Öljynvaihto sähkävaihtajalla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Juanes83 kirjoitti:Jeps ongelma ratkes, olin työntänyt liian syvälle sen letkun. Jo rupes tulemaan kun otin n 20cm takasin ja odotin hetken kärsivällisesti. Yllättävän helppoa muuten vaihtaa toi öljynsuodatin noissa meseissä.
Mun imuri ei suostunut imemään muuten kun vaihtamalla ohut imuletku paksumpaan pneumatiikkaletkuun (tai mitä ne siniset letkut ovatkaan :roll: )..
Nähtävästi liian ohut letku ahisti niin paljon, ettei kone jaksanut imeä kunnolla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Peksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 20.03.2006 20:21
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Peksi »

Juanes83 kirjoitti:Jeps ongelma ratkes, olin työntänyt liian syvälle sen letkun. Jo rupes tulemaan kun otin n 20cm takasin ja odotin hetken kärsivällisesti. Yllättävän helppoa muuten vaihtaa toi öljynsuodatin noissa meseissä.
Samoin kävi minullakin. Toissapäivänä kävin paikallisesta Osaset-liikkeestä ostamassa pumpun ja intoa uhkuen aloin öljyjä vaihtelemaan.. kunnes totesin että tippa kerrallaan nousee letkua pitkin. Noiduin ja kirosin jo koko keksinnön, ajattelin että ei ole kiireisen miehen puuhaa tämä, ei :evil: Rauhoituttuani aloin tilannetta tutkiskelemaan ja letkua nykiessäni huomasin laitteen alkavan sittenkin toimimaan :lol: Eli työnsin imuletkun liian syvälle.

Mikään hirmunopea ei kyseinen pumppu silti ole, mutta odotellessa ehtii hyvin vaihtaa öljyn- ja ilmansuodattimet sekä tarkistella kaikki nesteet ja suorittaa tarvittavat lisäykset.
Autoni on loistava - olen aina jonon ensimmäinen.

MB W124 200d -90
Vastaa Viestiin