kkur kirjoitti:Minkä mallin suodattimista oikein on kyse? Ei kai w123 dieselissä ole suodattimessa mitään venttiileitä? Onko näissä sitten mitään merkitystä onko halpis suodatin vai kalliimpi?
Kyse oli suodattimien eroista!
Mutta löytyi uusi "ominaisuus" tai piirre.Uudemmissa vm.86--ja uudemmissa on sähköinen öljynpainemittari niin sinne jää näyttöön paineita?
Mutta todellisuus no miettiköön jokainen itse?
Ja paperilla on hyvä ..............?
Ostin tänään Veholta öljynsuodattimen->12.10e made in Germany.
Tosiaan toi alkuperäinen pitää ne oilit sisuksissaan,eikä valuta pois
ninkuin joku tarvike saattaa tehdä...hienot hologrammit ja qualität.
Otetaan piikuisen takaisin ko.asiasta!
Bensa koneen suodattimesta en tiedä,mutta kädessäni dieselin suodatin "alkuperäinen" ja siinä ei ole kuin kumit kummassakin päissä.
Eli minä otan sen verran takaisin,että dieselissä ei ainakaan näy mitään sen kummempaa!
Ja suodatinhan sijaitsee siellä ylhäällä.
Bensamoottorin suodattimessa voi olla takaisku,että siellä pysyy öljyt.
W124 dieselmallien voitelujärjestelmässä ainakin on tuo takaiskuventtiili, joka estää öljyn valumisen takaisin öljypohjaan moottorin ollessa sammutettuna. Venttiilinhän ei tarvitse välttämättä olla suodattimessa, vaan itse järjestelmässä. Tiä sitten?
Niin tai näin, mutta ei se venttiili mitään paineita siellä pidä. Ainoastaan nesteen omasta painosta aiheutuvan hydrostaattisen paineen.
Ok. Mutta osaisiko joku kommentoida vielä erityisesti w123 dieselin suodattimista? Että onko niissä niitä venttiileitä?
Itse suodattimessa ei ole mitään venttiileitä, mutta siinä suodatinkotelossa niitä on. En nyt muista oliko niitä 1 vai 2..
Suodatinkotelo pysyy täynnä öljyä "itsestään". Sen huomaa siitä, kun vaihtaa öljyjä ja luulee, että kaikki vanha öljy on jo tullut pihalle ja avaa suodatinkotelon kannen ja kotelo saa ilmaa, niin öljyä alkaa valumaan uudestaan.
Mainittakoon, että ostin Vehosta originaalibensasuodattimen, jonka etiketissä komeilee "Made in South Africa", valmistajana GUD Filters
kuud, kuud...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Mainittakoon, että ostin Vehosta originaalibensasuodattimen, jonka etiketissä komeilee "Made in South Africa", valmistajana GUD Filters
kuud, kuud...
Sama GUD-filters luki 200D:n löpösuotimessa...eikä se edes näyttänyt kovin laadukkaalta....Halpa se kyllä oli halvempi, kun KL:n MANN.
No niin. Tänään ostin öljynsuodattimen Veholta M102:een. Kysyin myyjältä, monta tehdasta valmistaa ö-suodattimia, sanoi jotta kaksi. En tietenkään älynnyt kysyä mitkä... mutta omassa suotimessani luki rehellisesti MANN sekä Made in Germany. Hintaa tuolla oli 8,5 e, josta 20% pois, kun tokaisin kerran saaneeni suotimen liian tiukalla o-renkaalla.
Tälle löytyi selitys: M102.980:aan on kahta suodatintyyppiä, tai itse asiassa suodattimet ovat täsmälleen samat, mutta ero on juuri siinä kumitiivisteessä! Tämä paksu tiiviste kuuluu myyjän mukaan "vanhempaan" moottoriin, ja ohut tiiviste uudempaan (olisiko hydr. nostimilla varustettu malli). Välillä putsarit myytiin ilman tiivisterengasta, ja nyt vielä muutettiin niiden vo-numeroa....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:No niin. Tänään ostin öljynsuodattimen Veholta M102:een. Kysyin myyjältä, monta tehdasta valmistaa ö-suodattimia, sanoi jotta kaksi. En tietenkään älynnyt kysyä mitkä... mutta omassa suotimessani luki rehellisesti MANN sekä Made in Germany. Hintaa tuolla oli 8,5 e, josta 20% pois, kun tokaisin kerran saaneeni suotimen liian tiukalla o-renkaalla.
Tälle löytyi selitys: M102.980:aan on kahta suodatintyyppiä, tai itse asiassa suodattimet ovat täsmälleen samat, mutta ero on juuri siinä kumitiivisteessä! Tämä paksu tiiviste kuuluu myyjän mukaan "vanhempaan" moottoriin, ja ohut tiiviste uudempaan (olisiko hydr. nostimilla varustettu malli). Välillä putsarit myytiin ilman tiivisterengasta, ja nyt vielä muutettiin niiden vo-numeroa....
Sama koskee varmaan kaikkia koneita? Itse joskus huomannut kun ko.autoihin olen öljyjä vaihtanut,että kun ottaa suodattimen pois niin siellä pohjalla on tiivisteen kappaleita tai koko rengas!