyllä on ihme vääntöä.. :D
Tottakai kolmisatanen on parempi veturi kuin kaksviiskymppinen. Ja turpot vielä reilusti parempia kuin vaparit.

Mutta on niillä sitten hintaeroakin, monen mielestä vielä ihan liikaa. Ei siitä sen enempää. Kyse oli siitä että piisaako 250:nen kärryn vetoon ja se kyllä piisaa. Kyllä se jonkun mielestä hyytyy mäkiin. Esim. tuhkamäki Lahdessa, perässä Pillarin kaivinkone niin kakkosella mentiin loppumäki :D
Mutta ei mun mielestä hyytynyt, vauhti vain pikkasen putosi :D

Toinen esimerkki: Jäin Heinolassa liukkaan mäen puoliväliin sutimaan, perässä 1 tn. :arrow: Perettelin varovasti veturin takarenkaat takaisin jäisille urille ja ajoin mäen ylös :D
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Arto N kirjoitti:
jpk kirjoitti:Millanen kärry kaverilla perässä ja missä maastoissa vetää sitä?

250D:n tehoilla ei esim. hevoskoppia mielellään vedä ellei pumppua rukattu. Nostaako sitten lämpöjä?
Ei "terveenä" nosta lämpöjä.
Pidetään Mersut ja Volvot nyt erikseen :D

edit:
Kyllä on ihme vääntöä.. :D
Tottakai kolmisatanen on parempi veturi kuin kaksviiskymppinen. Ja turpot vielä reilusti parempia kuin vaparit.

Mutta on niillä sitten hintaeroakin, monen mielestä vielä ihan liikaa. Ei siitä sen enempää. Kyse oli siitä että piisaako 250:nen kärryn vetoon ja se kyllä piisaa. Kyllä se jonkun mielestä hyytyy mäkiin. Esim. tuhkamäki Lahdessa, perässä Pillarin kaivinkone niin kakkosella mentiin loppumäki :D
Mutta ei mun mielestä hyytynyt, vauhti vain pikkasen putosi :D

Toinen esimerkki: Jäin Heinolassa liukkaan mäen puoliväliin sutimaan, perässä 1 tn. :arrow: Perettelin varovasti veturin takarenkaat takaisin jäisille urille ja ajoin mäen ylös :D
-Mutta kolmesatku ois ollut kivempi! :lol:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

kyllä tuo kakspuolikaskin vetää.. Tuttu on hinannu sellasella pitkän Sprintterin lahdesta ähtärii :D ja eile tuli sellane ikivanha 500-sarjan bmw rousku haapamäeltä ähtärii ilman mitää ongelmia...
320E
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

_palomaki_ kirjoitti:kyllä tuo kakspuolikaskin vetää.. Tuttu on hinannu sellasella pitkän Sprintterin lahdesta ähtärii :D ja eile tuli sellane ikivanha 500-sarjan bmw rousku haapamäeltä ähtärii ilman mitää ongelmia...
Meillä on noita 2 kpl kumpikin vetää perävaunua ihan hyvin,tuo PP-dieselillä säädetty paremmin.
Kun on Asuntovaunu tai perävaunu perässä ei voi olla kovin kiireinen muutenkaan,kun nopeusrajoitus on se 80,joo kyllä se kulkee,mutta jos ajaa tutkaan tekee kipeää.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Vastaa Viestiin