Väykky ei käynnisty
Mikä osa on muovinen palikka ruiskupumpun kyljessä
Terve,
käynnistysongelmat vain pahenevat. Ensi viikolla pitäisi päästä huoltoon,
Nyt on alkanut tiputtaa dieseliä alleen. Tiputtaa ruiskutuspumpun vieressä olevan mustan mötikän alta. Onko siellä alla jokin litos mihin myös sopii O-rengas? Vai pitääkö yleensä vaihtaa koko mötikkä, mikä sitten lieneekin. Arvattavasti hintava.
Miten muuten musarjan saa irti tuloputkesta näppärästi? Näyttää olevan hankala paikka saada sormiaan mahtumaan. Millainen kiinnitys mahtaa olla.
Imusarjaan kannattaa varmaan vaihtaa tiiviste jos se joudutaan irrottamaan, mutta onko tuossa tuloputkessakin jokin tiiviste joka tulisi vaihtaa?
Näköjään tässäkin auttoi kun antaa ajan kulua niin vika alkaa paikallistumaan. Dieselin läiskät pihasta vain pitää jynssätä pois.
Jari
käynnistysongelmat vain pahenevat. Ensi viikolla pitäisi päästä huoltoon,
Nyt on alkanut tiputtaa dieseliä alleen. Tiputtaa ruiskutuspumpun vieressä olevan mustan mötikän alta. Onko siellä alla jokin litos mihin myös sopii O-rengas? Vai pitääkö yleensä vaihtaa koko mötikkä, mikä sitten lieneekin. Arvattavasti hintava.
Miten muuten musarjan saa irti tuloputkesta näppärästi? Näyttää olevan hankala paikka saada sormiaan mahtumaan. Millainen kiinnitys mahtaa olla.
Imusarjaan kannattaa varmaan vaihtaa tiiviste jos se joudutaan irrottamaan, mutta onko tuossa tuloputkessakin jokin tiiviste joka tulisi vaihtaa?
Näköjään tässäkin auttoi kun antaa ajan kulua niin vika alkaa paikallistumaan. Dieselin läiskät pihasta vain pitää jynssätä pois.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Vika korjattu - sammutinventtiilin tiiviste vaihdettu
Terve,
taas käynnistyy. Tai ainakin tänään käynnistyi.
Vika oli sammutinventtiilin ( sammutusventtiili, shut off valve lukee pussin kyljessä) ruiskupumpun sisään menevän liitoksen tiivisteessä.
Sammutusventtiilissä on viisi yhdettä: kolme ulkopuolisille polttoaineputkille, yksi pumpun sisään menevä ja sähköliitin. Kaikissa on o-renkaita. Minulla vuoti se joka menee pumpun sisälle.
Sammutusventtiili on kiinni kahdella ruuvilla joita ei heti meinaa löytää, koska niitä ei näe juuri. Torx-avain käy.
Helppo vaihtaa kunhan saa kätensä mahtumaan alueelle. En purkanut juuri mitään isompaa pois ympäriltä.
Vaihdon jälkeen sai sahata kauan, että putket täyttyivät. Onneksi ei usko loppunut. Välillä piti akku ladata.
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Tiiviste maksoi alle 2 eur.
Jari
taas käynnistyy. Tai ainakin tänään käynnistyi.
Vika oli sammutinventtiilin ( sammutusventtiili, shut off valve lukee pussin kyljessä) ruiskupumpun sisään menevän liitoksen tiivisteessä.
Sammutusventtiilissä on viisi yhdettä: kolme ulkopuolisille polttoaineputkille, yksi pumpun sisään menevä ja sähköliitin. Kaikissa on o-renkaita. Minulla vuoti se joka menee pumpun sisälle.
Sammutusventtiili on kiinni kahdella ruuvilla joita ei heti meinaa löytää, koska niitä ei näe juuri. Torx-avain käy.
Helppo vaihtaa kunhan saa kätensä mahtumaan alueelle. En purkanut juuri mitään isompaa pois ympäriltä.
Vaihdon jälkeen sai sahata kauan, että putket täyttyivät. Onneksi ei usko loppunut. Välillä piti akku ladata.
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Tiiviste maksoi alle 2 eur.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998