PP-diesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Olis tarve viedä toi dieseli mynään, kun on tossa sopivan lähelläkin... Onko nyt jollain faktaa onko vaparissa 250D:ssä hyötyä niistä 7mm tapeista vai käskenkö laittaa muuten vaan kohdalleen. Tiedän kyllä että turbolla sitä voimaa tulee, mutta kun tarvis säilyttää luotettavuus ja kytkin. :shock:
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Meesu kirjoitti:Olis tarve viedä toi dieseli mynään, kun on tossa sopivan lähelläkin... Onko nyt jollain faktaa onko vaparissa 250D:ssä hyötyä niistä 7mm tapeista vai käskenkö laittaa muuten vaan kohdalleen. Tiedän kyllä että turbolla sitä voimaa tulee, mutta kun tarvis säilyttää luotettavuus ja kytkin. :shock:
Kuten jossain muussa topicissa on jo mainittu niin mynän pumpulla vapari 300D:stä on repästy 180hv, joka on mielestäni aika mukavasti :shock:
~70hv on siis saatu lisää, eli jos 250:stä sais vaikka ~150hv niin eiköhän se kulku aika radikaalisti muuttuis :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Meesu kirjoitti:Olis tarve viedä toi dieseli mynään, kun on tossa sopivan lähelläkin... Onko nyt jollain faktaa onko vaparissa 250D:ssä hyötyä niistä 7mm tapeista vai käskenkö laittaa muuten vaan kohdalleen. Tiedän kyllä että turbolla sitä voimaa tulee, mutta kun tarvis säilyttää luotettavuus ja kytkin. :shock:
Soita ja kysy. Voit samalla siellä käydessäsi pyytää kyytejä siitä 190:sestä, joka on seiskan tapeilla. Keskiviikkona siellä käydessäni se piti tosi metkaa ääntä :lol:

Mutta on niistä tosiaan apua, ikävänä puolena on hiukan ronskin kuuloinen tyhjäkäynti.
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Jube kirjoitti:
Meesu kirjoitti:Olis tarve viedä toi dieseli mynään, kun on tossa sopivan lähelläkin... Onko nyt jollain faktaa onko vaparissa 250D:ssä hyötyä niistä 7mm tapeista vai käskenkö laittaa muuten vaan kohdalleen. Tiedän kyllä että turbolla sitä voimaa tulee, mutta kun tarvis säilyttää luotettavuus ja kytkin. :shock:
Kuten jossain muussa topicissa on jo mainittu niin mynän pumpulla vapari 300D:stä on repästy 180hv, joka on mielestäni aika mukavasti :shock:
~70hv on siis saatu lisää, eli jos 250:stä sais vaikka ~150hv niin eiköhän se kulku aika radikaalisti muuttuis :roll:
Olen myös saman jostain topicista lukenut, mutta ajattelin josko joku olis tehnyt saman 250D:hen, no täytyypi varmaan olla pilotti. 150hv olis muuten ihan sopiva käyttöautoon, vaikka eihän noi hevoset mitään ratkaise vaan vääntö...
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

:oops:http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21963

Kokeilin ensimmäistä kertaa linkin laittoa mutta tossa olisi keskutelua noista 7mm tapeista, jos toimii :oops:
Viimeksi muokannut roiala, Pe 13.05.2005 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300td -91, manuaali.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Meesu kirjoitti: Olen myös saman jostain topicista lukenut, mutta ajattelin josko joku olis tehnyt saman 250D:hen, no täytyypi varmaan olla pilotti. 150hv olis muuten ihan sopiva käyttöautoon, vaikka eihän noi hevoset mitään ratkaise vaan vääntö...
Tuskin se vääntökään alaspäin menee :wink:
Jos nuo 7mm tapit laittaa vapariin, niin onhan siinä sitten 1 homma vähemmän ku nälkä kasvaa ja pitää holsetti asentaa :)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

dealer kirjoitti:"Alan ainoa oikea , mynädiesel" :?

Superturboista en tiedä mutta tavallisen MB dieselin virittäminen pumppua säätämällä onnistuu ihan varmasti PP-Dieselillä niin hyvin kuin se yleensä voi missään onnistua - sikäli on ihan tarpeetonta kirjoittaa "alan ainoasta oikeasta".
Mihis tämä jäi mun lauseesta :wink: :?
Vastaa Viestiin