Korina kuului selkeästi 1700-1900rpm, ja tuntui vahvasti tulevan juuri kardaanin etupätkästä ns. resonanssina, kuulema tuolla värinänvaimentimella on koitettu korjata joissakin malleissa olevaa kytkimen suunnittelu vikaa joka tekee resonanssia tietyillä kierroksilla kardaaniin, varsinkin etummaiseen pätkään. Veho vaihtanut aikoinaan kytkinasetelmia jopa takuuseen juuri tuon "ominaisuuden" takia. Nämä joissa on värinänvaimennin ovat yleensä sellaisia joissa kardaaninresonointia tiedettiin tulevan, ja sen takia se vaimennin sinne on asennettu syitä on kuulema ollut muitakin.epk kirjoitti:Mihaline: tuota kuvaileemaasi korinaa, tuli mielestäni ensin kun lähdin ajamaan, tosin se hävisi hetken kuluttua. Eli jos se jatkuu täytyy uusi tärinäkumi hakea ja pistää paikalle. Tuliko "korina" mistä? itsellä se tuli hetken aikaa siitä ihan laatikon ja kardiinan kohdalta...
vehossahan jo todettiin et on näemmä aika yksilöllistä tarviiko tuota kumia ollenkaan. mulle auttoi nyt ainakin sen poisto, tosin jos tuo korina jatkuu ostan siihen uuden kumin
nyt täristää, mistä kiikastaa, moottorin kumit? w124 200D
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
nyt tuli kumit vaihdettua, seurataan tilannetta, vielä vaikea sanoa johtuiko tärinä kumeista.
lisää aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1452#21452
lisää aiheesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1452#21452