MB C W204...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

ite en oo kova paiskoon auton ovia kiinni, vaan yleensä ne menee just sillä määrätyllä voimalla, millä olen oman 124:n ovet tottunut sulkemaan.

Tuon W204:n ovet jäävät kyllä jokakerta auki tuolla voimalla :shock:

Toinen mitä olen huomannut, on suuri kuollutkulma isojen sivupeilien/a-pilarin takana, saa olla tosi tarkkana kun tulee risteykseen :!: :!:

Kolmas on tuo manuaali mallissa oleva "ominaisuus", jonka joku muukin jo totesi foorumilla, kun oli käynyt koeajolla. Ensimmäisiä kertoja kun autolla ajaa niin nykii. toki tuokin "vika" oli vaan tottumis kysymys, mutta muissa autoissa ei samalla tavalla ole käyttäytynyt.

siinä tuli nyt taas jotain asioita mieleen. Mutta mukava auto silti, ison auton tuntu on kun kuskinpaikalla on, mielestäni isompi kun esim facelift W210 sisältä! tai ainakin kohlomman oloinen :lol:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

jackie kirjoitti:Kävin tänää Auto-Suniln varaosatiskillä ja samalla keikalla päätin tutustua ensimmäistä kertaa w204:een. Allekirjoittaneella vertailupohjana mersuissa on aina w123 ja w124, sekä tietysti C -sarjassa toi porukoitten w202. Tavaratila 204:ssa on sellane ku pikkumersussa kuuluu olla :? Vaan tärkeimpänä (negatiivisena) huomiona pidän sitä, että ovien saranat näyttäis olevan korissa kiinni niitattuina/hitsatut tapit, kun vielä vieressä olleessa w203:ssa näytti saranat olevat pultattuina. Tämä kertokoon jotain siitä, onko tätäkään autoa tarkoitettu ajettavaksi yli 1000 000 km :!:
HÄH :!:
Juuri tuon takia muutama vuosi sitten siirryttiin meidän perheessä parivuotiselta harharetkeltä uudenkarhean Rellun kanssa takaisin ikääntyviin Mersuihin. Rellussa kun kaikki ovet notkui enempi, vähempi jo vajaat nelivuotiaana ja 100tkm ajettuna.
Jotta miljoonasta kilometristä sitten tiedä... :roll:
Pitäisköhän pikkuhiljaa muutella tuota allekirjoitusta... :oops:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minun mielestäni näyttää kyllä ainakin farkkuna ihan hyvältä.
Etupenkit ristiselän kohdalta paremmat, kun entisessä, muuten ei aivan niin "tyköistuvat".
Kyllä tuollaiseen olisi vanhemmasta helppo siirtyä, kaikki nappulat on "kohdillaan", ei tarvitsisi paljon käsikirjoja opiskella.
Keulasta pelti vähenee ja muovi lisääntyy.
Mikäpä siinä.
Konehuoneeseen on tainnut tulla pikkuisen lisää tilaa, mikä on suuri plussa.
Tänään kävin tutkailemassa.
200cdi ja 180kompura saman hintaiset.
Minun ei tarvitsisi miettiä, kumman valitsisin.
Hieno auto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3508
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

RH kirjoitti:Rellussa kun kaikki ovet notkui enempi, vähempi jo vajaat nelivuotiaana ja 100tkm ajettuna.
Jotta miljoonasta kilometristä sitten tiedä... :roll:
En miekän tuosta miljoonasta, mutta pointtina oli tosiaan se, että taannoin esson baarisssa "saksalaisia laatuautoja vertaillessa" oli tehty sellainen huomio, että esim Audissa ovien saranat oli kiinni korissa hitsaamalla, kun mersussa ne oli pultattu. Tää pulttaus kiinnitystapana on tietysti kalliimpi toteuttaa, mutta kiertotähden 15:a omistajaa taatusti lohduttaa, jos saranan saa vaihdettua kotikonstein. Eikä tuo saranoiden vaihto taia olla välttämättä kulumisen sanelemaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=46354
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

MasaMbW124 kirjoitti:ite en oo kova paiskoon auton ovia kiinni, vaan yleensä ne menee just sillä määrätyllä voimalla, millä olen oman 124:n ovet tottunut sulkemaan.

Tuon W204:n ovet jäävät kyllä jokakerta auki tuolla voimalla :shock:
Itselläni on W202 samaa havaittavissa kaikissa muissa ovissa paitsi kuskin ovessa. Kuskinovi menee kiinni pienellä vauhdin antamisella, mutta muut 3-ovea joutuu tönäsee kovempaa.
Itse oon ainakin päätelly että kuskinovea käytetään eniten ja vm.93 W202 se on herkimmin kiinni menevä johtuen auton iästä.

Toisaalta kuskin ovessa ei ole väljyyttä mihinkään suuntaan, ehkäpä lukkolaite on vaan jo vetryny. :D

Sedällä on W211 ja hän kertoi myös että mersun ovia joutuu paiskoo enempi kun 740 volvon. :)
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

kuten tuikkukin jo mainitsi, niin ainakin mun ristiselkään löyty hyvä säätö kuskinpenkistä, joka on todellakin omituista mun selän malli huomioon ottaen :shock:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Vastaa Viestiin