make kirjoitti:
niin,onko tietoa tästä MAS-BOXISTA?
ja löytyykö se muista w124 meseistä

No jotakin sentään asialliseen kysymykseen- tietotaito ei riitä pajatson tyhjentämiseen mutta:
MAS on yleensä mass airflow sensor, mutta teidän tapauksessanne se nyt tarkoittaa ohjausboksia. Teillä on käsittääkseni sitten uudempi ilmamääränmittari (ei enää mekaaninen), mutta pitäisi silti olla jatkuvasuihkutteinen ruisku- onko vissiin viimeinen KE?
MAS contol unitin lisäksi pitäisi vissiin olla varsinainen ECU- en tiedä tarkoitatteko MASsilla nyt koko systeemiä vai pelkkää MAS control yksikköä (en tunne 104:n järjestelyä).Kyseisen sukupolven ECUssa on säädöt ruiskutukselle, ja tyhjäkäynnille etc. Lisäksi jotain juttuja mitä ei aiemmissa ole- yksi saman sukupolven ruiskulla olevalla 500SL:llä ajellut tyyppi väitti joskus, että järjestelmässa on mm. katalysaattorin lämmitystoiminto, joka säätää laatikkoa siten, että 2->3 vaihto on viivästetty niin kauan kunnes katalysaatori on lämmin-liekö teilläkin sama. Toista tyypin väitettä en uskalla tähän aikaan edes kirjoittaa.
Tuota mainittua vehjettä ohimennen tutkineena voin kuitenkin kokolailla varmaksi ehdottaa, että teilläkin on nakutuksen tunnistin. Se on (musta) mötikkä, joka on lohkon kyljessä kiinni, ja liittyy sytkäkompuutteriin. Teilläkin siis sytkää ohjataan erikseen, mutta ei tuon sukupolven boksissa todennäköisesti ole mitään säätökiekkoa- kone hoitaa säädöt.
Olikohan muuten sama ruisku myös 90-luvun alun 103:ssa... vähän arvelisin näin- ei siis olisi pelkästään moniventtiiliversion juttu.
Kommentti: sen verran soopaa tuli aluksi mukaan, että piti vähän editoida.
Unelmilla on tapana toteutua...