puslaremppa valmis->kyssäreitä nykyisestä korkeudesta ym.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

epk kirjoitti:pe kävin siellä suuntauksessa, linkistä arvot:

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 21642.jpeg

tällä kertää oli ilmeisesti joku vierasmaalainen ym. tyyppi suuntaamassa, puhui vähän huono suomi...

aika varattu kello 15.00 pääsin sisään vasta 15.15 8)

auto menee suoraan kuin juna, eikä mitään valittamista muuten mutta noi suuntaus arvot vähän ihmetyttää....

elikkäs kuten kuvasta näkyy, camber arvot ovat esim. takana suuremmat mitä itse olin saanut säädettyä, miksi suuntaaja ei ole niitä mahdollisimman minimiin asettanut nyt? camber + auraushan syövät niitä renkaita....

millaiset toleranssit noissa luvuissa on ? edessäkin on aurauksessa aika suuri ero puolissa...


kommentteja kiitos!!!




ja muutenkin jäi vähän paskan maku suuhun tuosta teboilista, äijä vaan valitti koko ajan et ei saa arvoja kohdalleen kun on niin matala, tottakai sen tiesin itse, mutta miksei äijä voinut säätää noita arvoja edes päätyihin niin paljon kuin mahdollista?

sit lopuksi sanos vaan yhtäkkiä et ei niitä paremmiksi saa, ja lopetti suuntauksen siihen....

ja aluksi sanoin et meneekö auto tolle rampille kun on niin matala, äijä sanos joo joo, menihän se, mutta kun peruuttetiin pois siitä rampilta, niin eikös pohja ottanut kiinni siihen ketun ramppiin :evil: tänään katoin et oli ottanut just uusien polttoaine putkien kohalta kiinni, raaput näkys putkissa, onneks ei tullut kuin ihan pinta naarmut :oops:
Tyypillistä nyrkkipaja toimintaa.. "Kyllä se välttää, vie pois kassan kautta..."
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Joo tosiaan aika karkeeta toimintaa tollanen sinne päin ja pois suuntaus. Itsellä oli tosiaan niin että sain ajaa autolla välillä 10min. Ja esittäminien puutteiden ja ongelmien aiheuttajaa selvitettiin ammattitaitosen asentajan kanssa ja kokeiltiin uusia arvoja. Mutta itselläkin jäi se hämärän peittoon että eikö takapäässä tosiaan saa enempää säädettyä cambberia. En usko että omalla madalluksella pienen mahdollinen camber on -2.5 - 3.0. Oikein suoraan sanottuna ketuttaa kun taas eilen katson kuukauden alla olleita uusia kesärenkaita. Hyvä jos tämän syksyn pääsee :evil: .. No ei nyt ihan mutta selvästi huomaa että takaa sisälaidosta lähteny 3-4mm pintaa. Näköjään kerran viikossa pyöräytettävä edestä taakse ja päin vastoin että kuluminen olis tasaista.

epk: Oletko muuten suorittanut muutoskatsastuksen madallusjousien osalta? Tämän ikäsissä autoissa se ei kai vaadi mitään TUV-lappuja tai suuntaustodistuksia mutta niitä itseltäni kysyttii/vaadittiin kun muutoksen katsastin. Meinaan vaan että tollasella suuntauslapulla missä lukee "rengas kuluu, vaikuttaa ajettavuuteen/turvallisuuteen" turha varmaan mennä leimalle. On ne vaan niin tarkkoja tälläsistä asioista. Kyllä meinaa hymyilyttää kun muistelee omia muutoskatsastuksia. Toisen kerran meinas kilvet jäädä konttorille kun kyseenalaistin inssi toimintaa :D
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mulla tuo muutoskatsastus kävi melko kivuttomasti.Suuntauspapereita inssi ei edes oikeastaan katsonut,eivät "aivan" camperit asettuneet rajaarvojen sisään.Ainoa mistä valitti oli mataluus, matalimmillaan mittasi n.7cm maavaran vaikka kahdeksanhan sitä pitäisi olla.No hyväksyi kuitenkin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Lindroos kirjoitti:Joo tosiaan aika karkeeta toimintaa tollanen sinne päin ja pois suuntaus. Itsellä oli tosiaan niin että sain ajaa autolla välillä 10min. Ja esittäminien puutteiden ja ongelmien aiheuttajaa selvitettiin ammattitaitosen asentajan kanssa ja kokeiltiin uusia arvoja. Mutta itselläkin jäi se hämärän peittoon että eikö takapäässä tosiaan saa enempää säädettyä cambberia. En usko että omalla madalluksella pienen mahdollinen camber on -2.5 - 3.0. Oikein suoraan sanottuna ketuttaa kun taas eilen katson kuukauden alla olleita uusia kesärenkaita. Hyvä jos tämän syksyn pääsee :evil: .. No ei nyt ihan mutta selvästi huomaa että takaa sisälaidosta lähteny 3-4mm pintaa. Näköjään kerran viikossa pyöräytettävä edestä taakse ja päin vastoin että kuluminen olis tasaista.

epk: Oletko muuten suorittanut muutoskatsastuksen madallusjousien osalta? Tämän ikäsissä autoissa se ei kai vaadi mitään TUV-lappuja tai suuntaustodistuksia mutta niitä itseltäni kysyttii/vaadittiin kun muutoksen katsastin. Meinaan vaan että tollasella suuntauslapulla missä lukee "rengas kuluu, vaikuttaa ajettavuuteen/turvallisuuteen" turha varmaan mennä leimalle. On ne vaan niin tarkkoja tälläsistä asioista. Kyllä meinaa hymyilyttää kun muistelee omia muutoskatsastuksia. Toisen kerran meinas kilvet jäädä konttorille kun kyseenalaistin inssi toimintaa :D
aika oudulta tosiaan tuntuu, itse laitoin tosiaan sen takapään camberin niin päätyyn kuin, eli sen -2.6 ja asennuksen jälkeen se oli sit -3.0 :evil: ja se ihmetyttää miksi niitä arvoja ei muka voinut säätää samalla tavalla per pää/puoli :?:

muutoskatsastus suoritettu, katsastus mies katsonut mitään muuta kuin napaetäisyyden pyöränkaariin. Mielestäni laki sanoo et ei tarvita noita todistuksia kun jo alle -93 auto, eli ei tarvii olla tuv, suuntauslappua tai tms. mukana, niitten pitäisi katsoa vaan että pyörät mahtuu pyörimään ym. :shock:
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Ihan asialliset arvothan noi on , varsinkin Mesessä ja vieläpä madalletussa ( normaalisti, jos vanhan mesen haluaa tehtaan arvoihin ( paperilla ) esim kolaroidun mesen rekisteröintiä varten, vaatii se painoja jalkotiloihin/ konttiin tai muuta vippaskonstia) .

Etupään camperin ja aurauksen arvot ovat ihan hyväksyttäviä ( tuo säädetty auraus ei kuluta renkaita ja campertin arvo voi kuluttaa hieman leveitä sisäreunasta) , koska jos ne haluaisi paremmiksi vaatisi se tukivarsien vaihtoa tai pelti töitä.
Casterin kulmia asentaja ei edes ole näköjään säätänyt ( vaikka ne voi säätää ), vaan ne on muuttunut aurauskulmaa säädettäessä sellaisiksi kun ne ovat. Onkohan säätö ollut ruosteessa, mikä on aika yleistä.
Noi vasemman ja oikean puolen erot selittyvät helposti sallittuihin toleransseihin korin ja alustan osien valmistuksessa

Takapään säätö on sinun jäljiltäsi ollut sekaisin, koska auraus on ollut suurta ja se on se renkaita kuluttava ja ajossa autoa vetelevä asia. Campertille ei mersun takapäässä voi mitään, ( kuten paperin ohjearvotkin sen kertoo, eli ne puuttuvat ) ne ovat sitä mitä ne ovat.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12807
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

adenauer300 kirjoitti:Ihan asialliset arvothan noi on , varsinkin Mesessä ja vieläpä madalletussa ( normaalisti, jos vanhan mesen haluaa tehtaan arvoihin ( paperilla ) esim kolaroidun mesen rekisteröintiä varten, vaatii se painoja jalkotiloihin/ konttiin tai muuta vippaskonstia) .

Etupään camperin ja aurauksen arvot ovat ihan hyväksyttäviä ( tuo säädetty auraus ei kuluta renkaita ja campertin arvo voi kuluttaa hieman leveitä sisäreunasta) , koska jos ne haluaisi paremmiksi vaatisi se tukivarsien vaihtoa tai pelti töitä.
Casterin kulmia asentaja ei edes ole näköjään säätänyt ( vaikka ne voi säätää ), vaan ne on muuttunut aurauskulmaa säädettäessä sellaisiksi kun ne ovat. Onkohan säätö ollut ruosteessa, mikä on aika yleistä.
Noi vasemman ja oikean puolen erot selittyvät helposti sallittuihin toleransseihin korin ja alustan osien valmistuksessa

Takapään säätö on sinun jäljiltäsi ollut sekaisin, koska auraus on ollut suurta ja se on se renkaita kuluttava ja ajossa autoa vetelevä asia. Campertille ei mersun takapäässä voi mitään, ( kuten paperin ohjearvotkin sen kertoo, eli ne puuttuvat ) ne ovat sitä mitä ne ovat.
joo , sinnepäin tuli säädettyä edestä ja takaa,

mistä toi caster säädetään, ja mihin se vaikuttaa?
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vastaa Viestiin