oko kellään kokemusta Exide X-treme akusta?
"X-treme - sallii toistuvat syväpurkaukset"
"Autot, joissa on paljon elektronisia laitteita kuluttavat paljon virtaa. Tämä asettaa kovat vaatimukset akun syväpurkauksen siedolle. Exide X-treme akussa on lyijylevyjen erikoisrakenteen ja PolyFX eristetekniikan ansiosta 50% parempi syväpurkauskyky kuin vakioakuilla. Siksi se jaksaa syöttää ilmastointilaitetta, stereoita, ikkunannostimia, GPS:ää, istuinlämmittimiä jne. ja kuitenkin siinä on voimaa moottorin käynnistämiseen enemmän kuin tarpeeksi. X-tremessä on myös turvallisuutta lisäävä STS-kansi ja varaustilan tarkkailua helpottava tarkastussilmä. "
http://www.exide.fi/prod01.htm
Tarvisi akku uusia, kun tuntuu olevan kyykyssä tuo vanha vartan 100ampeerinen. (mittailin jännitteeks ajon jälkeen 12.8v, laturi on 70ampeerin
ja uusittu -03. latausjännite oli tyhjäkäynnillä 14.5v ja valot päällä 13.3V)
Ei pahemmin uskalla webastoa kovinkaan kauaa päällä pitää..
15min pidin ja hyvä kun jakso enään startti pyöriä tässä viimeksi kun oli
viileät ilmat.
tuntuu että tuo defan häly syö kanssa tota virtaa turhan paljon..
Akkuasiaa 200 D W 124
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 28.11.2006 21:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
No itellä on joku vinku-merkki Yazaka tai jotain. No vuoden ollut ja pelaa, mutta ei siitä sen enempää.
Tuossa ketjussa puolen välin paikkeilla on paljon asiaa akuista. Tuo "Taxana" tuntuu tietävän niistä koko paljon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Tuossa ketjussa puolen välin paikkeilla on paljon asiaa akuista. Tuo "Taxana" tuntuu tietävän niistä koko paljon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
ite en ainakaan exideen enää koskaan sorru! ostin parivuotta sitten traktoriin exiden :?malli oli joku raskas sarjalainen ja maksoi omaisuuden
uutena virtaa ku pienessä kylässä ja ostimpa sittem myöhemmin mersuun ja talon kakkos autoonkin exiden akut kun vaikuttivat niin hyviltä!
traktorin akku kestikin sitten sen talven yli ja sippasi seuraavana syksynä ensi pakkasilla,,ja kuittia ei tietenkään ollu tallessa takuuta varten!
autoissa kestivätkin sitten sen n1,5vuotta kunnes mersun exide päätti mennä oikoseen
toinen nipponissa ollut exide vaan sitte väsyi ja joutui vaihtolistalle muutaman kuukauden kuluttua mesen exiden hajottua
ja akut olivat vaihdettu samaan aikaan!
liekö tuo hyvä käynnistys virta sitten tingitty akun kestoiästä
voihan se tietty olla että näissä akuissakin sattuu aina niitä sunnutai kappaleita mutta tämä oli vähän liikaa minun kohdalleni
ja eipä olekkaan aikaa kun paripäivää kun naapurin kaivinkone hyytyi pellolle toisen exiden mentyä oikoseen
onhan täällä foorumilla jo aikasemminkin todettu että vartan blue ja silver ovat laatuakkuja ja vartaan luotan itsekkin tällähetkellä!
että tämmösiä kokemuksia
uutena virtaa ku pienessä kylässä ja ostimpa sittem myöhemmin mersuun ja talon kakkos autoonkin exiden akut kun vaikuttivat niin hyviltä!
traktorin akku kestikin sitten sen talven yli ja sippasi seuraavana syksynä ensi pakkasilla,,ja kuittia ei tietenkään ollu tallessa takuuta varten!
autoissa kestivätkin sitten sen n1,5vuotta kunnes mersun exide päätti mennä oikoseen

toinen nipponissa ollut exide vaan sitte väsyi ja joutui vaihtolistalle muutaman kuukauden kuluttua mesen exiden hajottua

liekö tuo hyvä käynnistys virta sitten tingitty akun kestoiästä


voihan se tietty olla että näissä akuissakin sattuu aina niitä sunnutai kappaleita mutta tämä oli vähän liikaa minun kohdalleni
ja eipä olekkaan aikaa kun paripäivää kun naapurin kaivinkone hyytyi pellolle toisen exiden mentyä oikoseen

onhan täällä foorumilla jo aikasemminkin todettu että vartan blue ja silver ovat laatuakkuja ja vartaan luotan itsekkin tällähetkellä!
että tämmösiä kokemuksia

ML W164
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
jaksaisikohan tuollainen exiden maxxima 900 pyörittää tuota 200:sen virtajärjestelmää? löytyy kuitenkin webastoa,poppivehkeitä,virtasyöppölisäreitä jne. ja tuoltahan löyty sellainen:
http://www.exide.fi/prod01.htm
taisivat olla muistaakseni vain 50Ah nuo akut? kylmäkäynnistysvirta oli jotn 800-900 A pintaan...
http://www.exide.fi/prod01.htm
taisivat olla muistaakseni vain 50Ah nuo akut? kylmäkäynnistysvirta oli jotn 800-900 A pintaan...