
Sähköt häviävät S124:stä
Mulla on tuollainen Exide Extreme 100 Ah, jonka viime syksynä laitoin. Antoi kovemmillakin pakkasilla terävästi virtaa ja kahden vuoden takuuhan näissä on. Edelliseen laitoin Exide Ultra 74 Ah:n ja ukon DTI-Vectrassa samanlainen on toiminut ongelmitta jo pari vuotta, vaikka Webaston käyttöä ja lyhyttä ajoa sille tulee kaupungissa paljon.
Löytyyhän Exideltä myös se halvempi Classic-malli, joka on sitten eri tavaraa kuin nämä. Sille ei takuutakaan myönnetä kuin vuosi.
Löytyyhän Exideltä myös se halvempi Classic-malli, joka on sitten eri tavaraa kuin nämä. Sille ei takuutakaan myönnetä kuin vuosi.
Akun vaihto tulee kyllä nopeasti eteen, jos autossa on jatkuvasti pieni virrankulutus päällä, kuten tämän threadin tapauksessa alkuperäisellä kysyjällä on. Mulla meni omassa autossa koko ajan 370 mA ja vaikka akku ei koskaan päässyt täysin tyhjäksi, oli uusi akku vähän reilussa vuodessa jo vaihtokunnossa. Tuo kyseinen akku oli muuten Mercedes-Benz -merkkinen 74 Ah.
Mittasin omasta autosta tuon vuotovirran niin se näyttäisi olevan 38 mA ja akun jännite oli 12,5 volttia heti ajon jälkeen mitattuna.
Latausjännite jäyttäis olevan kuitenkin 14,1 volttia.
Eli kyllä se mullakin taitaa vika tuossa akussa olla. Pitää tänään mitata omaispaino mittarilla noitten kennojen kunto.
Latausjännite jäyttäis olevan kuitenkin 14,1 volttia.
Eli kyllä se mullakin taitaa vika tuossa akussa olla. Pitää tänään mitata omaispaino mittarilla noitten kennojen kunto.
MB S211 E220CDI Avantgarde -09
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
MB S203 220 cdi -02
MB W201 2,3 Sportline
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onko nyt niin, että kaikilla Exiden kanssa murheita ollut, on ollut Extreme -malli?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei vaan Classic.Ari66 kirjoitti:Onko nyt niin, että kaikilla Exiden kanssa murheita ollut, on ollut Extreme -malli?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
En ole käynyt, enkä käy, ennenkuin mittailen arvot itse. Aikaisintaan viikon päästä on aikaa. Ensin tutkitaan, sitten vasta investoidaan, meillä päinvesa kirjoitti:Jokos Timo kävit uuden akun? Meinaan vaan ettet tee turhaan remonttia jos vika paikantuu siihen...Timo L. kirjoitti:Ei vaan Classic.Ari66 kirjoitti:Onko nyt niin, että kaikilla Exiden kanssa murheita ollut, on ollut Extreme -malli?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:En ole käynyt, enkä käy, ennenkuin mittailen arvot itse. Aikaisintaan viikon päästä on aikaa. Ensin tutkitaan, sitten vasta investoidaan, meillä päinvesa kirjoitti:Jokos Timo kävit uuden akun? Meinaan vaan ettet tee turhaan remonttia jos vika paikantuu siihen...Timo L. kirjoitti:Ei vaan Classic.Ari66 kirjoitti:Onko nyt niin, että kaikilla Exiden kanssa murheita ollut, on ollut Extreme -malli?.


No entäpä jos akkusetä tutkii esim. akun ominaispainon vai-mikä-se-oli kennoittain, eikä löydä akkustimulaattorista mitään vikaa? Kyllä minä ainakin haluan "turvata selustani", ennen kuin mitään lähden vaihtamaan. Missään ei ole vielä todistettu, että akku on sökö. Sitä paitsi takuuta on vielä 4 kk jäljellä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kohta joku paikka hehkuu tai sanoo RÄTS!mjo33400 kirjoitti:Tee sille akulle se kuormitustesti.
PS. Haluatko kuulla miten se tehdään kotikonstein?


Sillä minä Timo sen akun kanssa vaahtoan kun olen itse niitä myynyt, melko paljon niistä vikoja löytyy. Niitä vaihdeltiin ihan mutupohjalta asiakkaan kertoman perusteella, ei niillä nakkeja kuumenneltu tai testailtu muutenkaan vaihdon yhteydessä. Mutta kuten sanoit, jos aikaa on 4kk ei kiirettä ole. Saatan silti johonkin sopivaan väliin ehdottaa akunvaihtoa

Kangas kirjoitti:
No akun vika ei ainakaan voi olla se, jos c-sulakkeen läpi menee jatkuvasti releille pitovirtaa. Akku voi olla lopuillaan, mutta ei pidä sekoittaa syytä ja seurausta... Rahamiehet vaihtelee akkuja vuoden välein, mutta itse vika jää korjaamatta.
Kyllä niille sulakkeille virtaa piisaa laturilta, mutta jos se akku on tosiaan kaput niin silloin syntyy vääristä ( virran puutteesta ) ohjauksista kuumenemista joka hajoittaa paikkoja. On hieman kokemusta Chevy vanin kanssa.
PS. Nämä eivät ole itsestään selviä asioita se pitää huomioida.
No akun vika ei ainakaan voi olla se, jos c-sulakkeen läpi menee jatkuvasti releille pitovirtaa. Akku voi olla lopuillaan, mutta ei pidä sekoittaa syytä ja seurausta... Rahamiehet vaihtelee akkuja vuoden välein, mutta itse vika jää korjaamatta.
Kyllä niille sulakkeille virtaa piisaa laturilta, mutta jos se akku on tosiaan kaput niin silloin syntyy vääristä ( virran puutteesta ) ohjauksista kuumenemista joka hajoittaa paikkoja. On hieman kokemusta Chevy vanin kanssa.

PS. Nämä eivät ole itsestään selviä asioita se pitää huomioida.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
No minä pidin selvänä, että jos akusta katoaa paukku auton ollessa parkissa ja virrat pois, niin myöskin mittaukset tehdään auton ollessa samassa tilassa. Laturi on siis silloin poissa pelistä ja jos c-sulakkeen läpi menee virtaa, niin jonkin sähkölaitteenhan sitä täytyy kuluttaa.
Oman autoni kohdalta juuri vastaaviin oireisiin liittyvät ketjut löytyvät nimillä
"Vuotovirta C-sulakkeelta (W124)" ja "Vuotovirta ja keltainen laatikko takapenkin alla?". Foorumin kautta ei oikeaa diagnoosia löytynyt, mutta löysin keinon päästä virtahävikistä eroon. Sähkökattoluukkuun sen täytyy liittyä, koska se on ainoa vehje, joka konsteillani jäi pois pelistä... Vian aiheuttajasta ei edelleenkään ole tietoa.
Oman autoni kohdalta juuri vastaaviin oireisiin liittyvät ketjut löytyvät nimillä
"Vuotovirta C-sulakkeelta (W124)" ja "Vuotovirta ja keltainen laatikko takapenkin alla?". Foorumin kautta ei oikeaa diagnoosia löytynyt, mutta löysin keinon päästä virtahävikistä eroon. Sähkökattoluukkuun sen täytyy liittyä, koska se on ainoa vehje, joka konsteillani jäi pois pelistä... Vian aiheuttajasta ei edelleenkään ole tietoa.
Olishan tuokin kiva kuulla.mjo33400 kirjoitti:Tee sille akulle se kuormitustesti.
PS. Haluatko kuulla miten se tehdään kotikonstein?

Mutta UP tämä aihe. Kävi nimittäin aamulla niin, että oma TE starttasi varsin laiskasti. Lähti kyllä, mutta puuroista oli. Ajelin kumminkin muutaman kilometrin lenkin työmatkan oheen ja auto toimi OK.
No, nyt sama toistui kun lähdin töistä. Vouvouvouvou mutta lähtipäs. Kotio ja mittailua. Akun navoista (akku-nimisen vehkeen, ei tässä mitään omia kolosia ole testailtu...) tyhjäkäynnillä 13,4 V ja 2000 kierroksella 13,6 V. Laturin hiiliä en hirvinnyt tulikuumasta konehuoneesta tsekata, mutta ainakin ne on kiinni kahdella erilaisella ruuvilla, eli eiköhän noita ole joku aiemminkin vaihdellut...

Yhtä kaikki, jätin vermeen nyt akkukaapelit irti pihalle. Aamulla jos starttaa huonosti, niin akkua voi syyttää vialliseksi jos on tyhjennyt ilman kulutustakaan tai ei kestä kuormaa. Jos taas starttaa hyvin, niin eikö silloin saateta tulkita, että auto kuluttaa sähköjä johonkin omin päin...
Ja tarinan opetus. Ruksikaa akkujen kyljestä ne käyttöönotto-päivämäärät.
Ainakin omassa Hankookissa semmoiset näkyy olevan, mutta eipä ole kukaan vaivautunut merkitsemään koska on paristo käyttöön otettu -- näin ollen akku voi olla ihan keväällä 2003 autoon asennettu (ennen kuin siis olen pelin ostanut), tai sitten vuodelta 2001. "Akku otettu käyttöön" ruksien ensimmäinen mahdollinen paikka lootan kyljessä on nimittäin vuoden 2001 tammikuu...ja johan se nelivuotias akku voi loppu ollakin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itellä kanssa just männäviikolla iski tuohon farkkuun kaikki kummat 'ominaisuudet' (rikkihän mersut eivät mene, niissä on vain erilaisia ominaisuuksia
).
lämppärin puhallin lakkasi pelittämästä. Syynä katkennut jousi, joka painaa hiilen kollektoripintaan. Halpa, vaan hiukan puuhastelua vaativa korjaus.
Ja sitten oli sähköt myös karanneet. Täysin pimeä. Lataukseen ja Akun akkukonstia, kas-kas
, myös kokeilin. Seuraavana aamuna kaapeli takaisin kiinni ja virrat tapissa.
No, sitä on tullut omittua omituinen tapa säilyttää autoa tallissa kaikki luukut selkosen selällään. Sisävalot on tietysti kytketty pois. Vaan silti oli etuvaloa ohjaava rele(?) käynyt temppuilemaan. katkaisijasta kun paineli, kävi iloinen rapina jossain pellin alla. Vika sitten korjaantui, kun kaivoin sulkkeen irti, painelin katkaisijaa (jolloin rapina ja sirinä kuului edelleen
), sitten sulake takaisin, ja ominaisuus poistui tuossa muodossaan palaten alkuperäisasetuksiin.
Henkihommia


lämppärin puhallin lakkasi pelittämästä. Syynä katkennut jousi, joka painaa hiilen kollektoripintaan. Halpa, vaan hiukan puuhastelua vaativa korjaus.
Ja sitten oli sähköt myös karanneet. Täysin pimeä. Lataukseen ja Akun akkukonstia, kas-kas


No, sitä on tullut omittua omituinen tapa säilyttää autoa tallissa kaikki luukut selkosen selällään. Sisävalot on tietysti kytketty pois. Vaan silti oli etuvaloa ohjaava rele(?) käynyt temppuilemaan. katkaisijasta kun paineli, kävi iloinen rapina jossain pellin alla. Vika sitten korjaantui, kun kaivoin sulkkeen irti, painelin katkaisijaa (jolloin rapina ja sirinä kuului edelleen

Henkihommia




Tässä taitavat jäljet johtaa Koreaan. Kun tulin kotio klo 17, auto seisoi tunnin ja otin akkukaapelit irti. Tällöin mitattu akkujännite oli 12,55 eli aika alhainen kai sekin.RH kirjoitti:I Lataukseen ja Akun akkukonstia, kas-kas![]()
, myös kokeilin. Seuraavana aamuna kaapeli takaisin kiinni ja virrat tapissa.:
Tein kolmisen tuntia pihahommia ja mittasin piruuttani akun taas: 12,30V.
Jos se samaan tahtiin jatkuu, niin aamulla kahdeksalta töihin lähtiessä jäljellä on 11,xx V eli juuri puuroiseen starttaukseen vaadittava määrä. Akkukaapelit ovat siis irti nytkin ja saavat olla irti aamuun asti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No niin, asia etenee pikkuhiljaa. Eilen auto kävi pajalla muissa hommissa, mutta laturiinkin vaihdettiin liukurengas ja laakereita. Liukurengas olikin kulunut jo melkein puhki.
Testerillä tsekattuna näytti, että johonkin karkaa virtaa n. 0,3 A koko ajan. Hälytin ei ollut päällä. Hälytinjärjestelmään kuuluu ohjaamossa oleva vetokytkin. Kun sen laittoi pohjaan, virtahävikki tippui n. 0,17 ampeeriin. Mutta mutta. Kun vetokytkin on pohjassa, kojetauluun ei syty kuin SRS:n valo startatessa eikä käynnisty. Kytkin ohjaa ilmeisesti ajonestoa jollakin tavalla? Hälyttimeenhän minulla ei ole mitään käyttöohjekirjaa tms.
Noh, kytkin nostettiin ylös, käytettiin hälytin päällä ja pois ja sittenpä starttasikin. Painoin sitten nupin pohjaan, sammutin auton ja sitten lähti nuppi pohjassakin. Kytkin jätettiin siis pohjaan.
Lisäksi hälyttimen valo temppuili kotipihassa ovia lukitessa (ilman hälytystä). Aamulla käynnistettäessä ajonesto oli taas päällä (?), kun nuppi oli jätetty alas-asentoon. No ei muuta kuin sama rumba taas.
Että mystiseltä näyttää. Hälyn sulaketta ei eilisiltana pikapuoliin löydetty, että olisi voinut todistaa hälyttimen syyllisyyden virtahävikkiin. Auton omista sulakkeistakaan ei nyt löytynyt todistetta. Tutkiskelu jatkuu...
Testerillä tsekattuna näytti, että johonkin karkaa virtaa n. 0,3 A koko ajan. Hälytin ei ollut päällä. Hälytinjärjestelmään kuuluu ohjaamossa oleva vetokytkin. Kun sen laittoi pohjaan, virtahävikki tippui n. 0,17 ampeeriin. Mutta mutta. Kun vetokytkin on pohjassa, kojetauluun ei syty kuin SRS:n valo startatessa eikä käynnisty. Kytkin ohjaa ilmeisesti ajonestoa jollakin tavalla? Hälyttimeenhän minulla ei ole mitään käyttöohjekirjaa tms.
Noh, kytkin nostettiin ylös, käytettiin hälytin päällä ja pois ja sittenpä starttasikin. Painoin sitten nupin pohjaan, sammutin auton ja sitten lähti nuppi pohjassakin. Kytkin jätettiin siis pohjaan.
Lisäksi hälyttimen valo temppuili kotipihassa ovia lukitessa (ilman hälytystä). Aamulla käynnistettäessä ajonesto oli taas päällä (?), kun nuppi oli jätetty alas-asentoon. No ei muuta kuin sama rumba taas.
Että mystiseltä näyttää. Hälyn sulaketta ei eilisiltana pikapuoliin löydetty, että olisi voinut todistaa hälyttimen syyllisyyden virtahävikkiin. Auton omista sulakkeistakaan ei nyt löytynyt todistetta. Tutkiskelu jatkuu...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Palataanpa jälleen asiaan. Akussa kesti virta aika tarkkaan edellisen viestin päivämäärästä tänne asti. Tuolloin pajalla se ladattiin täyteen ja autoa on sen jälkeen käytetty aivan normaalisti. Viikonloppuna auto oli n. vuorokauden ajamatta, kunnes sunnuntaina heitettiin kauoungilla n. 20 km lenkki sisältäen 3-4 starttia. Tänä aamuna auto jaksoi vaivoin lähteä käyntiin, hehkuttaessa kuuli kuinka tuulettimen nopeus laski!
Mistäköhän osaisi käydä etsimään hälyttimen sulaketta? Sen nappaamalla saisi kai eliminoitua yhden mahdollisuuden pois. Laittakaa vaikka yv:llä vinkkiä, jos utelu on mielestänne turvallisuusriski.
Mistäköhän osaisi käydä etsimään hälyttimen sulaketta? Sen nappaamalla saisi kai eliminoitua yhden mahdollisuuden pois. Laittakaa vaikka yv:llä vinkkiä, jos utelu on mielestänne turvallisuusriski.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tervo
Mites tämä topikki oikein päättyikään???
Sähkö/akkuongelmia oli ainakin Timo L, Aku P, ja parilla muullakin?
Mielestäni topikki loppui kun kananlento eikä lopullisia vastauksia saatu. Oliko vikaa akuissa vai kuluttiko esim Timolla tuo epämääräinen hälytyin ne virrat?.
Lähinnä vaan kiinnostaa, kun itselläkin on viimisen viikon aikana ilmennyt pieniä virran riittävyysongelmia, omat epäilyt kohdistuu akkuun, saattaa nimittäin olla alkuperäinen MB akku ikää siis n. 11 vuotta.
Joku kohisi akun kuormituskokeesta, muttei sitten kuitenkaan kertonut enempää?.
Voiko siis kotikonstein todeta akun kelpoisuuden?
Mites tämä topikki oikein päättyikään???
Sähkö/akkuongelmia oli ainakin Timo L, Aku P, ja parilla muullakin?
Mielestäni topikki loppui kun kananlento eikä lopullisia vastauksia saatu. Oliko vikaa akuissa vai kuluttiko esim Timolla tuo epämääräinen hälytyin ne virrat?.
Lähinnä vaan kiinnostaa, kun itselläkin on viimisen viikon aikana ilmennyt pieniä virran riittävyysongelmia, omat epäilyt kohdistuu akkuun, saattaa nimittäin olla alkuperäinen MB akku ikää siis n. 11 vuotta.
Joku kohisi akun kuormituskokeesta, muttei sitten kuitenkaan kertonut enempää?.
Voiko siis kotikonstein todeta akun kelpoisuuden?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Tämähän sattui hyvään saumaan. Eli tilanne on yhä päällä. Auto kävi muun remontin takia sähköpajalla noin kuukausi sitten. Silloin ei myöskään havaittu muuta vikaa kuin yksi akun kenno varasi huonommin virtaa kuin muut. Päätin sitten vaihtaa akut W123:n kanssa päikseen.
Perjantai-iltana käynnistin farkkua kahden vuorokauden seisomisen jälkeen. Kuten arvattua, lähti vain vaivoin käyntiin. Eli akussa ei vikaa pitäisi oleman.
Kunhan seuraavan kerran pääsen halliin pidemmäksi aikaa, käyn etsimään hälyttimen sulaketta. Lisää raporttia siis odotettavissa.
Perjantai-iltana käynnistin farkkua kahden vuorokauden seisomisen jälkeen. Kuten arvattua, lähti vain vaivoin käyntiin. Eli akussa ei vikaa pitäisi oleman.
Kunhan seuraavan kerran pääsen halliin pidemmäksi aikaa, käyn etsimään hälyttimen sulaketta. Lisää raporttia siis odotettavissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Heh, vuosihan siinä talliin pääsemisessä menikin
. Tuossa männä viikolla otin sitten selvittääkseni hieman hälysysteemin saloja. Sulakkeet löytyivät kuten myös paljon muuta. Pari piuhaa irrotettuani päätin repiä koko hoidon hiiteen. Piuhaa löytyi varman satoja metrejä ja mitä mielenkiintoisimmin liitoksin. Melkoinen seppä pitää olla noita järjestelmiä asentamaan kun minullakin meni noin seitsemän tuntia systeemiä purkaessa.
Ollaan siis odottavalla kannalla. Ainakaan nyt viikon sisään virta ei ole loppunut, tosin autokaan ei ole seissyt vuorokautta pidempään. Mittauksia en ole vielä suorittanut.
Niin - varashälyttimen virkaa tekee nyt hyvin valaistu parkkipaikka, suora näköyhteys autolle ja verenhimoinen sighthound
.

Ollaan siis odottavalla kannalla. Ainakaan nyt viikon sisään virta ei ole loppunut, tosin autokaan ei ole seissyt vuorokautta pidempään. Mittauksia en ole vielä suorittanut.
Niin - varashälyttimen virkaa tekee nyt hyvin valaistu parkkipaikka, suora näköyhteys autolle ja verenhimoinen sighthound

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi