napa kirjoitti:sitruunahappo taitaa olla kuitenkin se kaikkein turvallisin näissä hommissa, vaikka ei olekkaan nopein... ja varsinkin perheissä joissa on lapsia, kannattaa miettiä tarkasti mitä myrkkyjä pitää varastoissaan

kaveri joi kerran akkuhappoa suoraan pullosta, mutta ei ehtinyt onneksi henkilähteä, kun oli heti vettä saatavilla huuhteluun...
luuli sitä viinaksi, kun se oli kossupullossa, mutta olikin akkuhappoa... eikä me oltu edes mitään lapsia silloin, vaan jotain 15 v.
itse olen onneksi ollut aina hyvin epäileväinen, että mitä purkeissa/pöntöissä on, kun maatilalla nyt sattuu happoja ja muita myrkkyjä aina olla vähän joka lähtöön... että en nyt sentään haistamatta kaada pulloa huulille...
Lähtikö pahin viinanhimo happoryypyn myötä?

15v ikäinen kossi kun on just huonoimmillaan oppimaan...
Suomessa on kuollut ihmisiä kun on pitänyt juoda erilaisia myrkkyjä vaikka siinä purkissa selvästi lukee että myrkyllistä/haitallista, auton nesteitä, glygolit ja metanolit, erilaiset liuottimet yms. On se pään sekaisin saanti tärkeetä.
Luonnon valinta kai siinä takana. Jotenkin pitää karsia ne pois jotka ei enää ole joutumassa ajattelemattomuuttaan suden suuhun tai kuolemassa nälkään kun ei etukäteen miettinyt miten talvesta selviää.
Itse on tullut vahingossa saatua nahalle roiskeita 1-14ph asteikolla olevista tököteistä ja ei ole nahkaa ääripäiden ph arvoille suunniteltu.
Entinen työkaveri pesi käsiään liuotinpesussa (teollisuusbensaa) ja sanoi että kädet tykkää siitä ja ettei hänelle vaikuta mitään
Tarkkana happojen ja voimakkaiden emästen kanssa.
Kivahan ruoste on pois saada mutta ois kai hyvä passivoida osat vielä kunnolla tai sinkitä... Siinä jatkorasti. Taitaa tulla kätevämmäksi varaosatiski...

Vaikka pitäähän sitä joku tekosyy olla autotallissa.

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.